REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Avensis czy Mazda 626?

Michał Łuczyński
fot. Toyota
fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Samochody z Japonii zwykle nie są porywające stylizacyjnie, jednak oferują nowoczesną technologię, niezawodność i komfort. Toyota Avensis i Mazda 626 stanowią tego doskonały przykład.

Ostatnia generacja 626 była wytwarzana w latach 1997–2002. Sylwetka samochodu to zwyczajnie 3 bryły, koła i drzwi. Podobny brak przywiązania do stylu znajdziemy w środku. Proste linie, średniej jakości materiały oraz kilka udogodnień w postaci schowków i uchwytów na napoje. Jednak ci którzy decydowali się na 626 nie szukali wcale eleganckiej i porywającej linii, a niezawodności. Samochód w swoim czasie określany był mianem japońskiego Mercedesa.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Mazdzie 626

Solidnie acz nudno

REKLAMA

Jedną z pierwszych rzeczy na które się natkniemy w kontakcie z 626 to solidność montażu wszystkich elementów. Nic tu nie skrzypi ani nie trzeszczy. Fotele są wygodne, a zawieszenie dobrze się sprawuje w każdych warunkach. Szkoda, że inżynierowie nie dopracowali układu kierowniczego, jest on dość nieprecyzyjny i nie współgra z zawieszeniem. Podobnie jest z fabrycznymi hamulcami, które szybko się zużywają i lubią się przegrzewać. Mimo to 626 to doskonały samochód rodzinny: przestronne wnętrze i bagażnik o pojemności 500 litrów pozwalają na długie wakacyjne wyjazdy.

Przy wyborze jednostki napędowej, warto zwrócić uwagę na moc. 90-konna odmiana silnika 1,8 i 100-konna odmiana diesla o pojemności 2 litrów to propozycje dla leniwych kierowców. Lepiej zdecydować się na jednostkę benzynową o pojemności 2 litrów i mocy 136 KM (chociaż odmiana 115-konna w warunkach miejskich wystarcza) lub diesla o mocy 110KM. Nowoczesne silniki Mazdy wymagają dbałości i regularnych przeglądów. Słabym punktem modelu 626 jest też alternator.

Ładniejszy Avensis

Na tle Mazdy, stylistycznie Toyota prezentuje się trochę lepiej. Samochód wchodząc na rynek w 1998 zastąpił legendarną Carinę E, samochód dopracowany i niezawodny. Te dwie cechy Avensis odziedziczył po swoim poprzedniku. Wnętrze, mimo tego iż równie nudne co w 626, jest przestronne i dobrze wyciszone. Bagażnik jest praktycznie taki sam jak u konkurenta. Zawieszenie Toyoty i jej układ kierowniczy jest o niebo lepszy niż w 626 – auto zachowuje się pewnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyocie Avensis

REKLAMA

Toyota początkowo przeszczepiła do Avensisa jednostki napędowe z Cariny, na szczęście później powoli unowocześniła i rozbudowała gamę jednostek napędowych. Po faceliftingu z 2000 silniki benzynowe otrzymały technologię zmiennych faz rozrządu (VVT-I), co zwiększyło ich osiągi, poprawiło spalanie i podniosło moc: jednostka 1,8 miała 130 KM, a z dwulitrowej benzyny, inżynierowie wykrzesali 150 KM. Rok wcześniej w ofercie pojawił się nowoczesny diesel D-4D o mocy 112 KM (później zmniejszonej do 110 KM).

Mimo że obydwa samochody są produkcji japońskiej, mają podobne zalety i są równie niezawodne, to jednak Toyota wydaje się bardziej dostosowana do gustów Europejczyków. Nic dziwnego, otóż zbudowano ją z myślą o klientach ze Starego Kontynentu. To z kolei przekłada się na jej popularność i cenę rynkową. Średnia cena 626 to 15 tysięcy złotych. Toyota Avensis jest zwykle o około 2–3tysiące droższa. Wybór pozostaje więc kwestią gustu i zasobności portfela.

fot. Mazda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA