REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 to bezpośredni następca popularnego, acz dziś już rzadko spotykanego modelu 100. A6 za to na stałe wpisał się w motoryzacyjny krajobraz Polski.

Audi 100 było dużą, nieforemną limuzyną. Nowe A6 zaś na pierwszy rzut (niewprawnego) oka można pomylić z modelem A4. I nie świadczy to o jego „tanim wyglądzie”, lecz o zgrabnej, bardzo proporcjonalnej sylwetce. Może jest w tym odrobina przesady, ale nie ja jeden dostrzegam w „szóstce” naprawdę ładne, a przy tym funkcjonalne auto.

REKLAMA

REKLAMA

Historia modelu

Audi A6 zadebiutowało w 1994 roku, jako następca modelu 100. Zresztą na początku faktycznie na tylnej klapie miało jedynkę i dwa zera. Rok później, w 1995 firma przechrzciła model na A6. Jeśli więc znajdziesz Audi A6 z rocznika 2004 a będzie oznaczone jako 100 – to nie musi być przekręt a po prostu Audi oznaczane jako wersja C4. Można ją łatwo rozpoznać po szerokich poziomych tylnych lampach.

Zobacz również: Opinie kierowców o Audi A6

Audi A6 z roczników 1994-1997 było oferowane jako 4-drzwiowa limuzyna i 5-drzwiowe kombi aż w 11 wersjach silnikowych o różnych mocach:

REKLAMA

Wersje silnikowe Audi A6 C4
Pojemność i liczba zaworów Układ i liczba cylindrów Moc
1.8 20V R4 125 KM
2.0 8V R4 101 KM, 115 KM
2.0 16V R4 136 KM
2.3 10V R5 133 KM
2.6 12V V6 150 KM
2.8 12V V6 174 KM
2.8 30V V6 193 KM
S6 2.2 20V Turbo R5 230 KM
S6 4.2 32V V8 290 KM
S6 Plus 4.2 40V V8 326 KM
1.9 8V TDI R4 90 KM
2.5 10V R5 115 KM, 140 KM

Audi A6 C4 – zalety

Audi A6 to auta wysokiej klasy, naprawdę dobrze zrobione, w miarę bezawaryjne. Rzadko rdzewieje, jest zbudowane z blachy ocynkowanej, jeśli więc zauważysz większe ognisko korozji, zwróć na nie uwagę. Może to być miejsce naprawiane. Jednak z drugiej strony ciężko będzie znaleźć auta całkiem dziewicze, co nie oznacza, że nie warto. Dobrze traktowane silniki spokojnie wytrzymają nawet 300 tys. km przebiegu a wnętrze może wyglądać na nieco przykurzone, ale nie powinno się rozpadać. Zresztą Audi A6 na ogół były doskonale wyposażone - elektryczne szyby, klima, komplet poduszek powietrznych. W odpowiednio zadbanych egzemplarzach to wszystko jeszcze działa. A jeśli nie, to naprawa nie powinna być droga.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na pochwałę zasługuje doskonałe wyciszenie auta, nawet przy wysokich prędkościach. A te da się osiągać – już mniejsze wersje silnikowe zapewniają przyzwoite osiągi. Wynosząca 510 litrów pojemność bagażnika to wynik poprawny, ale bez rewelacji. W następnym modelu C5 wzrosła ona do 550 litrów.

Wady wersji C4

Wada jest jedna i podstawowa – wiek auta. Nie łudź się, że znajdziesz absolutnie niezawodny egzemplarz o przebiegu 80 tys. km. Samochód ma już swoje lata, ale jeśli był traktowany dobrze, odpłaci ci małą awaryjnością, komfortem jazdy i nieprzemijającym stylem. Jeśli ma duży przebieg – niestety może się sypać. Trudno wskazać elementy, które ząb czasu ukąsi najmocniej – raczej jednak będą to części silnika, szczególnie 2,5 litrowego diesla. Wymaga on dość częstej i drogiej wymiany rozrządu.

Zobacz również: Liderzy jakości

W aucie z lat 1994-97 żadna usterka nie powinna być zaskoczeniem, trudno opisać najbardziej typowe. Zużywające się gumowe elementy zawieszenia czy układ elektryczny to jednak najsłabsze punkty A6. Spalanie nie będzie należało do najniższych. Masa auta to przynajmniej 1400 kg, więc jest co rozpędzać, o spalaniu poniżej 10 l/100 km można raczej pomarzyć.

Ceny Audi A6 C4

Egzemplarze o przebiegu zbliżonym do 300 tys. km są dostępne od ok. 7000 zł, choć za tę cenę da się też znaleźć auta o przebiegu ponad dwóch milionów kilometrów. Za auto z rozsądnym przebiegiem trzeba zapłacić ok. 10 000 zł.

Dane techniczne
Długość: 4797 mm
Szerokość: 1783 mm
Wysokość: 1430 mm – sedan, 1440 mm – kombi
Rozstaw osi: 2760 mm
Masa własna: 1400–1770 kg

fot. Newspress
fot. Newspress
fot. Newspress
fot. Newspress
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA