REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V40 T5 R-Design

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najmocniejsza odmiana Volvo V40 – T5 z pakietem R-Design rozwija moc 254 KM. Czy szwedzki kompakt to rasowy hot hatch, czy może pojazd dla kierowców, którzy obok dużej mocy cenią również komfort w codziennej eksploatacji? W teście Volvo V40 T5.

Najostrzejszą wersję kompaktowego Volvo V40 z łatwością można rozpoznać, po dostępnym w opcji ale zarezerwowanym tylko dla odmiany R-Design lakierze Rebel Blue. Śmiałość sylwetki Volvo dodatkowo podkreślają dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach, atrakcyjne siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, spoiler na pokrywie bagażnika oraz dziarsko wyprofilowane zderzaki. Przyglądając się tej wersji V40 nie można mieć złudzeń odnośnie dużych zasobów mocy drzemiących pod maską.

REKLAMA

Zobacz też: Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

Volvo V40 T5 R-Design – wnętrze

REKLAMA

Wygodne fotele częściowo wykończone skórą, skórzana I mięsista kierownica, ciekawie i funkcjonalnie zaprojektowana tablica przyrządów, to miłe dodatki wpływające na przyjemność obcowania z V40. Jednak klimat sportowy we wnętrzu kompaktowego Volvo tworzą smaczki takie jak czarna podsufitka, aluminiowe wstawki – np. klamki, czy nakładki na pedały. W V40 R-design próżno szukać kubełkowych foteli Recaro na wzór Focusa ST, czy Megane RS. Klimat przedziału pasażerskiego Volvo jest nie tak ostry, jak u wspomnianych konkurentów, wciąż nastawiony na funkcjonalność i komfort podróżowania, a mocnego uderzenia surowej sportowości próżno tutaj szukać.

Zastosowanie wystarczająco dobrze wyprofilowanych (do sportowej jazdy) ale jednak nie kubełkowych foteli pozwoliło na zachowanie odpowiedniej dla wygodnego podróżowania przestrzeni na tylnej kanapie. Przy czym należy wspomnieć, że ilość przestrzeni w okolicach kolan jest ograniczona i wysokie osoby będą musiały się „pogimnastykować”, by usiąść wygodnie, nie mniej V40 T5 wciąż jest samochodem, którym wygodnie pojadą w daleką podróż cztery osoby dorosłe.

Przedział bagażowy ma objętość 355 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volvo V60 R-Design D4: bądź wyrazisty

Volvo V40 T5 R-Design – napęd/układ jezdny

2,5 – litrowy turbodoładowany silnik benzynowy składający się z pięciu cylindrów z łatwością rozpędza ważące 1390 kg Volvo. Według danych producenta V40 T5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s i może się rozpędzić do 250 km/h. Nieźle.

REKLAMA

Napęd współpracuje z sześciobiegową skrzynią automatyczną i trzeba przyznać, że zwłaszcza w codziennym użytkowaniu takie rozwiązanie jest bardzo wygodne. Tym bardziej, że mechanizm skrzyni bardzo sprawnie radzi sobie ze zmianą poszczególnych przełożeń i szybko dobiera odpowiedni bieg bez względu na to, czy ustawimy tryb pracy sportowy, czy „normalny”.

Maksymalny moment obrotowy – 360 Nm jest dostępny w przedziale od 1800 do 4200 obr./min, a to oznacza, że samochód zdecydowanie nabiera prędkości niemalże od startu i bez względu na to przy jak wysokiej prędkości chcemy gwałtownie przyspieszyć. T5 po prostu nie dostaje zadyszki.

Jest przy tym zaskakująco ciche, bo nawet używając górnych zakresów obrotomierza do uszu kierowcy i pasażerów dociera jedynie szmer pięciocylindrowego silnika.

Opcjonalnie obniżone o 10 mm zawieszenie i siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich z oponami o niewielkim profilu o dziwo nie są gwarantem nieprzyjemności podczas jazdy po nierównościach. Zawieszenie Volvo radzi sobie z dynamicznym stylem jazdy po łukach i przy okazji zaskakująco gładko tłumi nierówności nawierzchni. Z kolei układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, by kierowca miał frajdę z prowadzenia najmocniejszej odmiany Volvo.

Nieźle pięciocylindrowy silnik wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim V40 T5 zużywa około 12 l/100 km przy średnio dynamicznej jeździe. Z kolei podczas jazdy w trasie z prędkościami autostradowymi należy się liczyć ze zużyciem paliwa na poziomie 7,8-8 l/100 km.

Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

Volvo V40 T5 R-Design – podsumowanie

Czy Volvo V40 R-Design to rasowy Hot Hatch? Nie. Jest na to zbyt ugrzeczniony, zbyt nastawiony na komfort kierowcy. To bardzo szybkie auto, pełne sportowych akcentów, ale nie jest tak nasycone sportowym „charakterem” jak np. Renault Megane RS. Zerkając w stronę konkurentów widzimy konstrukcje mniej kompromisowe typu wspomniany RS lub mimo wszystko wykończone materiałami wyższej jakości typu BMW serii 1. Prezentowana odmiana Volvo kosztuje minimum 121 tys, zł. Odmiana widoczna na zdjęciach z pakietem R-Design to wydatek 134 900 zł. Za podobną kwotę można kupić słabsze, bo 218-konne BMW serii 1, które jednak „pachnie” bardziej niż V40 klasą premium. Z kolei ceny Renault Megane RS rozpoczynają się od 105 550 zł, a emocje jakie oferuje Megane RS kierowcy są większe.

Volvo V40 R-Design to coś w rodzaju kompromisu. Zapewnia przyjemną, szybką jazdę przy optymalnym komforcie.

Zobacz też: Test BMW 125d: skrojony na miarę

Volvo V40 T5 R-Design – dane techniczne:

Volvo V40 T5 R-Design 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  2493 cm3
Układ cylindrów/zawory R5/20V
Maksymalna moc 254 KM/5400 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm/1800-4200 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 355 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 436,9/180,2/144,5 cm
Rozstaw osi 264,7 cm
V-max 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,9 s
Zużycie paliwa* 11,3/6,0/7,9 l/100 km
Cena 134 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volvo V40 T5 R-Design - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - wydech
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 -"zegary"
Fot. Volvo
Volvo V40 T5 R-Design - wnętrze
Volvo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    REKLAMA

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    REKLAMA

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    REKLAMA