REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Kontrowersyjny Nissan Juke jeszcze bardziej wybił się ponad przeciętność. Pod jego maskę trafił benzynowy silnik o mocy 190 KM dostępnej od 5600 obr./min. Czy turbodoładowane serce Juka w połączeniu z ekstrawaganckim nadwoziem gwarantują moc emocji za kierownicą?

Nissan Juke to jeden z najbardziej ekstrawaganckich modeli naszych czasów. Powyginana linia nadwozia ozdobiona w jednym miejscu okrągłymi, w innym trzonowatymi reflektorami z łagodnie opadającą na zaokrąglony tył linią dachu. Z pozoru poszczególne elementy nie mogą stworzyć ładnej kompozycji. A jednak mimo, że nadwozie Juke’a wygląda dziwnie, także ten typ urody ma zagorzałych zwolenników. Jest jak brytyjski Marmite – albo go kochasz, albo nienawidzisz i tę wyrazistość należy zapisać japońskiemu Crossover’owi na plus.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4

Test  Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD – wnętrze

Swobodę działania, jaką dostali projektanci przy konstruowaniu Nissana Juke’a widać także we wnętrzu. Design kokpitu ładnie współgra z nowatorską linią nadwozia. Tablica przyrządów została wykonana z twardego tworzywa ale poszczególne jej elementy zostały spasowane z dokładnością. Ciekawie prezentuje się lakierowany tunel środkowy między przednimi fotelami. W recenzowanym egzemplarzu przyjemne wrażenia potęgowała czarna podsufitka, czy sportowa kierownica ale najbardziej zaskakującym urządzeniem jest panel z przyciskami i wyświetlaczem umieszczony na konsoli centralnej. W samym panelu nie byłoby nic dziwnego, gdyby nie fakt, że podczas gdy w jednym ustawieniu przyciski i wyświetlacz służą ustawieniu klimatyzacji, tak po wciśnięciu przycisku zmienia się ich podświetlenie i funkcja, a urządzenie zaczyna sterować zamiast klimatyzacją to trybami dynamiki samochodu (normal, sport, eco) a na wyświetlaczu pojawiają się informacje o siłach przeciążeń i ciągu. W zależności od tego jakimi funkcjami struje panel Dynamic Control System, wygląda całkowicie inaczej.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

To wszystko łącznie z ładnie wyglądającymi „zegarami” jest imponujące, ale nie pozbawione wad. Minusami przedziału pasażerskiego crossovera Nissana są typowe dla wielu samochodów japońskich przypadłości – za krótkie siedziska foteli oraz zbyt nisko umieszczone wyświetlacze na konsoli centralnej.
Przedział pasażerski opisywanego Nissana pomieści w wygodnych warunkach cztery dorosłe osoby. Bagażnik przy normalnym położeniu siedzeń ma objętość  251 l, nie jest to imponujący wynik.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Test  Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD – napęd/układ jezdny

Dane techniczne opisywanego Nissana Juke wyglądają zachęcająco. Turbodoładowany silnik benzynowy ma pojemność 1,6 l i rozwija moc maksymalną 190 KM przy 5600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm w bardzo dużym przedziale od 2000 do 5200 obr./min. To wystarczy, by ważący 1286 kg Juke według danych producenta rozpędzał się od 0 do 100 km/h w 8 s i mógł pojechać z maksymalną prędkością 215 km/h.
Napęd w opisywanym modelu jest przenoszony jedynie na jedną – przednią oś. Czy to oznacza, że kierowca Nissana za każdym razem, gdy będzie miał ochotę w pełni skorzystać z potencjału drzemiącego pod maską, będzie musiał staczać walkę o utrzymanie w ryzach kierownicy? Nie. Juke prowadzi się zaskakująco neutralnie. I to w wersji z siedemnastocalowymi obręczami i oponami o niskim profilu. Odpowiednio zestopniowany układ kierowniczy oraz  dźwignia manualnej sześciobiegowej przekładni umieszczona w idealnym z punktu widzenia ergonomii miejscu potęgują przyjemność prowadzenia. Ale po kolei.
Podczas ruszania z miejsca warto wkręcić silnik na obroty wyższe niż 800/min., bo poniżej tej wartości silnik mozolnie budzi się do życia. Jednak, gdy tylko wskazówka obrotomierza przekracza 800-900 obr./min trudno jest Nissanowi zarzucić ospałość. Silnik wykazuje niespotykanie szybką reakcję na wciśnięcie gazu. A gdy ustawimy computer na tryb Sport zmienia się w prowokatora. Używając dynamicznego programu Nissan każdym swoim mechanizmem wydobywa z kierowcy schowane na co dzień pazury.

Odpowiednio ustawiony układ kierowniczy, krótki skok dźwigni manualnej przekładni i silnik wystrzeliwujący do sprintu, gdy wskazówka obrotomierza mija ok. 4300 obr./min. sprawiają, że każdy prowadzący 190-konnego Juka zmienia się w sprintera.
Twarde zawieszenie Nissana utrzymuje nadwozie w ryzach dodając kierowcy pewności podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach. A układ przeniesienia napędu zaskakująco neutralnie traktuje układ kierowniczy. Sytuacja zmienia się podczas jazdy w koleinach. Wtedy szerokie opony dają o sobie znać. Generalnie tłumienie nierówności nie jest najmocniejszą stroną tej wersji modelu, ale o to raczej nikt poważny nie będzie miał pretensji.
Gdy kierowca Nissana Juke wjedzie w teren zabudowany może skorzystać z funkcji Eco. Wtedy samochód chowa kły i zmienia się w potulne wozidełko. Niestety nie przekłada się to w zadowalającym stopniu na wyniki zużycia paliwa. O ile jeżdżąc Nissanem dynamicznie w ruchu miejskim łatwo jest osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 12 l/100 km, o tyle w bardziej stonowanym trybie, zużycie paliwa spada do poziomu około 9,5 l/100 km. Biorąc pod uwagę fakt, że jest to 190-konne auto wynik jest bardzo dobry, ale mając na uwadze stonowaną dynamikę w trybie Eco można oczekiwać niższych wartości.

Zobacz też: Test Ford Fiesta ST2 - rajdowa ośka!

Test  Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD  - podsumowanie

Najtańsza odmiana 190-konego Nissana Juke, w wersji Acenta  kosztuje 80 900 zł. W wyposażeniu standardowym znajdują się m.in. siedemnastocalowe felgi ze stopów metali lekkich, klimatyzacja manualna, kurtynowe poduszki powietrzne, komputer pokładowy, tempomat, radioodtwarzacz, czy pakiet Dynamic.
Ponad 80 tys. zł, jak na samochód tej wielkości to sporo. Z drugiej strony Juke oferuje kierowcy dużo radości z jazdy, której nie otrzymamy wybierając kosztujące podobnie dowolne auto kompaktowe.

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM

Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD – dane techniczne

 Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1618 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 190 KM/5600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/2000-5200 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 251/830 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 413,5/176,5/157 cm
Rozstaw osi 253 cm
V-max 215 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8 s.
Zużycie paliwa* 9,1/5,6/6,9 l/100 km
Cena od  80 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Nissan Juke ma kontrowersyjny kształt, ale ma wielu zwolenników.
Nissan
Jednym z detali wersji N-TEC jest ciekawie zaprojektowana końcówka wydechu.
Nissan
Tablica przyrządów Nissana Juke'a nawiązuje stylem do projektu nadwozia. Sportowego ducha dodają m.in. czarne słupki.
Nissan
Jednym z ciekawszych rozwiązań tablicy przyrządów Nissana Juke'a jest dolny panel konsoli centralnej, którego przyciski zmieniają swoje funkcje.
Nissan
Obszyta skórą kierownica to standardowe wyposażenie każdej wersji 190-konnego Nissana Juke'a
Nissan
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA