REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Passat czy Opel Vectra?

Konrad Bagiński
fot. Mototarget
fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Dwa niemieckie auta, duże, przestronne, wygodne. Często wykorzystywane jako służbowe, rodzinne, limuzyny i woły robocze. Który jest bardziej wszechstronny, bardziej niezawodny, po prostu lepszy?

Volkswagen Passat podobnie jak Golf zdążył obrosnąć legendą. Wieść niesie, że jest trwały, bezawaryjny i doskonały jakościowo. Opel Vectra wyszedł już z produkcji, zastąpiła go Insignia. Ale dał się poznać jako solidne auto. Vectra była częstym wyborem wielu firm i korporacji - do dziś jeździ sporo służbówek a ich stan nie pozostawia wiele do życzenia. Ba, wybór jednej z korporacji daje już na starcie punkt przewagi Oplowi. Większość kierowców na widok Vectry w lusterku zwalnia i zjeżdża na prawą stronę jezdni. A jeśli na desce rozdzielczej jest coś białego – efekt murowany. Strach przed policyjnymi Vectrami to duży atut.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Volkswagenie Passacie

Ostatnia produkowana wersja Vectry nosiła kryptonim C (2002 – 2008), obecny Passat oznaczony jest jako B6 lub 3C. Wszedł na rynek w roku 2005 i do dziś jest schodzi z taśm.

Co ładniejsze?

REKLAMA

Sylwetka Vectry może się podobać. Jest zwarta, silna, nieco kanciasta, ale wygląda nowocześnie. Auto nie sprawia wrażenia dużego, w przeciwieństwie do Passata. Pomiary to potwierdzają – VW ma 4765 mm długości (kombi 4774 mm), Opel - 4596 mm (kombi 4822), szerokość Passata to 1820 mm, Vectry – 1798 mm. Auto z Wolfsburga jest też o ok. 2 cm wyższe. Passat po prostu celuje w klasę wyższą – stąd duży rozmiar. Stylistykę Volkswagena trudno uznać za porywającą – jest duży, obły i trudno się za nim obejrzeć.

VW występuje w dwóch wersjach nadwoziowych – sedan i kombi, Vectra ma o jedną więcej – pięciodrzwiowy liftback. Owszem, jest jeszcze Passat CC, ale jego wejście na rynek zbiegło się z końcem produkcji Vectry, więc porównanie byłoby nie na miejscu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mimo (nieco) mniejszych rozmiarów w kwestii stylu wygrywa Vectra. Trzeba jednak podkreślić, że to taki typowo niemiecki styl, mało finezyjny, dość pancerny. Chyba nieprzypadkowo Vectry kupiło również polskie wojsko i wozi nimi generałów...

Który lepiej jeździ?

Oba auta mają niezłe zawieszenie, jak na tę klasę przystało. W Passacie jest ono zestrojone raczej twardo, ale nie traci na tym komfort jazdy. Tylna czterowahaczowa oś jest izolowana od nadwozia ramą pomocniczą. Zawieszenie Vectry również daje sporo komfortu, jednocześnie dokładnie przekazując kierowcy co dzieje się na dole. Oba auta są bardzo poprawne – chyba trzeba ogłosić remis. Ale ze wskazaniem na Passata – ma seryjnie montowane ESP.

Interior

Wnętrze to kwestia gustu. Oba auta w środku są ergonomiczne, ładnie poukładane. I jedno, i drugie ma fajne praktyczne rozwiązania. Passat jest nieco większy, więc oferuje trochę więcej przestrzeni. Ale nie w bagażniku – tu króluje Opel, dając 500 l pojemności, VW „tylko” 475. Również w wersji kombi – często wybieranej przez polskich klientów – lepiej sprawdzi się Vectra. Jest dłuższa od Passata w wersji Variant i oferuje w standardzie oferuje 530 litrów. Co prawda VW chwali się, że do Passata można zapakować ponad 600 litrów, ale pod warunkiem, że zamiast koła zapasowego mamy tzw. zestaw naprawczy. Z kołem zapasowym pojemność bagażnika wynosi 513 litrów. Poza tym bagażnik Opla jest dużo lepiej pomyślany – są tu uchwyty, siatki a próg załadunku jest niski.

Cóż, to oznacza chyba remis. Oba auta najlepiej obejrzeć i dobrać to, które w ważnych dla nas detalach jest lepsze.

Silniki: niemiecki pojedynek

Może od razu ogłosimy remis? Najpopularniejsze wersje silnikowe w Oplu i Volkswagenie są do siebie bardzo zbliżone osiągami. Dwulitrowe benzynowe FSI w Passacie i 2.2 w Vectrze sprawnie rozpędzają auta i dają swobodę podróżowania. Podobnie turbodiesle – dwulitrowe silniki mają bardzo podobne parametry.

Zobacz również: Opinie kierowców o Oplu Vectra

Koszty

Można się domyślić, że również ceny aut są zbliżone. Mniej więcej za 25-30 tysięcy można kupić auta obu marek z rocznika 2006. Oba auta nie są skłonne poddawać się korozji, nie mają jakichś typowych problemów. To sprawdzone konstrukcje, dopracowywane przez lata. Reasumując – o wyborze z tych dwóch modeli powinny decydować detale i bardzo konkretne przeznaczenie. Do wożenia kartonów lepsza będzie Vectra, do dłuższych podróży raczej Passat.

VW Passat

Porównanie Volkswagena Passata i Opla Vectry
Opel Vectra
Silniki: Benzynowe: 1.4 TSI 122KM; 1.4 TSI EcoFuel 150 KM; 1.6 16V - 102 KM; 1.6 FSI 115 KM; 1.8 TSI 160 KM; 2.0 FSI 150 KM; 2.0 TSI 200 KM; 3.2 FSI VR6 250 KM; R36 3.6 FSI VR6 300KM.
Diesla: 1.6 TDI 16V (CR) 105 KM; 1.9 TDI (PD) 105 KM; 2.0 TDI 16V (CR) 110 KM; 2.0 TDI (PD) 136 KM; 2.0 TDI (PD) 140 KM; 2.0 TDI 16V (PD) 140 KM; 2.0 TDI 16V (CR) 140 KM; 2.0 TDI 16V (CR) 143 KM; 2.0 TDI 16V (PD) 170 KM; 2.0 TDI 16V (CR) 170 KM.
Benzynowe: 1.6 16V 100 KM; 1.8 16V 122 KM; 2.2 16V 147 KM; 2.2 Direct 16V 155 KM; 2.0 T 16V 175 KM; 3.2 V6 211 KM; 2.8 V6 Turbo 230, 250, 255 i 280 KM.

Diesla: 2.0 DTI 16V 100 KM; 2.2 DTI 16V 125 KM; 1.9 CDTI 8V 100, 8V 120 i 16V 150 KM; 3.0 CDTI V6 177 i 186 KM
Skrzynia biegów: 5,6-biegowa manualna 6-biegowa DSG 5,6-biegowa manualna 5,6-biegowa automatyczna, sekwencyjna
Długość: 4765 mm sedan; sedan i liftback - 4596 mm 4774 mm kombi kombi - 4822 mm (4840mm po face liftingu)
Szerokość: 1820 mm; sedan liftback i kombi - 1798 mm
Wysokość: 1472 mm sedan sedan i liftback - 1460 mm; 1517 mm kombi kombi - 1500 mm

fot. Newspress
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA