REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Passat czy Opel Vectra?

Konrad Bagiński
fot. Mototarget
fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Dwa niemieckie auta, duże, przestronne, wygodne. Często wykorzystywane jako służbowe, rodzinne, limuzyny i woły robocze. Który jest bardziej wszechstronny, bardziej niezawodny, po prostu lepszy?

Volkswagen Passat podobnie jak Golf zdążył obrosnąć legendą. Wieść niesie, że jest trwały, bezawaryjny i doskonały jakościowo. Opel Vectra wyszedł już z produkcji, zastąpiła go Insignia. Ale dał się poznać jako solidne auto. Vectra była częstym wyborem wielu firm i korporacji - do dziś jeździ sporo służbówek a ich stan nie pozostawia wiele do życzenia. Ba, wybór jednej z korporacji daje już na starcie punkt przewagi Oplowi. Większość kierowców na widok Vectry w lusterku zwalnia i zjeżdża na prawą stronę jezdni. A jeśli na desce rozdzielczej jest coś białego – efekt murowany. Strach przed policyjnymi Vectrami to duży atut.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Volkswagenie Passacie

Ostatnia produkowana wersja Vectry nosiła kryptonim C (2002 – 2008), obecny Passat oznaczony jest jako B6 lub 3C. Wszedł na rynek w roku 2005 i do dziś jest schodzi z taśm.

Co ładniejsze?

REKLAMA

Sylwetka Vectry może się podobać. Jest zwarta, silna, nieco kanciasta, ale wygląda nowocześnie. Auto nie sprawia wrażenia dużego, w przeciwieństwie do Passata. Pomiary to potwierdzają – VW ma 4765 mm długości (kombi 4774 mm), Opel - 4596 mm (kombi 4822), szerokość Passata to 1820 mm, Vectry – 1798 mm. Auto z Wolfsburga jest też o ok. 2 cm wyższe. Passat po prostu celuje w klasę wyższą – stąd duży rozmiar. Stylistykę Volkswagena trudno uznać za porywającą – jest duży, obły i trudno się za nim obejrzeć.

VW występuje w dwóch wersjach nadwoziowych – sedan i kombi, Vectra ma o jedną więcej – pięciodrzwiowy liftback. Owszem, jest jeszcze Passat CC, ale jego wejście na rynek zbiegło się z końcem produkcji Vectry, więc porównanie byłoby nie na miejscu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mimo (nieco) mniejszych rozmiarów w kwestii stylu wygrywa Vectra. Trzeba jednak podkreślić, że to taki typowo niemiecki styl, mało finezyjny, dość pancerny. Chyba nieprzypadkowo Vectry kupiło również polskie wojsko i wozi nimi generałów...

Który lepiej jeździ?

Oba auta mają niezłe zawieszenie, jak na tę klasę przystało. W Passacie jest ono zestrojone raczej twardo, ale nie traci na tym komfort jazdy. Tylna czterowahaczowa oś jest izolowana od nadwozia ramą pomocniczą. Zawieszenie Vectry również daje sporo komfortu, jednocześnie dokładnie przekazując kierowcy co dzieje się na dole. Oba auta są bardzo poprawne – chyba trzeba ogłosić remis. Ale ze wskazaniem na Passata – ma seryjnie montowane ESP.

Interior

Wnętrze to kwestia gustu. Oba auta w środku są ergonomiczne, ładnie poukładane. I jedno, i drugie ma fajne praktyczne rozwiązania. Passat jest nieco większy, więc oferuje trochę więcej przestrzeni. Ale nie w bagażniku – tu króluje Opel, dając 500 l pojemności, VW „tylko” 475. Również w wersji kombi – często wybieranej przez polskich klientów – lepiej sprawdzi się Vectra. Jest dłuższa od Passata w wersji Variant i oferuje w standardzie oferuje 530 litrów. Co prawda VW chwali się, że do Passata można zapakować ponad 600 litrów, ale pod warunkiem, że zamiast koła zapasowego mamy tzw. zestaw naprawczy. Z kołem zapasowym pojemność bagażnika wynosi 513 litrów. Poza tym bagażnik Opla jest dużo lepiej pomyślany – są tu uchwyty, siatki a próg załadunku jest niski.

Cóż, to oznacza chyba remis. Oba auta najlepiej obejrzeć i dobrać to, które w ważnych dla nas detalach jest lepsze.

Silniki: niemiecki pojedynek

Może od razu ogłosimy remis? Najpopularniejsze wersje silnikowe w Oplu i Volkswagenie są do siebie bardzo zbliżone osiągami. Dwulitrowe benzynowe FSI w Passacie i 2.2 w Vectrze sprawnie rozpędzają auta i dają swobodę podróżowania. Podobnie turbodiesle – dwulitrowe silniki mają bardzo podobne parametry.

Zobacz również: Opinie kierowców o Oplu Vectra

Koszty

Można się domyślić, że również ceny aut są zbliżone. Mniej więcej za 25-30 tysięcy można kupić auta obu marek z rocznika 2006. Oba auta nie są skłonne poddawać się korozji, nie mają jakichś typowych problemów. To sprawdzone konstrukcje, dopracowywane przez lata. Reasumując – o wyborze z tych dwóch modeli powinny decydować detale i bardzo konkretne przeznaczenie. Do wożenia kartonów lepsza będzie Vectra, do dłuższych podróży raczej Passat.

VW Passat

Porównanie Volkswagena Passata i Opla Vectry
Opel Vectra
Silniki: Benzynowe: 1.4 TSI 122KM; 1.4 TSI EcoFuel 150 KM; 1.6 16V - 102 KM; 1.6 FSI 115 KM; 1.8 TSI 160 KM; 2.0 FSI 150 KM; 2.0 TSI 200 KM; 3.2 FSI VR6 250 KM; R36 3.6 FSI VR6 300KM.
Diesla: 1.6 TDI 16V (CR) 105 KM; 1.9 TDI (PD) 105 KM; 2.0 TDI 16V (CR) 110 KM; 2.0 TDI (PD) 136 KM; 2.0 TDI (PD) 140 KM; 2.0 TDI 16V (PD) 140 KM; 2.0 TDI 16V (CR) 140 KM; 2.0 TDI 16V (CR) 143 KM; 2.0 TDI 16V (PD) 170 KM; 2.0 TDI 16V (CR) 170 KM.
Benzynowe: 1.6 16V 100 KM; 1.8 16V 122 KM; 2.2 16V 147 KM; 2.2 Direct 16V 155 KM; 2.0 T 16V 175 KM; 3.2 V6 211 KM; 2.8 V6 Turbo 230, 250, 255 i 280 KM.

Diesla: 2.0 DTI 16V 100 KM; 2.2 DTI 16V 125 KM; 1.9 CDTI 8V 100, 8V 120 i 16V 150 KM; 3.0 CDTI V6 177 i 186 KM
Skrzynia biegów: 5,6-biegowa manualna 6-biegowa DSG 5,6-biegowa manualna 5,6-biegowa automatyczna, sekwencyjna
Długość: 4765 mm sedan; sedan i liftback - 4596 mm 4774 mm kombi kombi - 4822 mm (4840mm po face liftingu)
Szerokość: 1820 mm; sedan liftback i kombi - 1798 mm
Wysokość: 1472 mm sedan sedan i liftback - 1460 mm; 1517 mm kombi kombi - 1500 mm

fot. Newspress
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

REKLAMA

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.

REKLAMA