REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Mondeo czy Honda Accord?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Bagiński
fot. Newspress (Ford Mondeo)
fot. Newspress (Ford Mondeo)

REKLAMA

REKLAMA

Ford Mondeo trzeciej generacji (2000-2007), czy Honda Accord z lat 2002-2008? Przed tym wyborem staje wielu nabywców. Kto wygra - Europa, czy Japonia?

Oba auta mają grono zwolenników, oba są modelami bardzo udanymi. Do porównania wybraliśmy podstawowe wersje z dwulitrowymi silnikami benzynowymi. Chociaż gdybyśmy nie ograniczyli wyboru, od razu wygrałoby Mondeo. Dlaczego?

REKLAMA

Otóż Honda Accord pozwala na wybór jednej z trzech wersji silnikowych (2.0 155 KM, 2.4 190 KM i 2.2 i-CDTi 140 KM), Mondeo aż sześciu, i to w różnych wariantach mocy (12 do wyboru! - 1.8 110, 125 i 130 KM, 2.0 145 KM, 2.5 V6 170 KM, 3.0 V6 204 i 226 KM oraz diesle 2.0 - 90, 115, 130 KM, 2.2 155 KM). Trzeba jednak przyznać, że te akurat fordowskie diesle uchodzą za dość awaryjne a silnik 1.8 wydaje się nieco za słaby do Mondeo. Ale za to trzylitrowa V-szóstka daje Fordowi olbrzymią przewagę w stosunku do Hondy.

Zobacz również: Opinie kierowców o Fordzie Mondeo

Dwulitrowe silniki benzynowe okazały się najpopularniejszymi w porównywanych autach i to na nich się skupimy. 

Porównanie Hondy Accord 2,0 i Forda Mondeo 2,0
Honda Accord 2,0 Ford Moneo 2,0
Pojemność silnika (cm3)/liczba cylindrów/zaworów 1998/4/16 1999/4/16
Moc maks. przy obrotach 155/6000 145/6000
Maks. moment obr. 190/4500 190/4500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,1 9,8
Prędkość maksymalna (km/h) 217 215
Pojemność bagażnika (l) 459 500
Pojemność zbiornika paliwa (l) 65 58
Zużycie paliwa: trasa/miasto l/100 km) 6,2/10,6 5,8/11,5
Długość / szerokość / wysokość (cm) 466,5/176/144,5 473,1/81,2/142,9
Rozstaw osi (cm) 267 275,4

Jak widać oba auta tak naprawdę niewiele różni. Honda ma 10 koni więcej, lepiej przyspiesza, jest odrobinę mniej paliwożerna w warunkach miejskich. Honda przoduje w konstruowaniu nowoczesnych, oszczędnych i dynamicznych silników. Jej przewaga jest tu zauważalna. Za to Ford pali mniej na trasie i jest znacznie większy. Faktem jest, że oba auta są obszerne, lecz Mondeo oferuje nieco więcej miejsca zarówno ludziom, jak i dla bagażu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Opinie kierowców o Hondzie Accord

Honda ma za to lepsze wyposażenie, część opcji Mondeo jest w Accordzie standardem (dobre radio, 6 poduszek). Faktem jest jednak to, że najsłabiej wypasione auta są rzadkością w salonach – ich zadaniem jest przyciąganie klientów niską ceną. Wyposażenie nie wpływa też na cenę auta używanego – po kilku latach różnice między gorzej i lepiej wyposażonymi modelami zacierają się.

Prowadzenie – japońskie, czy europejskie

Mondeo bardzo wysoko ustawiło poprzeczkę konkurencji. Kierowca w każdym momencie doskonale czuje, co dzieje się z samochodem. Zawieszenie zestrojone jest bardzo sprężyście, Honda daje nieco więcej komfortu, ale odbywa się to kosztem pewności prowadzenia. Różnice są niewielkie, ale są. Accord nadrabia jednak zrywnością.

Cena – kryterium ostateczne

Kiedy Accord i Mondeo schodziły z taśm montażowych, różnica w cenie nie była duża. Ford kosztował mniej, jednak biorąc pod uwagę lepsze wyposażenie Hondy, chodziło o sumę 2-3 tysięcy (po doposażeniu Mondeo). Dziś różnice bardzo się pogłębiły. Fordów Mondeo po polskich drogach jeździ zdecydowanie więcej, niż Accordów. Wpływa to na niższą cenę zakupu, jak i serwisowania. Dwulitrowe Mondeo można kupić za 20-25 tysięcy, w bardzo dobrym stanie - 30, ceny Hondy zaś nie schodzą poniżej tej sumy, często przekraczają nawet 40 tysięcy złotych. Porównanie cen dotyczyło roczników 2005-2006. Warto zapłacić 10-15 tysięcy złotych więcej za Hondę? Wątpię...

fot. Newspress (Ford Mondeo)
fot. Newspress (Honda Accord)
fot. Newspress (Honda Accord)
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA