REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koń roboczy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Łuczyński
Model B5 był przełomowy dla historii Passata. Volkswagen przeszczepił do swojej flagowej limuzyny podzespoły Audi, m.in. wielowahaczowe zawieszenie i technologię cynkowania nadwozia. fot. Volkswagen
Model B5 był przełomowy dla historii Passata. Volkswagen przeszczepił do swojej flagowej limuzyny podzespoły Audi, m.in. wielowahaczowe zawieszenie i technologię cynkowania nadwozia. fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Passat wygląda przeciętnie, ale jeździ bardzo dobrze. Jego największym atutem jest jednak niezawodność. To dzięki niej właściciele tych aut zapominają, co to problemy z samochodem.

Większość osób poszukuje samochodu, który przewiezie ich z punktu A do B, dźwigając rodzinę i jej bagaże lub firmowy towar. Takie osoby nie poszukują awangardy, a sprawdzonych rozwiązań. Volkswagen Passat B5 w momencie swojego debiutu w 1997 dla wielu Polaków był tylko marzeniem. Jednak teraz, po 13 latach, obywatel o średnich zarobkach może sobie pozwolić na jego zakup.

REKLAMA

Zobacz także: Opinie kierowców o Volkswagenie Passacie

Model B5 był przełomowy dla historii Passata. Volkswagen przeszczepił do swojej flagowej limuzyny podzespoły Audi, m.in. wielowahaczowe zawieszenie i technologię cynkowania nadwozia. Dla klientów o wysokich wymaganiach niemiecki koncern oferował modele z bardzo bogatym wyposażeniem, a od 1999 również napęd na cztery koła. Układ ten początkowo nazywany był Synchro, później przemianowano go na 4motion – nazwa ta używana jest do dziś. Nawet w wersji podstawowej wyposażenie auta nie pozostawiało wiele do życzenia, a proste i ergonomiczne wnętrze stało się jednym ze znaków rozpoznawczych serii B5. W nieciekawym nadwoziu mogło zmieścić się 5 osób i 500 litrów bagażu. Mimo to wyższe (lub otyłe) osoby mogą mieć problem z miejscem na nogi, szczególnie zasiadając na miejscu kierowcy.

Silniki

Pod maską pojawiła się szeroka gama jednostek napędowych. Poza benzynowymi motorami 1.8 i 2.8 litra (z pięcioma zaworami na cylinder), klienci Volkswagena mieli również do wyboru słabsze jednostki 1.6 i 1.8 których moc wynosiła od 100 do 125 KM. Topowa wersja W8 miała pod maską prawdziwy generator mocy – 275 konny silnik, który miał niestety tendencje do samozapłonów i usterek mechanicznych. Nie podlega dyskusji, że jednym z powodów dla których Passat stał się ulubieńcem polskiej klasy średniej, są silniki Diesla, a wśród nich osławiona jednostka 1.9 TDI. Jego charakterystyczny „klekot” uspokaja niejednego nabywcę, oferując nie tylko przyzwoite osiągi, ale również niskie spalanie.

Uwaga na graty

Niestety popularność Passata doprowadziła do sytuacji, w której na rynku pojawiła się masa egzemplarzy z rozmaitymi usterkami technicznymi. W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na stan wielowahaczowego zawieszenia, którego naprawa jest bardzo kosztowna. Warto też bacznie przyjrzeć się turbinie – jakiekolwiek nieszczelności, hałasy lub chwilowe braki mocy mogą świadczyć o jej złym stanie. Koszt naprawy to często 1/5 kosztu zakupu auta! W przypadku silnika TDI warto sprawdzić działanie przepływomierza. Podczas zakupu należy też pamiętać, że bogate wyposażenie cieszy tylko wtedy, gdy działa poprawnie. Drobne, ale irytujące usterki wyposażenia elektrycznego to częsty problem Passatów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Rozważny i... niedoceniony

VW Passata z lat produkcji 1997–2000 można kupić już za około 16 tysięcy złotych. Jednak zwykle taki egzemplarz od początku wymaga dodatkowych nakładów finansowych. W rezultacie przy zakupie Passata warto mieć przygotowanych od 20 do 22 tysięcy złotych. Droższe egzemplarze z napędem 4motion lub bogatym wyposażeniem seryjnym będą wymagały kolejnych 3-4 tysięcy złotych. Samochody po faceliftingu (roczniki 2000–2005) to wydatek rzędu 30-32 tysięcy złotych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA