REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin
Opel Vectra C Caravan
Opel Vectra C Caravan
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel Vectra C pojawiła się na rynku w 2002 roku. Mimo, że w 2008 roku zastąpiła ją nowsza Insignia, to nadal jest bardzo ciekawą propozycją na rynku aut używanych.

Jedną z głównych zalet Opla Vectry C jest to, że nie jest... Volkswagenem. W tym wypadku brak prestiżu otaczającego Passata jest o tyle pozytywny, że porównywalny egzemplarz Vectry można po prostu kupić taniej. Niestety odbija się to między innymi na jakości wykończenia wnętrza, które nie dorównuje VW.

REKLAMA

REKLAMA

Opel Vectra C kombi kontynuuje tradycję, jaką rozpoczęła już Omega kombi: ze swoim przepastnym bagażnikiem i dużą ilością miejsca w kabinie pasażerskiej jest po prostu niezwykle praktycznym samochodem. W Wersji Caravan pojemność bagażnika to 530 litrów - po złożeniu foteli wzrasta on aż do 1850 litrów!

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Vectra

Niestety Vectra, choć praktyczna i dość niezawodna, nie ma w sobie za grosz polotu, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Na pewno istnieją osoby uważające Vectrę za szczyt dobrego designu, ale prawda jest taka, że samochód ten niczyjej uwagi na ulicy nie zwróci.

REKLAMA

Silniki

Pod maską Vectry znajdziemy dwa rodzaje silników: benzynowe i Diesla. Niestety, co w autach Opla jest już tradycją, w przypadku silników benzynowych możemy jeździć albo wolno i niezbyt oszczędnie, albo w miarę szybko i zużywać benzynę wiadrami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Benzynowe

1,6 100/105 KM - najsłabszy, podstawowy silnik.

1,8 122/140 KM - wariant 122-konny zużywa tyle paliwa co 147-konna wersja 2,2 litra, brakuje jej jednak dynamiki. Jest jednak dobrym wyborem jeśli planujemy założenie instalacji LPG. Wersja 140-konna niestety już instalację LPG znosi słabo.

2,0 Turbo 175 KM - szukając szybkiej Vectry powinniśmy zainteresować się tym wariantem. W miarę dynamiczny silnik, nie zużywa jednak takiej ilości paliwa jak V6-tki. Jest to też silnik najbardziej podatny na chiptuning, znane są przypadki "wyciągnięcia" z tego silnika nawet 260 KM mocy

2,2 147/155 KM - silnik wolnossący, najlepszy wybór ze wszystkich jednostek benzynowych w Vectrze. Zużywa podobne ilości paliwa co wersja 1,8 litra. Instalację LPG można zakładać bez obaw, jednak tylko do wersji 147-konnej. Wersja Direct (155 KM)  W przypadku tego silnika krąży dużo opinii o awaryjnym łańcuchu rozrządu, dotyczy to jednak starszych silników montowanych w Vectrach B - silnik 2,2 w Vectrze C już nie ma tej wady.

2,8 Turbo 230/250/255/280 - turbodoładowana V6-tka. Auto jest bardzo dynamiczne, jednak zużywa już wręcz absurdalne ilości paliwa jak na sedana/kombi klasy średniej o niezbyt luksusowym wnętrzu. Wersje z tym silnikiem mają bogate wyposażenie i sportowe fotele Recaro.

3,2 211 KM - wolnossąca wersja silnika V6. Wycofana z gamy w 2005 roku. Bardzo dobry silnik, zużywa dużo paliwa, można jednak bez obaw założyć instalacje LPG. Należy unikać tylko wersji z automatyczną skrzynią biegów, dużo kłopotów sprawiają tam chłodnice.

Diesle

Drugim typem silników są Diesle. Dla osób nie chcących zostawiać majątku przy dystrybutorze kupno Vectry C w dieslu to właściwie jedyna szansa, choć niestety wybór dobrej wersji jest równie trudny co spacer po polu minowym.

1,9 CDTi 100/120 KM - silnik stworzony razem z Fiatem. Wersja ośmiozaworowa. Zdarzają się wycieki oleju z turbiny, niemniej jednak jest to bardzo dobry silnik, niezawodny i oszczędny.

1,9 CDTi 150 KM - wersja szesnastozaworowa. Krąży o nim bardzo dużo sprzecznych opinii: jedni wychwalają, inni przeklinają. Jeśli kierowca lubi szybko jeździć i ostro przyspieszać, musi się liczyć z awarią turbosprężarki i dwumasowego koła zamachowego. Problemy mogą sprawiać też filtry cząstek stałych (DPF) jeśli są obecne.

2,0 101 KM i 2,2 125 KM - silniki typu DTi. Mało kulturalne, w większości ofert mocno wyeksploatowane. Raczej nie polecamy.

3,0 CDTi 177/184 KM - silnik konstrukcji Isuzu, występuje w dwóch wersjach. Od wariantu 177-konnego (przed faceliftingiem w 2005 roku) należy trzymać się z daleka, mają wadę fabryczną w postaci opadających tuleji. Wersji z automatyczną skrzynią biegów należy unikać, podobnie jak w przypadku benzynowego 3,2 V6. Wersja 184-konna pojawiła się po 2005 roku, wyeliminowano w niej większość wad. Wersja droga w zakupie, ale szybka i droga.

Na co uważać kupując auto?

Nadwozie: na szczęście tutaj problemów nie ma, rdza praktycznie nie ima się Vectry C.

Zawieszenie: słabo wytrzymuje polskie drogi, a części są drogie, np. tylne wahacze są aluminiowe.

Zobacz też: Volkswagen Passat czy Opel Vectra?

Układ elektryczny: od czasu do czasu lubi zrobić przykrą niespodziankę w postaci awarii.

Ile kosztuje?

Opla Vectrę C można kupić już od około 20 tysięcy złotych, jednak trudno będzie w tej cenie znaleźć dobry i zadbany egzemplarz. Droższe są też egzemplarze z silnikami 1,9 CDTi, za te zapłacimy od około 30 tysięcy złotych, wtedy będziemy mogli kupić zadbany i na bieżąco naprawiany egzemplarz ze znaną historią. Bardzo dużo jest Vectr poflotowych. Od tych należy trzymać się z daleka. Jak to w Oplach, ceny części nie są wygórowane, zwłaszcza, że oferta zamienników jest bardzo duża.

Ceny części:

  • filtr oleju: od 10 złotych
  • filtr powietrza: od 40 złotych
  • klocki hamulcowe na przód (komplet): od 100 złotych
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA