REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 2008 1.6 e-HDI/115 KM

Tomasz Korniejew
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Redakcja

REKLAMA

REKLAMA

Modelem 2008, Peugeot wkroczył do segmentu najmniejszych crossoverów. W teście sprawdzamy, czy brak napędu na obie osie nie przeszkodzi 2008 w podbiciu rynku?

Peugeot 2008 jest rozwinięciem koncepcji modelu 208. Projektanci „nadmuchali” nadwozie hatchback, a następnie podnieśli prześwit o 2 cm i dołożyli relingi dachowe. W efekcie powstał model 2008, crossover z dużym bagażnikiem, ale bez napędu na obie osie.

REKLAMA

REKLAMA

Trudno przyczepić się do wyglądu nadwozia nowego Peugeota. Całość tworzy zwartą i atrakcyjną bryłę, zwłaszcza w połączeniu z wyrazistymi obręczami kół ze stopów lekkich.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP

REKLAMA

Test Peugeot 2008 1.6 e-HDi/115 KM – wnętrze

W Peugeocie 2008 znajdziemy więcej przestrzeni niż w modelu 208. Uwaga ta dotyczy zwłaszcza miejsca na tylnej kanapie. Dzięki wyżej poprowadzonej linii dachu nawet wysocy pasażerowie mogą tam podróżować komfortowo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na przednich fotelach siedzi się wygodnie. Kokpit – znany z modelu 208 jest wyposażony w małą kierownicę znad której prowadzący spogląda na wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza oraz odczytuje informacje z kolorowego wyświetlacza umieszczonego pomiędzy „zegarami”.

Przedział pasażerski 2008 został wykończony z dokładnością i z materiałów wysokiej jakości.

Duży wyświetlacz umieszczony na górze środkowej konsoli wygląda bajerancko, ale do obsługi wszelkich jego funkcji trzeba się przyzwyczaić.

Niezrozumiały jest za to (zwłaszcza biorąc pod uwagę rodzaj pojazdu) fakt, że producent po macoszemu potraktował uchwyty na napoje. Te w 2008 są na tyle niewygodnie umieszczone, że nie da się w nich umocować butelki o pojemności 0,5 l.

Za to 2008 imponuje przestrzenią bagażową. Co prawda półka osłaniająca bagażnik z niezrozumiałych względów nie jest podwieszona do pokrywy bagażnika przez co osoba wkładająca pakunki musi ją jedną ręką podtrzymywać (?) lub wyjąć i położyć obok samochodu.

Niemniej poza tą niedogodnością próg załadunku przedziału bagażowego jest umieszczony nisko, a sam bagażnik ma objętość 350 l. Łatwo tę przestrzeń na bagaże powiększyć zostawiając półkę w domu lub składając oparcie tylnej kanapy. W rezultacie Peugeot 2008 jest bardzo pakownym samochodem.

Zobacz też: Test Fiat 500L 1.3 MultiJet II 85 KM: nietuzinkowy sposób na rodzinę

Test Peugeot 2008 1.6 e-HDi/115 KM – napęd/układ jezdny

Do redakcji trafiła odmiana Peugeota 2008 wyposażona w wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l, rozwijająca maksymalną moc 115 KM przy 3600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750 obr./min.

Jest to jednostka stosowana np. w dużo większym Citroenie C4, czy Peugeocie 308 zatem nie dziwią przyzwoite osiągi 2008. Co prawda na papierze nie wyglądają zachwycająco - według producenta ważący 1260 kg Peugeot przyspiesza od 0 do 100 km/h 10,4 s i może pojechać z maksymalną prędkością 188 km/h – ale subiektywne odczucia prowadzącego odnośnie dynamiki są dużo lepsze. 115-konna wersja 2008 nie traci wigoru nawet podczas jazdy z kompletem pasażerów.

Dla osób, które zamierzają wykorzystywać 2008 także jako pojazd wakacyjny istotnymi informacjami będzie zapewne to, że Peugeot z opisywanym silnikiem występuje po pierwsze tylko w jednej (najbogatszej) odmianie wyposażeniowej oraz jako jedyny z gamy jest wyposażony w sześciobiegową manualną przekładnię (pozostałe wersje silnikowe mają przekładnię pięciobiegową).

Zobacz też: Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD

Szósty bieg w połączeniu z zaskakująco dużą elastycznością jednostki napędowej znacznie podnoszą komfort jazdy podczas poruszania się z prędkościami autostradowymi.

Pędząc około 140 km/h w Peugeocie wciąż da się swobodnie prowadzić rozmowę, co nie jest oczywiste w przypadku aut pięciobiegowych.

W co dziennym ruchu miejskim 115-konny silnik Peugeota spisuje się równie dobrze. Samochód nie tylko zużywa niewiele paliwa (średnio ok. 6,2 l/100 km) ale też jest wystarczająco dynamiczny i cichy.

Zawieszenie 2008 zostało zestrojone komfortowo. W połączeniu z wyższym prześwitem cierpi na tym zachowanie pojazdu podczas szybkiej jazdy po zakrętach (w porównaniu do modelu 208), ale wciąż 2008 prezentuje pod tym względem wysoki poziom. To samo dotyczy precyzji prowadzenia.

Fakt, że Peugeot 2008 nie został wyposażony w napęd na obie osie nie oznacza, że wysoki prześwit jest w tym przypadku zbędnym udziwnieniem. Przede wszystkim umożliwia on podjazd pod wysokie krawężniki i oszczędza podwozie samochodu gdy natrafimy na nierówną drogę z wystającymi studzienkami.

Oprócz tego, osoby mieszkające pod miastem, gdzie często w okolicach wsi królują drogi gruntowe mogą zwiększyć możliwości Peugeota 2008 poprzez dokupienie urządzenia nazwanego Grip Control. To nic innego, jak układ sterujący pracą ESP. Kierowca wybiera pokrętłem tryb jazdy (np. piach, śnieg, błoto), a komputer dostosowuje tryb pracy układu do panujących warunków. Co prawda nie jest to rozwiązanie, które umożliwia przejazd przez trudny teren, ale znacznie ułatwia wyjechanie np. ze śniegowej zaspy.   

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Test Peugeot 2008 1.6 e-HDi/115 KM – podsumowanie

Peugeot 2008 pozostawił po sobie bardzo dobre wrażenie. Bez względu na to, czy użytkowaliśmy go w mieście, czy w dalekiej trasie nie można mu było nic zarzucić względem komfortu jazdy, czy jakości prowadzenia. Cieszy jakość wykończenia, niskie zużycie paliwa i spore możliwości przewozowe.

Irytują drobiazgi – jak uchwyty na napoje, czy nieporęczna półka bagażnika.

Opisywana odmiana Peugeota 2008 kosztuje 82 600 zł i jest wyposażony m.in. w czujniki cofania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, sportowe fotele przednie, multimedialny ekran dotykowy, komputer pokładowy, poduszki kurtynowe, system Hill Assist, czy dwustrefową automatyczną klimatyzację. Podstawową wersję 2008 z silnikiem 1.2/82 KM można kupić za 54 500 zł.

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Peugeot 2008 1.6 e-HDi/115 KM – dane techniczne

Peugeot 2008 1.6 e-HDI
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1560 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 115 KM/3600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 350 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 415,9/173,9/155,6 cm
Rozstaw osi 253,8 cm
V-max 188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Zużycie paliwa* 4,7/3,6/4,0 l/100 km
Cena od  82 600 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Redakcja
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Redakcja
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Redakcja
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test - wnętrze
Peugeot
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test - bagażnik
Peugeot
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Peugeot
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Peugeot
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Peugeot
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Peugeot
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA