REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Właściwości jezdne Mazdy6 są powszechnie doceniane w motoryzacyjnym światku. Czy najnowsza generacja Mazdy6 udźwignie sławę poprzedniczki? W teście Mazda6 z silnikiem Diesla o mocy 175 KM.

Zaprojektowana zgodnie z duchem Kodo Mazda6 prezentuje się olśniewająco. Wyraziste, pełne przetłoczeń linie bardzo długiego (487 cm) nadwozia  robią piorunujące wrażenie.
W przedniej części nadwozia widać wyraźne nawiązania do trochę starszego modelu CX-5. Z kolei z tyłu charakterystyczne są przyciemnione tylne lampy. Spoglądając na Mazdę6 z boku w oczy „rzucają” się olbrzymie, jak na tę klasę pojazdów dziewiętnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

REKLAMA

Zobacz też: Test Honda Accord 2,4 Type-S Executive: sedan z charakterem

Mazda6 test – wnętrze

Design tablicy przyrządów jest skromny. Za to całość wykonana jest z tworzyw wysokiej jakości, spasowanych z japońską precyzją. Co ważniejsze mimo sporej liczby przycisków rozsianych po całej desce rozdzielczej obsługa poszczególnych funkcji jest intuicyjna. Bardzo pomocne okazuje się pokrętło umieszczone na tunelu pomiędzy przednimi fotelami.
Na górze środkowej konsoli zainstalowano kolorowy wyświetlacz, który oprócz informacji radia i komputera pokładowego wyświetla grafikę dostępnej za dopłatą (2000 zł) nawigacji TomTom.
Fotele kierowcy i pasażera są bardzo dobrze wyprofilowane, ale mimo że siedziska są obszerniejsze niż w Mazdzie6 poprzedniej generacji wciąż są zbyt krótkie, jak na europejskie standardy.
Przestrzeni na tylnej kanapie jest po dostatkiem i nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekać na ciasnotę.
Bagażnik Mazdy6 sedan ma objętość 489 l i występuje w formie długiego prostopadłościanu. Wiąże się to z tym, że niskim osobom trudno dosięgnąć przedmioty, które przesuną się na jego koniec.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Mazda6 test – napęd/układ jezdny

Wysokoprężny silnik Mazdy6 ma pojemność 2,2 l i rozwija moc maksymalną 175 KM przy 4200 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 420 Nm od 2000 obr./min. Czterocylindrowa jednostka napędowa charakteryzuje się dużą elastycznością i zaskakująco cichą pracą. Konstruktorzy dołożyli starań, by odciążyć konstrukcję Mazdy6 i rzeczywiście kierowcy mogą z łatwością wyczuć efekt ich pracy. Ten sporych rozmiarów samochód napędza się z lekkością i werwą już od dolnych zakresów obrotów zużywając przy tym zaskakująco niewielkie ilości paliwa. W ruchu miejskim Mazda6 zużywała około 7,5 l oleju napędowego na 100 km. Obok lekkiej konstrukcji jest to zasługa m.in. układu i-ELOOP, który odzyskuje energię podczas zdejmowania nogi z gazu. Dzięki temu więcej energii z paliwa jest przekazywana na zasilenie silnika zamiast np. zasilanie urządzeń elektrycznych. Układ kierowniczy jest przyjemnie bezpośredni, a dźwignia sześciobiegowej manualnej przekładni ma krótki skok i precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.
Zawieszenie Mazdy6 oparte z przodu na kolumnach MacPhershon, a z tyłu na konstrukcji wielowahaczowej to prawdziwy majstersztyk. Samochód niebywale miękko pochłania wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni, pozostaje niewzruszony na koleiny, na „tarkę” na jezdni jednocześnie zachowując dużą stabilność podczas szybkiej jazdy po łukach. Co więcej wysoki komfort jazdy i brak jakichkolwiek stuków ze strony zawieszenia podczas pokonywania nierówności występuje mimo dziewiętnastocalowych obręczy i opon o niskim profilu, na których Mazda się dziarsko toczy.
Trudno ten samochód wyprowadzić z równowagi nawet jadąc z prędkością znacznie przekraczającą 130 km/h. A komfort jazdy oprócz rewelacyjnego zawieszenia potęguje bardzo dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego nie tylko od odgłosu pracy silnika, lecz także od szumów powietrza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Citroen DS5: samochód zagadka

Mazda6 test – podsumowanie

Doskonały wygląd Mazdy6 okraszony jej niewątpliwymi zaletami wynikającymi z właściwości jezdnych i dopracowanego napędu rozpalają apetyt na skonsumowanie zakupu. Niestety zapał wielu kierowców ostudzi zimny prysznic w postaci studiowania cennika nowej „Szóstki”.
Opisywana 175-konna wersja silnika wysokoprężnego występuje tylko w zestawieniu z najbogatszą odmianą wyposażeniową, która owszem zawiera masę gadżetów, typu: przednie i tylne światła LED, skórzaną tapicerkę, elektrycznie regulowane fotele z pamięcią ustawień, bezkluczykowy dostęp do auta, przestrzenny system nagłośnienia Bose, podgrzewane fotele, dwustrefową automatyczną klimatyzację, aktywny tempomat, rozbudowany zestaw audio, adaptacyjne reflektory biksenonowe, czy kamerę cofania i elektrochromatyczne lusterko wsteczne ale kosztuje 142 700 zł i nie da się kupić z tym silnikiem uboższej wersji wyposażeniowej. Podstawowa wersja Mazdy6 z silnikiem benzynowym o mocy 145 KM i pojemności 2 l kosztuje ok. 88 tys. zł i szczerze – ma wszystko, co niezbędne do komfortowej podróży.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: Zamach na przeciętność

Mazda6 test - dane techniczne:

Mazda 6 2.2 Skyactiv-D  175 KM 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2191 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 175 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 489 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 487/184/145 cm
Rozstaw osi 283 cm
V-max 223 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 s
Zużycie paliwa* 5,5/3,9/4,5 l/100 km
Cena 142 700 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Mazda6 - tył
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - przód
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - tył
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - przód
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - przód
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - tablica przyrządów
Mazda
Mazda6 - fotele
Mazda
Mazda6 - kokpit
Mazda
Mazda6 - "zegary"
Mazda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    REKLAMA

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    REKLAMA

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    REKLAMA