REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM

Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz

REKLAMA

REKLAMA

Golf Sportsvan to następca Golfa Plusa, który ma być alternatywą dla wersji kombi popularnego kompakta. Czym się różni od pozostałych wersji w gamie i jakie są jego mocne i słabe punkty? Oto wrażenia z pierwszych jazd testowych nowym modelem Volkswagena.

Volkswagen Golf Sportsvan: debiut

Mikołajki, nieformalna stolica Mazur, były miejscem polskiej prezentacji Volkswagena Sportsvana. Auto będące następcą Golfa Plusa stanowi czwartą wersję nadwoziową najbardziej popularnego w Europie auta klasy kompakt. W porównaniu do klasycznego Golfa, odmiana Sportsvan jest od  niego wyraźnie większa i potężniejsza. Nasza redakcja miała przyjemność sprawdzenia VW Sportsvana wyposażonego w 2-litrowy silnik Diesla i skrzynie biegów DSG.

REKLAMA

Volkswagen Golf Sportsvan: nadwozie

Aby zwiększyć przestronność kabiny i bagażnika zmodyfikowano m.in. modułową platformę podłogową MQB, która stanowi bazę każdej wersji najnowszego Golfa. W porównaniu do odmiany hatchback, Sportsvan oferuje dłuższy o 50 mm rozstaw osi (w porównaniu do Golfa Plusa rozstaw osi zwiększył się aż o 107 mm) i wyższe o 126 mm  nadwozie. Mimo że Sportsvan jest krótszy a przez to bardziej kompaktowy od odmiany kombi (o 224 mm) to w jego wnętrzu nie brakuje miejsca  dla pasażerów.

Co więcej bagażnik wg producenta ma pojemność 500 l, a dzięki przesuwanej w zakresie 0-18 cm tylnej kanapie można powiększyć jego kubaturę do 590 l. Co prawda pobieżny rzut oka na bagażnik Sportsvana budził pewne wątpliwości co do sugerowanej jego przestronności (ze względu na jego kształt) to jakość dopracowania i wykończenia jego elementów są godne podkreślenia. Cały kufer wyścielony został miękkim materiałem, a zawiasy foteli zostały zabezpieczone specjalną zaślepką, eliminującą ryzyko uszkodzenia przewożonych bagaży.

Volkswagen Golf Sportsvan: wnętrze

Deska rozdzielcza VW Sportsvana stanowi ewolucję tej, jaką posiada Golf VII. Większość jej elementów została zaadoptowana z kompaktowego modelu, a największe różnice dotyczą górnej jej części. Ekran systemu multimedialnego powędrował nieco wyżej, wywietrzniki ulokowano po boku wyświetlacza, a przed lewarkiem skrzyni biegów znalazł się duży schowek na drobiazgi. Na szczycie kokpitu w zależności od wyposażenia auta może znajdować się albo dodatkowy schowek na drobiazgi albo głośnik systemu Dynaudio Excite. Jakość wykonania deski rozdzielczej jest na wysokim poziomie, ale nadal nie każdemu przypadną do gustu lakierowane na wysoki połysk plastiki.

W stosunku do Golfa VII zmieniła się pozycja za kierownicą. Kierowca Sportsvana siedzi wyżej (na prawdopodobnie najwygodniejszych fotelach w klasie), a dzięki specjalnej konstrukcji słupka C ma zdecydowanie lepszą widoczność nie tylko przed autem, ale przede wszystkim do tyłu. W rezultacie manewrowanie autem jest naprawdę łatwe. Co więcej, w Sportsvaniem zadebiutował nowatorski system zapobiegający kolizji w trakcie wyjeżdżania z zasłoniętego miejsca parkingowego. Blind Spot Sensor za pomocą dedykowanych czujników analizuje sytuację wokół tylnej części i pojazdu i gdy wykryje zbliżający się do auta obiekt, automatycznie zatrzyma samochód jeśli kierowca nie zareaguje w odpowiednim momencie na niebezpieczeństwo.

Volkswagen Golf Sportsvan: zawieszenie

Pierwsze jazdy nowym Volkswagenem Sportsvanem nakreśliły bardzo pozytywny obraz nowego samochodu. Auto jest niezwykle podobne pod kątem wrażeń z jazdy do innych odmian VW Golfa. Sportowe zawieszenie (obniżone o 15 mm) w jakie wyposażono prezentowany egzemplarz z jednej strony zapewnia autu wysoką stabilność w szybko pokonywanych łukach (mimo lekko wyczuwalnych przechyłów) a z drugiej pozwala ze spokojem pokonywać nawet głęboki studzienki.

Volkswagen Golf Sportsvan: silnik Diesla

Silnik wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 150 KM jest bardzo energiczny, porządnie wyciszony i pozwala zachować wysoką dynamikę jazdy nawet przy komplecie pasażerów. Po przekroczenie 2500 obr./min łapie on drugi oddech i z dużą werwą przekracza 4000 obr./min. Co więcej jego pracę wspiera 6-stopniowa, zautomatyzowana przekładnia DSG, która przekonuje do siebie szybką zmianą biegów i trafnym ich doborem do aktualnej sytuacji na drodze (zwłaszcza w trybie Sport). Ze względu na długość testu nie można jednoznacznie ocenić na jakim poziomie kształtuje się zużycie paliwa, ale w egzemplarzu testowym, średnia jego wartość pod koniec dnia zatrzymała się na poziomie 7,3 l na 100 km.

Volkswagen Golf Sportsvan: układ kierowniczy i hamulcowy

Układ kierowniczy Volkswagena Sportsvana ma zmienną siłę wspomagania. Zarówno w trybie ECO jak i Normal koło kierownicy obraca się ze zbyt dużą łatwością, dlatego najlepiej od razu wybrać tryb Sport. Co do precyzji z jaką pracuje przekładnia to trudno mieć do niej jakiekolwiek zastrzeżenia. Bardzo dobre recenzje zbiera także nowa, skórzana kierownica zaadoptowana z Golfa VII. Jest dobrze wykonana i zapewnia pewny chwyt. Trudno też narzekać na hamulce, które działają skutecznie a dozowanie siły hamowania jest bardzo łatwe.

Volkswagen Golf Sportsvan: wrażenia

Pierwsze wrażenia z jazd nowym Volkswagenem Sportsvanem są bardzo pozytywne. Auto dobrze wygląda, jego nadwozie zaprojektowano pod kątem wygospodarowania przestronnej i funkcjonalnej kabiny a układ napędowy Sportsvana nie daje powodów do narzekań. Wyższa kabina pozwala na łatwiejszy transport  większych przedmiotów, a krótsze nadwozie powinno ułatwić poruszanie się autem w warunkach miejskich. O sukcesie nowego modelu zadecyduje jednak jego cena, która w przypadku podstawowych wersji rozpoczyna się kwotą ok. 67 700 zł.

Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
Kamil Fraszkieiwcz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA