REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
fot. Newspress (Ford Mondeo)
fot. Newspress (Ford Mondeo)

REKLAMA

REKLAMA

Ford Mondeo trzeciej generacji (2000-2007), czy Honda Accord z lat 2002-2008? Przed tym wyborem staje wielu nabywców. Kto wygra - Europa, czy Japonia?

Oba auta mają grono zwolenników, oba są modelami bardzo udanymi. Do porównania wybraliśmy podstawowe wersje z dwulitrowymi silnikami benzynowymi. Chociaż gdybyśmy nie ograniczyli wyboru, od razu wygrałoby Mondeo. Dlaczego?

REKLAMA

REKLAMA

Otóż Honda Accord pozwala na wybór jednej z trzech wersji silnikowych (2.0 155 KM, 2.4 190 KM i 2.2 i-CDTi 140 KM), Mondeo aż sześciu, i to w różnych wariantach mocy (12 do wyboru! - 1.8 110, 125 i 130 KM, 2.0 145 KM, 2.5 V6 170 KM, 3.0 V6 204 i 226 KM oraz diesle 2.0 - 90, 115, 130 KM, 2.2 155 KM). Trzeba jednak przyznać, że te akurat fordowskie diesle uchodzą za dość awaryjne a silnik 1.8 wydaje się nieco za słaby do Mondeo. Ale za to trzylitrowa V-szóstka daje Fordowi olbrzymią przewagę w stosunku do Hondy.

Zobacz również: Opinie kierowców o Fordzie Mondeo

Dwulitrowe silniki benzynowe okazały się najpopularniejszymi w porównywanych autach i to na nich się skupimy. 

REKLAMA

Porównanie Hondy Accord 2,0 i Forda Mondeo 2,0
Honda Accord 2,0 Ford Moneo 2,0
Pojemność silnika (cm3)/liczba cylindrów/zaworów 1998/4/16 1999/4/16
Moc maks. przy obrotach 155/6000 145/6000
Maks. moment obr. 190/4500 190/4500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,1 9,8
Prędkość maksymalna (km/h) 217 215
Pojemność bagażnika (l) 459 500
Pojemność zbiornika paliwa (l) 65 58
Zużycie paliwa: trasa/miasto l/100 km) 6,2/10,6 5,8/11,5
Długość / szerokość / wysokość (cm) 466,5/176/144,5 473,1/81,2/142,9
Rozstaw osi (cm) 267 275,4

Jak widać oba auta tak naprawdę niewiele różni. Honda ma 10 koni więcej, lepiej przyspiesza, jest odrobinę mniej paliwożerna w warunkach miejskich. Honda przoduje w konstruowaniu nowoczesnych, oszczędnych i dynamicznych silników. Jej przewaga jest tu zauważalna. Za to Ford pali mniej na trasie i jest znacznie większy. Faktem jest, że oba auta są obszerne, lecz Mondeo oferuje nieco więcej miejsca zarówno ludziom, jak i dla bagażu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Opinie kierowców o Hondzie Accord

Honda ma za to lepsze wyposażenie, część opcji Mondeo jest w Accordzie standardem (dobre radio, 6 poduszek). Faktem jest jednak to, że najsłabiej wypasione auta są rzadkością w salonach – ich zadaniem jest przyciąganie klientów niską ceną. Wyposażenie nie wpływa też na cenę auta używanego – po kilku latach różnice między gorzej i lepiej wyposażonymi modelami zacierają się.

Prowadzenie – japońskie, czy europejskie

Mondeo bardzo wysoko ustawiło poprzeczkę konkurencji. Kierowca w każdym momencie doskonale czuje, co dzieje się z samochodem. Zawieszenie zestrojone jest bardzo sprężyście, Honda daje nieco więcej komfortu, ale odbywa się to kosztem pewności prowadzenia. Różnice są niewielkie, ale są. Accord nadrabia jednak zrywnością.

Cena – kryterium ostateczne

Kiedy Accord i Mondeo schodziły z taśm montażowych, różnica w cenie nie była duża. Ford kosztował mniej, jednak biorąc pod uwagę lepsze wyposażenie Hondy, chodziło o sumę 2-3 tysięcy (po doposażeniu Mondeo). Dziś różnice bardzo się pogłębiły. Fordów Mondeo po polskich drogach jeździ zdecydowanie więcej, niż Accordów. Wpływa to na niższą cenę zakupu, jak i serwisowania. Dwulitrowe Mondeo można kupić za 20-25 tysięcy, w bardzo dobrym stanie - 30, ceny Hondy zaś nie schodzą poniżej tej sumy, często przekraczają nawet 40 tysięcy złotych. Porównanie cen dotyczyło roczników 2005-2006. Warto zapłacić 10-15 tysięcy złotych więcej za Hondę? Wątpię...

fot. Newspress (Ford Mondeo)
fot. Newspress (Honda Accord)
fot. Newspress (Honda Accord)
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA