REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut.

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Szwedzi dążą do wyeliminowania ze swojej oferty cenionych silników pięciocylindrowych. Zastąpią je skonstruowane przez inżynierów Volvo silniki czterocylindrowe. Sprawdziliśmy, jak jeździ najnowsze V60 z turboładowaną jednostką benzynową o pojemności 2l i mocy maksymalnej 245 KM wyposażone w ośmiobiegowy automat.

Fani marki ze smutkiem przyjęli informację, że szwedzki koncern zmierza, a raczej został zmuszony do stopniowego wycofania z oferty niemal kultowych jednostek pięciocylindrowych. Silniki przez lata eksploatacji zyskały sobie sympatię miłośników motoryzacji wysoką kulturą pracy, dobrymi osiągami, umiarkowanym apetytem na paliwo oraz solidnością. Niestety coraz bardziej wyśrubowane normy emisji spalin zmusiły producenta do prac nad jednostkami czterocylindrowymi.

REKLAMA

Według zapewnień szwedzkich inżynierów użytkownicy nie odczują zmian w napędzie swoich ulubionych modeli Volvo po zakupie egzemplarzy z jednostkami czterocylindrowymi jednak motoryzacyjny światek podszedł do tych informacji nieufnie.

Niedawno mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ Volvo V60 napędzane właśnie przez jedną z nowych czterocylindrowych jednostek napędowych, wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Przyznajemy, że mimo że szkoda nam odchodzących do lamusa konstrukcji, nowy silnik Volvo pisząc kolokwialnie – daje radę!

Zobacz też: Test Lexus IS300h – skrojony na miarę

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut. - napęd/układ jezdny

Turbodoładowana jednostka benzynowa osiąga moc maksymalną 245 KM przy 5600 obr./min oraz rozwija maksymalny moment obrotowy 350 Nm już od 1550 obr./min i dyponuje nim aż do wartości 4800 obr./min.

Według danych producenta silnik jest w stanie rozpędzić ważące aż 1639 kg V60 T5 od 0 do 100 km/h w czasie 6,4 s. Obiecująco.

Rzeczywiście kierowca najnowszego V60 T5 ma wiele powodów do dobrego samopoczucia. Przedział pasażerski jest zaprojektowany ładnie i wykonany z materiałów wysokiej jakości, a fotele kierowcy i pasażera zapewniają wysoki komfort jazdy nawet podczas wielogodzinnych podróży. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem, z tyłu – tradycyjnie już dla Volvo z serii 60 mogłoby go być nieco więcej. Przedział bagażowy jest umiarkowanie obszerny – bagażnik pomieści 430 l pakunków. Nie jest to najlepszy wynik w klasie ale i tak zupełnie wystarczający do spakowania czteroosobowej rodziny na bardzo długie wakacje.

Zobacz też: Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?

REKLAMA

Jednak najwięcej zalet Volvo ujawnia się podczas prowadzenia. Silnik pracuje bardzo cicho i odznacza się bardzo wysoką kulturą pracy. Co więcej, gdy kierowca wkręci go na wyższe obroty jest w stanie wydobyć z siebie przyjemny warkot, gdy wskazówka obrotomierza zbliży się do końca skali.

V60 T5 rozpędza się błyskawicznie i to bez względu na to od jakiej prędkości każemy mu przyspieszyć. Po wciśnięciu gazu do końca ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów błyskawicznie redukuje przełożenia (nawet o 3), a samochód od razu z werwą wyrywa do przodu.

Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się na nasz newsletter

Z napędem zostało świetnie zestrojone zawieszenie. Kierowca Volvo pewnie przejeżdża ciasne zakręty, jednocześnie nie zmaltretuje go jazda po nierównościach. Wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni tłumione są cicho i należytą miękkością pomimo zastosowania opon o niskim profilu.

Volvo V60 T5 wyróżnia się również umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 10,5 l na 100 km. Jadąc z prędkościami autostradowymi poza miastem zużycie paliwa oscyluje wokół 7,5 l na 100 km. Jak na 245 konny samochód naprawdę nieźle, choć to bardzo daleko od deklaracji producenta.

Zobacz też: Pierwsza jazda Volvo V60 Plug-in-hybrid

Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut.  - podsumowanie

Malkontenci nie mają podstaw do narzekań. Volvo V60 T5 z czterocylindrowym silnikiem benzynowym to samochód szybki i świetnie wykończony. Do napędu doskonale pasuje sprawny, ośmiobiegowy automat.

 Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut. - dane techniczne

Volvo V60 T5 Drive-E 2.0/245 KM aut.
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1999 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 245 KM/5600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1500-4800 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 8-bieg.
Pojemność bagażnika 430 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 463,5/186,5/148,4 cm
Rozstaw osi 277,6 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,4 s
Zużycie paliwa* 8,5/4,9/6,2 l/100 km
Cena od 148 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Malkontenci będą zaiwedzeni. Volvo V60 T5 z czterocylindrowym silnikiem benzynowym to samochód szybki i świetnie wykończony. Do napędu doskonale pasuje sprawny, ośmiobiegowy automat.
Tomasz Korniejew
Volvo V60 T5 wyróżnia się również umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 10,5 l na 100 km.
Tomasz Korniejew
Tablica przyrządów Volvo V60 jest uporządkowana i wykonana z materiałów odpowiedniej jakości.
Volvo
Zestaw elektronicznych wyświetlaczy trafił do modelu V60 przy okazji liftingu.
Volvo
Według danych producenta silnik jest w stanie rozpędzić ważące aż 1639 kg V60 T5 od 0 do 100 km/h w czasie 6,4 s.
Tomasz Korniejew
Volvo V60 T5 - w tylnej części nadwozia pikanterii dodają dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach.
Tomasz Korniejew
Sylwetka Volvo V60 T5 prezentuje się zgrabnie. Delikatny lifting nadwozia odmłodził wygląd auta.
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA