REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Właściwości jezdne Mazdy6 są powszechnie doceniane w motoryzacyjnym światku. Czy najnowsza generacja Mazdy6 udźwignie sławę poprzedniczki? W teście Mazda6 z silnikiem Diesla o mocy 175 KM.

Zaprojektowana zgodnie z duchem Kodo Mazda6 prezentuje się olśniewająco. Wyraziste, pełne przetłoczeń linie bardzo długiego (487 cm) nadwozia  robią piorunujące wrażenie.
W przedniej części nadwozia widać wyraźne nawiązania do trochę starszego modelu CX-5. Z kolei z tyłu charakterystyczne są przyciemnione tylne lampy. Spoglądając na Mazdę6 z boku w oczy „rzucają” się olbrzymie, jak na tę klasę pojazdów dziewiętnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

REKLAMA

Zobacz też: Test Honda Accord 2,4 Type-S Executive: sedan z charakterem

Mazda6 test – wnętrze

Design tablicy przyrządów jest skromny. Za to całość wykonana jest z tworzyw wysokiej jakości, spasowanych z japońską precyzją. Co ważniejsze mimo sporej liczby przycisków rozsianych po całej desce rozdzielczej obsługa poszczególnych funkcji jest intuicyjna. Bardzo pomocne okazuje się pokrętło umieszczone na tunelu pomiędzy przednimi fotelami.
Na górze środkowej konsoli zainstalowano kolorowy wyświetlacz, który oprócz informacji radia i komputera pokładowego wyświetla grafikę dostępnej za dopłatą (2000 zł) nawigacji TomTom.
Fotele kierowcy i pasażera są bardzo dobrze wyprofilowane, ale mimo że siedziska są obszerniejsze niż w Mazdzie6 poprzedniej generacji wciąż są zbyt krótkie, jak na europejskie standardy.
Przestrzeni na tylnej kanapie jest po dostatkiem i nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekać na ciasnotę.
Bagażnik Mazdy6 sedan ma objętość 489 l i występuje w formie długiego prostopadłościanu. Wiąże się to z tym, że niskim osobom trudno dosięgnąć przedmioty, które przesuną się na jego koniec.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Mazda6 test – napęd/układ jezdny

Wysokoprężny silnik Mazdy6 ma pojemność 2,2 l i rozwija moc maksymalną 175 KM przy 4200 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 420 Nm od 2000 obr./min. Czterocylindrowa jednostka napędowa charakteryzuje się dużą elastycznością i zaskakująco cichą pracą. Konstruktorzy dołożyli starań, by odciążyć konstrukcję Mazdy6 i rzeczywiście kierowcy mogą z łatwością wyczuć efekt ich pracy. Ten sporych rozmiarów samochód napędza się z lekkością i werwą już od dolnych zakresów obrotów zużywając przy tym zaskakująco niewielkie ilości paliwa. W ruchu miejskim Mazda6 zużywała około 7,5 l oleju napędowego na 100 km. Obok lekkiej konstrukcji jest to zasługa m.in. układu i-ELOOP, który odzyskuje energię podczas zdejmowania nogi z gazu. Dzięki temu więcej energii z paliwa jest przekazywana na zasilenie silnika zamiast np. zasilanie urządzeń elektrycznych. Układ kierowniczy jest przyjemnie bezpośredni, a dźwignia sześciobiegowej manualnej przekładni ma krótki skok i precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.
Zawieszenie Mazdy6 oparte z przodu na kolumnach MacPhershon, a z tyłu na konstrukcji wielowahaczowej to prawdziwy majstersztyk. Samochód niebywale miękko pochłania wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni, pozostaje niewzruszony na koleiny, na „tarkę” na jezdni jednocześnie zachowując dużą stabilność podczas szybkiej jazdy po łukach. Co więcej wysoki komfort jazdy i brak jakichkolwiek stuków ze strony zawieszenia podczas pokonywania nierówności występuje mimo dziewiętnastocalowych obręczy i opon o niskim profilu, na których Mazda się dziarsko toczy.
Trudno ten samochód wyprowadzić z równowagi nawet jadąc z prędkością znacznie przekraczającą 130 km/h. A komfort jazdy oprócz rewelacyjnego zawieszenia potęguje bardzo dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego nie tylko od odgłosu pracy silnika, lecz także od szumów powietrza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Citroen DS5: samochód zagadka

Mazda6 test – podsumowanie

Doskonały wygląd Mazdy6 okraszony jej niewątpliwymi zaletami wynikającymi z właściwości jezdnych i dopracowanego napędu rozpalają apetyt na skonsumowanie zakupu. Niestety zapał wielu kierowców ostudzi zimny prysznic w postaci studiowania cennika nowej „Szóstki”.
Opisywana 175-konna wersja silnika wysokoprężnego występuje tylko w zestawieniu z najbogatszą odmianą wyposażeniową, która owszem zawiera masę gadżetów, typu: przednie i tylne światła LED, skórzaną tapicerkę, elektrycznie regulowane fotele z pamięcią ustawień, bezkluczykowy dostęp do auta, przestrzenny system nagłośnienia Bose, podgrzewane fotele, dwustrefową automatyczną klimatyzację, aktywny tempomat, rozbudowany zestaw audio, adaptacyjne reflektory biksenonowe, czy kamerę cofania i elektrochromatyczne lusterko wsteczne ale kosztuje 142 700 zł i nie da się kupić z tym silnikiem uboższej wersji wyposażeniowej. Podstawowa wersja Mazdy6 z silnikiem benzynowym o mocy 145 KM i pojemności 2 l kosztuje ok. 88 tys. zł i szczerze – ma wszystko, co niezbędne do komfortowej podróży.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: Zamach na przeciętność

Mazda6 test - dane techniczne:

Mazda 6 2.2 Skyactiv-D  175 KM 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2191 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 175 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 489 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 487/184/145 cm
Rozstaw osi 283 cm
V-max 223 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 s
Zużycie paliwa* 5,5/3,9/4,5 l/100 km
Cena 142 700 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Mazda6 - tył
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - przód
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - tył
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - przód
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - przód
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - tablica przyrządów
Mazda
Mazda6 - fotele
Mazda
Mazda6 - kokpit
Mazda
Mazda6 - "zegary"
Mazda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA