REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

Kalinowski Marcin
Opel Vectra C Caravan
Opel Vectra C Caravan
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel Vectra C pojawiła się na rynku w 2002 roku. Mimo, że w 2008 roku zastąpiła ją nowsza Insignia, to nadal jest bardzo ciekawą propozycją na rynku aut używanych.

Jedną z głównych zalet Opla Vectry C jest to, że nie jest... Volkswagenem. W tym wypadku brak prestiżu otaczającego Passata jest o tyle pozytywny, że porównywalny egzemplarz Vectry można po prostu kupić taniej. Niestety odbija się to między innymi na jakości wykończenia wnętrza, które nie dorównuje VW.

REKLAMA

REKLAMA

Opel Vectra C kombi kontynuuje tradycję, jaką rozpoczęła już Omega kombi: ze swoim przepastnym bagażnikiem i dużą ilością miejsca w kabinie pasażerskiej jest po prostu niezwykle praktycznym samochodem. W Wersji Caravan pojemność bagażnika to 530 litrów - po złożeniu foteli wzrasta on aż do 1850 litrów!

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Vectra

Niestety Vectra, choć praktyczna i dość niezawodna, nie ma w sobie za grosz polotu, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Na pewno istnieją osoby uważające Vectrę za szczyt dobrego designu, ale prawda jest taka, że samochód ten niczyjej uwagi na ulicy nie zwróci.

REKLAMA

Silniki

Pod maską Vectry znajdziemy dwa rodzaje silników: benzynowe i Diesla. Niestety, co w autach Opla jest już tradycją, w przypadku silników benzynowych możemy jeździć albo wolno i niezbyt oszczędnie, albo w miarę szybko i zużywać benzynę wiadrami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Benzynowe

1,6 100/105 KM - najsłabszy, podstawowy silnik.

1,8 122/140 KM - wariant 122-konny zużywa tyle paliwa co 147-konna wersja 2,2 litra, brakuje jej jednak dynamiki. Jest jednak dobrym wyborem jeśli planujemy założenie instalacji LPG. Wersja 140-konna niestety już instalację LPG znosi słabo.

2,0 Turbo 175 KM - szukając szybkiej Vectry powinniśmy zainteresować się tym wariantem. W miarę dynamiczny silnik, nie zużywa jednak takiej ilości paliwa jak V6-tki. Jest to też silnik najbardziej podatny na chiptuning, znane są przypadki "wyciągnięcia" z tego silnika nawet 260 KM mocy

2,2 147/155 KM - silnik wolnossący, najlepszy wybór ze wszystkich jednostek benzynowych w Vectrze. Zużywa podobne ilości paliwa co wersja 1,8 litra. Instalację LPG można zakładać bez obaw, jednak tylko do wersji 147-konnej. Wersja Direct (155 KM)  W przypadku tego silnika krąży dużo opinii o awaryjnym łańcuchu rozrządu, dotyczy to jednak starszych silników montowanych w Vectrach B - silnik 2,2 w Vectrze C już nie ma tej wady.

2,8 Turbo 230/250/255/280 - turbodoładowana V6-tka. Auto jest bardzo dynamiczne, jednak zużywa już wręcz absurdalne ilości paliwa jak na sedana/kombi klasy średniej o niezbyt luksusowym wnętrzu. Wersje z tym silnikiem mają bogate wyposażenie i sportowe fotele Recaro.

3,2 211 KM - wolnossąca wersja silnika V6. Wycofana z gamy w 2005 roku. Bardzo dobry silnik, zużywa dużo paliwa, można jednak bez obaw założyć instalacje LPG. Należy unikać tylko wersji z automatyczną skrzynią biegów, dużo kłopotów sprawiają tam chłodnice.

Diesle

Drugim typem silników są Diesle. Dla osób nie chcących zostawiać majątku przy dystrybutorze kupno Vectry C w dieslu to właściwie jedyna szansa, choć niestety wybór dobrej wersji jest równie trudny co spacer po polu minowym.

1,9 CDTi 100/120 KM - silnik stworzony razem z Fiatem. Wersja ośmiozaworowa. Zdarzają się wycieki oleju z turbiny, niemniej jednak jest to bardzo dobry silnik, niezawodny i oszczędny.

1,9 CDTi 150 KM - wersja szesnastozaworowa. Krąży o nim bardzo dużo sprzecznych opinii: jedni wychwalają, inni przeklinają. Jeśli kierowca lubi szybko jeździć i ostro przyspieszać, musi się liczyć z awarią turbosprężarki i dwumasowego koła zamachowego. Problemy mogą sprawiać też filtry cząstek stałych (DPF) jeśli są obecne.

2,0 101 KM i 2,2 125 KM - silniki typu DTi. Mało kulturalne, w większości ofert mocno wyeksploatowane. Raczej nie polecamy.

3,0 CDTi 177/184 KM - silnik konstrukcji Isuzu, występuje w dwóch wersjach. Od wariantu 177-konnego (przed faceliftingiem w 2005 roku) należy trzymać się z daleka, mają wadę fabryczną w postaci opadających tuleji. Wersji z automatyczną skrzynią biegów należy unikać, podobnie jak w przypadku benzynowego 3,2 V6. Wersja 184-konna pojawiła się po 2005 roku, wyeliminowano w niej większość wad. Wersja droga w zakupie, ale szybka i droga.

Na co uważać kupując auto?

Nadwozie: na szczęście tutaj problemów nie ma, rdza praktycznie nie ima się Vectry C.

Zawieszenie: słabo wytrzymuje polskie drogi, a części są drogie, np. tylne wahacze są aluminiowe.

Zobacz też: Volkswagen Passat czy Opel Vectra?

Układ elektryczny: od czasu do czasu lubi zrobić przykrą niespodziankę w postaci awarii.

Ile kosztuje?

Opla Vectrę C można kupić już od około 20 tysięcy złotych, jednak trudno będzie w tej cenie znaleźć dobry i zadbany egzemplarz. Droższe są też egzemplarze z silnikami 1,9 CDTi, za te zapłacimy od około 30 tysięcy złotych, wtedy będziemy mogli kupić zadbany i na bieżąco naprawiany egzemplarz ze znaną historią. Bardzo dużo jest Vectr poflotowych. Od tych należy trzymać się z daleka. Jak to w Oplach, ceny części nie są wygórowane, zwłaszcza, że oferta zamienników jest bardzo duża.

Ceny części:

  • filtr oleju: od 10 złotych
  • filtr powietrza: od 40 złotych
  • klocki hamulcowe na przód (komplet): od 100 złotych
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA