REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V40 T5 R-Design

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najmocniejsza odmiana Volvo V40 – T5 z pakietem R-Design rozwija moc 254 KM. Czy szwedzki kompakt to rasowy hot hatch, czy może pojazd dla kierowców, którzy obok dużej mocy cenią również komfort w codziennej eksploatacji? W teście Volvo V40 T5.

Najostrzejszą wersję kompaktowego Volvo V40 z łatwością można rozpoznać, po dostępnym w opcji ale zarezerwowanym tylko dla odmiany R-Design lakierze Rebel Blue. Śmiałość sylwetki Volvo dodatkowo podkreślają dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach, atrakcyjne siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, spoiler na pokrywie bagażnika oraz dziarsko wyprofilowane zderzaki. Przyglądając się tej wersji V40 nie można mieć złudzeń odnośnie dużych zasobów mocy drzemiących pod maską.

REKLAMA

Zobacz też: Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

Volvo V40 T5 R-Design – wnętrze

REKLAMA

Wygodne fotele częściowo wykończone skórą, skórzana I mięsista kierownica, ciekawie i funkcjonalnie zaprojektowana tablica przyrządów, to miłe dodatki wpływające na przyjemność obcowania z V40. Jednak klimat sportowy we wnętrzu kompaktowego Volvo tworzą smaczki takie jak czarna podsufitka, aluminiowe wstawki – np. klamki, czy nakładki na pedały. W V40 R-design próżno szukać kubełkowych foteli Recaro na wzór Focusa ST, czy Megane RS. Klimat przedziału pasażerskiego Volvo jest nie tak ostry, jak u wspomnianych konkurentów, wciąż nastawiony na funkcjonalność i komfort podróżowania, a mocnego uderzenia surowej sportowości próżno tutaj szukać.

Zastosowanie wystarczająco dobrze wyprofilowanych (do sportowej jazdy) ale jednak nie kubełkowych foteli pozwoliło na zachowanie odpowiedniej dla wygodnego podróżowania przestrzeni na tylnej kanapie. Przy czym należy wspomnieć, że ilość przestrzeni w okolicach kolan jest ograniczona i wysokie osoby będą musiały się „pogimnastykować”, by usiąść wygodnie, nie mniej V40 T5 wciąż jest samochodem, którym wygodnie pojadą w daleką podróż cztery osoby dorosłe.

Przedział bagażowy ma objętość 355 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volvo V60 R-Design D4: bądź wyrazisty

Volvo V40 T5 R-Design – napęd/układ jezdny

2,5 – litrowy turbodoładowany silnik benzynowy składający się z pięciu cylindrów z łatwością rozpędza ważące 1390 kg Volvo. Według danych producenta V40 T5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s i może się rozpędzić do 250 km/h. Nieźle.

REKLAMA

Napęd współpracuje z sześciobiegową skrzynią automatyczną i trzeba przyznać, że zwłaszcza w codziennym użytkowaniu takie rozwiązanie jest bardzo wygodne. Tym bardziej, że mechanizm skrzyni bardzo sprawnie radzi sobie ze zmianą poszczególnych przełożeń i szybko dobiera odpowiedni bieg bez względu na to, czy ustawimy tryb pracy sportowy, czy „normalny”.

Maksymalny moment obrotowy – 360 Nm jest dostępny w przedziale od 1800 do 4200 obr./min, a to oznacza, że samochód zdecydowanie nabiera prędkości niemalże od startu i bez względu na to przy jak wysokiej prędkości chcemy gwałtownie przyspieszyć. T5 po prostu nie dostaje zadyszki.

Jest przy tym zaskakująco ciche, bo nawet używając górnych zakresów obrotomierza do uszu kierowcy i pasażerów dociera jedynie szmer pięciocylindrowego silnika.

Opcjonalnie obniżone o 10 mm zawieszenie i siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich z oponami o niewielkim profilu o dziwo nie są gwarantem nieprzyjemności podczas jazdy po nierównościach. Zawieszenie Volvo radzi sobie z dynamicznym stylem jazdy po łukach i przy okazji zaskakująco gładko tłumi nierówności nawierzchni. Z kolei układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, by kierowca miał frajdę z prowadzenia najmocniejszej odmiany Volvo.

Nieźle pięciocylindrowy silnik wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim V40 T5 zużywa około 12 l/100 km przy średnio dynamicznej jeździe. Z kolei podczas jazdy w trasie z prędkościami autostradowymi należy się liczyć ze zużyciem paliwa na poziomie 7,8-8 l/100 km.

Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

Volvo V40 T5 R-Design – podsumowanie

Czy Volvo V40 R-Design to rasowy Hot Hatch? Nie. Jest na to zbyt ugrzeczniony, zbyt nastawiony na komfort kierowcy. To bardzo szybkie auto, pełne sportowych akcentów, ale nie jest tak nasycone sportowym „charakterem” jak np. Renault Megane RS. Zerkając w stronę konkurentów widzimy konstrukcje mniej kompromisowe typu wspomniany RS lub mimo wszystko wykończone materiałami wyższej jakości typu BMW serii 1. Prezentowana odmiana Volvo kosztuje minimum 121 tys, zł. Odmiana widoczna na zdjęciach z pakietem R-Design to wydatek 134 900 zł. Za podobną kwotę można kupić słabsze, bo 218-konne BMW serii 1, które jednak „pachnie” bardziej niż V40 klasą premium. Z kolei ceny Renault Megane RS rozpoczynają się od 105 550 zł, a emocje jakie oferuje Megane RS kierowcy są większe.

Volvo V40 R-Design to coś w rodzaju kompromisu. Zapewnia przyjemną, szybką jazdę przy optymalnym komforcie.

Zobacz też: Test BMW 125d: skrojony na miarę

Volvo V40 T5 R-Design – dane techniczne:

Volvo V40 T5 R-Design 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  2493 cm3
Układ cylindrów/zawory R5/20V
Maksymalna moc 254 KM/5400 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm/1800-4200 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 355 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 436,9/180,2/144,5 cm
Rozstaw osi 264,7 cm
V-max 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,9 s
Zużycie paliwa* 11,3/6,0/7,9 l/100 km
Cena 134 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volvo V40 T5 R-Design - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - wydech
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 -"zegary"
Fot. Volvo
Volvo V40 T5 R-Design - wnętrze
Volvo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA