REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI/177 KM DSG R-Line

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Tiguan to weteran segment SUV. Czy lubiany w Polsce model Volkswagena jest wciąż silnym konkurentem dla rywali nowszej generacji?

Volkswagen Tiguan obecnej generacji jest dostępny na rynku od 2007 roku. Od tamtego czasu model przeszedł jedynie liftingi ale nie nastąpiła zmiana generacji. Zatem jak na dzisiejsze standardy Tiguan to weteran wśród młodszych konkurentów z segmentu.

REKLAMA

REKLAMA

Czy to oznacza, że niemiecki SUV przegrywa pod każdym względem z młodszymi konkurentami z klasy? Absolutnie nie. Co więcej, jeszcze wielu z nich może „natrzeć uszy”.

Wystarczy spojrzeć na proporcjonalną sylwetkę Tiguana. Lifting w połączeniu ze zgrabną linią nadwozia skutecznie odmłodził wygląd Volkswagena. A ozdobienie go elementami z pakietu stylizacyjnego R-Line sprawiło, że auto wygląda szczególnie atrakcyjnie. Zmienione zderzaki, wlot powietrza, ogromne pięcioramienne felgi ze stopów lekkich, przyciemnione szyby z tyłu  i dyskretny spoiler umieszczony nad szybą, przedłużający linię dachu. Całości dopełniają zadziornie błyszczące światła LED do jazdy dziennej.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG - wnętrze

Przedział pasażerski Tiguana nie rozpieszcza nadmiarem przestrzeni. Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu zapewniają wysoki komfort i odpowiednio podtrzymują ciała podczas dynamicznych skrętów. Siedziska są obszerne, a profile oparć wystarczająco głębokie.

Cieszy czarna podsufitka i czarne słupki przednie, które w połączeniu ze stosunkowo niewielką przednią szybą tworzą klimat wnętrza sportowego bolidu. Tylko wysoko umieszczone siedziska psują nieco ten odbiór. Pikanterii wnętrzu dodają – spłaszczona u dołu kierownica oraz aluminiowe nakładki na pedały. Także dźwignia przekładni DSG jest ozdobiona paskiem aluminium.

Jakość wykończenia wnętrza to wciąż mocna strona Volkswagena i nawet wielu młodszych konkurentów odstaje pod tym względem od Tiguana.

W tylnej części nadwozia miejsca jest mało. Wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca w okolicach kolan. Tiguan nie rozpieszcza również przestrzenią bagażową. W standardowym położeniu tylnej kanapy bagażnik ma objętość 470 l. Od SUV-a można oczekiwać więcej.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HYbrid4 200 KM

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG – napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy, dwulitrowy silnik z serii TDI, rozwija moc maksymalną 177 KM przy 4200 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 380 Nm dostępny od 1750 obr./min. Z napędem współpracuje dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa przekładania DSG.

Trzeba przyznać, że wspomniany zestaw stanowi doskonałe źródło napędu dla Tiguana z pakietem R-Line. Samochód z werwą wyrywa do przodu (po tradycyjnym dla DSG chwilowym zawahaniu po wciśnięciu gazu) i w miarę przesuwania się wskazówki obrotomierza w górne części skali, nie traci wigoru. Jednostka napędowa jest dobrze wyciszona, a m.in. duże lusterka boczne i dość pionowo nachylona przednia szyba powodują wyraźnie słyszalny szum opływającego nadwozie powietrza dopiero przy prędkościach przekraczających 150 km/h.

Zawieszenie Tiguana jest sztywne, co w połączeniu z osiemnastocalowymi oponami o niskim profilu skutkuje mocno ograniczonym komfortem tłumienia nierówności, ale podczas jazdy po równym asfalcie kierowca Tiguana może popuścić wodzę fantazji. Do poczynania sobie na zakrętach oprócz zwartego, nie wrażliwego na przechyły nadwozia, prowokuje kierowcę odpowiednio ustawiony układ kierowniczy działający z wyczuwalnym oporem.

Przy całej dynamice i sportowym sznycie pojazdu cieszy zużycie paliwa. W ruchu miejskim Tiguan zużywa około 7 l na 100 km (jeżdżąc spokojniej można uzyskać niższy wynik), a podczas szybkiej jazdy w trasie bez trudu można zejść w okolice 6 l/100 km.

Zobacz też: Test Hyundai SantaFe 2.2 CRDi/197 KM – dla indywidualistów

 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG – podsumowanie

Mimo upływu lat, Tiguan to wciąż jeden z najlepszych SUV-ów na rynku. Przegrywa z konkurentami przestronnością przedziału pasażerskiego ale jego mocna stroną są ponadprzeciętnie dobre właściwości jezdne, a w wersji Sport&Style z pakietem R-Line dodatkowo kokietuje bardzo atrakcyjnym wyglądem.

Niestety nie jest tani. Podstawowa odmiana z opisywanym silnikiem (standardowo wyposażona w napęd na obie osie) z manualną przekładnią kosztuje 150 tys. zł bez pakietu R-Line. Cena odmiany z siedmiobiegowym DSG rozpoczyna się od 160 tys. zł.

Zobacz też: Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – w stronę podwyższonego kombi

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG – dane techniczne

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1986 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 177 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 470 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 442,6/180,9/170,3 cm
Rozstaw osi 260,4 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s
Zużycie paliwa* 6,8/5,6/6,0 l/100 km
Cena od  150 000. zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Tiguan z pakietem R-Line wciąż prezentuje się atrakcyjnie na tle nowszych konkurentów z klasy.
Redakcja
Atrakcyjności nadwoziu Volkswagena Tiguana dodają m.in. reflektory ze światłami LED.
Redakcja
Bagażnik Volkswagena Tiguana pomieści 470 l bagaży. Pakowanie ułatwia regularny kształt przestrzeni bagażowej.
Redakcja
Zespolone lampy Volkswagena Tiguana nadają nadwoziu nowoczesny wygląd.
Redakcja
Potężne obręcze kół Tiguana R-Line wyglądają doskonale ale opony o niskim profilu obniżają komfort jazdy.
Redakcja
Jakość wykończenia wnętrza Volkswagena Tiguana do dziś spełnia oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
Redakcja
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA