REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Właściwości jezdne Mazdy6 są powszechnie doceniane w motoryzacyjnym światku. Czy najnowsza generacja Mazdy6 udźwignie sławę poprzedniczki? W teście Mazda6 z silnikiem Diesla o mocy 175 KM.

Zaprojektowana zgodnie z duchem Kodo Mazda6 prezentuje się olśniewająco. Wyraziste, pełne przetłoczeń linie bardzo długiego (487 cm) nadwozia  robią piorunujące wrażenie.
W przedniej części nadwozia widać wyraźne nawiązania do trochę starszego modelu CX-5. Z kolei z tyłu charakterystyczne są przyciemnione tylne lampy. Spoglądając na Mazdę6 z boku w oczy „rzucają” się olbrzymie, jak na tę klasę pojazdów dziewiętnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

REKLAMA

Zobacz też: Test Honda Accord 2,4 Type-S Executive: sedan z charakterem

Mazda6 test – wnętrze

Design tablicy przyrządów jest skromny. Za to całość wykonana jest z tworzyw wysokiej jakości, spasowanych z japońską precyzją. Co ważniejsze mimo sporej liczby przycisków rozsianych po całej desce rozdzielczej obsługa poszczególnych funkcji jest intuicyjna. Bardzo pomocne okazuje się pokrętło umieszczone na tunelu pomiędzy przednimi fotelami.
Na górze środkowej konsoli zainstalowano kolorowy wyświetlacz, który oprócz informacji radia i komputera pokładowego wyświetla grafikę dostępnej za dopłatą (2000 zł) nawigacji TomTom.
Fotele kierowcy i pasażera są bardzo dobrze wyprofilowane, ale mimo że siedziska są obszerniejsze niż w Mazdzie6 poprzedniej generacji wciąż są zbyt krótkie, jak na europejskie standardy.
Przestrzeni na tylnej kanapie jest po dostatkiem i nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekać na ciasnotę.
Bagażnik Mazdy6 sedan ma objętość 489 l i występuje w formie długiego prostopadłościanu. Wiąże się to z tym, że niskim osobom trudno dosięgnąć przedmioty, które przesuną się na jego koniec.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Mazda6 test – napęd/układ jezdny

Wysokoprężny silnik Mazdy6 ma pojemność 2,2 l i rozwija moc maksymalną 175 KM przy 4200 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 420 Nm od 2000 obr./min. Czterocylindrowa jednostka napędowa charakteryzuje się dużą elastycznością i zaskakująco cichą pracą. Konstruktorzy dołożyli starań, by odciążyć konstrukcję Mazdy6 i rzeczywiście kierowcy mogą z łatwością wyczuć efekt ich pracy. Ten sporych rozmiarów samochód napędza się z lekkością i werwą już od dolnych zakresów obrotów zużywając przy tym zaskakująco niewielkie ilości paliwa. W ruchu miejskim Mazda6 zużywała około 7,5 l oleju napędowego na 100 km. Obok lekkiej konstrukcji jest to zasługa m.in. układu i-ELOOP, który odzyskuje energię podczas zdejmowania nogi z gazu. Dzięki temu więcej energii z paliwa jest przekazywana na zasilenie silnika zamiast np. zasilanie urządzeń elektrycznych. Układ kierowniczy jest przyjemnie bezpośredni, a dźwignia sześciobiegowej manualnej przekładni ma krótki skok i precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.
Zawieszenie Mazdy6 oparte z przodu na kolumnach MacPhershon, a z tyłu na konstrukcji wielowahaczowej to prawdziwy majstersztyk. Samochód niebywale miękko pochłania wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni, pozostaje niewzruszony na koleiny, na „tarkę” na jezdni jednocześnie zachowując dużą stabilność podczas szybkiej jazdy po łukach. Co więcej wysoki komfort jazdy i brak jakichkolwiek stuków ze strony zawieszenia podczas pokonywania nierówności występuje mimo dziewiętnastocalowych obręczy i opon o niskim profilu, na których Mazda się dziarsko toczy.
Trudno ten samochód wyprowadzić z równowagi nawet jadąc z prędkością znacznie przekraczającą 130 km/h. A komfort jazdy oprócz rewelacyjnego zawieszenia potęguje bardzo dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego nie tylko od odgłosu pracy silnika, lecz także od szumów powietrza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Citroen DS5: samochód zagadka

Mazda6 test – podsumowanie

Doskonały wygląd Mazdy6 okraszony jej niewątpliwymi zaletami wynikającymi z właściwości jezdnych i dopracowanego napędu rozpalają apetyt na skonsumowanie zakupu. Niestety zapał wielu kierowców ostudzi zimny prysznic w postaci studiowania cennika nowej „Szóstki”.
Opisywana 175-konna wersja silnika wysokoprężnego występuje tylko w zestawieniu z najbogatszą odmianą wyposażeniową, która owszem zawiera masę gadżetów, typu: przednie i tylne światła LED, skórzaną tapicerkę, elektrycznie regulowane fotele z pamięcią ustawień, bezkluczykowy dostęp do auta, przestrzenny system nagłośnienia Bose, podgrzewane fotele, dwustrefową automatyczną klimatyzację, aktywny tempomat, rozbudowany zestaw audio, adaptacyjne reflektory biksenonowe, czy kamerę cofania i elektrochromatyczne lusterko wsteczne ale kosztuje 142 700 zł i nie da się kupić z tym silnikiem uboższej wersji wyposażeniowej. Podstawowa wersja Mazdy6 z silnikiem benzynowym o mocy 145 KM i pojemności 2 l kosztuje ok. 88 tys. zł i szczerze – ma wszystko, co niezbędne do komfortowej podróży.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: Zamach na przeciętność

Mazda6 test - dane techniczne:

Mazda 6 2.2 Skyactiv-D  175 KM 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2191 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 175 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 489 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 487/184/145 cm
Rozstaw osi 283 cm
V-max 223 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 s
Zużycie paliwa* 5,5/3,9/4,5 l/100 km
Cena 142 700 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Mazda6 - tył
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - przód
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - tył
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - przód
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - przód
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - tablica przyrządów
Mazda
Mazda6 - fotele
Mazda
Mazda6 - kokpit
Mazda
Mazda6 - "zegary"
Mazda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA