REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Golf to bez wątpienia pierwszoplanowy gracz segmentu aut kompaktowych. Sprawdziliśmy, jak jeździ w wersji ze 150-konnym silnikiem Diesla.

Rozmiary zewnętrze Volkswagena Golfa nie odstają od przeciętnych dla tego segmentu pojazdów.

REKLAMA

Ale ilość miejsca jaką oferuje pasażerom Golf siódmej generacji jest imponująca.

Dobremu samopoczuciu kierowcy sprzyja wygodny fotel z obszernym siedziskiem, a znalezieniu optymalnej pozycji szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej. Pewności podczas manewrów dodają duża powierzchnia szyb oraz regularny kształt nadwozia.

Wysocy pasażerowie nie będą narzekać również, gdy przyjdzie im podróżować na tylnej kanapie. Zajęcie miejsca ułatwiają szeroko uchylane drzwi, a wysoko poprowadzona linia dachu umożliwiła wygospodarowanie dużej ilości przestrzeni nad głowami. Konstruktorzy zadbali też o to, by zapewnić odpowiednią ilość miejsca pomiędzy oparciami przednich foteli, a kolanami siedzących z tyłu osób.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wygospodarowanie dużej przestrzeni dla przedziału pasażerskiego w przypadku Golfa nie wiązało się z ograniczeniem pojemności bagażnika. Wynik 380 l jest jednym z najlepszych w klasie.

Użytkowników Golfa 2.0 TDI z pewnością ucieszy wykończenie wnętrza. M.in. dlatego, że tę wersję napędową można zamówić jedynie w najbogatszym wariancie wyposażeniowym Highline. Przekłada się to bezpośrednio na wysoką jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych (m.in. obszyte skórą kierownica wielofunkcyjna i gałka dźwigni zmiany biegów, tapicerka z Alcantary) i wyposażenie standardowe obejmujące m.in. tempomat, automatyczną dwustrefową klimatyzację, wycieraczki sterowane czujnikiem deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czy rozbudowany komputer pokładowy).

Zobacz też: Test KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM - leży jak ulał!

Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg – napęd/układ jezdny

W gamie dostępnych w „cywilnym” Golfie jednostek wysokoprężnych, silnik 2.0 TDI/150 KM jest opcją najmocniejszą. W usportowionej odmianie GTD dostępna jest odmiana 184-konna silnika 2.0 TDI.

Według danych producenta, ważące 1279 kg, 150-konne auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 s, co jest wynikiem więcej niż zadowalającym.

Dwulitrowy silnik wysokoprężny został dobrze wyciszony i ochoczo napędza Volkswagena już od dolnych zakresów obrotów. Maksymalny moment obrotowy to 320 Nm. Jest dostępny w przedziale obrotów od 1750 do 3000 obr./min. Taka charakterystyka w praktyce oznacza wysoką elastyczność. Prowadzący nie musi często sięgać do lewarka skrzyni biegów w przypadku zamiaru wyprzedzenia. Nawet podczas podróży na szóstym biegu z prędkością około 90 km/h, auto sprawnie nabiera prędkości po zdecydowanym wciśnięciu gazu. Co więcej samochód pewnie prze do przodu, nawet gdy każemy mu przyspieszać z wyższych prędkości, bez względu na to czy jedziemy z kompletem pasażerów czy w pojedynkę.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM

Opisywana wersja Golfa to świetny środek transportu na autostradę. Jadąc z maksymalną dopuszczalną prędkością we wnętrzu jest cicho, jak w autach segmentu premium.

REKLAMA

Cieszy też zużycie paliwa. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 6,5 l na 100 km. Z kolei podczas wakacyjnych wyjazdów nie będzie problemu z osiągnięciem wyników zużycia paliwa na poziomie 5,5 l na 100 km.

Inżynierowie Volkswagena dużą wagę przykładają do nastawu zawieszenia. To w Golfie jest zestrojone na tyle sztywno, by kierowca nie tracił pewności siebie w sytuacjach wymagających szybkiej reakcji kierownicą ale jednocześnie tłumi nierówności komfortowo. Co więcej samochód zachowuje stabilność na szybko pokonywanych łukach. Niewątpliwie zaskakująco późna tendencja do podsterowności to zasługa elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS, czyli tzw. elektronicznej szpery.

Zobacz też: Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: o rozmiar mniejsze kombi

Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg - podsumowanie

Volkswagen Golf to wciąż jeden z najlepszych modeli walczących o klientów w segmencie aut kompaktowych. Tak naprawdę jakość wykończenia przedziału pasażerskiego oraz dopracowanie układu jezdnego pozwalają porównywać go do modeli z klasy Premium.

Pod względem ceny Golf plasuje się pomiędzy markami popularnymi, a uznanymi za prestiżowe.

Bogato wyposażona wersja Highline, czyli podstawowa odmiana pięciodrzwiowej wersji Golfa z napędem 2.0 TDI kosztuje 94 590 zł. To o niespełna 10 tys. zł drożej od najbogatszej odmiany 150-konnej wersji Forda Focusa.

Niewątpliwymi atutami Volkswagena oprócz ponadprzeciętnej przestronności wnętrza, sporego bagażnika i bardzo wysokiej jakości wykonania, dynamiki i niskiego zużycia paliwa jest mnogość konfiguracji. Nie tylko pod względem dostępnych jednostek napędowych i opcjonalnego wyposażenia. Dopłacając ok. 9 tys. zł można wyjechać z salonu VW opisywaną wersją Golfa z napędem na obie osie 4Motion. A to w ofercie konkurencji zdarza się rzadko.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg – dane techniczne

Volkswagen Golf 2.0 TDI 150 KM man.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 380/1270 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 425,5/179,9/145,2 cm
Rozstaw osi 263,7 cm
V-max 216 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s
Zużycie paliwa* 5,0/3,6/4,1 l/100 km
Cena od 94 590 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg
Tomasz Korniejew
Użytkowników Golfa 2.0 TDI z pewnością ucieszy wykończenie wnętrza. M.in. dlatego, że tę wersję napędową można zamówić jedynie w najbogatszym wariancie wyposażeniowym Highline. Przekłada się to bezpośrednio na wysoką jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych (m.in. obszyte skórą kierownica wielofunkcyjna i gałka dźwigni zmiany biegów, tapicerka z Alcantary) i wyposażenie standardowe obejmujące m.in. tempomat, automatyczną dwustrefową klimatyzację, wycieraczki sterowane czujnikiem deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czy rozbudowany komputer pokładowy).
Tomasz Korniejew
Rozmiary zewnętrze Volkswagena Golfa nie odstają od przeciętnych dla tego segmentu pojazdów. Ale ilość miejsca jaką oferuje pasażerom Golf siódmej generacji jest imponująca.
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg
Tomasz Korniejew
Wygospodarowanie dużej przestrzeni dla przedziału pasażerskiego w przypadku Golfa nie wiązało się z ograniczeniem pojemności bagażnika. Wynik 380 l jest jednym z najlepszych w klasie.
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg
Tomasz Korniejew
Użytkowników Golfa 2.0 TDI z pewnością ucieszy wykończenie wnętrza. M.in. dlatego, że tę wersję napędową można zamówić jedynie w najbogatszym wariancie wyposażeniowym Highline. Przekłada się to bezpośrednio na wysoką jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych (m.in. obszyte skórą kierownica wielofunkcyjna i gałka dźwigni zmiany biegów, tapicerka z Alcantary) i wyposażenie standardowe obejmujące m.in. tempomat, automatyczną dwustrefową klimatyzację, wycieraczki sterowane czujnikiem deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czy rozbudowany komputer pokładowy).
Volkswagen
Volkswagen Golf VII - lampa tylna
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA