REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Passat czy Opel Vectra?

Konrad Bagiński
fot. Mototarget
fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Dwa niemieckie auta, duże, przestronne, wygodne. Często wykorzystywane jako służbowe, rodzinne, limuzyny i woły robocze. Który jest bardziej wszechstronny, bardziej niezawodny, po prostu lepszy?

Volkswagen Passat podobnie jak Golf zdążył obrosnąć legendą. Wieść niesie, że jest trwały, bezawaryjny i doskonały jakościowo. Opel Vectra wyszedł już z produkcji, zastąpiła go Insignia. Ale dał się poznać jako solidne auto. Vectra była częstym wyborem wielu firm i korporacji - do dziś jeździ sporo służbówek a ich stan nie pozostawia wiele do życzenia. Ba, wybór jednej z korporacji daje już na starcie punkt przewagi Oplowi. Większość kierowców na widok Vectry w lusterku zwalnia i zjeżdża na prawą stronę jezdni. A jeśli na desce rozdzielczej jest coś białego – efekt murowany. Strach przed policyjnymi Vectrami to duży atut.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Volkswagenie Passacie

Ostatnia produkowana wersja Vectry nosiła kryptonim C (2002 – 2008), obecny Passat oznaczony jest jako B6 lub 3C. Wszedł na rynek w roku 2005 i do dziś jest schodzi z taśm.

Co ładniejsze?

REKLAMA

Sylwetka Vectry może się podobać. Jest zwarta, silna, nieco kanciasta, ale wygląda nowocześnie. Auto nie sprawia wrażenia dużego, w przeciwieństwie do Passata. Pomiary to potwierdzają – VW ma 4765 mm długości (kombi 4774 mm), Opel - 4596 mm (kombi 4822), szerokość Passata to 1820 mm, Vectry – 1798 mm. Auto z Wolfsburga jest też o ok. 2 cm wyższe. Passat po prostu celuje w klasę wyższą – stąd duży rozmiar. Stylistykę Volkswagena trudno uznać za porywającą – jest duży, obły i trudno się za nim obejrzeć.

VW występuje w dwóch wersjach nadwoziowych – sedan i kombi, Vectra ma o jedną więcej – pięciodrzwiowy liftback. Owszem, jest jeszcze Passat CC, ale jego wejście na rynek zbiegło się z końcem produkcji Vectry, więc porównanie byłoby nie na miejscu.

Mimo (nieco) mniejszych rozmiarów w kwestii stylu wygrywa Vectra. Trzeba jednak podkreślić, że to taki typowo niemiecki styl, mało finezyjny, dość pancerny. Chyba nieprzypadkowo Vectry kupiło również polskie wojsko i wozi nimi generałów...

Który lepiej jeździ?

Oba auta mają niezłe zawieszenie, jak na tę klasę przystało. W Passacie jest ono zestrojone raczej twardo, ale nie traci na tym komfort jazdy. Tylna czterowahaczowa oś jest izolowana od nadwozia ramą pomocniczą. Zawieszenie Vectry również daje sporo komfortu, jednocześnie dokładnie przekazując kierowcy co dzieje się na dole. Oba auta są bardzo poprawne – chyba trzeba ogłosić remis. Ale ze wskazaniem na Passata – ma seryjnie montowane ESP.

Interior

Wnętrze to kwestia gustu. Oba auta w środku są ergonomiczne, ładnie poukładane. I jedno, i drugie ma fajne praktyczne rozwiązania. Passat jest nieco większy, więc oferuje trochę więcej przestrzeni. Ale nie w bagażniku – tu króluje Opel, dając 500 l pojemności, VW „tylko” 475. Również w wersji kombi – często wybieranej przez polskich klientów – lepiej sprawdzi się Vectra. Jest dłuższa od Passata w wersji Variant i oferuje w standardzie oferuje 530 litrów. Co prawda VW chwali się, że do Passata można zapakować ponad 600 litrów, ale pod warunkiem, że zamiast koła zapasowego mamy tzw. zestaw naprawczy. Z kołem zapasowym pojemność bagażnika wynosi 513 litrów. Poza tym bagażnik Opla jest dużo lepiej pomyślany – są tu uchwyty, siatki a próg załadunku jest niski.

Cóż, to oznacza chyba remis. Oba auta najlepiej obejrzeć i dobrać to, które w ważnych dla nas detalach jest lepsze.

Silniki: niemiecki pojedynek

Może od razu ogłosimy remis? Najpopularniejsze wersje silnikowe w Oplu i Volkswagenie są do siebie bardzo zbliżone osiągami. Dwulitrowe benzynowe FSI w Passacie i 2.2 w Vectrze sprawnie rozpędzają auta i dają swobodę podróżowania. Podobnie turbodiesle – dwulitrowe silniki mają bardzo podobne parametry.

Zobacz również: Opinie kierowców o Oplu Vectra

Koszty

Można się domyślić, że również ceny aut są zbliżone. Mniej więcej za 25-30 tysięcy można kupić auta obu marek z rocznika 2006. Oba auta nie są skłonne poddawać się korozji, nie mają jakichś typowych problemów. To sprawdzone konstrukcje, dopracowywane przez lata. Reasumując – o wyborze z tych dwóch modeli powinny decydować detale i bardzo konkretne przeznaczenie. Do wożenia kartonów lepsza będzie Vectra, do dłuższych podróży raczej Passat.

VW Passat

Porównanie Volkswagena Passata i Opla Vectry
Opel Vectra
Silniki: Benzynowe: 1.4 TSI 122KM; 1.4 TSI EcoFuel 150 KM; 1.6 16V - 102 KM; 1.6 FSI 115 KM; 1.8 TSI 160 KM; 2.0 FSI 150 KM; 2.0 TSI 200 KM; 3.2 FSI VR6 250 KM; R36 3.6 FSI VR6 300KM.
Diesla: 1.6 TDI 16V (CR) 105 KM; 1.9 TDI (PD) 105 KM; 2.0 TDI 16V (CR) 110 KM; 2.0 TDI (PD) 136 KM; 2.0 TDI (PD) 140 KM; 2.0 TDI 16V (PD) 140 KM; 2.0 TDI 16V (CR) 140 KM; 2.0 TDI 16V (CR) 143 KM; 2.0 TDI 16V (PD) 170 KM; 2.0 TDI 16V (CR) 170 KM.
Benzynowe: 1.6 16V 100 KM; 1.8 16V 122 KM; 2.2 16V 147 KM; 2.2 Direct 16V 155 KM; 2.0 T 16V 175 KM; 3.2 V6 211 KM; 2.8 V6 Turbo 230, 250, 255 i 280 KM.

Diesla: 2.0 DTI 16V 100 KM; 2.2 DTI 16V 125 KM; 1.9 CDTI 8V 100, 8V 120 i 16V 150 KM; 3.0 CDTI V6 177 i 186 KM
Skrzynia biegów: 5,6-biegowa manualna 6-biegowa DSG 5,6-biegowa manualna 5,6-biegowa automatyczna, sekwencyjna
Długość: 4765 mm sedan; sedan i liftback - 4596 mm 4774 mm kombi kombi - 4822 mm (4840mm po face liftingu)
Szerokość: 1820 mm; sedan liftback i kombi - 1798 mm
Wysokość: 1472 mm sedan sedan i liftback - 1460 mm; 1517 mm kombi kombi - 1500 mm

fot. Newspress
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA