REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI/177 KM DSG R-Line

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Tiguan to weteran segment SUV. Czy lubiany w Polsce model Volkswagena jest wciąż silnym konkurentem dla rywali nowszej generacji?

Volkswagen Tiguan obecnej generacji jest dostępny na rynku od 2007 roku. Od tamtego czasu model przeszedł jedynie liftingi ale nie nastąpiła zmiana generacji. Zatem jak na dzisiejsze standardy Tiguan to weteran wśród młodszych konkurentów z segmentu.

REKLAMA

Czy to oznacza, że niemiecki SUV przegrywa pod każdym względem z młodszymi konkurentami z klasy? Absolutnie nie. Co więcej, jeszcze wielu z nich może „natrzeć uszy”.

Wystarczy spojrzeć na proporcjonalną sylwetkę Tiguana. Lifting w połączeniu ze zgrabną linią nadwozia skutecznie odmłodził wygląd Volkswagena. A ozdobienie go elementami z pakietu stylizacyjnego R-Line sprawiło, że auto wygląda szczególnie atrakcyjnie. Zmienione zderzaki, wlot powietrza, ogromne pięcioramienne felgi ze stopów lekkich, przyciemnione szyby z tyłu  i dyskretny spoiler umieszczony nad szybą, przedłużający linię dachu. Całości dopełniają zadziornie błyszczące światła LED do jazdy dziennej.

Zobacz też: Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG - wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Tiguana nie rozpieszcza nadmiarem przestrzeni. Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu zapewniają wysoki komfort i odpowiednio podtrzymują ciała podczas dynamicznych skrętów. Siedziska są obszerne, a profile oparć wystarczająco głębokie.

Cieszy czarna podsufitka i czarne słupki przednie, które w połączeniu ze stosunkowo niewielką przednią szybą tworzą klimat wnętrza sportowego bolidu. Tylko wysoko umieszczone siedziska psują nieco ten odbiór. Pikanterii wnętrzu dodają – spłaszczona u dołu kierownica oraz aluminiowe nakładki na pedały. Także dźwignia przekładni DSG jest ozdobiona paskiem aluminium.

Jakość wykończenia wnętrza to wciąż mocna strona Volkswagena i nawet wielu młodszych konkurentów odstaje pod tym względem od Tiguana.

W tylnej części nadwozia miejsca jest mało. Wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca w okolicach kolan. Tiguan nie rozpieszcza również przestrzenią bagażową. W standardowym położeniu tylnej kanapy bagażnik ma objętość 470 l. Od SUV-a można oczekiwać więcej.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HYbrid4 200 KM

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG – napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy, dwulitrowy silnik z serii TDI, rozwija moc maksymalną 177 KM przy 4200 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 380 Nm dostępny od 1750 obr./min. Z napędem współpracuje dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa przekładania DSG.

Trzeba przyznać, że wspomniany zestaw stanowi doskonałe źródło napędu dla Tiguana z pakietem R-Line. Samochód z werwą wyrywa do przodu (po tradycyjnym dla DSG chwilowym zawahaniu po wciśnięciu gazu) i w miarę przesuwania się wskazówki obrotomierza w górne części skali, nie traci wigoru. Jednostka napędowa jest dobrze wyciszona, a m.in. duże lusterka boczne i dość pionowo nachylona przednia szyba powodują wyraźnie słyszalny szum opływającego nadwozie powietrza dopiero przy prędkościach przekraczających 150 km/h.

REKLAMA

Zawieszenie Tiguana jest sztywne, co w połączeniu z osiemnastocalowymi oponami o niskim profilu skutkuje mocno ograniczonym komfortem tłumienia nierówności, ale podczas jazdy po równym asfalcie kierowca Tiguana może popuścić wodzę fantazji. Do poczynania sobie na zakrętach oprócz zwartego, nie wrażliwego na przechyły nadwozia, prowokuje kierowcę odpowiednio ustawiony układ kierowniczy działający z wyczuwalnym oporem.

Przy całej dynamice i sportowym sznycie pojazdu cieszy zużycie paliwa. W ruchu miejskim Tiguan zużywa około 7 l na 100 km (jeżdżąc spokojniej można uzyskać niższy wynik), a podczas szybkiej jazdy w trasie bez trudu można zejść w okolice 6 l/100 km.

Zobacz też: Test Hyundai SantaFe 2.2 CRDi/197 KM – dla indywidualistów

 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG – podsumowanie

Mimo upływu lat, Tiguan to wciąż jeden z najlepszych SUV-ów na rynku. Przegrywa z konkurentami przestronnością przedziału pasażerskiego ale jego mocna stroną są ponadprzeciętnie dobre właściwości jezdne, a w wersji Sport&Style z pakietem R-Line dodatkowo kokietuje bardzo atrakcyjnym wyglądem.

Niestety nie jest tani. Podstawowa odmiana z opisywanym silnikiem (standardowo wyposażona w napęd na obie osie) z manualną przekładnią kosztuje 150 tys. zł bez pakietu R-Line. Cena odmiany z siedmiobiegowym DSG rozpoczyna się od 160 tys. zł.

Zobacz też: Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – w stronę podwyższonego kombi

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG – dane techniczne

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1986 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 177 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 470 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 442,6/180,9/170,3 cm
Rozstaw osi 260,4 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s
Zużycie paliwa* 6,8/5,6/6,0 l/100 km
Cena od  150 000. zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Tiguan z pakietem R-Line wciąż prezentuje się atrakcyjnie na tle nowszych konkurentów z klasy.
Redakcja
Atrakcyjności nadwoziu Volkswagena Tiguana dodają m.in. reflektory ze światłami LED.
Redakcja
Bagażnik Volkswagena Tiguana pomieści 470 l bagaży. Pakowanie ułatwia regularny kształt przestrzeni bagażowej.
Redakcja
Zespolone lampy Volkswagena Tiguana nadają nadwoziu nowoczesny wygląd.
Redakcja
Potężne obręcze kół Tiguana R-Line wyglądają doskonale ale opony o niskim profilu obniżają komfort jazdy.
Redakcja
Jakość wykończenia wnętrza Volkswagena Tiguana do dziś spełnia oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
Redakcja
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA