REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM

Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz

REKLAMA

REKLAMA

Golf Sportsvan to następca Golfa Plusa, który ma być alternatywą dla wersji kombi popularnego kompakta. Czym się różni od pozostałych wersji w gamie i jakie są jego mocne i słabe punkty? Oto wrażenia z pierwszych jazd testowych nowym modelem Volkswagena.

Volkswagen Golf Sportsvan: debiut

Mikołajki, nieformalna stolica Mazur, były miejscem polskiej prezentacji Volkswagena Sportsvana. Auto będące następcą Golfa Plusa stanowi czwartą wersję nadwoziową najbardziej popularnego w Europie auta klasy kompakt. W porównaniu do klasycznego Golfa, odmiana Sportsvan jest od  niego wyraźnie większa i potężniejsza. Nasza redakcja miała przyjemność sprawdzenia VW Sportsvana wyposażonego w 2-litrowy silnik Diesla i skrzynie biegów DSG.

REKLAMA

Volkswagen Golf Sportsvan: nadwozie

Aby zwiększyć przestronność kabiny i bagażnika zmodyfikowano m.in. modułową platformę podłogową MQB, która stanowi bazę każdej wersji najnowszego Golfa. W porównaniu do odmiany hatchback, Sportsvan oferuje dłuższy o 50 mm rozstaw osi (w porównaniu do Golfa Plusa rozstaw osi zwiększył się aż o 107 mm) i wyższe o 126 mm  nadwozie. Mimo że Sportsvan jest krótszy a przez to bardziej kompaktowy od odmiany kombi (o 224 mm) to w jego wnętrzu nie brakuje miejsca  dla pasażerów.

Co więcej bagażnik wg producenta ma pojemność 500 l, a dzięki przesuwanej w zakresie 0-18 cm tylnej kanapie można powiększyć jego kubaturę do 590 l. Co prawda pobieżny rzut oka na bagażnik Sportsvana budził pewne wątpliwości co do sugerowanej jego przestronności (ze względu na jego kształt) to jakość dopracowania i wykończenia jego elementów są godne podkreślenia. Cały kufer wyścielony został miękkim materiałem, a zawiasy foteli zostały zabezpieczone specjalną zaślepką, eliminującą ryzyko uszkodzenia przewożonych bagaży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Golf Sportsvan: wnętrze

Deska rozdzielcza VW Sportsvana stanowi ewolucję tej, jaką posiada Golf VII. Większość jej elementów została zaadoptowana z kompaktowego modelu, a największe różnice dotyczą górnej jej części. Ekran systemu multimedialnego powędrował nieco wyżej, wywietrzniki ulokowano po boku wyświetlacza, a przed lewarkiem skrzyni biegów znalazł się duży schowek na drobiazgi. Na szczycie kokpitu w zależności od wyposażenia auta może znajdować się albo dodatkowy schowek na drobiazgi albo głośnik systemu Dynaudio Excite. Jakość wykonania deski rozdzielczej jest na wysokim poziomie, ale nadal nie każdemu przypadną do gustu lakierowane na wysoki połysk plastiki.

W stosunku do Golfa VII zmieniła się pozycja za kierownicą. Kierowca Sportsvana siedzi wyżej (na prawdopodobnie najwygodniejszych fotelach w klasie), a dzięki specjalnej konstrukcji słupka C ma zdecydowanie lepszą widoczność nie tylko przed autem, ale przede wszystkim do tyłu. W rezultacie manewrowanie autem jest naprawdę łatwe. Co więcej, w Sportsvaniem zadebiutował nowatorski system zapobiegający kolizji w trakcie wyjeżdżania z zasłoniętego miejsca parkingowego. Blind Spot Sensor za pomocą dedykowanych czujników analizuje sytuację wokół tylnej części i pojazdu i gdy wykryje zbliżający się do auta obiekt, automatycznie zatrzyma samochód jeśli kierowca nie zareaguje w odpowiednim momencie na niebezpieczeństwo.

Volkswagen Golf Sportsvan: zawieszenie

Pierwsze jazdy nowym Volkswagenem Sportsvanem nakreśliły bardzo pozytywny obraz nowego samochodu. Auto jest niezwykle podobne pod kątem wrażeń z jazdy do innych odmian VW Golfa. Sportowe zawieszenie (obniżone o 15 mm) w jakie wyposażono prezentowany egzemplarz z jednej strony zapewnia autu wysoką stabilność w szybko pokonywanych łukach (mimo lekko wyczuwalnych przechyłów) a z drugiej pozwala ze spokojem pokonywać nawet głęboki studzienki.

Volkswagen Golf Sportsvan: silnik Diesla

Silnik wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 150 KM jest bardzo energiczny, porządnie wyciszony i pozwala zachować wysoką dynamikę jazdy nawet przy komplecie pasażerów. Po przekroczenie 2500 obr./min łapie on drugi oddech i z dużą werwą przekracza 4000 obr./min. Co więcej jego pracę wspiera 6-stopniowa, zautomatyzowana przekładnia DSG, która przekonuje do siebie szybką zmianą biegów i trafnym ich doborem do aktualnej sytuacji na drodze (zwłaszcza w trybie Sport). Ze względu na długość testu nie można jednoznacznie ocenić na jakim poziomie kształtuje się zużycie paliwa, ale w egzemplarzu testowym, średnia jego wartość pod koniec dnia zatrzymała się na poziomie 7,3 l na 100 km.

Volkswagen Golf Sportsvan: układ kierowniczy i hamulcowy

Układ kierowniczy Volkswagena Sportsvana ma zmienną siłę wspomagania. Zarówno w trybie ECO jak i Normal koło kierownicy obraca się ze zbyt dużą łatwością, dlatego najlepiej od razu wybrać tryb Sport. Co do precyzji z jaką pracuje przekładnia to trudno mieć do niej jakiekolwiek zastrzeżenia. Bardzo dobre recenzje zbiera także nowa, skórzana kierownica zaadoptowana z Golfa VII. Jest dobrze wykonana i zapewnia pewny chwyt. Trudno też narzekać na hamulce, które działają skutecznie a dozowanie siły hamowania jest bardzo łatwe.

Volkswagen Golf Sportsvan: wrażenia

Pierwsze wrażenia z jazd nowym Volkswagenem Sportsvanem są bardzo pozytywne. Auto dobrze wygląda, jego nadwozie zaprojektowano pod kątem wygospodarowania przestronnej i funkcjonalnej kabiny a układ napędowy Sportsvana nie daje powodów do narzekań. Wyższa kabina pozwala na łatwiejszy transport  większych przedmiotów, a krótsze nadwozie powinno ułatwić poruszanie się autem w warunkach miejskich. O sukcesie nowego modelu zadecyduje jednak jego cena, która w przypadku podstawowych wersji rozpoczyna się kwotą ok. 67 700 zł.

Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA