REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Polo w trzydrzwiowej wersji nadwoziowej z pakietem stylizacyjnym R-Line wygląda obłędnie. Niestety, obłędna jest również jego cena. Czy 105-konne Polo dobrze gra rolę wielkomiejskiego gadżetu?

Wśród potencjalnych nabywców samochodów jest duża grupa, dla której samochód to jeden z najważniejszych rekwizytów podkreślających styl życia. Dla takich osób oprócz ceny zakupu równie istotne są wizerunek marki oraz wygląd pojazdu, którego mają używać na co dzień. Zwykle takie osoby są w stanie wydać więcej na zakup mniejszego samochodu, a klasycznym przykładem takich Konsumentów są nabywcy Mini.
Jednak zdaje się, że i Volkswagen zapragnął puścić oko do gadżeciarzy przygotowując dla nich atrakcyjną pod względem stylizacji wersję Volkswagena Polo – R-Line.
Ozdobione dyskretnymi spojlerami trzydrzwiowe nadwozie ustawiono na pięknych siedemnastocalowych felgach i przyozdobiono je biksenonowymi reflektorami skrywającymi pod wspólnym kloszem światła do jazdy dziennej LED.
Nadwozie Volkswagena Polo ozdabia dodatkowo czarna szyba panoramicznego dachu, która ładnie współgra z bielą nadwozia.

REKLAMA

Zobacz też: Test Ford Fiesta ST - rajdowa ośka!


Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – wnętrze

Przedział pasażerski Polo R-Line został ozdobiony aluminiowymi nakładkami na pedały oraz czarnymi słupkami I podsufitką. Poza tym kokpit jest analogiczny z tradycyjnymi wersjami Polo. Nie ma się co dziwić, bo mimo atrakcyjnego wyglądu zewnętrznego nie mamy przecież do czynienia ze sportową wersją małego Volkswagena.
Przedział pasażerski został wykończony materiałami wysokiej jakości i spasowanymi z dokładnością. Kierownica jest obszyta przyjemną w dotyku skórą, a fotele kierowcy i pasażera odpowiednio wyprofilowane i wystarczająco wygodne nawet biorąc pod uwagę wielogodzinne trasy.
Na tylnej kanapie wygodnie mogą podróżować dwie dorosłe osoby. Naturalnie, trzydrzwiowe nadwozie stawia ograniczenia w kwestii wygodnego zajmowania tylnych miejsc i wysiadania oraz wsiadania do auta.
Bagażnik ma regularny kształt, regulowaną głębokość i 280 l pojemności. Konkludując – czarne słupki i podsufitka tworzą przyjemną atmosferę we wnętrzu Polo, ale reszta nie odbiega od tańszych wersji najmniejszego Volkswagena i choć wciąż jakość wykończenia może stanowić wzór w klasie to jak na samochód, którego cena sięga niemalże 80 tys. zł można oczekiwać więcej smaczków zapożyczonych z klasy Premium.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi/128 KM


Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – napęd/układ jezdny

Do napędu prezentowanej odmiany Polo R-Line posłużyła czterocylindrowa, turbodoładowana ale ośmiozaworowa jednostka napędowa o pojemności 1,2 l (z serii TSI). Silnik rozwija moc maksymalną 105 KM przy 5000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie od 1550 do 4100 obr./min.
Jest to sprawne źródło napędu dla ważącego 1088 kg samochodu. Co prawda według danych producenta nie oszałamia dynamiką (przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,7 s) ale podczas prowadzenia kierowca ma wrażenie, że auto jest dynamiczniejsze. Wszystko za sprawą charakterystyki pracy niewielkiej jednostki napędowej. Silnik z werwą napędza małego Volkswagena mniej więcej, gdy wskazówka obrotomierza przemknie koło wartości określającej 1300 obr./min. i dziarsko prze do przodu aż do wartości przekraczających 4500 obr./min.
Ze żwawym silnikiem dobrze współgra zawieszenie, które mimo wyposażenia samochodu w opony o niskim profilu zaskakująco komfortowo radzi sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni jednocześnie zachęcając kierowcę do szybszej jazdy w ciasnych łukach.

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM


Układ kierowniczy nie ma cech znanych z aut sportowych – pracuje lekko, nawet zbyt lekko, ale po chwili przyzwyczajenia kierowca jest w stanie dobrze wyczuć prowadzenie pojazdu.
Volkswagen Polo ze wspomnianym silnikiem 1.2 TSI potrafi być oszczędny. Jednak w tego typu konstrukcjach kierowca jest w stanie uzyskać skrajnie różne wyniki zużycia paliwa w zależności od stylu jazdy. Poruszając się małym Volkswagenem z priorytetem ograniczenia „spalania” w ruchu miejskim można uzyskać wynik na poziomie 7 l benzyny na 100 km jednak nie przejmując się zbytnio zasadami ekojazdy wynik jest zazwyczaj o około 0,8 l na 100 km wyższy. Z kolei jeżdżąc dynamicznie bez trudu możemy zużyć ponad 11 l na 100 km.
W trasie, podczas jazdy z prędkością autostradową należy się liczyć z wynikiem w okolicach 7,5 l na 100 km. Biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu to sporo.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM


Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – podsumowanie

Volkswagen Polo R-Line z jednej strony wiele obiecuje sądząc po atrakcyjnym wyglądzie, z drugiej… wcale nie rozczarowuje. To prawda, że wygląda na szybszy niż jest w rzeczywistości, ale broni się dobrymi właściwościami jezdnymi, przyjemną charakterystyką pracy silnika i faktem, że nie jest męczący w codziennej eksploatacji.
Niestety jest trochę za drogi. Niespełna 80 tys. zł to koszt jakiego można oczekiwać po odmianie GTI, a niewiele wyższą cenę osiąga kultowe wśród gadżeciarzy Mini.

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – dane techniczne

Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8V
Maksymalna moc 105 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm/1550-4100 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 280/952 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 406,4/168,2/146,2 cm
Rozstaw osi 247,2 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s
Zużycie paliwa* 6,8/4,5/5,3 l/100 km
Cena**  80 650 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
**wersji testowej z wyposażeniem dodatkowym

Pikanterii w wyglądzie Volkswagena Polo R-Line dodają m.in. atrakcyjne obręcze kół.
Volkswagen
Volkswagen Polo - tablica przyrządów
Volkswagen
Dyskretne spojlery znacznie podwyższają atrakcyjność Volkswagena Polo R-Line.
Volkswagen
Fotele Volkswagena Polo R-Line zapewniają dobre podparcie i nie są męczące podczas długich podróży.
Volkswagen
Test Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line
Redakcja
Test Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line
Redakcja
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

REKLAMA

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

REKLAMA

W 2024 r. wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Podsumowanie roku na polskich drogach

Komenda Główna Policji opublikowała wstępne dane dotyczące roku 2024 na polskich drogach. Wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Liczba ofiar śmiertelnych zmalała.

Jak odpalić samochód z kabli rozruchowych? Czy ważna jest kolejność?

Chyba większość kierowców spotkała sytuacja, w której nie mogli odpalić auta z powodu rozładowanego akumulatora. Czasem wystarczy noc z przymrozkami, aby samochód przestał współpracować. Z pomocą przychodzą wtedy kable rozruchowe i pojazd "dawca". Jak prawidłowo podłączyć kable, aby bezpiecznie odpalić auto? Podpowiadamy.

REKLAMA