REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Poznań zatrudni pracowników

Subskrybuj nas na Youtube
Volkswagen Crafter 4Motion mtp
Volkswagen Crafter 4Motion mtp
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Poznań po wakacjach zatrudni nawet 500 osób w nowej fabryce, w której będą produkowane dostawcze Craftery.

Volkswagen Poznań zatrudni pracowników

Do 500 pracowników produkcji zatrudni po wakacjach VW Poznań w ramach rekrutacji do zakładów w Wielkopolsce. Spółka chce aktywizować bezrobotnych. Firma zapowiada, że jesienią pierwsze auta testowe opuszczą halę budowy karoserii nowej fabryki samochodu Crafter.

REKLAMA

Pracownicy mają trafiać zarówno do budowanej w Białężycach k. Wrześni nowej fabryki koncernu, jaki i do mieszczącego się w Poznaniu zakładu produkującego VW Caddy. Firma w Białężycach chce zatrudnić 3 tys. pracowników, a w marcu br. poinformowała, że potrzebuje dodatkowych ok. 900 osób do poznańskiej fabryki.

Jak powiedziała w środę podczas spotkania z dziennikarzami członek zarządu ds. personalnych VW Poznań Jolanta Musielak, „po wakacjach planowane jest zatrudnienie dużej grupy pracowników bezpośredniej produkcji, w tym również kobiet”. Według Musielak będzie to 400-500 osób.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG

REKLAMA

Firma chce przyjąć do pracy chętnych bezrobotnych, ale jest z tym problem. „Zainteresowanie na razie jest słabe, chętnych można policzyć na palcach, co mnie dziwi. Z tego powodu przejęliśmy inicjatywę. Rozmawiamy z urzędami pracy” – przekazała.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Musielak podkreśliła, że VW widzi swoją rolę, jako pracodawcy "aktywizującego rynek pracy". „Nie bez powodu wybraliśmy Wrześnię, gdzie wskaźnik bezrobocia wynosił wówczas ok. 13 proc.” – zwróciła uwagę.

Pracę w powstającej fabryce dostało już ok. 400 tzw. pracowników pośrednio- produkcyjnych (inżynierów, logistyków oraz specjalistów z zakresu utrzymania ruchu i zapewnienia jakości) oraz sto osób zajmujących się produkcją.

Na budowie nowej fabryki główne prace przeniosły się do wnętrza hal – trwa montaż linii technologicznych. Pierwsza do użytku ma zostać oddana hala budowy karoserii, która będzie zajmować powierzchnię ok. 90 tys. m kw.

Zobacz też: Rośnie zatrudnienie w sektorze motoryzacyjnym

Fabryka Volkswagena w Poznaniu będzie produkowała 376 samochodów na dobę

REKLAMA

Jak powiedział Marcin Kanturski z VW Poznań, halę będzie opuszczało 376 samochodów na dobę. „Uwzględniając przerwy technologiczne, co 180 sekund będzie zjeżdżała gotowa karoseria. W trakcie jednej zmiany w hali ma pracować ok. 230 osób, z czego 30 proc. to wysokiej klasy technicy i inżynierowie” – dodał.

Kanturski zwrócił uwagę, że to duży udział w porównaniu z całą załogą. Specjaliści są potrzebni, gdyż produkcja karoserii będzie zautomatyzowana. W hali zamontowanych zostanie przeszło 400 robotów; automatyzacja wyniesie ok. 65 proc.

„W październiku pierwsze samochody testowe powinny opuścić linię. Sprawdzimy nasze przygotowanie i produkt” - mówił.

Zakład pod Wrześnią docelowo ma wytwarzać 100 tys. aut rocznie.

„Na początku przyszłego roku musimy zapewnić we Wrześni pracowników na I zmianę. Jesienią 2016 musimy mieć osoby na II zmianę, a w lutym 2017 - jak wszystko pójdzie zgodnie z planem – na III. Kiedy mówię o zmianie, to oznacza 700-800 osób, które trzeb zatrudnić i przeszkolić” – podkreślił prezes VW Poznań Jens Ocksen.

Koncern motoryzacyjny VW w Wielkopolsce i w Poznaniu obecny jest od 1993 r. Firma weszła wówczas w spółkę z Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo, która produkowała w zakładzie w Antoniku samochody Tarpan. VW Poznań jest w 100 proc. własnością marki VW Samochody Użytkowe. Oprócz fabryki w dzielnicy Antoninek do koncernu należy zlokalizowana w dzielnicy Wilda odlewnia oraz wybudowany w Swarzędzu zakład zabudów specjalnych. Obecnie firma zatrudnia ponad 7 tys. pracowników.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Nowa fabryka Volkswagena koło Wrześni

W 2014 r. Volkswagen ogłosił plany budowy nowej fabryki w Białężycach koło Wrześni, gdzie będzie powstawać nowa wersja samochodu dostawczego VW Crafter; jesienią ub.r. ruszyły prace budowlane. Na terenie 220 ha powstaje zakład, który ma zacząć działać w drugiej połowie 2016 r. Wartość inwestycji szacowana jest na 3,3 mld zł. W fabryce tej pracę znajdzie ok. 3 tys. osób.

Poznańska fabryka jest jedynym zakładem koncernu na świecie, gdzie produkowany jest dostawczy Caddy. W lutym oficjalnie zaprezentowano nową generację tego modelu. Do jego produkcji VW Poznań przygotowała się już od połowy ubiegłego roku. Na nowe inwestycje wydano ponad 23 mln euro. VW zamierza w tym roku wyprodukować w Poznaniu ponad 174 tys. aut.

VW Poznań szacuje, że za kilka lat w zakładach pod Wrześnią i w Poznaniu będzie produkował rocznie 280 tys. samochodów. Po ukończeniu fabryki Craftera firma ma zatrudniać w Wielkopolsce w sumie ok. 11 tys. pracowników.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA