REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Mondeo czy Honda Accord?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Bagiński
fot. Newspress (Ford Mondeo)
fot. Newspress (Ford Mondeo)

REKLAMA

REKLAMA

Ford Mondeo trzeciej generacji (2000-2007), czy Honda Accord z lat 2002-2008? Przed tym wyborem staje wielu nabywców. Kto wygra - Europa, czy Japonia?

Oba auta mają grono zwolenników, oba są modelami bardzo udanymi. Do porównania wybraliśmy podstawowe wersje z dwulitrowymi silnikami benzynowymi. Chociaż gdybyśmy nie ograniczyli wyboru, od razu wygrałoby Mondeo. Dlaczego?

REKLAMA

REKLAMA

Otóż Honda Accord pozwala na wybór jednej z trzech wersji silnikowych (2.0 155 KM, 2.4 190 KM i 2.2 i-CDTi 140 KM), Mondeo aż sześciu, i to w różnych wariantach mocy (12 do wyboru! - 1.8 110, 125 i 130 KM, 2.0 145 KM, 2.5 V6 170 KM, 3.0 V6 204 i 226 KM oraz diesle 2.0 - 90, 115, 130 KM, 2.2 155 KM). Trzeba jednak przyznać, że te akurat fordowskie diesle uchodzą za dość awaryjne a silnik 1.8 wydaje się nieco za słaby do Mondeo. Ale za to trzylitrowa V-szóstka daje Fordowi olbrzymią przewagę w stosunku do Hondy.

Zobacz również: Opinie kierowców o Fordzie Mondeo

Dwulitrowe silniki benzynowe okazały się najpopularniejszymi w porównywanych autach i to na nich się skupimy. 

REKLAMA

Porównanie Hondy Accord 2,0 i Forda Mondeo 2,0
Honda Accord 2,0 Ford Moneo 2,0
Pojemność silnika (cm3)/liczba cylindrów/zaworów 1998/4/16 1999/4/16
Moc maks. przy obrotach 155/6000 145/6000
Maks. moment obr. 190/4500 190/4500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,1 9,8
Prędkość maksymalna (km/h) 217 215
Pojemność bagażnika (l) 459 500
Pojemność zbiornika paliwa (l) 65 58
Zużycie paliwa: trasa/miasto l/100 km) 6,2/10,6 5,8/11,5
Długość / szerokość / wysokość (cm) 466,5/176/144,5 473,1/81,2/142,9
Rozstaw osi (cm) 267 275,4

Jak widać oba auta tak naprawdę niewiele różni. Honda ma 10 koni więcej, lepiej przyspiesza, jest odrobinę mniej paliwożerna w warunkach miejskich. Honda przoduje w konstruowaniu nowoczesnych, oszczędnych i dynamicznych silników. Jej przewaga jest tu zauważalna. Za to Ford pali mniej na trasie i jest znacznie większy. Faktem jest, że oba auta są obszerne, lecz Mondeo oferuje nieco więcej miejsca zarówno ludziom, jak i dla bagażu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Opinie kierowców o Hondzie Accord

Honda ma za to lepsze wyposażenie, część opcji Mondeo jest w Accordzie standardem (dobre radio, 6 poduszek). Faktem jest jednak to, że najsłabiej wypasione auta są rzadkością w salonach – ich zadaniem jest przyciąganie klientów niską ceną. Wyposażenie nie wpływa też na cenę auta używanego – po kilku latach różnice między gorzej i lepiej wyposażonymi modelami zacierają się.

Prowadzenie – japońskie, czy europejskie

Mondeo bardzo wysoko ustawiło poprzeczkę konkurencji. Kierowca w każdym momencie doskonale czuje, co dzieje się z samochodem. Zawieszenie zestrojone jest bardzo sprężyście, Honda daje nieco więcej komfortu, ale odbywa się to kosztem pewności prowadzenia. Różnice są niewielkie, ale są. Accord nadrabia jednak zrywnością.

Cena – kryterium ostateczne

Kiedy Accord i Mondeo schodziły z taśm montażowych, różnica w cenie nie była duża. Ford kosztował mniej, jednak biorąc pod uwagę lepsze wyposażenie Hondy, chodziło o sumę 2-3 tysięcy (po doposażeniu Mondeo). Dziś różnice bardzo się pogłębiły. Fordów Mondeo po polskich drogach jeździ zdecydowanie więcej, niż Accordów. Wpływa to na niższą cenę zakupu, jak i serwisowania. Dwulitrowe Mondeo można kupić za 20-25 tysięcy, w bardzo dobrym stanie - 30, ceny Hondy zaś nie schodzą poniżej tej sumy, często przekraczają nawet 40 tysięcy złotych. Porównanie cen dotyczyło roczników 2005-2006. Warto zapłacić 10-15 tysięcy złotych więcej za Hondę? Wątpię...

fot. Newspress (Ford Mondeo)
fot. Newspress (Honda Accord)
fot. Newspress (Honda Accord)
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA