REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 to bezpośredni następca popularnego, acz dziś już rzadko spotykanego modelu 100. A6 za to na stałe wpisał się w motoryzacyjny krajobraz Polski.

Audi 100 było dużą, nieforemną limuzyną. Nowe A6 zaś na pierwszy rzut (niewprawnego) oka można pomylić z modelem A4. I nie świadczy to o jego „tanim wyglądzie”, lecz o zgrabnej, bardzo proporcjonalnej sylwetce. Może jest w tym odrobina przesady, ale nie ja jeden dostrzegam w „szóstce” naprawdę ładne, a przy tym funkcjonalne auto.

REKLAMA

REKLAMA

Historia modelu

Audi A6 zadebiutowało w 1994 roku, jako następca modelu 100. Zresztą na początku faktycznie na tylnej klapie miało jedynkę i dwa zera. Rok później, w 1995 firma przechrzciła model na A6. Jeśli więc znajdziesz Audi A6 z rocznika 2004 a będzie oznaczone jako 100 – to nie musi być przekręt a po prostu Audi oznaczane jako wersja C4. Można ją łatwo rozpoznać po szerokich poziomych tylnych lampach.

Zobacz również: Opinie kierowców o Audi A6

Audi A6 z roczników 1994-1997 było oferowane jako 4-drzwiowa limuzyna i 5-drzwiowe kombi aż w 11 wersjach silnikowych o różnych mocach:

REKLAMA

Wersje silnikowe Audi A6 C4
Pojemność i liczba zaworów Układ i liczba cylindrów Moc
1.8 20V R4 125 KM
2.0 8V R4 101 KM, 115 KM
2.0 16V R4 136 KM
2.3 10V R5 133 KM
2.6 12V V6 150 KM
2.8 12V V6 174 KM
2.8 30V V6 193 KM
S6 2.2 20V Turbo R5 230 KM
S6 4.2 32V V8 290 KM
S6 Plus 4.2 40V V8 326 KM
1.9 8V TDI R4 90 KM
2.5 10V R5 115 KM, 140 KM

Audi A6 C4 – zalety

Audi A6 to auta wysokiej klasy, naprawdę dobrze zrobione, w miarę bezawaryjne. Rzadko rdzewieje, jest zbudowane z blachy ocynkowanej, jeśli więc zauważysz większe ognisko korozji, zwróć na nie uwagę. Może to być miejsce naprawiane. Jednak z drugiej strony ciężko będzie znaleźć auta całkiem dziewicze, co nie oznacza, że nie warto. Dobrze traktowane silniki spokojnie wytrzymają nawet 300 tys. km przebiegu a wnętrze może wyglądać na nieco przykurzone, ale nie powinno się rozpadać. Zresztą Audi A6 na ogół były doskonale wyposażone - elektryczne szyby, klima, komplet poduszek powietrznych. W odpowiednio zadbanych egzemplarzach to wszystko jeszcze działa. A jeśli nie, to naprawa nie powinna być droga.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na pochwałę zasługuje doskonałe wyciszenie auta, nawet przy wysokich prędkościach. A te da się osiągać – już mniejsze wersje silnikowe zapewniają przyzwoite osiągi. Wynosząca 510 litrów pojemność bagażnika to wynik poprawny, ale bez rewelacji. W następnym modelu C5 wzrosła ona do 550 litrów.

Wady wersji C4

Wada jest jedna i podstawowa – wiek auta. Nie łudź się, że znajdziesz absolutnie niezawodny egzemplarz o przebiegu 80 tys. km. Samochód ma już swoje lata, ale jeśli był traktowany dobrze, odpłaci ci małą awaryjnością, komfortem jazdy i nieprzemijającym stylem. Jeśli ma duży przebieg – niestety może się sypać. Trudno wskazać elementy, które ząb czasu ukąsi najmocniej – raczej jednak będą to części silnika, szczególnie 2,5 litrowego diesla. Wymaga on dość częstej i drogiej wymiany rozrządu.

Zobacz również: Liderzy jakości

W aucie z lat 1994-97 żadna usterka nie powinna być zaskoczeniem, trudno opisać najbardziej typowe. Zużywające się gumowe elementy zawieszenia czy układ elektryczny to jednak najsłabsze punkty A6. Spalanie nie będzie należało do najniższych. Masa auta to przynajmniej 1400 kg, więc jest co rozpędzać, o spalaniu poniżej 10 l/100 km można raczej pomarzyć.

Ceny Audi A6 C4

Egzemplarze o przebiegu zbliżonym do 300 tys. km są dostępne od ok. 7000 zł, choć za tę cenę da się też znaleźć auta o przebiegu ponad dwóch milionów kilometrów. Za auto z rozsądnym przebiegiem trzeba zapłacić ok. 10 000 zł.

Dane techniczne
Długość: 4797 mm
Szerokość: 1783 mm
Wysokość: 1430 mm – sedan, 1440 mm – kombi
Rozstaw osi: 2760 mm
Masa własna: 1400–1770 kg

fot. Newspress
fot. Newspress
fot. Newspress
fot. Newspress
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA