REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Cee'd zawsze chciał się stać godnym rywalem dla Golfa. Czy jego drugie wcielenie zmniejszyło dzielący oba auta dystans?

Kia Cee'd II-generacji zadebiutowała w 2012 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Nazwa modelu podkreśla bezpośredni jego związek z docelowym nabywcą - Europejczykiem. Pierwszy dwie litery stanowią odwołanie do miejsca produkcji auta czyli Unii Europejskiej (CE - Community of Europe), natomiast dwie kolejne podkreślają, że został on zaprojektowany specjalnie dla mieszkańca Starego Kontynentu (ED - european design).

REKLAMA

REKLAMA

KIA Cee'd II 1.6 GDI : nadwozie

Sylwetka zewnętrzna nowej KII Cee'd, zwłaszcza w przedniej części nadwozia, stanowi niezbity dowód na to, że koreańska marka rzeczywiście przyłożyła się do pracy, dokładanie analizują i zgłębiając gusta przeciętnego Europejczyka. Ogromne przednie reflektory, z mocno zaciągniętymi na maskę końcami, są pełne energii i szyku. Wtóruje im także mocno pochylona przednia szyba, której profil doskonale zgrywa się z agresywną linią maski silnika. Tylna część auta jest nieco mniej awangardowa, ale jej proporcje są bardzo dobre i stanowią swoiste wyciszenie emocji jakie wzbudza "rozpędzony" przód Cee'da II.

Zobacz też: Test Honda Civic 1.6 i-DTEC

REKLAMA

KIA Cee'd II 1.6 GDI : wnętrze

Poważne zmiany zaszły także we wnętrzu Cee'da II-generacji. Projekt kokpitu jest naprawdę ciekawy, oryginalny i porządnie wykończony. Uwagę osób ceniących nowoczesność powinny zwrócić cztery ciekłokrystaliczne wyświetlacze informacyjnbe (jeden umiejscowiony na tarczy prędkościomierza, pozostałe w centralnej części kokpitu), przyjemne w dotyku materiały na desce rozdzielczej, ładne zegary oraz niebanalny projekt kokpitu. Wysoko ocenić należy także ergonomię kokpitu Cee'da. Dwustrefową klimatyzacją steruje się za pomocą wygodnych pokręteł. System muzyczny gra naprawdę dobrze i niewiele ustępuję w mojej ocenie najlepszym nieobrandowanym sprzętom audio jakimi dysponuje Chverolet/Opel. Cieszy fakt, że KIA rozumie, że najwygodniejsze do obsługi radia są pokrętła. Wielu producentów nadal niestety upiera się przy mało funkcjonalnych przyciskach.W dolnej części deski rozdzielczej Cee'da umieszczone zostały dwa gniazdka zapalniczki samochodowej oraz wejścia USB/AUX do obsługi np. pamięci przenośnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby ocenić jakość nowej Kii Cee'd zabrałem auto w Bieszczady. Trzeba przyznać, że trasa nie była łatwa, a spory ruch na drodze w połączeniu z krętymi trasami spowodował, że Cee'd musiał naprawdę mocno się napracować. Trudy podróży okazały się jednak niezauważalne dla jego pasażerów. Po pierwsze auto jest bardzo dobrze wyciszone. Nawet częste wizyty wskazówki obrotomierza w okolicach czerwonego pola, nie wpływają na pogorszenie warunków do rozmowy. Także praca zawieszenia została rewelacyjnie ukryta. Nie ma nawet jej co porównywać do tego, co miało miejsce w pierwszej generacji modelu.

Zobacz też: Test Toyota Auris 2.0 D-4D 126 KM

Fotel kierowcy, mimo że ma trochę za krótkie siedzisko, jest odpowiednio twardy, dzięki czemu zapewnia wygodę nawet w czasie 6-7 godzinnej jazdy. Także na tylnej kanapie nie zabranie miejsca dla dwójki dorosłych pasażerów, którzy do dyspozycji posiadają szeroki podłokietnik. Bagażnik ma pojemność 380 litrów, a jego regularny kształt zapewnia efektywne wykorzystanie całej jego powierzchni. Widoczność do przodu i na boki jest bardzo dobra, ale w trakcie cofania dość wyraźnie przeszkadzają szerokie, tylne słupki. W trakcie jazdy autostradą wygodny okazuje się tempomat. Szkoda, że zmianie prędkości za pomocą przycisków nie towarzyszy komunikat o wybranej przez nas prędkości. Wielofunkcyjna kierownica bardzo dobrze leży w dłoniach, ale jest nieco przeładowana przyciskami.

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

KIA Cee'd II 1.6 GDI : silnik 1.6 GDI 135 KM

Pod maską testowanego Cee'da zagościł silnik 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Generuje on moc 135 KM przy 6300 obr./min i moment obrotowy 164 Nm przy 4850 obr./min. Charakterystyka silnika jasno pokazuje jego styl "bycia" i warunki w jaki musi pracować. Aby auto przeszło z kłusa w cwał należy wprowadzić silnik na obroty większe niż 4 000 obr./min. Świetnie pomaga w tym skrzynia biegów, która odpowiednio wybiera poszczególne przełożenia. Lewarek sterujący jej pracą umieszczony jest wygodnie od ręką, a bieg wsteczny wrzuca się przy pomocy wygodnego pierścienia. Poszczególne przełożenia są długie, dzięki czemu na drugim biegu możemy rozpędzić się nawet do 100 km/h. Jednostka napędowa w trakcie bardzo dynamicznej jazdy na trasie zużyła średnio 7,2 l paliwa na 100 km. Biorąc pod uwagę styl jazdy, ruch na drodze oraz ukształtowanie terenu wynik jest naprawdę dobry. Przy spokojnej jeździe spalanie można ograniczyć do ok. 6,1 l na 100 km. W mieście zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 8,7 l na 100 km. Nawet dynamiczna jazda nie spowoduje, że auto zużyje więcej jak 10 l na 100 km. Jedyne co z początku przeszkadza w KII to trochę zbyt słaba reakcja silnika na gaz.

KIA Cee'd II 1.6 GDI : układ kierowniczy Flexsteer

Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie praca elektrycznie sterowanego układu kierowniczego. Prezentowany egzemplarz został wyposażony w system Flexsteer, który umożliwia zmianę siły wspomagania kierownicy. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jego pracy: Comfort, Normal i Sport. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się być ten ostatni, gdyż gwarantuje najprecyzyjniejsze działanie i lepsze czucie auta w szybkich zakrętach. Tryb Comfort pozwala obracać kierownicę jednym palcem, przez co kobiety bądź osoby starsze będą nim zachwycone w trakcie eksploracji miejskich parkingów i krętych uliczek.

KIA Cee'd II 1.6 GDI : zawieszenie

Istotne zmiany w stosunku do poprzedniego modelu KII Cee'd zaszły w jej tylnym zawieszeniu, które oparto na układzie wielowahaczowym (zamiast na belce skrętnej). Różnica jest nie tyle duża, co wręcz ogromna! Auto komfortowo wybiera większość nierówności na drodze, a jego pracy nie towarzyszy żaden hałas! Przyznam, że pod tym względem KIA dorównuje, a nawet przewyższa, większość klasowych konkurentów. Jedyne czego tylna oś nie lubi to gwałtowne ujęcie gazu lub przyhamowanie w bardzo szybko pokonywanym zakręcie. Tył potrafi wtedy lekko zarzucić, ale auto łatwo daje się opanować. Co więcej na straży bezpieczeństwa stoi zaawansowany system stabilizacji toru jazdy ESC, kontrolujący na bieżąco poczynania kierowcy.

Zobacz też: Test Renault Clio IV Grandtour 0.9 Tce - funkcjonalne piękno

KIA Cee'd II 1.6 GDI : hamulce

Układ hamulcowy Cee'da jest wydajny i odporny na przegrzewanie. Pedał gazu działa płynnie i pozwala łatwo dozować siłę hamowania. Zarówno z przodu jak i z tyły auto wyposażone jest w tarcze hamulcowe. Bardzo pomocny w codziennej eksploatacji auta jest system HAC, wspomagający kierowcę podczas ruszania pod górę (koła pojazdu pozostają zahamowane przez 2 sekundy, co pozwala na spokojne wykorzystanie gazu i sprzęgła do ruszenia z miejsca). Według producenta Cee'd zatrzyma się ze 100 km/h do 0 km/h na dystansie 36,5 m.

KIA Cee'd II 1.6 GDI : cena

W naszym teście uczestniczyła KIA Cee'd 1.6 GDI w wersji L, której koszt to min. 67 990 zł.  Prezentowany egzemplarz został dodatkowo wyposażony tylko w 16-calowe, aluminiowe obręcze kół z oponami w rozmiarze 205/55 oraz w metalizowany lakier (SIRIUS SILVER). Trzeba przyznać, że odmiana ta wydaje się być optymalnym wyborem dla kogoś, kto oczekuje od auta komfortu za relatywnie niską cenę. W wyposażeniu seryjnym tej odmiany nie zabrakło bowiem automatycznej, dwustrefowej klimatyzacji, 6. poduszek powietrznych, systemów ABS i ESC (ESP), 6-głośnikowego systemu audio z wejściem USB/AUX/iPhone i łącznością Bluetooth, pełnej elektryki szyb i lusterek, tempomatu, kierownicy i gałki skrzyni biegów wykończonych w skórze, systemu zagospodarowania powierzchni bagażnika i wielu innych rozwiązań. To co wyróżnia Cee'da to także najdłuższa gwarancja na rynku trwająca 7 lat (lub 150 000 km).

Zobacz też: Test Renault Fluence 2.0 16V 140 KM Privilege - gra pozorów

KIA Cee'd II 1.6 GDI : opinia

Kia Cee'd pozytywnie mnie zaskoczyła. Na tle przeciętnie wykończonego poprzednika, nowy model wydaje się być bardzo dojrzały. Ciężko zarzucić mu większe braki wykończeniowe. Kabina jest świetnie wyciszona, zawieszenie komfortowe, a wyposażenie bardzo dobre. Cieszy wygodna pozycja za kierownicą i dopracowane detale wnętrza. Cee'd zapewnia wygodę czwórce dorosłych pasażerów, a bagażnik jest duży i ustawny. Silnikowi brakuje wigoru przy niższych obrotach, ale przy spokojnej jeździe potrafi zużyć niewiele paliwa. Cee'd w końcu zasłużył na miano auta skrojonego pod gusta przeciętnego Europejczyka. To co jeszcze kilka lat temu było mało prawdopodobne, dziś jest po prostu rzeczywistością!

Dane techniczne KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM 5d

KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM
Typ silnika benzynowy wolnossący
Pojemność 1591 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 135 KM/6300 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm/4850 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów ręczna 6+1
Wymiary (dł./szer./wys.) 4310/1780/1470 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Masa własna 1370 kg
Maksymalna ładowność 450 kg
Średnica zawracania 10,6 m
V-max 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa wg producenta* 7,8/4,7/5,8 l
Pojemność bagażnika 380(1380) l
Cena od 67 990 zł
Cena prezentowanej wersji 70 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Cee'e II 1.6 GDI
Kamil Fraszkiewicz
Kia Cee'e II 1.6 GDI
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd II kokpit
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd II kierownica
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd II
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd II
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA