REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM - leży jak ulał!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Cee'd zawsze chciał się stać godnym rywalem dla Golfa. Czy jego drugie wcielenie zmniejszyło dzielący oba auta dystans?

Kia Cee'd II-generacji zadebiutowała w 2012 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Nazwa modelu podkreśla bezpośredni jego związek z docelowym nabywcą - Europejczykiem. Pierwszy dwie litery stanowią odwołanie do miejsca produkcji auta czyli Unii Europejskiej (CE - Community of Europe), natomiast dwie kolejne podkreślają, że został on zaprojektowany specjalnie dla mieszkańca Starego Kontynentu (ED - european design).

REKLAMA

REKLAMA

KIA Cee'd II 1.6 GDI : nadwozie

Sylwetka zewnętrzna nowej KII Cee'd, zwłaszcza w przedniej części nadwozia, stanowi niezbity dowód na to, że koreańska marka rzeczywiście przyłożyła się do pracy, dokładanie analizują i zgłębiając gusta przeciętnego Europejczyka. Ogromne przednie reflektory, z mocno zaciągniętymi na maskę końcami, są pełne energii i szyku. Wtóruje im także mocno pochylona przednia szyba, której profil doskonale zgrywa się z agresywną linią maski silnika. Tylna część auta jest nieco mniej awangardowa, ale jej proporcje są bardzo dobre i stanowią swoiste wyciszenie emocji jakie wzbudza "rozpędzony" przód Cee'da II.

Zobacz też: Test Honda Civic 1.6 i-DTEC

REKLAMA

KIA Cee'd II 1.6 GDI : wnętrze

Poważne zmiany zaszły także we wnętrzu Cee'da II-generacji. Projekt kokpitu jest naprawdę ciekawy, oryginalny i porządnie wykończony. Uwagę osób ceniących nowoczesność powinny zwrócić cztery ciekłokrystaliczne wyświetlacze informacyjnbe (jeden umiejscowiony na tarczy prędkościomierza, pozostałe w centralnej części kokpitu), przyjemne w dotyku materiały na desce rozdzielczej, ładne zegary oraz niebanalny projekt kokpitu. Wysoko ocenić należy także ergonomię kokpitu Cee'da. Dwustrefową klimatyzacją steruje się za pomocą wygodnych pokręteł. System muzyczny gra naprawdę dobrze i niewiele ustępuję w mojej ocenie najlepszym nieobrandowanym sprzętom audio jakimi dysponuje Chverolet/Opel. Cieszy fakt, że KIA rozumie, że najwygodniejsze do obsługi radia są pokrętła. Wielu producentów nadal niestety upiera się przy mało funkcjonalnych przyciskach.W dolnej części deski rozdzielczej Cee'da umieszczone zostały dwa gniazdka zapalniczki samochodowej oraz wejścia USB/AUX do obsługi np. pamięci przenośnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby ocenić jakość nowej Kii Cee'd zabrałem auto w Bieszczady. Trzeba przyznać, że trasa nie była łatwa, a spory ruch na drodze w połączeniu z krętymi trasami spowodował, że Cee'd musiał naprawdę mocno się napracować. Trudy podróży okazały się jednak niezauważalne dla jego pasażerów. Po pierwsze auto jest bardzo dobrze wyciszone. Nawet częste wizyty wskazówki obrotomierza w okolicach czerwonego pola, nie wpływają na pogorszenie warunków do rozmowy. Także praca zawieszenia została rewelacyjnie ukryta. Nie ma nawet jej co porównywać do tego, co miało miejsce w pierwszej generacji modelu.

Zobacz też: Test Toyota Auris 2.0 D-4D 126 KM

Fotel kierowcy, mimo że ma trochę za krótkie siedzisko, jest odpowiednio twardy, dzięki czemu zapewnia wygodę nawet w czasie 6-7 godzinnej jazdy. Także na tylnej kanapie nie zabranie miejsca dla dwójki dorosłych pasażerów, którzy do dyspozycji posiadają szeroki podłokietnik. Bagażnik ma pojemność 380 litrów, a jego regularny kształt zapewnia efektywne wykorzystanie całej jego powierzchni. Widoczność do przodu i na boki jest bardzo dobra, ale w trakcie cofania dość wyraźnie przeszkadzają szerokie, tylne słupki. W trakcie jazdy autostradą wygodny okazuje się tempomat. Szkoda, że zmianie prędkości za pomocą przycisków nie towarzyszy komunikat o wybranej przez nas prędkości. Wielofunkcyjna kierownica bardzo dobrze leży w dłoniach, ale jest nieco przeładowana przyciskami.

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

KIA Cee'd II 1.6 GDI : silnik 1.6 GDI 135 KM

Pod maską testowanego Cee'da zagościł silnik 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Generuje on moc 135 KM przy 6300 obr./min i moment obrotowy 164 Nm przy 4850 obr./min. Charakterystyka silnika jasno pokazuje jego styl "bycia" i warunki w jaki musi pracować. Aby auto przeszło z kłusa w cwał należy wprowadzić silnik na obroty większe niż 4 000 obr./min. Świetnie pomaga w tym skrzynia biegów, która odpowiednio wybiera poszczególne przełożenia. Lewarek sterujący jej pracą umieszczony jest wygodnie od ręką, a bieg wsteczny wrzuca się przy pomocy wygodnego pierścienia. Poszczególne przełożenia są długie, dzięki czemu na drugim biegu możemy rozpędzić się nawet do 100 km/h. Jednostka napędowa w trakcie bardzo dynamicznej jazdy na trasie zużyła średnio 7,2 l paliwa na 100 km. Biorąc pod uwagę styl jazdy, ruch na drodze oraz ukształtowanie terenu wynik jest naprawdę dobry. Przy spokojnej jeździe spalanie można ograniczyć do ok. 6,1 l na 100 km. W mieście zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 8,7 l na 100 km. Nawet dynamiczna jazda nie spowoduje, że auto zużyje więcej jak 10 l na 100 km. Jedyne co z początku przeszkadza w KII to trochę zbyt słaba reakcja silnika na gaz.

KIA Cee'd II 1.6 GDI : układ kierowniczy Flexsteer

Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie praca elektrycznie sterowanego układu kierowniczego. Prezentowany egzemplarz został wyposażony w system Flexsteer, który umożliwia zmianę siły wspomagania kierownicy. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jego pracy: Comfort, Normal i Sport. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się być ten ostatni, gdyż gwarantuje najprecyzyjniejsze działanie i lepsze czucie auta w szybkich zakrętach. Tryb Comfort pozwala obracać kierownicę jednym palcem, przez co kobiety bądź osoby starsze będą nim zachwycone w trakcie eksploracji miejskich parkingów i krętych uliczek.

KIA Cee'd II 1.6 GDI : zawieszenie

Istotne zmiany w stosunku do poprzedniego modelu KII Cee'd zaszły w jej tylnym zawieszeniu, które oparto na układzie wielowahaczowym (zamiast na belce skrętnej). Różnica jest nie tyle duża, co wręcz ogromna! Auto komfortowo wybiera większość nierówności na drodze, a jego pracy nie towarzyszy żaden hałas! Przyznam, że pod tym względem KIA dorównuje, a nawet przewyższa, większość klasowych konkurentów. Jedyne czego tylna oś nie lubi to gwałtowne ujęcie gazu lub przyhamowanie w bardzo szybko pokonywanym zakręcie. Tył potrafi wtedy lekko zarzucić, ale auto łatwo daje się opanować. Co więcej na straży bezpieczeństwa stoi zaawansowany system stabilizacji toru jazdy ESC, kontrolujący na bieżąco poczynania kierowcy.

Zobacz też: Test Renault Clio IV Grandtour 0.9 Tce - funkcjonalne piękno

KIA Cee'd II 1.6 GDI : hamulce

Układ hamulcowy Cee'da jest wydajny i odporny na przegrzewanie. Pedał gazu działa płynnie i pozwala łatwo dozować siłę hamowania. Zarówno z przodu jak i z tyły auto wyposażone jest w tarcze hamulcowe. Bardzo pomocny w codziennej eksploatacji auta jest system HAC, wspomagający kierowcę podczas ruszania pod górę (koła pojazdu pozostają zahamowane przez 2 sekundy, co pozwala na spokojne wykorzystanie gazu i sprzęgła do ruszenia z miejsca). Według producenta Cee'd zatrzyma się ze 100 km/h do 0 km/h na dystansie 36,5 m.

KIA Cee'd II 1.6 GDI : cena

W naszym teście uczestniczyła KIA Cee'd 1.6 GDI w wersji L, której koszt to min. 67 990 zł.  Prezentowany egzemplarz został dodatkowo wyposażony tylko w 16-calowe, aluminiowe obręcze kół z oponami w rozmiarze 205/55 oraz w metalizowany lakier (SIRIUS SILVER). Trzeba przyznać, że odmiana ta wydaje się być optymalnym wyborem dla kogoś, kto oczekuje od auta komfortu za relatywnie niską cenę. W wyposażeniu seryjnym tej odmiany nie zabrakło bowiem automatycznej, dwustrefowej klimatyzacji, 6. poduszek powietrznych, systemów ABS i ESC (ESP), 6-głośnikowego systemu audio z wejściem USB/AUX/iPhone i łącznością Bluetooth, pełnej elektryki szyb i lusterek, tempomatu, kierownicy i gałki skrzyni biegów wykończonych w skórze, systemu zagospodarowania powierzchni bagażnika i wielu innych rozwiązań. To co wyróżnia Cee'da to także najdłuższa gwarancja na rynku trwająca 7 lat (lub 150 000 km).

Zobacz też: Test Renault Fluence 2.0 16V 140 KM Privilege - gra pozorów

KIA Cee'd II 1.6 GDI : opinia

Kia Cee'd pozytywnie mnie zaskoczyła. Na tle przeciętnie wykończonego poprzednika, nowy model wydaje się być bardzo dojrzały. Ciężko zarzucić mu większe braki wykończeniowe. Kabina jest świetnie wyciszona, zawieszenie komfortowe, a wyposażenie bardzo dobre. Cieszy wygodna pozycja za kierownicą i dopracowane detale wnętrza. Cee'd zapewnia wygodę czwórce dorosłych pasażerów, a bagażnik jest duży i ustawny. Silnikowi brakuje wigoru przy niższych obrotach, ale przy spokojnej jeździe potrafi zużyć niewiele paliwa. Cee'd w końcu zasłużył na miano auta skrojonego pod gusta przeciętnego Europejczyka. To co jeszcze kilka lat temu było mało prawdopodobne, dziś jest po prostu rzeczywistością!

Dane techniczne KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM 5d

KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM
Typ silnika benzynowy wolnossący
Pojemność 1591 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 135 KM/6300 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm/4850 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów ręczna 6+1
Wymiary (dł./szer./wys.) 4310/1780/1470 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Masa własna 1370 kg
Maksymalna ładowność 450 kg
Średnica zawracania 10,6 m
V-max 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa wg producenta* 7,8/4,7/5,8 l
Pojemność bagażnika 380(1380) l
Cena od 67 990 zł
Cena prezentowanej wersji 70 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Cee'e II 1.6 GDI
Kamil Fraszkiewicz
Kia Cee'e II 1.6 GDI
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd II kokpit
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd II kierownica
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd II
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd II
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA