REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Polo w trzydrzwiowej wersji nadwoziowej z pakietem stylizacyjnym R-Line wygląda obłędnie. Niestety, obłędna jest również jego cena. Czy 105-konne Polo dobrze gra rolę wielkomiejskiego gadżetu?

Wśród potencjalnych nabywców samochodów jest duża grupa, dla której samochód to jeden z najważniejszych rekwizytów podkreślających styl życia. Dla takich osób oprócz ceny zakupu równie istotne są wizerunek marki oraz wygląd pojazdu, którego mają używać na co dzień. Zwykle takie osoby są w stanie wydać więcej na zakup mniejszego samochodu, a klasycznym przykładem takich Konsumentów są nabywcy Mini.
Jednak zdaje się, że i Volkswagen zapragnął puścić oko do gadżeciarzy przygotowując dla nich atrakcyjną pod względem stylizacji wersję Volkswagena Polo – R-Line.
Ozdobione dyskretnymi spojlerami trzydrzwiowe nadwozie ustawiono na pięknych siedemnastocalowych felgach i przyozdobiono je biksenonowymi reflektorami skrywającymi pod wspólnym kloszem światła do jazdy dziennej LED.
Nadwozie Volkswagena Polo ozdabia dodatkowo czarna szyba panoramicznego dachu, która ładnie współgra z bielą nadwozia.

REKLAMA

Zobacz też: Test Ford Fiesta ST - rajdowa ośka!


Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – wnętrze

Przedział pasażerski Polo R-Line został ozdobiony aluminiowymi nakładkami na pedały oraz czarnymi słupkami I podsufitką. Poza tym kokpit jest analogiczny z tradycyjnymi wersjami Polo. Nie ma się co dziwić, bo mimo atrakcyjnego wyglądu zewnętrznego nie mamy przecież do czynienia ze sportową wersją małego Volkswagena.
Przedział pasażerski został wykończony materiałami wysokiej jakości i spasowanymi z dokładnością. Kierownica jest obszyta przyjemną w dotyku skórą, a fotele kierowcy i pasażera odpowiednio wyprofilowane i wystarczająco wygodne nawet biorąc pod uwagę wielogodzinne trasy.
Na tylnej kanapie wygodnie mogą podróżować dwie dorosłe osoby. Naturalnie, trzydrzwiowe nadwozie stawia ograniczenia w kwestii wygodnego zajmowania tylnych miejsc i wysiadania oraz wsiadania do auta.
Bagażnik ma regularny kształt, regulowaną głębokość i 280 l pojemności. Konkludując – czarne słupki i podsufitka tworzą przyjemną atmosferę we wnętrzu Polo, ale reszta nie odbiega od tańszych wersji najmniejszego Volkswagena i choć wciąż jakość wykończenia może stanowić wzór w klasie to jak na samochód, którego cena sięga niemalże 80 tys. zł można oczekiwać więcej smaczków zapożyczonych z klasy Premium.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi/128 KM


Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – napęd/układ jezdny

Do napędu prezentowanej odmiany Polo R-Line posłużyła czterocylindrowa, turbodoładowana ale ośmiozaworowa jednostka napędowa o pojemności 1,2 l (z serii TSI). Silnik rozwija moc maksymalną 105 KM przy 5000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie od 1550 do 4100 obr./min.
Jest to sprawne źródło napędu dla ważącego 1088 kg samochodu. Co prawda według danych producenta nie oszałamia dynamiką (przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,7 s) ale podczas prowadzenia kierowca ma wrażenie, że auto jest dynamiczniejsze. Wszystko za sprawą charakterystyki pracy niewielkiej jednostki napędowej. Silnik z werwą napędza małego Volkswagena mniej więcej, gdy wskazówka obrotomierza przemknie koło wartości określającej 1300 obr./min. i dziarsko prze do przodu aż do wartości przekraczających 4500 obr./min.
Ze żwawym silnikiem dobrze współgra zawieszenie, które mimo wyposażenia samochodu w opony o niskim profilu zaskakująco komfortowo radzi sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni jednocześnie zachęcając kierowcę do szybszej jazdy w ciasnych łukach.

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM


Układ kierowniczy nie ma cech znanych z aut sportowych – pracuje lekko, nawet zbyt lekko, ale po chwili przyzwyczajenia kierowca jest w stanie dobrze wyczuć prowadzenie pojazdu.
Volkswagen Polo ze wspomnianym silnikiem 1.2 TSI potrafi być oszczędny. Jednak w tego typu konstrukcjach kierowca jest w stanie uzyskać skrajnie różne wyniki zużycia paliwa w zależności od stylu jazdy. Poruszając się małym Volkswagenem z priorytetem ograniczenia „spalania” w ruchu miejskim można uzyskać wynik na poziomie 7 l benzyny na 100 km jednak nie przejmując się zbytnio zasadami ekojazdy wynik jest zazwyczaj o około 0,8 l na 100 km wyższy. Z kolei jeżdżąc dynamicznie bez trudu możemy zużyć ponad 11 l na 100 km.
W trasie, podczas jazdy z prędkością autostradową należy się liczyć z wynikiem w okolicach 7,5 l na 100 km. Biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu to sporo.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM


Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – podsumowanie

Volkswagen Polo R-Line z jednej strony wiele obiecuje sądząc po atrakcyjnym wyglądzie, z drugiej… wcale nie rozczarowuje. To prawda, że wygląda na szybszy niż jest w rzeczywistości, ale broni się dobrymi właściwościami jezdnymi, przyjemną charakterystyką pracy silnika i faktem, że nie jest męczący w codziennej eksploatacji.
Niestety jest trochę za drogi. Niespełna 80 tys. zł to koszt jakiego można oczekiwać po odmianie GTI, a niewiele wyższą cenę osiąga kultowe wśród gadżeciarzy Mini.

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line – dane techniczne

Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8V
Maksymalna moc 105 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm/1550-4100 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 280/952 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 406,4/168,2/146,2 cm
Rozstaw osi 247,2 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s
Zużycie paliwa* 6,8/4,5/5,3 l/100 km
Cena**  80 650 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
**wersji testowej z wyposażeniem dodatkowym

Pikanterii w wyglądzie Volkswagena Polo R-Line dodają m.in. atrakcyjne obręcze kół.
Volkswagen
Volkswagen Polo - tablica przyrządów
Volkswagen
Dyskretne spojlery znacznie podwyższają atrakcyjność Volkswagena Polo R-Line.
Volkswagen
Fotele Volkswagena Polo R-Line zapewniają dobre podparcie i nie są męczące podczas długich podróży.
Volkswagen
Test Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line
Redakcja
Test Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line
Redakcja
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

REKLAMA

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA