REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 2008 1.6 e-HDI/115 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Redakcja

REKLAMA

REKLAMA

Modelem 2008, Peugeot wkroczył do segmentu najmniejszych crossoverów. W teście sprawdzamy, czy brak napędu na obie osie nie przeszkodzi 2008 w podbiciu rynku?

Peugeot 2008 jest rozwinięciem koncepcji modelu 208. Projektanci „nadmuchali” nadwozie hatchback, a następnie podnieśli prześwit o 2 cm i dołożyli relingi dachowe. W efekcie powstał model 2008, crossover z dużym bagażnikiem, ale bez napędu na obie osie.

REKLAMA

Trudno przyczepić się do wyglądu nadwozia nowego Peugeota. Całość tworzy zwartą i atrakcyjną bryłę, zwłaszcza w połączeniu z wyrazistymi obręczami kół ze stopów lekkich.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP

Test Peugeot 2008 1.6 e-HDi/115 KM – wnętrze

W Peugeocie 2008 znajdziemy więcej przestrzeni niż w modelu 208. Uwaga ta dotyczy zwłaszcza miejsca na tylnej kanapie. Dzięki wyżej poprowadzonej linii dachu nawet wysocy pasażerowie mogą tam podróżować komfortowo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na przednich fotelach siedzi się wygodnie. Kokpit – znany z modelu 208 jest wyposażony w małą kierownicę znad której prowadzący spogląda na wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza oraz odczytuje informacje z kolorowego wyświetlacza umieszczonego pomiędzy „zegarami”.

Przedział pasażerski 2008 został wykończony z dokładnością i z materiałów wysokiej jakości.

Duży wyświetlacz umieszczony na górze środkowej konsoli wygląda bajerancko, ale do obsługi wszelkich jego funkcji trzeba się przyzwyczaić.

Niezrozumiały jest za to (zwłaszcza biorąc pod uwagę rodzaj pojazdu) fakt, że producent po macoszemu potraktował uchwyty na napoje. Te w 2008 są na tyle niewygodnie umieszczone, że nie da się w nich umocować butelki o pojemności 0,5 l.

REKLAMA

Za to 2008 imponuje przestrzenią bagażową. Co prawda półka osłaniająca bagażnik z niezrozumiałych względów nie jest podwieszona do pokrywy bagażnika przez co osoba wkładająca pakunki musi ją jedną ręką podtrzymywać (?) lub wyjąć i położyć obok samochodu.

Niemniej poza tą niedogodnością próg załadunku przedziału bagażowego jest umieszczony nisko, a sam bagażnik ma objętość 350 l. Łatwo tę przestrzeń na bagaże powiększyć zostawiając półkę w domu lub składając oparcie tylnej kanapy. W rezultacie Peugeot 2008 jest bardzo pakownym samochodem.

Zobacz też: Test Fiat 500L 1.3 MultiJet II 85 KM: nietuzinkowy sposób na rodzinę

Test Peugeot 2008 1.6 e-HDi/115 KM – napęd/układ jezdny

Do redakcji trafiła odmiana Peugeota 2008 wyposażona w wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l, rozwijająca maksymalną moc 115 KM przy 3600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750 obr./min.

REKLAMA

Jest to jednostka stosowana np. w dużo większym Citroenie C4, czy Peugeocie 308 zatem nie dziwią przyzwoite osiągi 2008. Co prawda na papierze nie wyglądają zachwycająco - według producenta ważący 1260 kg Peugeot przyspiesza od 0 do 100 km/h 10,4 s i może pojechać z maksymalną prędkością 188 km/h – ale subiektywne odczucia prowadzącego odnośnie dynamiki są dużo lepsze. 115-konna wersja 2008 nie traci wigoru nawet podczas jazdy z kompletem pasażerów.

Dla osób, które zamierzają wykorzystywać 2008 także jako pojazd wakacyjny istotnymi informacjami będzie zapewne to, że Peugeot z opisywanym silnikiem występuje po pierwsze tylko w jednej (najbogatszej) odmianie wyposażeniowej oraz jako jedyny z gamy jest wyposażony w sześciobiegową manualną przekładnię (pozostałe wersje silnikowe mają przekładnię pięciobiegową).

Zobacz też: Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD

Szósty bieg w połączeniu z zaskakująco dużą elastycznością jednostki napędowej znacznie podnoszą komfort jazdy podczas poruszania się z prędkościami autostradowymi.

Pędząc około 140 km/h w Peugeocie wciąż da się swobodnie prowadzić rozmowę, co nie jest oczywiste w przypadku aut pięciobiegowych.

W co dziennym ruchu miejskim 115-konny silnik Peugeota spisuje się równie dobrze. Samochód nie tylko zużywa niewiele paliwa (średnio ok. 6,2 l/100 km) ale też jest wystarczająco dynamiczny i cichy.

Zawieszenie 2008 zostało zestrojone komfortowo. W połączeniu z wyższym prześwitem cierpi na tym zachowanie pojazdu podczas szybkiej jazdy po zakrętach (w porównaniu do modelu 208), ale wciąż 2008 prezentuje pod tym względem wysoki poziom. To samo dotyczy precyzji prowadzenia.

Fakt, że Peugeot 2008 nie został wyposażony w napęd na obie osie nie oznacza, że wysoki prześwit jest w tym przypadku zbędnym udziwnieniem. Przede wszystkim umożliwia on podjazd pod wysokie krawężniki i oszczędza podwozie samochodu gdy natrafimy na nierówną drogę z wystającymi studzienkami.

Oprócz tego, osoby mieszkające pod miastem, gdzie często w okolicach wsi królują drogi gruntowe mogą zwiększyć możliwości Peugeota 2008 poprzez dokupienie urządzenia nazwanego Grip Control. To nic innego, jak układ sterujący pracą ESP. Kierowca wybiera pokrętłem tryb jazdy (np. piach, śnieg, błoto), a komputer dostosowuje tryb pracy układu do panujących warunków. Co prawda nie jest to rozwiązanie, które umożliwia przejazd przez trudny teren, ale znacznie ułatwia wyjechanie np. ze śniegowej zaspy.   

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Test Peugeot 2008 1.6 e-HDi/115 KM – podsumowanie

Peugeot 2008 pozostawił po sobie bardzo dobre wrażenie. Bez względu na to, czy użytkowaliśmy go w mieście, czy w dalekiej trasie nie można mu było nic zarzucić względem komfortu jazdy, czy jakości prowadzenia. Cieszy jakość wykończenia, niskie zużycie paliwa i spore możliwości przewozowe.

Irytują drobiazgi – jak uchwyty na napoje, czy nieporęczna półka bagażnika.

Opisywana odmiana Peugeota 2008 kosztuje 82 600 zł i jest wyposażony m.in. w czujniki cofania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, sportowe fotele przednie, multimedialny ekran dotykowy, komputer pokładowy, poduszki kurtynowe, system Hill Assist, czy dwustrefową automatyczną klimatyzację. Podstawową wersję 2008 z silnikiem 1.2/82 KM można kupić za 54 500 zł.

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Peugeot 2008 1.6 e-HDi/115 KM – dane techniczne

Peugeot 2008 1.6 e-HDI
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1560 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 115 KM/3600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 350 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 415,9/173,9/155,6 cm
Rozstaw osi 253,8 cm
V-max 188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Zużycie paliwa* 4,7/3,6/4,0 l/100 km
Cena od  82 600 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Redakcja
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Redakcja
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Redakcja
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test - wnętrze
Peugeot
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test - bagażnik
Peugeot
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Peugeot
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Peugeot
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Peugeot
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Peugeot
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

REKLAMA

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

REKLAMA

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA