REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nissan Note II 1.5 dCi: 3,6 l paliwa na 100 km!

Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Nissan Note z silnikiem 1.5 dCi to zadziwiająco oszczędne auto. Okazuje się, że ekonomiczny silnik to nie jedyna zaleta tego auta! Zobacz jakie rozwiązania oferuje najnowszy Nissan Note.

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Note II generacji to jedno z ciekawszych aut jakie pojawiło się na rynku w ostatnim czasie. Pobieżny rzut oka na jego sylwetkę sprawia, że łatwo zakwalifikować go do segmentu aut miejskich. Niezwykle kompaktowe wymiary jego nadwozia ( długość 4100 mm, szerokość 1695 i wysokość 1530 mm) powodują, że wiele osób stawia go za alternatywę dla VW Polo czy Chevroleta Aveo. W rzeczywistości, pod naprawdę ciekawie wyglądającą karoserią, kryje się wnętrze, które swoją przestronnością zawstydzi Peugeota 308, Toyotę Auris czy nawet Opla Insignię! Na dodatek w mieście zużycie paliwa z łatwością można ograniczyć do zaledwie 4,7 l paliwa na 100 km!

Nissan Note II z zewnątrz przypomina swoimi gabarytami nowego VW Polo. Jest od niego dłuższy o 12,8 cm, ale dzięki odpowiednio skróconej przedniej masce i powiększonej kabinie, Nissan jest zaskakująco przestronny w środku. W stosunku do niemieckiego rywala, Note ma aż o 13 cm większy rozstaw osi, dzięki czemu pod względem ilości miejsca na nogi w drugim rzędzie siedzeń deklasuje nie tylko VW Polo, ale także Toyotę Auris, Peugeota 308 czy nawet niektóre auta klasy średniej. Również jego klasowi rywale oferują mniejszy rozstaw osi - Citroen C3 Picasso o 60 mm (2540 mm) a Ford B-Max aż o 111 mm (2489 mm).

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co prawda kabina mogłaby być nieco szersza, a przednie fotele i tylna kanapa mieć dłuższe siedziska, ale cztery, naprawdę wysokie osoby będą mogły swobodnie podróżować tym autem. Także bagażnik wydaje się być całkiem sensowny. Standardowa jego pojemność to 295 l, ale dzięki przesuwanej w zakresie 16 cm tylnej kanapie, kubaturę kufra można zwiększyć do 381 l.

Co więcej bagażnik ma podwójną podłogę, co podnosi jego możliwości transportowe (jego pojemność wynosi wtedy od 325 do 411 litrów).

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: wnętrze

Słabiej ocenić należy za to wykończenie deski rozdzielczej nowego Nissana Note. Plastiki są twarde i wyglądają tanio. Sytuację próbuje ratować skórzane wykończenie kierownicy i lewarka skrzyni biegów, ale w aucie za ok. 70 tys. zł można oczekiwać lepszej jakości materiałów wykończeniowych. Dobre wrażenie robią za to dwa elementy auta – ciekawy i czytelny zestaw wskaźników z turkusowym podświetlenie sygnalizującym aktywność trybu ECO oraz nowoczesny system Nissan Safety Shield podobny do tego, jaki znajdują się prestiżowym Infiniti Q50.

Wyposażony jest on m.in. w zaawansowany układ 4 kamer pozwalający wyświetlić obraz wokół auta. System potrafi także zatrzymać pojazd, jeśli komputer wraz zestawem kamer wykryje zbyt szybko zbliżający się do samochodu obiekt. Wartym podkreślenia jest fakt, że tylna kamera posiada własny system czyszczący, stale dbający o idealną jakość obrazu.

System Safety Shield wspomaga kierowcę także w utrzymywaniu Nissana na właściwym pasie jezdni (nawet jeśli kierowca zaśnie za kierownicą) oraz informuje go o pojeździe znajdującym się w martwym polu. System działa zaskakująco sprawnie i wart jest swojej ceny. Decydując się na niego klient otrzymuje też układ nawigacji GPS wraz możliwością przesyłania trasy dojazdu z telefonu czy tabletu (aplikacja Google Send-To-Car). Szkoda, że Nissan nie zaoferował do tego modelu auta renomowanego systemu audio.

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: silnik Diesla

Poza zaskakującą przestronnością, Nissan Note II zadziwia wyjątkowo oszczędnym silnikiem opracowanym wspólnie z Renault. Motor 1.5 dCi generuje 90 KM mocy i 200 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr./min. Japońsko-francuski turbodiesel, pozbawiony dwumasowego koła zamachowego, ma wystarczający wigor, aby sprawnie rozpędzić auto do ok. 140 km/h, a przy tym świetnie radzi sobie z jazdą przy bardzo niskich obrotach rzędu 1100-1300 obr./min. Choć skrzynia biegów na tylko 5 biegów to nieco wydłużone przełożenia pozwalają z jednej strony ograniczyć hałas w kabinie pojazdu, a drugiej zmniejszyć zużycie paliwa. A to ostatnie jest wręcz nieprawdopodobnie niskie.

W mieście spokojna jazda pozwoli ograniczyć apetyt silnika do ok. 4,7 l paliwa na 100 km, na trasie spalanie sięgnie ok. 3,0-3,7 l na 100 km przy prędkości ok. 90-120 km/h i ok. 6,9 l przy 160 km/h. Wyniki te są po prostu fantastyczne. Szybkiej jeździe na trasie sprzyja nie tylko niskie zużycie paliwa, ale i niezłe wyciszenie przedziału pasażerskiego. Przy 140 km/h silnik na 5-biegu ma tylko 2650 obr./min, a szum opływający kabinę jest prawie niesłyszalny.

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: hamulce

Żadnych zastrzeżeń, biorąc pod uwagę klasę auta, nie można mieć także do układu hamulcowego nowego Nissana Note. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 260 mm, a tylne bębny 203 mm. Pedał hamulca pozwala płynnie regulować siłę hamowania.

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: prowadzenie

Układ kierowniczy oraz zawieszenie pozwalają wyjątkowo sprawnie kierować pojazdem. Choć w zakrętach czuć przechyły nadwozia, to auto pewnie pokonuje szybkie łuki, a na ciasnych wirażach Note prowadzi się bardzo neutralnie. Zawieszenie jest sprężyste, ale pracuje nieco za głośno, zwłaszcza na szybko następujących po sobie poprzecznych nierównościach. Kierownica, o nieco zbyt cienkim wieńcu dobrze leży w dłoniach i obraca się z delikatnym oporem. Do auta miejskiego takie nastawy wspomagania dobrze pasują.

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: cena i wyposażenie

Pewne zastrzeżenia może budzić, przynajmniej z początku, cena Nissana Note z silnikiem 1.5 dCi. Prezentowany egzemplarz to najbogatsza wersja Tekna. Jego cena to 74 490 zł. Kwota wysoka, zwłaszcza jeśli zasugerujemy się kompaktowymi gabarytami auta. Warto jednak zauważyć jak bogate jest wyposażenie prezentowanego egzemplarza. Silnik Diesla, automatyczna klimatyzacja (jednostrefowa), nawigacja satelitarna GPS, Nissan Connect 2.0, zestaw systemów ochronnych Nissan Shield, układ 4 kamer, 6 poduszek powietrznych, alufelgi 16", elektrycznie sterowane szyby i lusterka, półskórzana tapicerka, czujniki ciśnienia w oponach itd. Wyposażenie jest zatem kompletne, a pod pewnych względami nawet bogatsze niż autach wyższe klasy. Dla porównania znacznie mniejsze VW Polo z podobnym silnikiem i nieco gorszym wyposażeniem kosztuje aż 80 670 zł. Można zatem śmiało powiedzieć, że Note jest całkiem rozsądnie wycenionym modelem. Klasowi rywale pokroju Fiata 500L czy Citroena C3 Picasso bez uwzględnienia promocji są po prostu drożsi. Co więcej najtańszy Nissan Note kosztuje mniej niż 40 000 zł!

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: opinia

Pozory potrafią mylić. Nissan Note pod ciekawą linią kompaktowego nadwozia kryje naprawdę przestronne wnętrze. Pod względem ilości miejsca dla dwóch osób w drugim rzędzie siedzeń przebija nie tylko auta kompaktowe, ale nawet niektórych przedstawicieli klasy średniej. Do tego Note okazuje się mistrzem oszczędnej jazdy. W mieście zużycie paliwa można ograniczyć do ok. 4,7 l/100 km, a na trasie wynik ten można poprawić o kolejny litr! Silnik jest na dodatek całkiem dynamiczny i bez problemu napędza auto do autostradowych prędkości. W nowym Note podobać się mogą także zaawansowane rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa wchodzące w skład pakietu Nissan Shield czy niezła nawigacja. Do poprawy kwalifikują się za to materiały z jakich wykonano deskę rozdzielczą. Nieco lepiej powinny być także wyprofilowane siedziska zarówno przednich foteli jak i tylnej kanapy. Poza tymi mankamentami Note okazuje się bardzo dobrym microvanem, który powinien świetnie sprawdzić się w roli oszczędnego auta dla czteroosobowej rodziny. Auto godne polecenia!

Dane techniczne: Nissan Note II 1.6 dCi 90 KM Tekna

Samochód Nissan Note II 1.6 dCi 90 KM Tekna
Rodzaj silnika wysokoprężny z turbosprężarką
Kod silnika K9K
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią 
Rozrząd SOHC na pasku
Wtrysk paliwa common rail
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1461 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 66/90 kW/KM przy 4000 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1750 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,30
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 5. biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 11,9 s
Prędkość maksymalna 179 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie)  4,3/3,2/3,6l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: belka skrętna
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarczowe wentylowane, 260 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) hamulce bębnowe, 203 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 100/1 695/1 530 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Masa własna 1 197 kg (minimalna)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż.po dach 295-381 (325-411)/1982(2012) l
Ładowność 415 kg
Liczba obrotów kierownicy 3,0
Średnica zawracania 10,7 m (alufelgi 15/16 ")
Pojemność baku 41 l
Cena od 93 490 zł

Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014 zegary
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014 kontrolki zegary
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014 EKO
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014 kamera 360
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA