REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM Tekna: do miasta jak znalazł!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Micra IV generacji dostępny jest na rynku od 2010 roku. 3 lata po debiucie został poddany faceliftingowi. Co zmieniło się w popularnym "mieszczuchu"?

Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM: nadwozie

Zewnętrzna bryła nowego Nissana Micry jest praktycznie identyczna jak w przypadku starszego modelu, ale zakres zmian jakim poddano jego nadwozie jest naprawdę szeroki. Nowe przednie i tylne reflektory, inny wlot powietrza do silnika, przeprojektowane nadkola czy przestylizowany kształt opcjonalnych halogenów przeciwmgielnych to najważniejsze modyfikacje.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz galerię: Auta miejskie za 3000 zł

W oczy rzuca się także duża ilość chromowanych elementów pokrywających nadwozie Micry, m.in. klamki drzwi, obwódki halogenów czy lusterka boczne, które podkreślać mają dbałość projektantów o szczegóły. Choć zakres zmian jest obszerny, to sylwetka auta nadal nie należy do tych, za którymi ludzie wodzą wzrokiem na ulicy. Powody, dla których auto nadal cieszy się dużym zainteresowaniem odnaleźć można jednak po zajęciu miejsca w kabinie Micry.

REKLAMA

Zobacz też: Test Ford Fiesta ST - rajdowa ośka!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM: wnętrze

Nissan Micra mimo naprawdę małych rozmiarów zewnętrznych (jej długość to zaledwie 3780 mm) oferuje zaskakująco przestronną kabinę. Zarówno z przodu jak i z tyłu zmieszczą się w niej nawet osoby o wzroście aż 185 cm. Pomaga w tym zarówno charakterystyczne wyprofilowanie dachu w tylnej jego części, jak i prawie pionowe oparcie tylnej kanapy. To ostatnie pogarsza jakość podróżowania tym autem na dłuższych dystansach, ale pamiętać trzeba o tym, że żywiołem Micry jest miasto. Zaskakująco wygodnie podróż mija w tym aucie na fotelu kierowcy. Łatwo dobrać wygodną pozycję za kierownicą, a poszczególne przełączniki są w zasięgu ręki. Widoczność we wszystkich kierunkach jest bardzo dobra, a mały promień skrętu (tylko 9,3 m) pozwala sprawnie manewrować autem na małej przestrzeni. Pojemność bagażnika o podwójnym dnie nie uległa zmianie w stosunku do poprzednika. Nadal jest ona równa 265 l.

Deska rozdzielcza nowego Nissana Micry została nieco odświeżona. Okrągłe wloty powietrza w centralnej części kokpitu ustąpiły miejsca prostokątnym. Inaczej też wyglądają zegary, przycisk świateł awaryjnych czy wyświetlacz komputera pokładowego. Pojawił się nowy system nawigacyjny Nissan Connect 2.0 (standard w wersji Tekna). Nie zmieniła się za to jakość materiałów (plastiki są twarde) czy rodzaj tapicerki foteli. Spasowanie materiałów wykończeniowych jest bardzo dobre. Projektanci nie zrezygnowali także z podwójnego schowka przed pasażerem (szkoda, że mieści on tylko drobne przedmioty). Świetna jest kierownica pokryta skórą, która dobrze leży w dłoniach. Z początku przeszkadzać może umieszczenie przycisków służących sterowaniu komputerem pokładowym na desce rozdzielczej po lewej stronie kierownicy, ale z czasem można przywyknąć do ich lokalizacji.

Zobacz też: Test Dacia Logan 0.9 TCe: optymalna konfiguracja

Wracając do systemu nawigacji Nissan Connect 2.0 to pochwalić trzeba go za czytelne opisy map, większy ekran (5,8” wobec 5,0”), możliwość przesyłania do pamięci auta tras wytyczonych na telefonie czy tablecie w systemie Google Send-To-Car czy dobrą reakcję na dotyk. Szkoda, że czasem system potrafi się zawieszać.

Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM: silnik benzynowy

Kolejnym pozytywnym zaskoczeniem okazał się układ napędowy odświeżonej Micry. Silnik (HR12DE) ma zaledwie trzy cylindry, pojemność 1,2 l i moc 80 KM, ale mimo braku turbosprężarki czy bezpośredniego wtrysku paliwa zadziwia werwą i niskim zużyciem benzyny. Jednostka napędowa błyskawicznie reaguje na każde wciśnięcie gazu i szybkowkręca się na obroty, emitując przy tym bardzo przyjemny, wręcz zawiadiacki warkot. Podróżując autem w dwie osoby nie ma też większych problemów z wymijaniem na trasie wolniej jadących aut osobowych czy ciężarówek. Pamiętac należy wtedy tylko o tym, aby utrzymywac silnik powyżej 4 tys. obr./min.

Zobacz też: Test Volkswagen Up! 1.0 75 KM - dla mnie masz stajla!

W trakcie spokojnej jazdy poza miastem z prędkością ok. 90 km/h Micra zużywa średnio 5,0 l benzyny na 100 km. W mieście zużycie paliwa waha się w przedziale 6,2-7,0 l paliwa na 100 km. Wynik naprawdę przyzwoity, a na tle jednostek Volkswagena 1.2 TSI wręcz znakomity.

Skrzynia biegów nowego Nissana Micry zaskakuje bardzo długimi przełożeniami. O ile na drugim biegu osiągnięcie prędkości 92 km/h nie jest czymś niezwykłym, o tyle trzeci bieg i jego 155 km/h jest już rezultatem godnym podkreślenia. Szkoda, że inżynierowie nie popracowali jednak nieco dłużej nad precyzją wybierania poszczególnych przełożeń, bowiem zdarzają się problemy z wyborem właściwego biegu.

Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM: prowadzenie

Pod względem prowadzenia Micra wypada bardzo dobrze. Miekko zestrojone zawieszenie, oparte z przodu na kolumnach MacPhersona a z tyłu na klasycznej belce skrętnej, sprawia wrażenie zaprojektowanego stricte pod zniszczone drogi polskich miast. Nierówności są wybierane gładko i cicho. W trakcie gwałtownej zmiany kierunku poruszania się nadwozie małego Nissan wyraźnie się przechyla, ale bardzo dobrze zestrojony układ kierowniczy (precyzyjny i bezpośredni) pozwala pewnie panowac nad Micrą. Zawsze też kierowca może wspomóc się system stabilizacji toru jazdy ESP.

Zobacz też: Test Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM

Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM: hamulce

Zaskakująco dobre noty zebrał także układ hamulcowy Nissan Micry. Choć na tylnej jego osi pracują hamulce bębnowe, to siła z jaką auto wytraca prędkośc jest godna podkreślenia. Po raz kolejny potwierdza się zatem teza, że w małych, typowo miejskich autach z przednim napędem nie ma potrzeby instalowania droższych w eksploatacji tarcz hamulcowych.

Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM: cena i wyposażenie

Najtańszego Nissana Micrę z silnikiem 1.2 12V 80 KM można nabyć obecnie za 41 490 zł. Na jej pokładzie odnajdziemy 6 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy ESP, elektrycznie sterowane szyby z przodu czy centralny zamek, ale zabraknie m.in. klimatyzacji (nawet manualnej), radia a nawet komputera pokładowego. Z kolei dobrze wyposażona odmiana Tekna rozpoczyna się ceną 53 980 zł. Posiada ona już nie tylko klimatyzację (i to automatyczną) ale i system nawigacyjny NissanConnect 2.0, 15" felgi z aluminium, elektrycznie regulowane lusterka boczne, tempomat czy czujniki deszczu i zmierzchu. Co ciekawe nie ma możliwości zamówienia elektrycznie sterowanych tylnych szyb. Cena za odmianę Tekna jest wysoka, choć na tle konkurencji, zwłaszcza niemieckiej nie przytłacza. VW Polo w wersji Fresh z podobnym wyposażeniem kosztuje ok. 61 500 zł ale na jego pokładzie zabraknie nawigacji GPS czy automatycznej klimatyzacji. Aby posiadać tego typu udogodnienia trzeba wybrac wersję Highline, silnik z turbosprężarką 1.2 TSI 90 KM oraz doposażyć auto w brakujące urządzenia, co wiązałoby się z podniesieniem ceny do minimum 67 020 zł! Różnica sięgnęłaby zatem aż 14 tys. zł!

Zobacz też: Test Ford Fiesta 1.0 EcoBoost: precyzja prowadzenia

Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM: opinia

Nissan Micra nie jest autem, które chwyta za serce. Jest jednak niezwykle przekonujący w swoich argumentach. Sprawdzony silnik o nieskomplikowanej konstrukcji jest stworzony do jazdy miejskiej. Ma dobre osiągi, jest ekonomiczny, a brak kosztownego osprzętu w postaci turbosprężarki, koła dwumasowego czy bezpośredniego wtrysku paliwa, zapowiada jego bezproblemową eksploatację. Wnętrze Micry, wykończone twardym plastikiem, okazuje się zadziwiająco przestronne, a do tego za relatywnie nieduże pieniądze można je sowicie wyposażyć, w tym w nowoczesną nawigację GPS czy automatyczną klimatyzację. Bardzo dobre noty zebrało także podwozie Nissana. Zawieszenie miękko amortyzuje nierówności, oferując pasażerom auta sporą dawkę komfortu nawet na mocno zniszczonych nawierzchniach, a mały promień skrętu ułatwia manewrowanie pojazdem. Nissan Micra to funkcjonalne i dobrze zaprojektowane auto do miasta.

Dane techniczne: Nissan Micra IV 1.2 12V 80 KM

Samochód Nissan Micra IV 1.2 12V 80 KM
Rodzaj silnika benzynowy, wolnossący
Kod silnika HR12DE
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią 
Wtrysk paliwa wielopunktowy MPI
Liczba cylindrów 3
Pojemność skokowa 1198 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 59/80 kW/KM przy 6000 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 110 Nm przy 4000 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,33
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 5. biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 13,7 s
Prędkość maksymalna 170 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 6,1/4,3/5,0l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: belka skrętna
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) bębny
Wymiary (dług./szer./wys.) 3 780/1 665/1 525 mm
Rozstaw osi 2 450 mm
Masa własna 970 kg
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 265/1132 l
Ładowność 515 kg
Liczba obrotów kierownicy b.d.
Średnica zawracania 9,3 m
Pojemność baku 41 l
Cena od 41 490 zł
Cena egzemplarza testowego 55 980 zł

Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting profil
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting deska rozdzielcza
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting fotel kierowcy
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting tylna kanapa
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting przód
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting tył
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Micra 1.2 80 KM 2014 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA