REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Toyota Corolla E12: praktyczna i wygodna

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Toyota Corolla E12 po face liftingu, wersja z silnikiem 1,4 D4D
Toyota Corolla E12 po face liftingu, wersja z silnikiem 1,4 D4D
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Corolla jest na rynku nieprzerwanie od ponad 40 lat. Model E12 był oferowany w latach 2002 – 2007. Corolla E12 to auto nie tylko niezawodne, ale bardzo solidne.

Ceny używanych Toyot Corolli E12 nie są, w porównaniu do konkurencji, niskie. Samo auto jest kompaktem - kompromisem między miejską Toyotą Yaris a dużym Avensisem. Toyota Corolla pojawiła się na rynku w 2002 roku. W 2004 roku została poddana face liftingowi. Do gamy silnikowej dodano wtedy jednostkę wysokoprężną o pojemności 1.4 i mocy 90 KM. Corolla E12 jest bardzo praktycznym autem. Pojemność bagażnika w sedanie to 437 litrów. Jest to o 35 litrów więcej niż w nadwoziu kombi. Hatchbacki mogą się „pochwalić” tylko 289 litrami. Kolejną zaletą jest też bardzo mały promień skrętu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyocie Corolli

Kupując Corollę E12 musimy zdecydować, czy interesuje nas model przed czy po liftingu. Auta młodsze są droższe, jednak wyeliminowano w nich kilka usterek (o jednej z nich piszemy niżej) i zmodernizowano ofertę jednostek napędowych. Starsze są tańsze, ale nieco bardziej ryzykowne. Należy jednak wspomnieć, że Corolla E12 to raczej bezawaryjne auto, jeśli tylko jest odpowiednio serwisowane.

Wersje silnikowe

Benzyny

1.4 97KM (przed face liftingiem i po face liftingu) – podstawowa jednostka benzynowa. Spalanie porównywalne z 1.6.

REKLAMA

1.6 110KM (przed face liftingiem i po face liftingu)  - popularny silnik, spośród benzynowych najlepszy wybór

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.8 192KM (przed face liftingiem i po face liftingu)  – wersja T-Sport dla wymagających kierowców. Przy mocy prawie 200KM można pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa. Minusem jest oferta rynkowa, większość modeli jest wyeksploatowana i zamęczona.

1.8 225KM (po face liftingu) – wersja z opcjonalnie dostępnym kompresorem ( w modelach po liftingu). Różnica nie jest duża w stosunku do modelu TS.

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Diesle

1.4 D-4D 90KM (po face liftingu)  – Godny polecenia. Małe spalanie, dobry wybór do miasta

2.0 D-4D 90KM (przed face liftingiem)  – podstawowa jednostka Diesla w wersji przedliftowej. Praktycznie identyczne spalanie jak w wersji 110KM. Uznawane za mało awaryjne, godne polecenia.

2.0 D-4D 110KM(przed face liftingiem)  – silnik o mocy 110KM bardzo dobrze sobie radzi. Spalanie na przyzwoitym poziomie, około 5.7 litra na 100 kilometrów. Auto praktycznie bezobsługowe. Jeżeli kupimy zadbany egzemplarz, auto powinno służyć nam przez długie lata.

2.0 D-4D 116KM (przed face liftingiem i po face liftingu, silnik uważany za poliftowy, jednak spotykany też w wersjach przejściowych)  – najmocniejszy Diesel w ofercie, bywa awaryjny, wersja 110KM jest od niego o wiele lepsza i mniej zawodna

Usterki "short blocka"

W modelach przed liftingiem silniki benzynowe miały problem z tzw. short blockiem (blokiem silnika). Usterki te zostały wyeliminowane w silnikach począwszy od numeru:

Corolla 1.6 - 3ZZ U427854
Corolla 1.4 - 4ZZ U427856

Często spotykane są opinie, że silniki benzynowe mają zwiększone zapotrzebowanie na olej wynikające z problemu z blokiem silnika. Problem ten został teoretycznie rozwiązany w wersjach poliftowych i od wyżej wymienionych numerów.

Co wybrać?

W przypadku Toyoty Corolli E12 przed liftingiem, jeżeli zdecydujemy się na silnik benzynowy, polecamy jednostkę o pojemności 1,6 litra w wersji 110KM. Jeśli chodzi o Diesla, polecamy silnik 2.0 D-4D 110KM. Auto sprawuje się bardzo dobrze, nawet przy dużych przebiegach. Kierowcy Corolli E12 w wersji 110KM są też rzadkimi klientami serwisów regenerujących turbosprężarki. Turbiny te są dosyć wytrzymałe i potrafią służyć nawet przez ponad 200 000 kilometrów. Oczywiście wszystko zależy od tego jak się obchodzimy z autem.

Zobacz też: Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

W modelach po liftingu spośród silników benzynowych również polecamy jednostkę o pojemności 1.6 litra. W silnikach Diesla na uwagę zasługuje też ta o pojemności 1,4 litra. Jest to bardzo dobry silnik. Rozrząd pracuje na łańcuchu, nie ma filtra cząstek stałych czy koła dwumasowego. Silnik ten ma bardzo dobrą opinię zarówno wśród mechaników jak i kierowców. Spalanie jest niskie: około 4-5 litrów na sto kilometrów. Silnik Diesla o pojemności 1,4 litra to zdecydowanie najlepsza wersja silnikowa Toyoty Corolli.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Nadwozie: Corolla E12 nie ma większych problemów z rdzą.

Zawieszenie: Jak na polskie drogi bardzo wytrzymałe, nie ma większych problemów z zawieszeniem, poza usterkami łożysk kół.

Układ elektryczny: zdarzają się drobne awarie, jednak nic znaczącego

Ile kosztuje Corolla E12?

Ceny Corolli E12 zaczynają się od około 15 000 złotych. Zakup Diesla z początku produkcji to wydatek około 18000-21000 złotych. W przypadku silnika benzynowego można znaleźć ciekawą ofertę już w granicach 16 000 – 17 000 tysięcy. Wersje po liftowe są kilka, a czasem nawet kilkanaście tysięcy droższe. Należy uważać na wyeksploatowane modele – zazwyczaj T-Sport i kombi. Mało kto kupuje auto o mocy 192KM do spokojnej jazdy.

Ceny części

Niektóre części są drogie i trudno dostępne. Przykładem jest przegub do auta ze 110-konnym silnikiem Diesla. Bardzo trudno jest go znaleźć, występuje bowiem raczej z całą półosią. Znalezienie samego przegubu jest w praktyce bardzo trudne.

Filtra powietrza: od 30 złotych

Filtr paliwa: od 20 złotych

Klocki hamulcowe: od 120 złotych

Podsumowując, Corolla E12 jest ciekawą ofertą na rynku aut używanych. To dość wysokie auto, co na pewno docenią osoby starsze. Również dla młodych coś się znajdzie, np. model T-Sport.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

REKLAMA