REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

Kalinowski Marcin
Opel Vectra C Caravan
Opel Vectra C Caravan
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel Vectra C pojawiła się na rynku w 2002 roku. Mimo, że w 2008 roku zastąpiła ją nowsza Insignia, to nadal jest bardzo ciekawą propozycją na rynku aut używanych.

Jedną z głównych zalet Opla Vectry C jest to, że nie jest... Volkswagenem. W tym wypadku brak prestiżu otaczającego Passata jest o tyle pozytywny, że porównywalny egzemplarz Vectry można po prostu kupić taniej. Niestety odbija się to między innymi na jakości wykończenia wnętrza, które nie dorównuje VW.

REKLAMA

REKLAMA

Opel Vectra C kombi kontynuuje tradycję, jaką rozpoczęła już Omega kombi: ze swoim przepastnym bagażnikiem i dużą ilością miejsca w kabinie pasażerskiej jest po prostu niezwykle praktycznym samochodem. W Wersji Caravan pojemność bagażnika to 530 litrów - po złożeniu foteli wzrasta on aż do 1850 litrów!

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Vectra

Niestety Vectra, choć praktyczna i dość niezawodna, nie ma w sobie za grosz polotu, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Na pewno istnieją osoby uważające Vectrę za szczyt dobrego designu, ale prawda jest taka, że samochód ten niczyjej uwagi na ulicy nie zwróci.

REKLAMA

Silniki

Pod maską Vectry znajdziemy dwa rodzaje silników: benzynowe i Diesla. Niestety, co w autach Opla jest już tradycją, w przypadku silników benzynowych możemy jeździć albo wolno i niezbyt oszczędnie, albo w miarę szybko i zużywać benzynę wiadrami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Benzynowe

1,6 100/105 KM - najsłabszy, podstawowy silnik.

1,8 122/140 KM - wariant 122-konny zużywa tyle paliwa co 147-konna wersja 2,2 litra, brakuje jej jednak dynamiki. Jest jednak dobrym wyborem jeśli planujemy założenie instalacji LPG. Wersja 140-konna niestety już instalację LPG znosi słabo.

2,0 Turbo 175 KM - szukając szybkiej Vectry powinniśmy zainteresować się tym wariantem. W miarę dynamiczny silnik, nie zużywa jednak takiej ilości paliwa jak V6-tki. Jest to też silnik najbardziej podatny na chiptuning, znane są przypadki "wyciągnięcia" z tego silnika nawet 260 KM mocy

2,2 147/155 KM - silnik wolnossący, najlepszy wybór ze wszystkich jednostek benzynowych w Vectrze. Zużywa podobne ilości paliwa co wersja 1,8 litra. Instalację LPG można zakładać bez obaw, jednak tylko do wersji 147-konnej. Wersja Direct (155 KM)  W przypadku tego silnika krąży dużo opinii o awaryjnym łańcuchu rozrządu, dotyczy to jednak starszych silników montowanych w Vectrach B - silnik 2,2 w Vectrze C już nie ma tej wady.

2,8 Turbo 230/250/255/280 - turbodoładowana V6-tka. Auto jest bardzo dynamiczne, jednak zużywa już wręcz absurdalne ilości paliwa jak na sedana/kombi klasy średniej o niezbyt luksusowym wnętrzu. Wersje z tym silnikiem mają bogate wyposażenie i sportowe fotele Recaro.

3,2 211 KM - wolnossąca wersja silnika V6. Wycofana z gamy w 2005 roku. Bardzo dobry silnik, zużywa dużo paliwa, można jednak bez obaw założyć instalacje LPG. Należy unikać tylko wersji z automatyczną skrzynią biegów, dużo kłopotów sprawiają tam chłodnice.

Diesle

Drugim typem silników są Diesle. Dla osób nie chcących zostawiać majątku przy dystrybutorze kupno Vectry C w dieslu to właściwie jedyna szansa, choć niestety wybór dobrej wersji jest równie trudny co spacer po polu minowym.

1,9 CDTi 100/120 KM - silnik stworzony razem z Fiatem. Wersja ośmiozaworowa. Zdarzają się wycieki oleju z turbiny, niemniej jednak jest to bardzo dobry silnik, niezawodny i oszczędny.

1,9 CDTi 150 KM - wersja szesnastozaworowa. Krąży o nim bardzo dużo sprzecznych opinii: jedni wychwalają, inni przeklinają. Jeśli kierowca lubi szybko jeździć i ostro przyspieszać, musi się liczyć z awarią turbosprężarki i dwumasowego koła zamachowego. Problemy mogą sprawiać też filtry cząstek stałych (DPF) jeśli są obecne.

2,0 101 KM i 2,2 125 KM - silniki typu DTi. Mało kulturalne, w większości ofert mocno wyeksploatowane. Raczej nie polecamy.

3,0 CDTi 177/184 KM - silnik konstrukcji Isuzu, występuje w dwóch wersjach. Od wariantu 177-konnego (przed faceliftingiem w 2005 roku) należy trzymać się z daleka, mają wadę fabryczną w postaci opadających tuleji. Wersji z automatyczną skrzynią biegów należy unikać, podobnie jak w przypadku benzynowego 3,2 V6. Wersja 184-konna pojawiła się po 2005 roku, wyeliminowano w niej większość wad. Wersja droga w zakupie, ale szybka i droga.

Na co uważać kupując auto?

Nadwozie: na szczęście tutaj problemów nie ma, rdza praktycznie nie ima się Vectry C.

Zawieszenie: słabo wytrzymuje polskie drogi, a części są drogie, np. tylne wahacze są aluminiowe.

Zobacz też: Volkswagen Passat czy Opel Vectra?

Układ elektryczny: od czasu do czasu lubi zrobić przykrą niespodziankę w postaci awarii.

Ile kosztuje?

Opla Vectrę C można kupić już od około 20 tysięcy złotych, jednak trudno będzie w tej cenie znaleźć dobry i zadbany egzemplarz. Droższe są też egzemplarze z silnikami 1,9 CDTi, za te zapłacimy od około 30 tysięcy złotych, wtedy będziemy mogli kupić zadbany i na bieżąco naprawiany egzemplarz ze znaną historią. Bardzo dużo jest Vectr poflotowych. Od tych należy trzymać się z daleka. Jak to w Oplach, ceny części nie są wygórowane, zwłaszcza, że oferta zamienników jest bardzo duża.

Ceny części:

  • filtr oleju: od 10 złotych
  • filtr powietrza: od 40 złotych
  • klocki hamulcowe na przód (komplet): od 100 złotych
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA