REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Golf Alltrack – powrót na bezdroża

Tomasz Korniejew
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Koncepcja, by Golfa przystosować do jazdy po bezdrożach nie jest nowa. Ale jeszcze nigdy wersja offroad nie pozwalała zajechać tak daleko, w tak komfortowych warunkach.

Volkswagen już raz zaoferował Volkswagena Golfa w wersji przystosowanej do jazdy z dala od utwardzonych dróg. W 1990 r. świat poznał Golfa Country, konstrukcję podwyższoną o 14 cm względem tradycyjnej odmiany modelu, wyposażoną w napęd 4x4. Smaczkiem stylizacyjnym wersji Country było tylne koło zawieszone na uchwycie za pokrywą bagażnika, czyli tak, jak w pełnokrwistych samochodach terenowych.

REKLAMA

REKLAMA

Model nie zdobył popularności i dziś stanowi co najwyżej ciekawostkę dla kolekcjonerów.

Niemniej po piętnastu latach od debiutu wersji Country zbudowanej na drugiej generacji modelu, inżynierowie z Wolfsburga odkurzyli archiwa i postanowili jeszcze raz skonstruować offroadowy kompakt. Powstały na bazie siódmej generacji modelu, Golf Alltrack łączy w sobie najnowszą technologię stosowaną w samochodach kompaktowych i w przeciwieństwie do pierwowzoru przyciąga wzrok nie kontrowersyjnym kształtem, lecz proporcjonalnym, zgrabnym nadwoziem.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Golf Alltrack – czym się wyróżnia?

Golf Country został zbudowany na bazie nadwozia hatchback, Alltrack występuje jedynie jako praktyczne kombi.

Z zewnątrz oprócz aluminiowych relingów dachowych, nadwozie nowego Volkswagena ozdabiają plastikowe nakładki poszerzające błotniki, zmodyfikowane zderzaki, czy zwiększony o 20 mm prześwit. Całości dopełniają siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich.

Wnętrze wersji Alltrack różni się od tradycyjnych odmian modelu detalami. Fotele obszyto dedykowaną tapicerką z logiem Alltrack, a na pokrywie schowka na konsoli środkowej umieszczono chromowaną listwę z napisem 4Motion.

Dzięki nowoczesnej platformie MQB nie zmieniła się za to przestronność wnętrza, jak i pojemność bagażnika – ma 605 l.

W wyposażeniu standardowym Alltrack znalazły się m.in. automatyczna klimatyzacja Climatronic, czy ambientowe oświetlenie boków drzwi, a także LEDowe oświetlenie wnętrza.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Volkswagen Golf Alltrack –  jednostki napędowe

W gamie napędowej znajdziemy tylko jeden silnik benzynowy – to TSI o pojemności 1,8 l, rozwijający moc maksymalną 180 KM, standardowo współpracujący z sześciostopniową skrzynią DSG.

Oprócz tego nabywcy mogą wybrać jedną z dwóch oferowanych jednostek wysokoprężnych. Podstawową jest 1.6 TDI rozwijająca moc maksymalną 110 KM. Większy silnik 2.0 TDI jest dostępny w dwóch wersjach – słabszej, o mocy 150 KM oraz mocniejszej 184 konnej, współpracującej standardowo z sześciobiegową przekładnią DSG.

Bez względu na to, czy wybierzemy najmocniejszą czy najsłabszą jednostkę napędową, każdy Golf Alltrack będzie wyposażony w napęd na obie osie 4Motion, którego sercem jest sprzęgło Haldex piątej generacji. W sprzyjających warunkach drogowych układ przekazuje 100% momentu obrotowego na przednią oś, ale w razie utraty przyczepności jest w stanie zmienić sytuację i przekazać niespełna 100% momentu obrotowego na oś tylną.

Ponadto samochód jest wyposażony w elektroniczną szperę XDS+ oraz elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS zintegrowaną z systemem stabilizacji toru jazdy ESC.

Kierowca każdej wersji nowego Volkswagena ma możliwość wybrania profilu jazdy Offroad, w którym system aktywuje funkcję asystenta zjazdu ze wzniesień (utrzymuje stałą prędkość przy zjazdach), zmienioną charakterystykę pedału przyspieszenia oraz terenową konfigurację systemu ABS (odpowiednia częstotliwość hamowania powoduje tworzenie się klina szutru przed kołami).

Zobacz też: Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Co więcej, kompaktowy Alltrack sprawdzi się także jako holownik. Jest w stanie ciągnąć przyczepę o masie do 2000 kg.

Niewątpliwie pierwszy eksperyment Volkswagena z samochodem kompaktowym przystosowanym do jazdy offroad (Golf Country) nie był udany. Inne były czasy i gusta klientów. Dziś potencjalni nabywcy wydają się być oczarowani podwyższonymi wersjami samochodów z każdego segmentu.

Ale Golf Alltrack to nie marketingowa wydmuszka, bo mimo że jest jedynie o 2 cm wyższy od tradycyjnej odmiany modelu, zaskakująco dzielnie radzi sobie poza utwardzonymi szlakami. Przejazd po piaszczystych muldach, czy grząskich łąkach nie stanowi dla niego najmniejszego problemu. Docenią go nie tylko wędkarze, czy działkowcy ale z pewnością także osoby dojeżdżające do domów gruntowymi szlakami.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG

Volkswagen Golf Alltrack – ceny i dane techniczne

Volkswagen Golf Alltrack 1.8 TSI 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Typ silnika benzynowy, turbo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Pojemność  1798 cm3 1598 cm3 1968 cm3 1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V R4/16V R4/16V R4/16V
Maksymalna moc 180 KM/4500-6200 obr./min. 110 KM/3250-4000 obr./min. 150 KM/3500-4000 obr./min. 184 KM/3500-4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm/1350-4500 obr./min. 250 Nm/1500-3000 obr./min. 340 Nm/1750-3000 obr./min. 380 Nm/1750-3250 obr./min.
Napęd 4x4 4x4 4x4 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg. man. 6-bieg. man. 6-bieg. aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 605/1620 l 605/1620 l 605/1620 l 605/1620 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 457,8/179,9/151,5 cm 457,8/179,9/151,5 cm 457,8/179,9/151,5 cm 457,8/179,9/151,5 cm
Rozstaw osi 263 cm 263 cm 263 cm 263 cm
V-max 217 km/h 187 km/h 207 km/h 219 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,8 s 12,1 s 8,9 s 7,8 s
Zużycie paliwa* 6,6 l/100 km 4,8 l/100 km 4,9 l/100 km 5,0 l/100 km
Cena od 116 990 zł 107 190 zł 116 590 zł 128 690 zł
*cykl mieszany
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA