REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Golf Alltrack – powrót na bezdroża

Tomasz Korniejew
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Koncepcja, by Golfa przystosować do jazdy po bezdrożach nie jest nowa. Ale jeszcze nigdy wersja offroad nie pozwalała zajechać tak daleko, w tak komfortowych warunkach.

Volkswagen już raz zaoferował Volkswagena Golfa w wersji przystosowanej do jazdy z dala od utwardzonych dróg. W 1990 r. świat poznał Golfa Country, konstrukcję podwyższoną o 14 cm względem tradycyjnej odmiany modelu, wyposażoną w napęd 4x4. Smaczkiem stylizacyjnym wersji Country było tylne koło zawieszone na uchwycie za pokrywą bagażnika, czyli tak, jak w pełnokrwistych samochodach terenowych.

REKLAMA

Model nie zdobył popularności i dziś stanowi co najwyżej ciekawostkę dla kolekcjonerów.

Niemniej po piętnastu latach od debiutu wersji Country zbudowanej na drugiej generacji modelu, inżynierowie z Wolfsburga odkurzyli archiwa i postanowili jeszcze raz skonstruować offroadowy kompakt. Powstały na bazie siódmej generacji modelu, Golf Alltrack łączy w sobie najnowszą technologię stosowaną w samochodach kompaktowych i w przeciwieństwie do pierwowzoru przyciąga wzrok nie kontrowersyjnym kształtem, lecz proporcjonalnym, zgrabnym nadwoziem.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Golf Alltrack – czym się wyróżnia?

Golf Country został zbudowany na bazie nadwozia hatchback, Alltrack występuje jedynie jako praktyczne kombi.

REKLAMA

Z zewnątrz oprócz aluminiowych relingów dachowych, nadwozie nowego Volkswagena ozdabiają plastikowe nakładki poszerzające błotniki, zmodyfikowane zderzaki, czy zwiększony o 20 mm prześwit. Całości dopełniają siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich.

Wnętrze wersji Alltrack różni się od tradycyjnych odmian modelu detalami. Fotele obszyto dedykowaną tapicerką z logiem Alltrack, a na pokrywie schowka na konsoli środkowej umieszczono chromowaną listwę z napisem 4Motion.

Dzięki nowoczesnej platformie MQB nie zmieniła się za to przestronność wnętrza, jak i pojemność bagażnika – ma 605 l.

W wyposażeniu standardowym Alltrack znalazły się m.in. automatyczna klimatyzacja Climatronic, czy ambientowe oświetlenie boków drzwi, a także LEDowe oświetlenie wnętrza.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Volkswagen Golf Alltrack –  jednostki napędowe

W gamie napędowej znajdziemy tylko jeden silnik benzynowy – to TSI o pojemności 1,8 l, rozwijający moc maksymalną 180 KM, standardowo współpracujący z sześciostopniową skrzynią DSG.

REKLAMA

Oprócz tego nabywcy mogą wybrać jedną z dwóch oferowanych jednostek wysokoprężnych. Podstawową jest 1.6 TDI rozwijająca moc maksymalną 110 KM. Większy silnik 2.0 TDI jest dostępny w dwóch wersjach – słabszej, o mocy 150 KM oraz mocniejszej 184 konnej, współpracującej standardowo z sześciobiegową przekładnią DSG.

Bez względu na to, czy wybierzemy najmocniejszą czy najsłabszą jednostkę napędową, każdy Golf Alltrack będzie wyposażony w napęd na obie osie 4Motion, którego sercem jest sprzęgło Haldex piątej generacji. W sprzyjających warunkach drogowych układ przekazuje 100% momentu obrotowego na przednią oś, ale w razie utraty przyczepności jest w stanie zmienić sytuację i przekazać niespełna 100% momentu obrotowego na oś tylną.

Ponadto samochód jest wyposażony w elektroniczną szperę XDS+ oraz elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS zintegrowaną z systemem stabilizacji toru jazdy ESC.

Kierowca każdej wersji nowego Volkswagena ma możliwość wybrania profilu jazdy Offroad, w którym system aktywuje funkcję asystenta zjazdu ze wzniesień (utrzymuje stałą prędkość przy zjazdach), zmienioną charakterystykę pedału przyspieszenia oraz terenową konfigurację systemu ABS (odpowiednia częstotliwość hamowania powoduje tworzenie się klina szutru przed kołami).

Zobacz też: Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Co więcej, kompaktowy Alltrack sprawdzi się także jako holownik. Jest w stanie ciągnąć przyczepę o masie do 2000 kg.

Niewątpliwie pierwszy eksperyment Volkswagena z samochodem kompaktowym przystosowanym do jazdy offroad (Golf Country) nie był udany. Inne były czasy i gusta klientów. Dziś potencjalni nabywcy wydają się być oczarowani podwyższonymi wersjami samochodów z każdego segmentu.

Ale Golf Alltrack to nie marketingowa wydmuszka, bo mimo że jest jedynie o 2 cm wyższy od tradycyjnej odmiany modelu, zaskakująco dzielnie radzi sobie poza utwardzonymi szlakami. Przejazd po piaszczystych muldach, czy grząskich łąkach nie stanowi dla niego najmniejszego problemu. Docenią go nie tylko wędkarze, czy działkowcy ale z pewnością także osoby dojeżdżające do domów gruntowymi szlakami.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG

Volkswagen Golf Alltrack – ceny i dane techniczne

Volkswagen Golf Alltrack 1.8 TSI 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Typ silnika benzynowy, turbo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Pojemność  1798 cm3 1598 cm3 1968 cm3 1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V R4/16V R4/16V R4/16V
Maksymalna moc 180 KM/4500-6200 obr./min. 110 KM/3250-4000 obr./min. 150 KM/3500-4000 obr./min. 184 KM/3500-4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm/1350-4500 obr./min. 250 Nm/1500-3000 obr./min. 340 Nm/1750-3000 obr./min. 380 Nm/1750-3250 obr./min.
Napęd 4x4 4x4 4x4 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg. man. 6-bieg. man. 6-bieg. aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 605/1620 l 605/1620 l 605/1620 l 605/1620 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 457,8/179,9/151,5 cm 457,8/179,9/151,5 cm 457,8/179,9/151,5 cm 457,8/179,9/151,5 cm
Rozstaw osi 263 cm 263 cm 263 cm 263 cm
V-max 217 km/h 187 km/h 207 km/h 219 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,8 s 12,1 s 8,9 s 7,8 s
Zużycie paliwa* 6,6 l/100 km 4,8 l/100 km 4,9 l/100 km 5,0 l/100 km
Cena od 116 990 zł 107 190 zł 116 590 zł 128 690 zł
*cykl mieszany
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA