REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Najmocniejsza odmiana Volvo V40 – T5 z pakietem R-Design rozwija moc 254 KM. Czy szwedzki kompakt to rasowy hot hatch, czy może pojazd dla kierowców, którzy obok dużej mocy cenią również komfort w codziennej eksploatacji? W teście Volvo V40 T5.

Najostrzejszą wersję kompaktowego Volvo V40 z łatwością można rozpoznać, po dostępnym w opcji ale zarezerwowanym tylko dla odmiany R-Design lakierze Rebel Blue. Śmiałość sylwetki Volvo dodatkowo podkreślają dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach, atrakcyjne siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, spoiler na pokrywie bagażnika oraz dziarsko wyprofilowane zderzaki. Przyglądając się tej wersji V40 nie można mieć złudzeń odnośnie dużych zasobów mocy drzemiących pod maską.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

Volvo V40 T5 R-Design – wnętrze

Wygodne fotele częściowo wykończone skórą, skórzana I mięsista kierownica, ciekawie i funkcjonalnie zaprojektowana tablica przyrządów, to miłe dodatki wpływające na przyjemność obcowania z V40. Jednak klimat sportowy we wnętrzu kompaktowego Volvo tworzą smaczki takie jak czarna podsufitka, aluminiowe wstawki – np. klamki, czy nakładki na pedały. W V40 R-design próżno szukać kubełkowych foteli Recaro na wzór Focusa ST, czy Megane RS. Klimat przedziału pasażerskiego Volvo jest nie tak ostry, jak u wspomnianych konkurentów, wciąż nastawiony na funkcjonalność i komfort podróżowania, a mocnego uderzenia surowej sportowości próżno tutaj szukać.

Zastosowanie wystarczająco dobrze wyprofilowanych (do sportowej jazdy) ale jednak nie kubełkowych foteli pozwoliło na zachowanie odpowiedniej dla wygodnego podróżowania przestrzeni na tylnej kanapie. Przy czym należy wspomnieć, że ilość przestrzeni w okolicach kolan jest ograniczona i wysokie osoby będą musiały się „pogimnastykować”, by usiąść wygodnie, nie mniej V40 T5 wciąż jest samochodem, którym wygodnie pojadą w daleką podróż cztery osoby dorosłe.

REKLAMA

Przedział bagażowy ma objętość 355 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volvo V60 R-Design D4: bądź wyrazisty

Volvo V40 T5 R-Design – napęd/układ jezdny

2,5 – litrowy turbodoładowany silnik benzynowy składający się z pięciu cylindrów z łatwością rozpędza ważące 1390 kg Volvo. Według danych producenta V40 T5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s i może się rozpędzić do 250 km/h. Nieźle.

Napęd współpracuje z sześciobiegową skrzynią automatyczną i trzeba przyznać, że zwłaszcza w codziennym użytkowaniu takie rozwiązanie jest bardzo wygodne. Tym bardziej, że mechanizm skrzyni bardzo sprawnie radzi sobie ze zmianą poszczególnych przełożeń i szybko dobiera odpowiedni bieg bez względu na to, czy ustawimy tryb pracy sportowy, czy „normalny”.

Maksymalny moment obrotowy – 360 Nm jest dostępny w przedziale od 1800 do 4200 obr./min, a to oznacza, że samochód zdecydowanie nabiera prędkości niemalże od startu i bez względu na to przy jak wysokiej prędkości chcemy gwałtownie przyspieszyć. T5 po prostu nie dostaje zadyszki.

Jest przy tym zaskakująco ciche, bo nawet używając górnych zakresów obrotomierza do uszu kierowcy i pasażerów dociera jedynie szmer pięciocylindrowego silnika.

Opcjonalnie obniżone o 10 mm zawieszenie i siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich z oponami o niewielkim profilu o dziwo nie są gwarantem nieprzyjemności podczas jazdy po nierównościach. Zawieszenie Volvo radzi sobie z dynamicznym stylem jazdy po łukach i przy okazji zaskakująco gładko tłumi nierówności nawierzchni. Z kolei układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, by kierowca miał frajdę z prowadzenia najmocniejszej odmiany Volvo.

Nieźle pięciocylindrowy silnik wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim V40 T5 zużywa około 12 l/100 km przy średnio dynamicznej jeździe. Z kolei podczas jazdy w trasie z prędkościami autostradowymi należy się liczyć ze zużyciem paliwa na poziomie 7,8-8 l/100 km.

Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

Volvo V40 T5 R-Design – podsumowanie

Czy Volvo V40 R-Design to rasowy Hot Hatch? Nie. Jest na to zbyt ugrzeczniony, zbyt nastawiony na komfort kierowcy. To bardzo szybkie auto, pełne sportowych akcentów, ale nie jest tak nasycone sportowym „charakterem” jak np. Renault Megane RS. Zerkając w stronę konkurentów widzimy konstrukcje mniej kompromisowe typu wspomniany RS lub mimo wszystko wykończone materiałami wyższej jakości typu BMW serii 1. Prezentowana odmiana Volvo kosztuje minimum 121 tys, zł. Odmiana widoczna na zdjęciach z pakietem R-Design to wydatek 134 900 zł. Za podobną kwotę można kupić słabsze, bo 218-konne BMW serii 1, które jednak „pachnie” bardziej niż V40 klasą premium. Z kolei ceny Renault Megane RS rozpoczynają się od 105 550 zł, a emocje jakie oferuje Megane RS kierowcy są większe.

Volvo V40 R-Design to coś w rodzaju kompromisu. Zapewnia przyjemną, szybką jazdę przy optymalnym komforcie.

Zobacz też: Test BMW 125d: skrojony na miarę

Volvo V40 T5 R-Design – dane techniczne:

Volvo V40 T5 R-Design 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  2493 cm3
Układ cylindrów/zawory R5/20V
Maksymalna moc 254 KM/5400 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm/1800-4200 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 355 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 436,9/180,2/144,5 cm
Rozstaw osi 264,7 cm
V-max 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,9 s
Zużycie paliwa* 11,3/6,0/7,9 l/100 km
Cena 134 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volvo V40 T5 R-Design - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - wydech
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 T5 R-Design - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V40 -"zegary"
Fot. Volvo
Volvo V40 T5 R-Design - wnętrze
Volvo
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA