REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI/177 KM DSG R-Line

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Tiguan to weteran segment SUV. Czy lubiany w Polsce model Volkswagena jest wciąż silnym konkurentem dla rywali nowszej generacji?

Volkswagen Tiguan obecnej generacji jest dostępny na rynku od 2007 roku. Od tamtego czasu model przeszedł jedynie liftingi ale nie nastąpiła zmiana generacji. Zatem jak na dzisiejsze standardy Tiguan to weteran wśród młodszych konkurentów z segmentu.

REKLAMA

Czy to oznacza, że niemiecki SUV przegrywa pod każdym względem z młodszymi konkurentami z klasy? Absolutnie nie. Co więcej, jeszcze wielu z nich może „natrzeć uszy”.

Wystarczy spojrzeć na proporcjonalną sylwetkę Tiguana. Lifting w połączeniu ze zgrabną linią nadwozia skutecznie odmłodził wygląd Volkswagena. A ozdobienie go elementami z pakietu stylizacyjnego R-Line sprawiło, że auto wygląda szczególnie atrakcyjnie. Zmienione zderzaki, wlot powietrza, ogromne pięcioramienne felgi ze stopów lekkich, przyciemnione szyby z tyłu  i dyskretny spoiler umieszczony nad szybą, przedłużający linię dachu. Całości dopełniają zadziornie błyszczące światła LED do jazdy dziennej.

Zobacz też: Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG - wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Tiguana nie rozpieszcza nadmiarem przestrzeni. Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu zapewniają wysoki komfort i odpowiednio podtrzymują ciała podczas dynamicznych skrętów. Siedziska są obszerne, a profile oparć wystarczająco głębokie.

Cieszy czarna podsufitka i czarne słupki przednie, które w połączeniu ze stosunkowo niewielką przednią szybą tworzą klimat wnętrza sportowego bolidu. Tylko wysoko umieszczone siedziska psują nieco ten odbiór. Pikanterii wnętrzu dodają – spłaszczona u dołu kierownica oraz aluminiowe nakładki na pedały. Także dźwignia przekładni DSG jest ozdobiona paskiem aluminium.

Jakość wykończenia wnętrza to wciąż mocna strona Volkswagena i nawet wielu młodszych konkurentów odstaje pod tym względem od Tiguana.

W tylnej części nadwozia miejsca jest mało. Wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca w okolicach kolan. Tiguan nie rozpieszcza również przestrzenią bagażową. W standardowym położeniu tylnej kanapy bagażnik ma objętość 470 l. Od SUV-a można oczekiwać więcej.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HYbrid4 200 KM

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG – napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy, dwulitrowy silnik z serii TDI, rozwija moc maksymalną 177 KM przy 4200 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 380 Nm dostępny od 1750 obr./min. Z napędem współpracuje dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa przekładania DSG.

Trzeba przyznać, że wspomniany zestaw stanowi doskonałe źródło napędu dla Tiguana z pakietem R-Line. Samochód z werwą wyrywa do przodu (po tradycyjnym dla DSG chwilowym zawahaniu po wciśnięciu gazu) i w miarę przesuwania się wskazówki obrotomierza w górne części skali, nie traci wigoru. Jednostka napędowa jest dobrze wyciszona, a m.in. duże lusterka boczne i dość pionowo nachylona przednia szyba powodują wyraźnie słyszalny szum opływającego nadwozie powietrza dopiero przy prędkościach przekraczających 150 km/h.

REKLAMA

Zawieszenie Tiguana jest sztywne, co w połączeniu z osiemnastocalowymi oponami o niskim profilu skutkuje mocno ograniczonym komfortem tłumienia nierówności, ale podczas jazdy po równym asfalcie kierowca Tiguana może popuścić wodzę fantazji. Do poczynania sobie na zakrętach oprócz zwartego, nie wrażliwego na przechyły nadwozia, prowokuje kierowcę odpowiednio ustawiony układ kierowniczy działający z wyczuwalnym oporem.

Przy całej dynamice i sportowym sznycie pojazdu cieszy zużycie paliwa. W ruchu miejskim Tiguan zużywa około 7 l na 100 km (jeżdżąc spokojniej można uzyskać niższy wynik), a podczas szybkiej jazdy w trasie bez trudu można zejść w okolice 6 l/100 km.

Zobacz też: Test Hyundai SantaFe 2.2 CRDi/197 KM – dla indywidualistów

 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG – podsumowanie

Mimo upływu lat, Tiguan to wciąż jeden z najlepszych SUV-ów na rynku. Przegrywa z konkurentami przestronnością przedziału pasażerskiego ale jego mocna stroną są ponadprzeciętnie dobre właściwości jezdne, a w wersji Sport&Style z pakietem R-Line dodatkowo kokietuje bardzo atrakcyjnym wyglądem.

Niestety nie jest tani. Podstawowa odmiana z opisywanym silnikiem (standardowo wyposażona w napęd na obie osie) z manualną przekładnią kosztuje 150 tys. zł bez pakietu R-Line. Cena odmiany z siedmiobiegowym DSG rozpoczyna się od 160 tys. zł.

Zobacz też: Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – w stronę podwyższonego kombi

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG – dane techniczne

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1986 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 177 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 470 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 442,6/180,9/170,3 cm
Rozstaw osi 260,4 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s
Zużycie paliwa* 6,8/5,6/6,0 l/100 km
Cena od  150 000. zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Tiguan z pakietem R-Line wciąż prezentuje się atrakcyjnie na tle nowszych konkurentów z klasy.
Redakcja
Atrakcyjności nadwoziu Volkswagena Tiguana dodają m.in. reflektory ze światłami LED.
Redakcja
Bagażnik Volkswagena Tiguana pomieści 470 l bagaży. Pakowanie ułatwia regularny kształt przestrzeni bagażowej.
Redakcja
Zespolone lampy Volkswagena Tiguana nadają nadwoziu nowoczesny wygląd.
Redakcja
Potężne obręcze kół Tiguana R-Line wyglądają doskonale ale opony o niskim profilu obniżają komfort jazdy.
Redakcja
Jakość wykończenia wnętrza Volkswagena Tiguana do dziś spełnia oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
Redakcja
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA