Test Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line
REKLAMA
REKLAMA
Wśród potencjalnych nabywców samochodów jest duża grupa, dla której samochód to jeden z najważniejszych rekwizytów podkreślających styl życia. Dla takich osób oprócz ceny zakupu równie istotne są wizerunek marki oraz wygląd pojazdu, którego mają używać na co dzień. Zwykle takie osoby są w stanie wydać więcej na zakup mniejszego samochodu, a klasycznym przykładem takich Konsumentów są nabywcy Mini.
Jednak zdaje się, że i Volkswagen zapragnął puścić oko do gadżeciarzy przygotowując dla nich atrakcyjną pod względem stylizacji wersję Volkswagena Polo – R-Line.
Ozdobione dyskretnymi spojlerami trzydrzwiowe nadwozie ustawiono na pięknych siedemnastocalowych felgach i przyozdobiono je biksenonowymi reflektorami skrywającymi pod wspólnym kloszem światła do jazdy dziennej LED.
Nadwozie Volkswagena Polo ozdabia dodatkowo czarna szyba panoramicznego dachu, która ładnie współgra z bielą nadwozia.
REKLAMA
Zobacz też: Test Ford Fiesta ST - rajdowa ośka!
Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – wnętrze
Przedział pasażerski Polo R-Line został ozdobiony aluminiowymi nakładkami na pedały oraz czarnymi słupkami I podsufitką. Poza tym kokpit jest analogiczny z tradycyjnymi wersjami Polo. Nie ma się co dziwić, bo mimo atrakcyjnego wyglądu zewnętrznego nie mamy przecież do czynienia ze sportową wersją małego Volkswagena.
Przedział pasażerski został wykończony materiałami wysokiej jakości i spasowanymi z dokładnością. Kierownica jest obszyta przyjemną w dotyku skórą, a fotele kierowcy i pasażera odpowiednio wyprofilowane i wystarczająco wygodne nawet biorąc pod uwagę wielogodzinne trasy.
Na tylnej kanapie wygodnie mogą podróżować dwie dorosłe osoby. Naturalnie, trzydrzwiowe nadwozie stawia ograniczenia w kwestii wygodnego zajmowania tylnych miejsc i wysiadania oraz wsiadania do auta.
Bagażnik ma regularny kształt, regulowaną głębokość i 280 l pojemności. Konkludując – czarne słupki i podsufitka tworzą przyjemną atmosferę we wnętrzu Polo, ale reszta nie odbiega od tańszych wersji najmniejszego Volkswagena i choć wciąż jakość wykończenia może stanowić wzór w klasie to jak na samochód, którego cena sięga niemalże 80 tys. zł można oczekiwać więcej smaczków zapożyczonych z klasy Premium.
Zobacz też: Test Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi/128 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – napęd/układ jezdny
Do napędu prezentowanej odmiany Polo R-Line posłużyła czterocylindrowa, turbodoładowana ale ośmiozaworowa jednostka napędowa o pojemności 1,2 l (z serii TSI). Silnik rozwija moc maksymalną 105 KM przy 5000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie od 1550 do 4100 obr./min.
Jest to sprawne źródło napędu dla ważącego 1088 kg samochodu. Co prawda według danych producenta nie oszałamia dynamiką (przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,7 s) ale podczas prowadzenia kierowca ma wrażenie, że auto jest dynamiczniejsze. Wszystko za sprawą charakterystyki pracy niewielkiej jednostki napędowej. Silnik z werwą napędza małego Volkswagena mniej więcej, gdy wskazówka obrotomierza przemknie koło wartości określającej 1300 obr./min. i dziarsko prze do przodu aż do wartości przekraczających 4500 obr./min.
Ze żwawym silnikiem dobrze współgra zawieszenie, które mimo wyposażenia samochodu w opony o niskim profilu zaskakująco komfortowo radzi sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni jednocześnie zachęcając kierowcę do szybszej jazdy w ciasnych łukach.
Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM
Układ kierowniczy nie ma cech znanych z aut sportowych – pracuje lekko, nawet zbyt lekko, ale po chwili przyzwyczajenia kierowca jest w stanie dobrze wyczuć prowadzenie pojazdu.
Volkswagen Polo ze wspomnianym silnikiem 1.2 TSI potrafi być oszczędny. Jednak w tego typu konstrukcjach kierowca jest w stanie uzyskać skrajnie różne wyniki zużycia paliwa w zależności od stylu jazdy. Poruszając się małym Volkswagenem z priorytetem ograniczenia „spalania” w ruchu miejskim można uzyskać wynik na poziomie 7 l benzyny na 100 km jednak nie przejmując się zbytnio zasadami ekojazdy wynik jest zazwyczaj o około 0,8 l na 100 km wyższy. Z kolei jeżdżąc dynamicznie bez trudu możemy zużyć ponad 11 l na 100 km.
W trasie, podczas jazdy z prędkością autostradową należy się liczyć z wynikiem w okolicach 7,5 l na 100 km. Biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu to sporo.
Zobacz też: Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM
Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – podsumowanie
Volkswagen Polo R-Line z jednej strony wiele obiecuje sądząc po atrakcyjnym wyglądzie, z drugiej… wcale nie rozczarowuje. To prawda, że wygląda na szybszy niż jest w rzeczywistości, ale broni się dobrymi właściwościami jezdnymi, przyjemną charakterystyką pracy silnika i faktem, że nie jest męczący w codziennej eksploatacji.
Niestety jest trochę za drogi. Niespełna 80 tys. zł to koszt jakiego można oczekiwać po odmianie GTI, a niewiele wyższą cenę osiąga kultowe wśród gadżeciarzy Mini.
Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP
Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – dane techniczne
Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line | |
Typ silnika | benzynowy, turbo |
Pojemność | 1197 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/8V |
Maksymalna moc | 105 KM/5000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 175 Nm/1550-4100 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 6-bieg. |
Pojemność bagażnika | 280/952 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 406,4/168,2/146,2 cm |
Rozstaw osi | 247,2 cm |
V-max | 190 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,7 s |
Zużycie paliwa* | 6,8/4,5/5,3 l/100 km |
Cena** | 80 650 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany | |
**wersji testowej z wyposażeniem dodatkowym |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.