REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Golf Alltrack – powrót na bezdroża

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Koncepcja, by Golfa przystosować do jazdy po bezdrożach nie jest nowa. Ale jeszcze nigdy wersja offroad nie pozwalała zajechać tak daleko, w tak komfortowych warunkach.

Volkswagen już raz zaoferował Volkswagena Golfa w wersji przystosowanej do jazdy z dala od utwardzonych dróg. W 1990 r. świat poznał Golfa Country, konstrukcję podwyższoną o 14 cm względem tradycyjnej odmiany modelu, wyposażoną w napęd 4x4. Smaczkiem stylizacyjnym wersji Country było tylne koło zawieszone na uchwycie za pokrywą bagażnika, czyli tak, jak w pełnokrwistych samochodach terenowych.

REKLAMA

Model nie zdobył popularności i dziś stanowi co najwyżej ciekawostkę dla kolekcjonerów.

Niemniej po piętnastu latach od debiutu wersji Country zbudowanej na drugiej generacji modelu, inżynierowie z Wolfsburga odkurzyli archiwa i postanowili jeszcze raz skonstruować offroadowy kompakt. Powstały na bazie siódmej generacji modelu, Golf Alltrack łączy w sobie najnowszą technologię stosowaną w samochodach kompaktowych i w przeciwieństwie do pierwowzoru przyciąga wzrok nie kontrowersyjnym kształtem, lecz proporcjonalnym, zgrabnym nadwoziem.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Golf Alltrack – czym się wyróżnia?

Golf Country został zbudowany na bazie nadwozia hatchback, Alltrack występuje jedynie jako praktyczne kombi.

REKLAMA

Z zewnątrz oprócz aluminiowych relingów dachowych, nadwozie nowego Volkswagena ozdabiają plastikowe nakładki poszerzające błotniki, zmodyfikowane zderzaki, czy zwiększony o 20 mm prześwit. Całości dopełniają siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich.

Wnętrze wersji Alltrack różni się od tradycyjnych odmian modelu detalami. Fotele obszyto dedykowaną tapicerką z logiem Alltrack, a na pokrywie schowka na konsoli środkowej umieszczono chromowaną listwę z napisem 4Motion.

Dzięki nowoczesnej platformie MQB nie zmieniła się za to przestronność wnętrza, jak i pojemność bagażnika – ma 605 l.

W wyposażeniu standardowym Alltrack znalazły się m.in. automatyczna klimatyzacja Climatronic, czy ambientowe oświetlenie boków drzwi, a także LEDowe oświetlenie wnętrza.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Volkswagen Golf Alltrack –  jednostki napędowe

W gamie napędowej znajdziemy tylko jeden silnik benzynowy – to TSI o pojemności 1,8 l, rozwijający moc maksymalną 180 KM, standardowo współpracujący z sześciostopniową skrzynią DSG.

REKLAMA

Oprócz tego nabywcy mogą wybrać jedną z dwóch oferowanych jednostek wysokoprężnych. Podstawową jest 1.6 TDI rozwijająca moc maksymalną 110 KM. Większy silnik 2.0 TDI jest dostępny w dwóch wersjach – słabszej, o mocy 150 KM oraz mocniejszej 184 konnej, współpracującej standardowo z sześciobiegową przekładnią DSG.

Bez względu na to, czy wybierzemy najmocniejszą czy najsłabszą jednostkę napędową, każdy Golf Alltrack będzie wyposażony w napęd na obie osie 4Motion, którego sercem jest sprzęgło Haldex piątej generacji. W sprzyjających warunkach drogowych układ przekazuje 100% momentu obrotowego na przednią oś, ale w razie utraty przyczepności jest w stanie zmienić sytuację i przekazać niespełna 100% momentu obrotowego na oś tylną.

Ponadto samochód jest wyposażony w elektroniczną szperę XDS+ oraz elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS zintegrowaną z systemem stabilizacji toru jazdy ESC.

Kierowca każdej wersji nowego Volkswagena ma możliwość wybrania profilu jazdy Offroad, w którym system aktywuje funkcję asystenta zjazdu ze wzniesień (utrzymuje stałą prędkość przy zjazdach), zmienioną charakterystykę pedału przyspieszenia oraz terenową konfigurację systemu ABS (odpowiednia częstotliwość hamowania powoduje tworzenie się klina szutru przed kołami).

Zobacz też: Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Co więcej, kompaktowy Alltrack sprawdzi się także jako holownik. Jest w stanie ciągnąć przyczepę o masie do 2000 kg.

Niewątpliwie pierwszy eksperyment Volkswagena z samochodem kompaktowym przystosowanym do jazdy offroad (Golf Country) nie był udany. Inne były czasy i gusta klientów. Dziś potencjalni nabywcy wydają się być oczarowani podwyższonymi wersjami samochodów z każdego segmentu.

Ale Golf Alltrack to nie marketingowa wydmuszka, bo mimo że jest jedynie o 2 cm wyższy od tradycyjnej odmiany modelu, zaskakująco dzielnie radzi sobie poza utwardzonymi szlakami. Przejazd po piaszczystych muldach, czy grząskich łąkach nie stanowi dla niego najmniejszego problemu. Docenią go nie tylko wędkarze, czy działkowcy ale z pewnością także osoby dojeżdżające do domów gruntowymi szlakami.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG

Volkswagen Golf Alltrack – ceny i dane techniczne

Volkswagen Golf Alltrack 1.8 TSI 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Typ silnika benzynowy, turbo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Pojemność  1798 cm3 1598 cm3 1968 cm3 1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V R4/16V R4/16V R4/16V
Maksymalna moc 180 KM/4500-6200 obr./min. 110 KM/3250-4000 obr./min. 150 KM/3500-4000 obr./min. 184 KM/3500-4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm/1350-4500 obr./min. 250 Nm/1500-3000 obr./min. 340 Nm/1750-3000 obr./min. 380 Nm/1750-3250 obr./min.
Napęd 4x4 4x4 4x4 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg. man. 6-bieg. man. 6-bieg. aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 605/1620 l 605/1620 l 605/1620 l 605/1620 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 457,8/179,9/151,5 cm 457,8/179,9/151,5 cm 457,8/179,9/151,5 cm 457,8/179,9/151,5 cm
Rozstaw osi 263 cm 263 cm 263 cm 263 cm
V-max 217 km/h 187 km/h 207 km/h 219 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,8 s 12,1 s 8,9 s 7,8 s
Zużycie paliwa* 6,6 l/100 km 4,8 l/100 km 4,9 l/100 km 5,0 l/100 km
Cena od 116 990 zł 107 190 zł 116 590 zł 128 690 zł
*cykl mieszany
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA