REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin
Opel Vectra C Caravan
Opel Vectra C Caravan
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel Vectra C pojawiła się na rynku w 2002 roku. Mimo, że w 2008 roku zastąpiła ją nowsza Insignia, to nadal jest bardzo ciekawą propozycją na rynku aut używanych.

Jedną z głównych zalet Opla Vectry C jest to, że nie jest... Volkswagenem. W tym wypadku brak prestiżu otaczającego Passata jest o tyle pozytywny, że porównywalny egzemplarz Vectry można po prostu kupić taniej. Niestety odbija się to między innymi na jakości wykończenia wnętrza, które nie dorównuje VW.

REKLAMA

Opel Vectra C kombi kontynuuje tradycję, jaką rozpoczęła już Omega kombi: ze swoim przepastnym bagażnikiem i dużą ilością miejsca w kabinie pasażerskiej jest po prostu niezwykle praktycznym samochodem. W Wersji Caravan pojemność bagażnika to 530 litrów - po złożeniu foteli wzrasta on aż do 1850 litrów!

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Vectra

Niestety Vectra, choć praktyczna i dość niezawodna, nie ma w sobie za grosz polotu, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Na pewno istnieją osoby uważające Vectrę za szczyt dobrego designu, ale prawda jest taka, że samochód ten niczyjej uwagi na ulicy nie zwróci.

Silniki

Pod maską Vectry znajdziemy dwa rodzaje silników: benzynowe i Diesla. Niestety, co w autach Opla jest już tradycją, w przypadku silników benzynowych możemy jeździć albo wolno i niezbyt oszczędnie, albo w miarę szybko i zużywać benzynę wiadrami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Benzynowe

1,6 100/105 KM - najsłabszy, podstawowy silnik.

1,8 122/140 KM - wariant 122-konny zużywa tyle paliwa co 147-konna wersja 2,2 litra, brakuje jej jednak dynamiki. Jest jednak dobrym wyborem jeśli planujemy założenie instalacji LPG. Wersja 140-konna niestety już instalację LPG znosi słabo.

REKLAMA

2,0 Turbo 175 KM - szukając szybkiej Vectry powinniśmy zainteresować się tym wariantem. W miarę dynamiczny silnik, nie zużywa jednak takiej ilości paliwa jak V6-tki. Jest to też silnik najbardziej podatny na chiptuning, znane są przypadki "wyciągnięcia" z tego silnika nawet 260 KM mocy

2,2 147/155 KM - silnik wolnossący, najlepszy wybór ze wszystkich jednostek benzynowych w Vectrze. Zużywa podobne ilości paliwa co wersja 1,8 litra. Instalację LPG można zakładać bez obaw, jednak tylko do wersji 147-konnej. Wersja Direct (155 KM)  W przypadku tego silnika krąży dużo opinii o awaryjnym łańcuchu rozrządu, dotyczy to jednak starszych silników montowanych w Vectrach B - silnik 2,2 w Vectrze C już nie ma tej wady.

2,8 Turbo 230/250/255/280 - turbodoładowana V6-tka. Auto jest bardzo dynamiczne, jednak zużywa już wręcz absurdalne ilości paliwa jak na sedana/kombi klasy średniej o niezbyt luksusowym wnętrzu. Wersje z tym silnikiem mają bogate wyposażenie i sportowe fotele Recaro.

3,2 211 KM - wolnossąca wersja silnika V6. Wycofana z gamy w 2005 roku. Bardzo dobry silnik, zużywa dużo paliwa, można jednak bez obaw założyć instalacje LPG. Należy unikać tylko wersji z automatyczną skrzynią biegów, dużo kłopotów sprawiają tam chłodnice.

Diesle

Drugim typem silników są Diesle. Dla osób nie chcących zostawiać majątku przy dystrybutorze kupno Vectry C w dieslu to właściwie jedyna szansa, choć niestety wybór dobrej wersji jest równie trudny co spacer po polu minowym.

1,9 CDTi 100/120 KM - silnik stworzony razem z Fiatem. Wersja ośmiozaworowa. Zdarzają się wycieki oleju z turbiny, niemniej jednak jest to bardzo dobry silnik, niezawodny i oszczędny.

1,9 CDTi 150 KM - wersja szesnastozaworowa. Krąży o nim bardzo dużo sprzecznych opinii: jedni wychwalają, inni przeklinają. Jeśli kierowca lubi szybko jeździć i ostro przyspieszać, musi się liczyć z awarią turbosprężarki i dwumasowego koła zamachowego. Problemy mogą sprawiać też filtry cząstek stałych (DPF) jeśli są obecne.

2,0 101 KM i 2,2 125 KM - silniki typu DTi. Mało kulturalne, w większości ofert mocno wyeksploatowane. Raczej nie polecamy.

3,0 CDTi 177/184 KM - silnik konstrukcji Isuzu, występuje w dwóch wersjach. Od wariantu 177-konnego (przed faceliftingiem w 2005 roku) należy trzymać się z daleka, mają wadę fabryczną w postaci opadających tuleji. Wersji z automatyczną skrzynią biegów należy unikać, podobnie jak w przypadku benzynowego 3,2 V6. Wersja 184-konna pojawiła się po 2005 roku, wyeliminowano w niej większość wad. Wersja droga w zakupie, ale szybka i droga.

Na co uważać kupując auto?

Nadwozie: na szczęście tutaj problemów nie ma, rdza praktycznie nie ima się Vectry C.

Zawieszenie: słabo wytrzymuje polskie drogi, a części są drogie, np. tylne wahacze są aluminiowe.

Zobacz też: Volkswagen Passat czy Opel Vectra?

Układ elektryczny: od czasu do czasu lubi zrobić przykrą niespodziankę w postaci awarii.

Ile kosztuje?

Opla Vectrę C można kupić już od około 20 tysięcy złotych, jednak trudno będzie w tej cenie znaleźć dobry i zadbany egzemplarz. Droższe są też egzemplarze z silnikami 1,9 CDTi, za te zapłacimy od około 30 tysięcy złotych, wtedy będziemy mogli kupić zadbany i na bieżąco naprawiany egzemplarz ze znaną historią. Bardzo dużo jest Vectr poflotowych. Od tych należy trzymać się z daleka. Jak to w Oplach, ceny części nie są wygórowane, zwłaszcza, że oferta zamienników jest bardzo duża.

Ceny części:

  • filtr oleju: od 10 złotych
  • filtr powietrza: od 40 złotych
  • klocki hamulcowe na przód (komplet): od 100 złotych
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA