Test Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D: tylko spokojnie
REKLAMA
REKLAMA
Sylwetka Toyoty Avensis Wagon nie wyróżnia się niczym szczególnym. To proporcjonalne, zwarte kombi klasy średniej, które większości osób przypadnie do gustu. Kontrowersyjnie na tym tle wygląda pakiet stylizacyjny Emotion. Dodatki, jakie obejmuje pakiet Emotion to progowe spojlery, zderzak tylny z dyfuzorem, przedni z mocnym profilem oraz czarne felgi (rozmiar 17 cali) ze stopów lekkich. Dodatkowo w ramach pakietu ozdobiono Toyotę chromowanymi wstawkami. Nam ten upiększający zestaw nie przypadł do gustu. Zdaniem redakcji wygląda tanio i niepotrzebnie zaburza stonowaną linię Avensisa Wagon. Jest to opcja, którą warto dokładnie przemyśleć przed zakupem.
REKLAMA
Zobacz też: Test Toyota Hilux 3.0 D-4D: nie osiołek lecz Mustang
Test Toyoty Avensis Wagon - wnętrze
Przedział pasażerski Toyoty Avensis Wagon jest przestronny. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Na przednich fotelach siedzi się wygodnie, mimo że siedziska są dość krótkie.
Kokpit Toyoty Avensis jest przejrzysty i uporządkowany, ale niestety jak na segment w którym model konkuruje opisywana materiały wykończeniowe gdzie nie gdzie mogłyby być lepszej jakości. Razi zwłaszcza tworzywo sztuczne, którym wykończono drzwi – jest twarde i trochę ordynarne.
Przy okazji liftingu Avensisa producent zmienił nieco wygląd i podświetlenie „zegarów”. Ta zmiana wyszła Toyocie na plus.
Przedział bagażowy toyoty Avensis Wagon ma objętość 543 l i można go powiększyć do 1610 l, to dobre wyniki.
Zobacz też: Używana Toyota Avensis I: jakość ponad wszystko
Test Toyoty Avensis Wagon - napęd/układ jezdny
Widocznego na fotografiach Avensisa napędza jedna z najpopularniejszych w tym modelu jednostek napędowych – czterocylindrowy turbodoładowany dwulitrowy silnik wysokoprężny rozwijający moc maksymalną 124 KM.
REKLAMA
Jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy 310 Nm w zakresie od 1600 do 2400 obr./min. W codziennym ruchu miejskim, gdy nie używamy wyższych obrotów jednostka napędowa sprawuje się dobrze. Zużycie paliwa oscyluje wokół 6,5 l/100 km, a w dolnych zakresach obrotów silnik pracuje cicho. Napęd zdecydowanie gorzej wypada, gdy wybierzemy się w trasę z czterema osobami na pokładzie, w dodatku ze sporym załadunkiem. Wtedy jednostka napędowa niejednokrotnie dostaje „zadyszki”. Podczas jazdy z prędkościami autostradowymi silnik traci wigor za każdym razem podczas potrzeby wyprzedzenia. Dodatkowo hałas we wnętrzu znacznie wzrasta podobnie do zużycia paliwa, które przy prędkości około 140 km/h jest na poziomie 7,2 l/100 km. Żeby osiągnąć wartości sięgające 5 l/100 km należy pogodzić się z jazdą z prędkością około 90 km/h i to bez większego załadunku. Wiadomo, że podczas wyjazdu na wakacje, gdy musimy przejechać dystans np. 1500 km w jedną stronę, poruszanie się z prędkością 90 km/h może doprowadzić do tego, że nie zdążymy dojechać do celu i wrócić przed końcem urlopu.
Poza zbyt słabą jednostką napędową jazda Avensisem w dalekiej podróży jest przyjemna. Zawieszenie jest bardzo dobrze zestrojone na polskie drogi i komfortowo tłumi nierówności nawierzchni, a siedziska foteli, mimo że krótsze niż u konkurentów okazują się wygodne.
Układ kierowniczy Toyoty Avensis Wagon wymaga przyzwyczajenia ale w gruncie rzeczy pozwala kierowcy poczuć się pewnie.
Zobacz też: Test: Toyota Auris – pragmatycznie rzecz ujmując
Test Toyoty Avensis Wagon - podsumowanie
Pakiet stylizacyjny Avensisa Wagon, nazwany Emotion to nieporozumienie. Samochód o wiele lepiej prezentuje się bez dodatkowych ozdobników więc lepiej z niego zrezygnować. Avensis Wagon dysponuje bardzo przestronnym i komfortowym wnętrzem, choć miejscami razi twardy plastik użyty do wykończenia przedziału pasażerskiego.
Wysokoprężna jednostka napędowa o mocy 124 KM będzie zbyt słaba dla osób, które kupują Avensisa z myślą o wakacyjnych wojażach z rodziną. Osoby podróżujące z dziećmi powinny wybrać jedną z mocniejszych wersji Toyoty.
Za to nieźle Avensis wypada pod względem ceny. 108 900 zł to niezła oferta za duże kombi marki, która mało traci na wartości, z silnikiem Diesla wyposażone m.in. w dwustrefową automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, czy tempomat. Co ciekawe za dodatkowe 5 tys. zł możemy wyposażyć Avensisa w pakiet business obejmujący m.in. adaptacyjne reflektory biksenonowe, światła do jazdy dziennej, system Toyota Touch z wyświetlaczem kolorowym i kamerą cofania.
Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar
Toyota Avensis Wagon - dane techniczne
Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 1998 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Maksymalna moc | 124 KM/3600 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 310 Nm/1600-2400 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 6-bieg |
Pojemność bagażnika | 543/1610 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 478/181/148 cm |
Rozstaw osi | 270 cm |
V-max | 200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,1 s. |
Zużycie paliwa* | 5,6/3,9/4,6 l/100 km |
Cena od | 96 900 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA