REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Polo w trzydrzwiowej wersji nadwoziowej z pakietem stylizacyjnym R-Line wygląda obłędnie. Niestety, obłędna jest również jego cena. Czy 105-konne Polo dobrze gra rolę wielkomiejskiego gadżetu?

Wśród potencjalnych nabywców samochodów jest duża grupa, dla której samochód to jeden z najważniejszych rekwizytów podkreślających styl życia. Dla takich osób oprócz ceny zakupu równie istotne są wizerunek marki oraz wygląd pojazdu, którego mają używać na co dzień. Zwykle takie osoby są w stanie wydać więcej na zakup mniejszego samochodu, a klasycznym przykładem takich Konsumentów są nabywcy Mini.
Jednak zdaje się, że i Volkswagen zapragnął puścić oko do gadżeciarzy przygotowując dla nich atrakcyjną pod względem stylizacji wersję Volkswagena Polo – R-Line.
Ozdobione dyskretnymi spojlerami trzydrzwiowe nadwozie ustawiono na pięknych siedemnastocalowych felgach i przyozdobiono je biksenonowymi reflektorami skrywającymi pod wspólnym kloszem światła do jazdy dziennej LED.
Nadwozie Volkswagena Polo ozdabia dodatkowo czarna szyba panoramicznego dachu, która ładnie współgra z bielą nadwozia.

REKLAMA

Zobacz też: Test Ford Fiesta ST - rajdowa ośka!


Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – wnętrze

Przedział pasażerski Polo R-Line został ozdobiony aluminiowymi nakładkami na pedały oraz czarnymi słupkami I podsufitką. Poza tym kokpit jest analogiczny z tradycyjnymi wersjami Polo. Nie ma się co dziwić, bo mimo atrakcyjnego wyglądu zewnętrznego nie mamy przecież do czynienia ze sportową wersją małego Volkswagena.
Przedział pasażerski został wykończony materiałami wysokiej jakości i spasowanymi z dokładnością. Kierownica jest obszyta przyjemną w dotyku skórą, a fotele kierowcy i pasażera odpowiednio wyprofilowane i wystarczająco wygodne nawet biorąc pod uwagę wielogodzinne trasy.
Na tylnej kanapie wygodnie mogą podróżować dwie dorosłe osoby. Naturalnie, trzydrzwiowe nadwozie stawia ograniczenia w kwestii wygodnego zajmowania tylnych miejsc i wysiadania oraz wsiadania do auta.
Bagażnik ma regularny kształt, regulowaną głębokość i 280 l pojemności. Konkludując – czarne słupki i podsufitka tworzą przyjemną atmosferę we wnętrzu Polo, ale reszta nie odbiega od tańszych wersji najmniejszego Volkswagena i choć wciąż jakość wykończenia może stanowić wzór w klasie to jak na samochód, którego cena sięga niemalże 80 tys. zł można oczekiwać więcej smaczków zapożyczonych z klasy Premium.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi/128 KM


Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – napęd/układ jezdny

Do napędu prezentowanej odmiany Polo R-Line posłużyła czterocylindrowa, turbodoładowana ale ośmiozaworowa jednostka napędowa o pojemności 1,2 l (z serii TSI). Silnik rozwija moc maksymalną 105 KM przy 5000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie od 1550 do 4100 obr./min.
Jest to sprawne źródło napędu dla ważącego 1088 kg samochodu. Co prawda według danych producenta nie oszałamia dynamiką (przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,7 s) ale podczas prowadzenia kierowca ma wrażenie, że auto jest dynamiczniejsze. Wszystko za sprawą charakterystyki pracy niewielkiej jednostki napędowej. Silnik z werwą napędza małego Volkswagena mniej więcej, gdy wskazówka obrotomierza przemknie koło wartości określającej 1300 obr./min. i dziarsko prze do przodu aż do wartości przekraczających 4500 obr./min.
Ze żwawym silnikiem dobrze współgra zawieszenie, które mimo wyposażenia samochodu w opony o niskim profilu zaskakująco komfortowo radzi sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni jednocześnie zachęcając kierowcę do szybszej jazdy w ciasnych łukach.

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM


Układ kierowniczy nie ma cech znanych z aut sportowych – pracuje lekko, nawet zbyt lekko, ale po chwili przyzwyczajenia kierowca jest w stanie dobrze wyczuć prowadzenie pojazdu.
Volkswagen Polo ze wspomnianym silnikiem 1.2 TSI potrafi być oszczędny. Jednak w tego typu konstrukcjach kierowca jest w stanie uzyskać skrajnie różne wyniki zużycia paliwa w zależności od stylu jazdy. Poruszając się małym Volkswagenem z priorytetem ograniczenia „spalania” w ruchu miejskim można uzyskać wynik na poziomie 7 l benzyny na 100 km jednak nie przejmując się zbytnio zasadami ekojazdy wynik jest zazwyczaj o około 0,8 l na 100 km wyższy. Z kolei jeżdżąc dynamicznie bez trudu możemy zużyć ponad 11 l na 100 km.
W trasie, podczas jazdy z prędkością autostradową należy się liczyć z wynikiem w okolicach 7,5 l na 100 km. Biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu to sporo.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM


Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – podsumowanie

Volkswagen Polo R-Line z jednej strony wiele obiecuje sądząc po atrakcyjnym wyglądzie, z drugiej… wcale nie rozczarowuje. To prawda, że wygląda na szybszy niż jest w rzeczywistości, ale broni się dobrymi właściwościami jezdnymi, przyjemną charakterystyką pracy silnika i faktem, że nie jest męczący w codziennej eksploatacji.
Niestety jest trochę za drogi. Niespełna 80 tys. zł to koszt jakiego można oczekiwać po odmianie GTI, a niewiele wyższą cenę osiąga kultowe wśród gadżeciarzy Mini.

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – dane techniczne

Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8V
Maksymalna moc 105 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm/1550-4100 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 280/952 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 406,4/168,2/146,2 cm
Rozstaw osi 247,2 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s
Zużycie paliwa* 6,8/4,5/5,3 l/100 km
Cena**  80 650 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
**wersji testowej z wyposażeniem dodatkowym

Pikanterii w wyglądzie Volkswagena Polo R-Line dodają m.in. atrakcyjne obręcze kół.
Volkswagen
Volkswagen Polo - tablica przyrządów
Volkswagen
Dyskretne spojlery znacznie podwyższają atrakcyjność Volkswagena Polo R-Line.
Volkswagen
Fotele Volkswagena Polo R-Line zapewniają dobre podparcie i nie są męczące podczas długich podróży.
Volkswagen
Test Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line
Redakcja
Test Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line
Redakcja
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA