REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Model B5 był przełomowy dla historii Passata. Volkswagen przeszczepił do swojej flagowej limuzyny podzespoły Audi, m.in. wielowahaczowe zawieszenie i technologię cynkowania nadwozia. fot. Volkswagen
Model B5 był przełomowy dla historii Passata. Volkswagen przeszczepił do swojej flagowej limuzyny podzespoły Audi, m.in. wielowahaczowe zawieszenie i technologię cynkowania nadwozia. fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Passat wygląda przeciętnie, ale jeździ bardzo dobrze. Jego największym atutem jest jednak niezawodność. To dzięki niej właściciele tych aut zapominają, co to problemy z samochodem.

Większość osób poszukuje samochodu, który przewiezie ich z punktu A do B, dźwigając rodzinę i jej bagaże lub firmowy towar. Takie osoby nie poszukują awangardy, a sprawdzonych rozwiązań. Volkswagen Passat B5 w momencie swojego debiutu w 1997 dla wielu Polaków był tylko marzeniem. Jednak teraz, po 13 latach, obywatel o średnich zarobkach może sobie pozwolić na jego zakup.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz także: Opinie kierowców o Volkswagenie Passacie

Model B5 był przełomowy dla historii Passata. Volkswagen przeszczepił do swojej flagowej limuzyny podzespoły Audi, m.in. wielowahaczowe zawieszenie i technologię cynkowania nadwozia. Dla klientów o wysokich wymaganiach niemiecki koncern oferował modele z bardzo bogatym wyposażeniem, a od 1999 również napęd na cztery koła. Układ ten początkowo nazywany był Synchro, później przemianowano go na 4motion – nazwa ta używana jest do dziś. Nawet w wersji podstawowej wyposażenie auta nie pozostawiało wiele do życzenia, a proste i ergonomiczne wnętrze stało się jednym ze znaków rozpoznawczych serii B5. W nieciekawym nadwoziu mogło zmieścić się 5 osób i 500 litrów bagażu. Mimo to wyższe (lub otyłe) osoby mogą mieć problem z miejscem na nogi, szczególnie zasiadając na miejscu kierowcy.

Silniki

Pod maską pojawiła się szeroka gama jednostek napędowych. Poza benzynowymi motorami 1.8 i 2.8 litra (z pięcioma zaworami na cylinder), klienci Volkswagena mieli również do wyboru słabsze jednostki 1.6 i 1.8 których moc wynosiła od 100 do 125 KM. Topowa wersja W8 miała pod maską prawdziwy generator mocy – 275 konny silnik, który miał niestety tendencje do samozapłonów i usterek mechanicznych. Nie podlega dyskusji, że jednym z powodów dla których Passat stał się ulubieńcem polskiej klasy średniej, są silniki Diesla, a wśród nich osławiona jednostka 1.9 TDI. Jego charakterystyczny „klekot” uspokaja niejednego nabywcę, oferując nie tylko przyzwoite osiągi, ale również niskie spalanie.

REKLAMA

Uwaga na graty

Niestety popularność Passata doprowadziła do sytuacji, w której na rynku pojawiła się masa egzemplarzy z rozmaitymi usterkami technicznymi. W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na stan wielowahaczowego zawieszenia, którego naprawa jest bardzo kosztowna. Warto też bacznie przyjrzeć się turbinie – jakiekolwiek nieszczelności, hałasy lub chwilowe braki mocy mogą świadczyć o jej złym stanie. Koszt naprawy to często 1/5 kosztu zakupu auta! W przypadku silnika TDI warto sprawdzić działanie przepływomierza. Podczas zakupu należy też pamiętać, że bogate wyposażenie cieszy tylko wtedy, gdy działa poprawnie. Drobne, ale irytujące usterki wyposażenia elektrycznego to częsty problem Passatów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Rozważny i... niedoceniony

VW Passata z lat produkcji 1997–2000 można kupić już za około 16 tysięcy złotych. Jednak zwykle taki egzemplarz od początku wymaga dodatkowych nakładów finansowych. W rezultacie przy zakupie Passata warto mieć przygotowanych od 20 do 22 tysięcy złotych. Droższe egzemplarze z napędem 4motion lub bogatym wyposażeniem seryjnym będą wymagały kolejnych 3-4 tysięcy złotych. Samochody po faceliftingu (roczniki 2000–2005) to wydatek rzędu 30-32 tysięcy złotych.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

REKLAMA

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA