REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Poznań zatrudni pracowników

Subskrybuj nas na Youtube
Volkswagen Crafter 4Motion mtp
Volkswagen Crafter 4Motion mtp
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Poznań po wakacjach zatrudni nawet 500 osób w nowej fabryce, w której będą produkowane dostawcze Craftery.

Volkswagen Poznań zatrudni pracowników

Do 500 pracowników produkcji zatrudni po wakacjach VW Poznań w ramach rekrutacji do zakładów w Wielkopolsce. Spółka chce aktywizować bezrobotnych. Firma zapowiada, że jesienią pierwsze auta testowe opuszczą halę budowy karoserii nowej fabryki samochodu Crafter.

REKLAMA

Pracownicy mają trafiać zarówno do budowanej w Białężycach k. Wrześni nowej fabryki koncernu, jaki i do mieszczącego się w Poznaniu zakładu produkującego VW Caddy. Firma w Białężycach chce zatrudnić 3 tys. pracowników, a w marcu br. poinformowała, że potrzebuje dodatkowych ok. 900 osób do poznańskiej fabryki.

Jak powiedziała w środę podczas spotkania z dziennikarzami członek zarządu ds. personalnych VW Poznań Jolanta Musielak, „po wakacjach planowane jest zatrudnienie dużej grupy pracowników bezpośredniej produkcji, w tym również kobiet”. Według Musielak będzie to 400-500 osób.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG

REKLAMA

Firma chce przyjąć do pracy chętnych bezrobotnych, ale jest z tym problem. „Zainteresowanie na razie jest słabe, chętnych można policzyć na palcach, co mnie dziwi. Z tego powodu przejęliśmy inicjatywę. Rozmawiamy z urzędami pracy” – przekazała.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Musielak podkreśliła, że VW widzi swoją rolę, jako pracodawcy "aktywizującego rynek pracy". „Nie bez powodu wybraliśmy Wrześnię, gdzie wskaźnik bezrobocia wynosił wówczas ok. 13 proc.” – zwróciła uwagę.

Pracę w powstającej fabryce dostało już ok. 400 tzw. pracowników pośrednio- produkcyjnych (inżynierów, logistyków oraz specjalistów z zakresu utrzymania ruchu i zapewnienia jakości) oraz sto osób zajmujących się produkcją.

Na budowie nowej fabryki główne prace przeniosły się do wnętrza hal – trwa montaż linii technologicznych. Pierwsza do użytku ma zostać oddana hala budowy karoserii, która będzie zajmować powierzchnię ok. 90 tys. m kw.

Zobacz też: Rośnie zatrudnienie w sektorze motoryzacyjnym

Fabryka Volkswagena w Poznaniu będzie produkowała 376 samochodów na dobę

REKLAMA

Jak powiedział Marcin Kanturski z VW Poznań, halę będzie opuszczało 376 samochodów na dobę. „Uwzględniając przerwy technologiczne, co 180 sekund będzie zjeżdżała gotowa karoseria. W trakcie jednej zmiany w hali ma pracować ok. 230 osób, z czego 30 proc. to wysokiej klasy technicy i inżynierowie” – dodał.

Kanturski zwrócił uwagę, że to duży udział w porównaniu z całą załogą. Specjaliści są potrzebni, gdyż produkcja karoserii będzie zautomatyzowana. W hali zamontowanych zostanie przeszło 400 robotów; automatyzacja wyniesie ok. 65 proc.

„W październiku pierwsze samochody testowe powinny opuścić linię. Sprawdzimy nasze przygotowanie i produkt” - mówił.

Zakład pod Wrześnią docelowo ma wytwarzać 100 tys. aut rocznie.

„Na początku przyszłego roku musimy zapewnić we Wrześni pracowników na I zmianę. Jesienią 2016 musimy mieć osoby na II zmianę, a w lutym 2017 - jak wszystko pójdzie zgodnie z planem – na III. Kiedy mówię o zmianie, to oznacza 700-800 osób, które trzeb zatrudnić i przeszkolić” – podkreślił prezes VW Poznań Jens Ocksen.

Koncern motoryzacyjny VW w Wielkopolsce i w Poznaniu obecny jest od 1993 r. Firma weszła wówczas w spółkę z Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo, która produkowała w zakładzie w Antoniku samochody Tarpan. VW Poznań jest w 100 proc. własnością marki VW Samochody Użytkowe. Oprócz fabryki w dzielnicy Antoninek do koncernu należy zlokalizowana w dzielnicy Wilda odlewnia oraz wybudowany w Swarzędzu zakład zabudów specjalnych. Obecnie firma zatrudnia ponad 7 tys. pracowników.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Nowa fabryka Volkswagena koło Wrześni

W 2014 r. Volkswagen ogłosił plany budowy nowej fabryki w Białężycach koło Wrześni, gdzie będzie powstawać nowa wersja samochodu dostawczego VW Crafter; jesienią ub.r. ruszyły prace budowlane. Na terenie 220 ha powstaje zakład, który ma zacząć działać w drugiej połowie 2016 r. Wartość inwestycji szacowana jest na 3,3 mld zł. W fabryce tej pracę znajdzie ok. 3 tys. osób.

Poznańska fabryka jest jedynym zakładem koncernu na świecie, gdzie produkowany jest dostawczy Caddy. W lutym oficjalnie zaprezentowano nową generację tego modelu. Do jego produkcji VW Poznań przygotowała się już od połowy ubiegłego roku. Na nowe inwestycje wydano ponad 23 mln euro. VW zamierza w tym roku wyprodukować w Poznaniu ponad 174 tys. aut.

VW Poznań szacuje, że za kilka lat w zakładach pod Wrześnią i w Poznaniu będzie produkował rocznie 280 tys. samochodów. Po ukończeniu fabryki Craftera firma ma zatrudniać w Wielkopolsce w sumie ok. 11 tys. pracowników.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA