Test: Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut.
REKLAMA
REKLAMA
Fani marki ze smutkiem przyjęli informację, że szwedzki koncern zmierza, a raczej został zmuszony do stopniowego wycofania z oferty niemal kultowych jednostek pięciocylindrowych. Silniki przez lata eksploatacji zyskały sobie sympatię miłośników motoryzacji wysoką kulturą pracy, dobrymi osiągami, umiarkowanym apetytem na paliwo oraz solidnością. Niestety coraz bardziej wyśrubowane normy emisji spalin zmusiły producenta do prac nad jednostkami czterocylindrowymi.
REKLAMA
Według zapewnień szwedzkich inżynierów użytkownicy nie odczują zmian w napędzie swoich ulubionych modeli Volvo po zakupie egzemplarzy z jednostkami czterocylindrowymi jednak motoryzacyjny światek podszedł do tych informacji nieufnie.
Niedawno mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ Volvo V60 napędzane właśnie przez jedną z nowych czterocylindrowych jednostek napędowych, wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Przyznajemy, że mimo że szkoda nam odchodzących do lamusa konstrukcji, nowy silnik Volvo pisząc kolokwialnie – daje radę!
Zobacz też: Test Lexus IS300h – skrojony na miarę
Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut. - napęd/układ jezdny
Turbodoładowana jednostka benzynowa osiąga moc maksymalną 245 KM przy 5600 obr./min oraz rozwija maksymalny moment obrotowy 350 Nm już od 1550 obr./min i dyponuje nim aż do wartości 4800 obr./min.
Według danych producenta silnik jest w stanie rozpędzić ważące aż 1639 kg V60 T5 od 0 do 100 km/h w czasie 6,4 s. Obiecująco.
Rzeczywiście kierowca najnowszego V60 T5 ma wiele powodów do dobrego samopoczucia. Przedział pasażerski jest zaprojektowany ładnie i wykonany z materiałów wysokiej jakości, a fotele kierowcy i pasażera zapewniają wysoki komfort jazdy nawet podczas wielogodzinnych podróży. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem, z tyłu – tradycyjnie już dla Volvo z serii 60 mogłoby go być nieco więcej. Przedział bagażowy jest umiarkowanie obszerny – bagażnik pomieści 430 l pakunków. Nie jest to najlepszy wynik w klasie ale i tak zupełnie wystarczający do spakowania czteroosobowej rodziny na bardzo długie wakacje.
Zobacz też: Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?
REKLAMA
Jednak najwięcej zalet Volvo ujawnia się podczas prowadzenia. Silnik pracuje bardzo cicho i odznacza się bardzo wysoką kulturą pracy. Co więcej, gdy kierowca wkręci go na wyższe obroty jest w stanie wydobyć z siebie przyjemny warkot, gdy wskazówka obrotomierza zbliży się do końca skali.
V60 T5 rozpędza się błyskawicznie i to bez względu na to od jakiej prędkości każemy mu przyspieszyć. Po wciśnięciu gazu do końca ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów błyskawicznie redukuje przełożenia (nawet o 3), a samochód od razu z werwą wyrywa do przodu.
Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się na nasz newsletter
Z napędem zostało świetnie zestrojone zawieszenie. Kierowca Volvo pewnie przejeżdża ciasne zakręty, jednocześnie nie zmaltretuje go jazda po nierównościach. Wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni tłumione są cicho i należytą miękkością pomimo zastosowania opon o niskim profilu.
Volvo V60 T5 wyróżnia się również umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 10,5 l na 100 km. Jadąc z prędkościami autostradowymi poza miastem zużycie paliwa oscyluje wokół 7,5 l na 100 km. Jak na 245 konny samochód naprawdę nieźle, choć to bardzo daleko od deklaracji producenta.
Zobacz też: Pierwsza jazda Volvo V60 Plug-in-hybrid
Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut. - podsumowanie
Malkontenci nie mają podstaw do narzekań. Volvo V60 T5 z czterocylindrowym silnikiem benzynowym to samochód szybki i świetnie wykończony. Do napędu doskonale pasuje sprawny, ośmiobiegowy automat.
Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut. - dane techniczne
Volvo V60 T5 Drive-E 2.0/245 KM aut. | |
Typ silnika | benzynowy, turbo |
Pojemność | 1999 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 245 KM/5600 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 350 Nm/1500-4800 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | aut. 8-bieg. |
Pojemność bagażnika | 430 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 463,5/186,5/148,4 cm |
Rozstaw osi | 277,6 cm |
V-max | 230 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,4 s |
Zużycie paliwa* | 8,5/4,9/6,2 l/100 km |
Cena od | 148 100 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |







REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA