REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nissan Note II 1.5 dCi: 3,6 l paliwa na 100 km!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Nissan Note z silnikiem 1.5 dCi to zadziwiająco oszczędne auto. Okazuje się, że ekonomiczny silnik to nie jedyna zaleta tego auta! Zobacz jakie rozwiązania oferuje najnowszy Nissan Note.

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM

REKLAMA

Nissan Note II generacji to jedno z ciekawszych aut jakie pojawiło się na rynku w ostatnim czasie. Pobieżny rzut oka na jego sylwetkę sprawia, że łatwo zakwalifikować go do segmentu aut miejskich. Niezwykle kompaktowe wymiary jego nadwozia ( długość 4100 mm, szerokość 1695 i wysokość 1530 mm) powodują, że wiele osób stawia go za alternatywę dla VW Polo czy Chevroleta Aveo. W rzeczywistości, pod naprawdę ciekawie wyglądającą karoserią, kryje się wnętrze, które swoją przestronnością zawstydzi Peugeota 308, Toyotę Auris czy nawet Opla Insignię! Na dodatek w mieście zużycie paliwa z łatwością można ograniczyć do zaledwie 4,7 l paliwa na 100 km!

Nissan Note II z zewnątrz przypomina swoimi gabarytami nowego VW Polo. Jest od niego dłuższy o 12,8 cm, ale dzięki odpowiednio skróconej przedniej masce i powiększonej kabinie, Nissan jest zaskakująco przestronny w środku. W stosunku do niemieckiego rywala, Note ma aż o 13 cm większy rozstaw osi, dzięki czemu pod względem ilości miejsca na nogi w drugim rzędzie siedzeń deklasuje nie tylko VW Polo, ale także Toyotę Auris, Peugeota 308 czy nawet niektóre auta klasy średniej. Również jego klasowi rywale oferują mniejszy rozstaw osi - Citroen C3 Picasso o 60 mm (2540 mm) a Ford B-Max aż o 111 mm (2489 mm).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co prawda kabina mogłaby być nieco szersza, a przednie fotele i tylna kanapa mieć dłuższe siedziska, ale cztery, naprawdę wysokie osoby będą mogły swobodnie podróżować tym autem. Także bagażnik wydaje się być całkiem sensowny. Standardowa jego pojemność to 295 l, ale dzięki przesuwanej w zakresie 16 cm tylnej kanapie, kubaturę kufra można zwiększyć do 381 l.

Co więcej bagażnik ma podwójną podłogę, co podnosi jego możliwości transportowe (jego pojemność wynosi wtedy od 325 do 411 litrów).

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: wnętrze

Słabiej ocenić należy za to wykończenie deski rozdzielczej nowego Nissana Note. Plastiki są twarde i wyglądają tanio. Sytuację próbuje ratować skórzane wykończenie kierownicy i lewarka skrzyni biegów, ale w aucie za ok. 70 tys. zł można oczekiwać lepszej jakości materiałów wykończeniowych. Dobre wrażenie robią za to dwa elementy auta – ciekawy i czytelny zestaw wskaźników z turkusowym podświetlenie sygnalizującym aktywność trybu ECO oraz nowoczesny system Nissan Safety Shield podobny do tego, jaki znajdują się prestiżowym Infiniti Q50.

Wyposażony jest on m.in. w zaawansowany układ 4 kamer pozwalający wyświetlić obraz wokół auta. System potrafi także zatrzymać pojazd, jeśli komputer wraz zestawem kamer wykryje zbyt szybko zbliżający się do samochodu obiekt. Wartym podkreślenia jest fakt, że tylna kamera posiada własny system czyszczący, stale dbający o idealną jakość obrazu.

System Safety Shield wspomaga kierowcę także w utrzymywaniu Nissana na właściwym pasie jezdni (nawet jeśli kierowca zaśnie za kierownicą) oraz informuje go o pojeździe znajdującym się w martwym polu. System działa zaskakująco sprawnie i wart jest swojej ceny. Decydując się na niego klient otrzymuje też układ nawigacji GPS wraz możliwością przesyłania trasy dojazdu z telefonu czy tabletu (aplikacja Google Send-To-Car). Szkoda, że Nissan nie zaoferował do tego modelu auta renomowanego systemu audio.

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: silnik Diesla

Poza zaskakującą przestronnością, Nissan Note II zadziwia wyjątkowo oszczędnym silnikiem opracowanym wspólnie z Renault. Motor 1.5 dCi generuje 90 KM mocy i 200 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr./min. Japońsko-francuski turbodiesel, pozbawiony dwumasowego koła zamachowego, ma wystarczający wigor, aby sprawnie rozpędzić auto do ok. 140 km/h, a przy tym świetnie radzi sobie z jazdą przy bardzo niskich obrotach rzędu 1100-1300 obr./min. Choć skrzynia biegów na tylko 5 biegów to nieco wydłużone przełożenia pozwalają z jednej strony ograniczyć hałas w kabinie pojazdu, a drugiej zmniejszyć zużycie paliwa. A to ostatnie jest wręcz nieprawdopodobnie niskie.

W mieście spokojna jazda pozwoli ograniczyć apetyt silnika do ok. 4,7 l paliwa na 100 km, na trasie spalanie sięgnie ok. 3,0-3,7 l na 100 km przy prędkości ok. 90-120 km/h i ok. 6,9 l przy 160 km/h. Wyniki te są po prostu fantastyczne. Szybkiej jeździe na trasie sprzyja nie tylko niskie zużycie paliwa, ale i niezłe wyciszenie przedziału pasażerskiego. Przy 140 km/h silnik na 5-biegu ma tylko 2650 obr./min, a szum opływający kabinę jest prawie niesłyszalny.

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: hamulce

Żadnych zastrzeżeń, biorąc pod uwagę klasę auta, nie można mieć także do układu hamulcowego nowego Nissana Note. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 260 mm, a tylne bębny 203 mm. Pedał hamulca pozwala płynnie regulować siłę hamowania.

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: prowadzenie

Układ kierowniczy oraz zawieszenie pozwalają wyjątkowo sprawnie kierować pojazdem. Choć w zakrętach czuć przechyły nadwozia, to auto pewnie pokonuje szybkie łuki, a na ciasnych wirażach Note prowadzi się bardzo neutralnie. Zawieszenie jest sprężyste, ale pracuje nieco za głośno, zwłaszcza na szybko następujących po sobie poprzecznych nierównościach. Kierownica, o nieco zbyt cienkim wieńcu dobrze leży w dłoniach i obraca się z delikatnym oporem. Do auta miejskiego takie nastawy wspomagania dobrze pasują.

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: cena i wyposażenie

Pewne zastrzeżenia może budzić, przynajmniej z początku, cena Nissana Note z silnikiem 1.5 dCi. Prezentowany egzemplarz to najbogatsza wersja Tekna. Jego cena to 74 490 zł. Kwota wysoka, zwłaszcza jeśli zasugerujemy się kompaktowymi gabarytami auta. Warto jednak zauważyć jak bogate jest wyposażenie prezentowanego egzemplarza. Silnik Diesla, automatyczna klimatyzacja (jednostrefowa), nawigacja satelitarna GPS, Nissan Connect 2.0, zestaw systemów ochronnych Nissan Shield, układ 4 kamer, 6 poduszek powietrznych, alufelgi 16", elektrycznie sterowane szyby i lusterka, półskórzana tapicerka, czujniki ciśnienia w oponach itd. Wyposażenie jest zatem kompletne, a pod pewnych względami nawet bogatsze niż autach wyższe klasy. Dla porównania znacznie mniejsze VW Polo z podobnym silnikiem i nieco gorszym wyposażeniem kosztuje aż 80 670 zł. Można zatem śmiało powiedzieć, że Note jest całkiem rozsądnie wycenionym modelem. Klasowi rywale pokroju Fiata 500L czy Citroena C3 Picasso bez uwzględnienia promocji są po prostu drożsi. Co więcej najtańszy Nissan Note kosztuje mniej niż 40 000 zł!

Test Nissan Note 1.5 dCi 90 KM: opinia

Pozory potrafią mylić. Nissan Note pod ciekawą linią kompaktowego nadwozia kryje naprawdę przestronne wnętrze. Pod względem ilości miejsca dla dwóch osób w drugim rzędzie siedzeń przebija nie tylko auta kompaktowe, ale nawet niektórych przedstawicieli klasy średniej. Do tego Note okazuje się mistrzem oszczędnej jazdy. W mieście zużycie paliwa można ograniczyć do ok. 4,7 l/100 km, a na trasie wynik ten można poprawić o kolejny litr! Silnik jest na dodatek całkiem dynamiczny i bez problemu napędza auto do autostradowych prędkości. W nowym Note podobać się mogą także zaawansowane rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa wchodzące w skład pakietu Nissan Shield czy niezła nawigacja. Do poprawy kwalifikują się za to materiały z jakich wykonano deskę rozdzielczą. Nieco lepiej powinny być także wyprofilowane siedziska zarówno przednich foteli jak i tylnej kanapy. Poza tymi mankamentami Note okazuje się bardzo dobrym microvanem, który powinien świetnie sprawdzić się w roli oszczędnego auta dla czteroosobowej rodziny. Auto godne polecenia!

Dane techniczne: Nissan Note II 1.6 dCi 90 KM Tekna

Samochód Nissan Note II 1.6 dCi 90 KM Tekna
Rodzaj silnika wysokoprężny z turbosprężarką
Kod silnika K9K
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią 
Rozrząd SOHC na pasku
Wtrysk paliwa common rail
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1461 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 66/90 kW/KM przy 4000 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1750 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,30
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 5. biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 11,9 s
Prędkość maksymalna 179 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie)  4,3/3,2/3,6l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: belka skrętna
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarczowe wentylowane, 260 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) hamulce bębnowe, 203 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 100/1 695/1 530 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Masa własna 1 197 kg (minimalna)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż.po dach 295-381 (325-411)/1982(2012) l
Ładowność 415 kg
Liczba obrotów kierownicy 3,0
Średnica zawracania 10,7 m (alufelgi 15/16 ")
Pojemność baku 41 l
Cena od 93 490 zł

Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014 zegary
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014 kontrolki zegary
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014 EKO
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014 kamera 360
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Note 1.5 dCi 90 KM 2014
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA