Renault Kangoo czy Fiat Doblo?
REKLAMA
REKLAMA
Kangoo pojawiło się na rynku w 1998 roku i z miejsca zdobyło uznanie drobnych przedsiębiorców. Kombivany oferują wnętrze zbliżone wykonaniem do jakości znanej z samochodów osobowych, a do tego dużą i ustawną przestrzeń ładunkową. Zabawa z bagażnikiem zaczyna się od 650 litrów, jednak kanapy można złożyć i w rezultacie otrzymujemy powierzchnię prostokąta o wymiarach 160 na 120 cm. Tutaj mała uwaga: Renault zdecydowało się na zawieszenie z wahaczami wzdłużnymi i skrętnymi drążkami. Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się przy niewielkim załadunku, niestety przy maksymalnym obciążeniu zawieszenie może dobijać na nierównościach. Sposobem na wybrnięcie z tego problemu jest zakup przedłużonej i wzmocnionej wersji Maxi, przystosowanej do przewozu cięższych ładunków.
REKLAMA
Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Kangoo
Początkowo Renault oferowało silniki benzynowe 1.2 (68 KM) i 1.4 (75 KM) oraz diesla 1.9 w dwóch wariantach mocy: 55 i 65 KM. W 2002 pojawił się nowy diesel, który jest chyba jedną najpopularniejszych opcji w wielu modelach Renault. Chodzi oczywiście o jednostkę 1.5 dCi (65 i 85 KM).
Polacy zadowoleni z Kangoo
REKLAMA
Ciekawie przedstawia się kwestia niezawodności modelu Kangoo. Ogólne niskie oceny Europejczyków, kontrastują z zadowoleniem polskich klientów. Czyżby Polacy byli mało wymagający? Niezależnie od preferencji przy zakupie warto zwrócić uwagę na stan zawieszenie (pękające drążki tylne), korozję wnętrza i układu wydechowego, a także usterki elektryczne. Właściciele zwracają też u wagę na awaryjność pilota centralnego zamka.
Fiat Doblo to konstrukcja bardzo popularna, zarówno ze względu na zastosowane rozwiązania, jak i cenę. Koncepcja całej konstrukcji jest podobna do Kangoo, podobne są też materiały we wnętrzu i poziom wyposażenia. Istnieje za to różnica w konstrukcji tylnego zawieszenia. Fiat zdecydował się na sztywną belkę i resory piórowe. Rozwiązanie archaiczne, ale sprawdzające się w samochodzie dostawczym, którego bagażnik ma wstępną pojemność 750 litrów, z możliwością powiększenia jej do 3000 litrów.
Zobacz również: Opinie kierowców o Fiacie Doblo
Pod maskę Doblo trafiała pełna gama jednostek benzynowych i diesli. Silniki 1,2 i 1,4 wykonano w technice 8-zaworowej i nie grzeszyły one osiągami, chociaż paliły nawet 10litrów na 100 km. Silnik 1,6 16V palił o litr więcej, ale oferował już 103KM. Diesle o pojemności 1.9 litra występowały w 4 wariantach mocy i w dwóch wersjach technologicznych: JTD i Multijet. Najsłabszy w gamie był silnik Diesla 1,9D o mocy zaledwie 63 KM.
Fiat bardziej niezawodny?
REKLAMA
Doblo jest nieco bardziej niezawodne niż Kangoo. Użytkownicy zwracają uwagę na liczne usterki elektryczne, a także częste awarie systemu wentylacji i ogrzewania. Problemem może też być niska jakość usług w serwisach Fiata. W rezultacie na rynku mogą się pojawiać egzemplarze, które będą wymagały usunięcia kilku problemów zaraz po zakupie.
Średnia cena Doblo to około 15 tysięcy złotych. Młodsze egzemplarze pierwszej serii z bogatym wyposażeniem, mogą jednak kosztować nawet 22 tysiące. Pierwsza generacja Kangoo jest samochodem nieco starszym niż Doblo, tak więc ceny egzemplarzy używanych są nieco niższe – o około 2 tysiące złotych. Z kolei najmłodsze „kangury” z 2002 wyceniane są na około 19 tysięcy.
Renault Kangoo to samochód, który można traktować jako pojazd dostawczo-użytkowy. Jednak wiele osób decyduje się na zakup w pełni przeszklonej wersji, nadając autu rolę rodzinnego autobusu. Konstrukcja zawieszenia Doblo jest nieco bardziej toporna. Samochód ten o wiele lepiej nadaje się na wożenie towaru niż rodziny na wakacje. W obydwu przypadkach, liczne odmiany i konfiguracje w jakich sprzedawano Doblo i Kangoo pozwalają na idealne dostosowanie pojazdu do indywidualnych potrzeb.
REKLAMA
REKLAMA