REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V40 T5 R-Design

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najmocniejsza odmiana Volvo V40 – T5 z pakietem R-Design rozwija moc 254 KM. Czy szwedzki kompakt to rasowy hot hatch, czy może pojazd dla kierowców, którzy obok dużej mocy cenią również komfort w codziennej eksploatacji? W teście Volvo V40 T5.

Najostrzejszą wersję kompaktowego Volvo V40 z łatwością można rozpoznać, po dostępnym w opcji ale zarezerwowanym tylko dla odmiany R-Design lakierze Rebel Blue. Śmiałość sylwetki Volvo dodatkowo podkreślają dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach, atrakcyjne siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, spoiler na pokrywie bagażnika oraz dziarsko wyprofilowane zderzaki. Przyglądając się tej wersji V40 nie można mieć złudzeń odnośnie dużych zasobów mocy drzemiących pod maską.

REKLAMA

Zobacz też: Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

Volvo V40 T5 R-Design – wnętrze

REKLAMA

Wygodne fotele częściowo wykończone skórą, skórzana I mięsista kierownica, ciekawie i funkcjonalnie zaprojektowana tablica przyrządów, to miłe dodatki wpływające na przyjemność obcowania z V40. Jednak klimat sportowy we wnętrzu kompaktowego Volvo tworzą smaczki takie jak czarna podsufitka, aluminiowe wstawki – np. klamki, czy nakładki na pedały. W V40 R-design próżno szukać kubełkowych foteli Recaro na wzór Focusa ST, czy Megane RS. Klimat przedziału pasażerskiego Volvo jest nie tak ostry, jak u wspomnianych konkurentów, wciąż nastawiony na funkcjonalność i komfort podróżowania, a mocnego uderzenia surowej sportowości próżno tutaj szukać.

Zastosowanie wystarczająco dobrze wyprofilowanych (do sportowej jazdy) ale jednak nie kubełkowych foteli pozwoliło na zachowanie odpowiedniej dla wygodnego podróżowania przestrzeni na tylnej kanapie. Przy czym należy wspomnieć, że ilość przestrzeni w okolicach kolan jest ograniczona i wysokie osoby będą musiały się „pogimnastykować”, by usiąść wygodnie, nie mniej V40 T5 wciąż jest samochodem, którym wygodnie pojadą w daleką podróż cztery osoby dorosłe.

Przedział bagażowy ma objętość 355 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volvo V60 R-Design D4: bądź wyrazisty

Volvo V40 T5 R-Design – napęd/układ jezdny

2,5 – litrowy turbodoładowany silnik benzynowy składający się z pięciu cylindrów z łatwością rozpędza ważące 1390 kg Volvo. Według danych producenta V40 T5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s i może się rozpędzić do 250 km/h. Nieźle.

REKLAMA

Napęd współpracuje z sześciobiegową skrzynią automatyczną i trzeba przyznać, że zwłaszcza w codziennym użytkowaniu takie rozwiązanie jest bardzo wygodne. Tym bardziej, że mechanizm skrzyni bardzo sprawnie radzi sobie ze zmianą poszczególnych przełożeń i szybko dobiera odpowiedni bieg bez względu na to, czy ustawimy tryb pracy sportowy, czy „normalny”.

Maksymalny moment obrotowy – 360 Nm jest dostępny w przedziale od 1800 do 4200 obr./min, a to oznacza, że samochód zdecydowanie nabiera prędkości niemalże od startu i bez względu na to przy jak wysokiej prędkości chcemy gwałtownie przyspieszyć. T5 po prostu nie dostaje zadyszki.

Jest przy tym zaskakująco ciche, bo nawet używając górnych zakresów obrotomierza do uszu kierowcy i pasażerów dociera jedynie szmer pięciocylindrowego silnika.

Opcjonalnie obniżone o 10 mm zawieszenie i siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich z oponami o niewielkim profilu o dziwo nie są gwarantem nieprzyjemności podczas jazdy po nierównościach. Zawieszenie Volvo radzi sobie z dynamicznym stylem jazdy po łukach i przy okazji zaskakująco gładko tłumi nierówności nawierzchni. Z kolei układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, by kierowca miał frajdę z prowadzenia najmocniejszej odmiany Volvo.

Nieźle pięciocylindrowy silnik wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim V40 T5 zużywa około 12 l/100 km przy średnio dynamicznej jeździe. Z kolei podczas jazdy w trasie z prędkościami autostradowymi należy się liczyć ze zużyciem paliwa na poziomie 7,8-8 l/100 km.

Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

Volvo V40 T5 R-Design – podsumowanie

Czy Volvo V40 R-Design to rasowy Hot Hatch? Nie. Jest na to zbyt ugrzeczniony, zbyt nastawiony na komfort kierowcy. To bardzo szybkie auto, pełne sportowych akcentów, ale nie jest tak nasycone sportowym „charakterem” jak np. Renault Megane RS. Zerkając w stronę konkurentów widzimy konstrukcje mniej kompromisowe typu wspomniany RS lub mimo wszystko wykończone materiałami wyższej jakości typu BMW serii 1. Prezentowana odmiana Volvo kosztuje minimum 121 tys, zł. Odmiana widoczna na zdjęciach z pakietem R-Design to wydatek 134 900 zł. Za podobną kwotę można kupić słabsze, bo 218-konne BMW serii 1, które jednak „pachnie” bardziej niż V40 klasą premium. Z kolei ceny Renault Megane RS rozpoczynają się od 105 550 zł, a emocje jakie oferuje Megane RS kierowcy są większe.

Volvo V40 R-Design to coś w rodzaju kompromisu. Zapewnia przyjemną, szybką jazdę przy optymalnym komforcie.

Zobacz też: Test BMW 125d: skrojony na miarę

Volvo V40 T5 R-Design – dane techniczne:

Volvo V40 T5 R-Design 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  2493 cm3
Układ cylindrów/zawory R5/20V
Maksymalna moc 254 KM/5400 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm/1800-4200 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 355 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 436,9/180,2/144,5 cm
Rozstaw osi 264,7 cm
V-max 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,9 s
Zużycie paliwa* 11,3/6,0/7,9 l/100 km
Cena 134 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volvo V40 T5 R-Design - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - wydech
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 -"zegary"
Fot. Volvo
Volvo V40 T5 R-Design - wnętrze
Volvo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA