REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut.

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Szwedzi dążą do wyeliminowania ze swojej oferty cenionych silników pięciocylindrowych. Zastąpią je skonstruowane przez inżynierów Volvo silniki czterocylindrowe. Sprawdziliśmy, jak jeździ najnowsze V60 z turboładowaną jednostką benzynową o pojemności 2l i mocy maksymalnej 245 KM wyposażone w ośmiobiegowy automat.

Fani marki ze smutkiem przyjęli informację, że szwedzki koncern zmierza, a raczej został zmuszony do stopniowego wycofania z oferty niemal kultowych jednostek pięciocylindrowych. Silniki przez lata eksploatacji zyskały sobie sympatię miłośników motoryzacji wysoką kulturą pracy, dobrymi osiągami, umiarkowanym apetytem na paliwo oraz solidnością. Niestety coraz bardziej wyśrubowane normy emisji spalin zmusiły producenta do prac nad jednostkami czterocylindrowymi.

REKLAMA

Według zapewnień szwedzkich inżynierów użytkownicy nie odczują zmian w napędzie swoich ulubionych modeli Volvo po zakupie egzemplarzy z jednostkami czterocylindrowymi jednak motoryzacyjny światek podszedł do tych informacji nieufnie.

Niedawno mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ Volvo V60 napędzane właśnie przez jedną z nowych czterocylindrowych jednostek napędowych, wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Przyznajemy, że mimo że szkoda nam odchodzących do lamusa konstrukcji, nowy silnik Volvo pisząc kolokwialnie – daje radę!

Zobacz też: Test Lexus IS300h – skrojony na miarę

Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut. - napęd/układ jezdny

Turbodoładowana jednostka benzynowa osiąga moc maksymalną 245 KM przy 5600 obr./min oraz rozwija maksymalny moment obrotowy 350 Nm już od 1550 obr./min i dyponuje nim aż do wartości 4800 obr./min.

Według danych producenta silnik jest w stanie rozpędzić ważące aż 1639 kg V60 T5 od 0 do 100 km/h w czasie 6,4 s. Obiecująco.

Rzeczywiście kierowca najnowszego V60 T5 ma wiele powodów do dobrego samopoczucia. Przedział pasażerski jest zaprojektowany ładnie i wykonany z materiałów wysokiej jakości, a fotele kierowcy i pasażera zapewniają wysoki komfort jazdy nawet podczas wielogodzinnych podróży. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem, z tyłu – tradycyjnie już dla Volvo z serii 60 mogłoby go być nieco więcej. Przedział bagażowy jest umiarkowanie obszerny – bagażnik pomieści 430 l pakunków. Nie jest to najlepszy wynik w klasie ale i tak zupełnie wystarczający do spakowania czteroosobowej rodziny na bardzo długie wakacje.

Zobacz też: Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?

REKLAMA

Jednak najwięcej zalet Volvo ujawnia się podczas prowadzenia. Silnik pracuje bardzo cicho i odznacza się bardzo wysoką kulturą pracy. Co więcej, gdy kierowca wkręci go na wyższe obroty jest w stanie wydobyć z siebie przyjemny warkot, gdy wskazówka obrotomierza zbliży się do końca skali.

V60 T5 rozpędza się błyskawicznie i to bez względu na to od jakiej prędkości każemy mu przyspieszyć. Po wciśnięciu gazu do końca ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów błyskawicznie redukuje przełożenia (nawet o 3), a samochód od razu z werwą wyrywa do przodu.

Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się na nasz newsletter

Z napędem zostało świetnie zestrojone zawieszenie. Kierowca Volvo pewnie przejeżdża ciasne zakręty, jednocześnie nie zmaltretuje go jazda po nierównościach. Wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni tłumione są cicho i należytą miękkością pomimo zastosowania opon o niskim profilu.

Volvo V60 T5 wyróżnia się również umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 10,5 l na 100 km. Jadąc z prędkościami autostradowymi poza miastem zużycie paliwa oscyluje wokół 7,5 l na 100 km. Jak na 245 konny samochód naprawdę nieźle, choć to bardzo daleko od deklaracji producenta.

Zobacz też: Pierwsza jazda Volvo V60 Plug-in-hybrid

Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut.  - podsumowanie

Malkontenci nie mają podstaw do narzekań. Volvo V60 T5 z czterocylindrowym silnikiem benzynowym to samochód szybki i świetnie wykończony. Do napędu doskonale pasuje sprawny, ośmiobiegowy automat.

 Volvo V60 T5 Drive-E 2.0 turbo 245 KM aut. - dane techniczne

Volvo V60 T5 Drive-E 2.0/245 KM aut.
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1999 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 245 KM/5600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1500-4800 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 8-bieg.
Pojemność bagażnika 430 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 463,5/186,5/148,4 cm
Rozstaw osi 277,6 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,4 s
Zużycie paliwa* 8,5/4,9/6,2 l/100 km
Cena od 148 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Malkontenci będą zaiwedzeni. Volvo V60 T5 z czterocylindrowym silnikiem benzynowym to samochód szybki i świetnie wykończony. Do napędu doskonale pasuje sprawny, ośmiobiegowy automat.
Tomasz Korniejew
Volvo V60 T5 wyróżnia się również umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 10,5 l na 100 km.
Tomasz Korniejew
Tablica przyrządów Volvo V60 jest uporządkowana i wykonana z materiałów odpowiedniej jakości.
Volvo
Zestaw elektronicznych wyświetlaczy trafił do modelu V60 przy okazji liftingu.
Volvo
Według danych producenta silnik jest w stanie rozpędzić ważące aż 1639 kg V60 T5 od 0 do 100 km/h w czasie 6,4 s.
Tomasz Korniejew
Volvo V60 T5 - w tylnej części nadwozia pikanterii dodają dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach.
Tomasz Korniejew
Sylwetka Volvo V60 T5 prezentuje się zgrabnie. Delikatny lifting nadwozia odmłodził wygląd auta.
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA