REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D: tylko spokojnie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Avensis kombi z silnikiem Diesla o mocy 124 KM z pakietem Emotion wygląda na pojazd ponadprzeciętnie dynamiczny. Podczas testu sprawdziliśmy, jaki potencjał drzemie w sercu Avensisa.

Sylwetka Toyoty Avensis Wagon nie wyróżnia się niczym szczególnym. To proporcjonalne, zwarte kombi klasy średniej, które większości osób przypadnie do gustu. Kontrowersyjnie na tym tle wygląda pakiet stylizacyjny  Emotion. Dodatki, jakie obejmuje pakiet Emotion to progowe spojlery, zderzak tylny z dyfuzorem, przedni z mocnym profilem oraz czarne felgi (rozmiar 17 cali) ze stopów lekkich. Dodatkowo w ramach pakietu ozdobiono Toyotę chromowanymi wstawkami. Nam ten upiększający zestaw nie przypadł do gustu. Zdaniem redakcji wygląda tanio i niepotrzebnie zaburza stonowaną linię Avensisa Wagon. Jest to opcja, którą warto dokładnie przemyśleć przed zakupem.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Toyota Hilux 3.0 D-4D: nie osiołek lecz Mustang

Test Toyoty Avensis Wagon - wnętrze

Przedział pasażerski Toyoty Avensis Wagon jest przestronny. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Na przednich fotelach siedzi się wygodnie, mimo że siedziska są dość krótkie.

Kokpit Toyoty Avensis jest przejrzysty i uporządkowany, ale niestety jak na segment w którym model konkuruje opisywana materiały wykończeniowe gdzie nie gdzie mogłyby być lepszej jakości. Razi zwłaszcza tworzywo sztuczne, którym wykończono drzwi – jest twarde i trochę ordynarne.

REKLAMA

Przy okazji liftingu Avensisa producent zmienił nieco wygląd i podświetlenie „zegarów”. Ta zmiana wyszła Toyocie na plus.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział bagażowy toyoty Avensis Wagon ma objętość 543 l i można go powiększyć do 1610 l, to dobre wyniki.

Zobacz też: Używana Toyota Avensis I: jakość ponad wszystko

Test Toyoty Avensis Wagon - napęd/układ jezdny

Widocznego na fotografiach Avensisa napędza jedna z najpopularniejszych w tym modelu jednostek napędowych – czterocylindrowy turbodoładowany dwulitrowy silnik wysokoprężny rozwijający moc maksymalną 124 KM.

Jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy 310 Nm w zakresie od 1600 do 2400 obr./min. W codziennym ruchu miejskim, gdy nie używamy wyższych obrotów jednostka napędowa sprawuje się dobrze. Zużycie paliwa oscyluje wokół 6,5 l/100 km, a w dolnych zakresach obrotów silnik pracuje cicho. Napęd zdecydowanie gorzej wypada, gdy wybierzemy się w trasę z czterema osobami na pokładzie, w dodatku ze sporym załadunkiem. Wtedy jednostka napędowa niejednokrotnie dostaje  „zadyszki”. Podczas jazdy z prędkościami autostradowymi silnik traci wigor za każdym razem podczas potrzeby wyprzedzenia. Dodatkowo hałas we wnętrzu znacznie wzrasta podobnie do zużycia paliwa, które przy prędkości około 140 km/h jest na poziomie 7,2 l/100 km. Żeby osiągnąć wartości sięgające 5 l/100 km należy pogodzić się z jazdą z prędkością około 90 km/h i to bez większego załadunku. Wiadomo, że podczas wyjazdu na wakacje, gdy musimy przejechać dystans np. 1500 km w jedną stronę, poruszanie się z prędkością 90 km/h może doprowadzić do tego, że nie zdążymy dojechać do celu i wrócić przed końcem urlopu.

Poza zbyt słabą jednostką napędową jazda Avensisem w dalekiej podróży jest przyjemna. Zawieszenie jest bardzo dobrze zestrojone na polskie drogi i komfortowo tłumi nierówności nawierzchni, a siedziska foteli, mimo że krótsze niż u konkurentów okazują się wygodne.

Układ kierowniczy Toyoty Avensis Wagon wymaga przyzwyczajenia ale w gruncie rzeczy pozwala kierowcy poczuć się pewnie.

Zobacz też: Test: Toyota Auris – pragmatycznie rzecz ujmując

Test Toyoty Avensis Wagon - podsumowanie

Pakiet stylizacyjny Avensisa Wagon, nazwany Emotion to nieporozumienie. Samochód o wiele lepiej prezentuje się bez dodatkowych ozdobników więc lepiej z niego zrezygnować. Avensis Wagon dysponuje bardzo przestronnym i komfortowym wnętrzem, choć miejscami razi twardy plastik użyty do wykończenia przedziału pasażerskiego.

Wysokoprężna jednostka napędowa o mocy 124 KM będzie zbyt słaba dla osób, które kupują Avensisa z myślą o wakacyjnych wojażach z rodziną. Osoby podróżujące z dziećmi  powinny wybrać jedną z mocniejszych wersji Toyoty.

Za to nieźle Avensis wypada pod względem ceny. 108 900 zł to niezła oferta za duże kombi marki, która mało traci na wartości, z silnikiem Diesla wyposażone m.in. w dwustrefową automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, czy tempomat. Co ciekawe za dodatkowe 5 tys. zł możemy wyposażyć Avensisa w pakiet business obejmujący m.in. adaptacyjne reflektory biksenonowe, światła do jazdy dziennej, system Toyota Touch z wyświetlaczem kolorowym i kamerą cofania.

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

Toyota Avensis Wagon - dane techniczne

Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 124 KM/3600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm/1600-2400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 543/1610 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 478/181/148 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s.
Zużycie paliwa* 5,6/3,9/4,6 l/100 km
Cena od 96 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM - przód
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM - przód
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM - tył
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM - przód
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM - tył
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM - kokpit
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA