Ford Mondeo czy Honda Accord?
REKLAMA
REKLAMA
Oba auta mają grono zwolenników, oba są modelami bardzo udanymi. Do porównania wybraliśmy podstawowe wersje z dwulitrowymi silnikami benzynowymi. Chociaż gdybyśmy nie ograniczyli wyboru, od razu wygrałoby Mondeo. Dlaczego?
REKLAMA
Otóż Honda Accord pozwala na wybór jednej z trzech wersji silnikowych (2.0 155 KM, 2.4 190 KM i 2.2 i-CDTi 140 KM), Mondeo aż sześciu, i to w różnych wariantach mocy (12 do wyboru! - 1.8 110, 125 i 130 KM, 2.0 145 KM, 2.5 V6 170 KM, 3.0 V6 204 i 226 KM oraz diesle 2.0 - 90, 115, 130 KM, 2.2 155 KM). Trzeba jednak przyznać, że te akurat fordowskie diesle uchodzą za dość awaryjne a silnik 1.8 wydaje się nieco za słaby do Mondeo. Ale za to trzylitrowa V-szóstka daje Fordowi olbrzymią przewagę w stosunku do Hondy.
Zobacz również: Opinie kierowców o Fordzie Mondeo
Dwulitrowe silniki benzynowe okazały się najpopularniejszymi w porównywanych autach i to na nich się skupimy.
Honda Accord 2,0 | Ford Moneo 2,0 | |
Pojemność silnika (cm3)/liczba cylindrów/zaworów | 1998/4/16 | 1999/4/16 |
Moc maks. przy obrotach | 155/6000 | 145/6000 |
Maks. moment obr. | 190/4500 | 190/4500 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9,1 | 9,8 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 217 | 215 |
Pojemność bagażnika (l) | 459 | 500 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 65 | 58 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto l/100 km) | 6,2/10,6 | 5,8/11,5 |
Długość / szerokość / wysokość (cm) | 466,5/176/144,5 | 473,1/81,2/142,9 |
Rozstaw osi (cm) | 267 | 275,4 |
Jak widać oba auta tak naprawdę niewiele różni. Honda ma 10 koni więcej, lepiej przyspiesza, jest odrobinę mniej paliwożerna w warunkach miejskich. Honda przoduje w konstruowaniu nowoczesnych, oszczędnych i dynamicznych silników. Jej przewaga jest tu zauważalna. Za to Ford pali mniej na trasie i jest znacznie większy. Faktem jest, że oba auta są obszerne, lecz Mondeo oferuje nieco więcej miejsca zarówno ludziom, jak i dla bagażu.
Zobacz również: Opinie kierowców o Hondzie Accord
Honda ma za to lepsze wyposażenie, część opcji Mondeo jest w Accordzie standardem (dobre radio, 6 poduszek). Faktem jest jednak to, że najsłabiej wypasione auta są rzadkością w salonach – ich zadaniem jest przyciąganie klientów niską ceną. Wyposażenie nie wpływa też na cenę auta używanego – po kilku latach różnice między gorzej i lepiej wyposażonymi modelami zacierają się.
Prowadzenie – japońskie, czy europejskie
Mondeo bardzo wysoko ustawiło poprzeczkę konkurencji. Kierowca w każdym momencie doskonale czuje, co dzieje się z samochodem. Zawieszenie zestrojone jest bardzo sprężyście, Honda daje nieco więcej komfortu, ale odbywa się to kosztem pewności prowadzenia. Różnice są niewielkie, ale są. Accord nadrabia jednak zrywnością.
Cena – kryterium ostateczne
Kiedy Accord i Mondeo schodziły z taśm montażowych, różnica w cenie nie była duża. Ford kosztował mniej, jednak biorąc pod uwagę lepsze wyposażenie Hondy, chodziło o sumę 2-3 tysięcy (po doposażeniu Mondeo). Dziś różnice bardzo się pogłębiły. Fordów Mondeo po polskich drogach jeździ zdecydowanie więcej, niż Accordów. Wpływa to na niższą cenę zakupu, jak i serwisowania. Dwulitrowe Mondeo można kupić za 20-25 tysięcy, w bardzo dobrym stanie - 30, ceny Hondy zaś nie schodzą poniżej tej sumy, często przekraczają nawet 40 tysięcy złotych. Porównanie cen dotyczyło roczników 2005-2006. Warto zapłacić 10-15 tysięcy złotych więcej za Hondę? Wątpię...
REKLAMA
REKLAMA