REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lancia Thesis czy Mercedes-Benz E W210?

Michał Łuczyński
Charakterystyczne światła przednie stały się pretekstem do nazwania tego modelu Mercedesa „okularnikiem”. fot. Mercedes
Charakterystyczne światła przednie stały się pretekstem do nazwania tego modelu Mercedesa „okularnikiem”. fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

W obrębie tej samej definicji limuzyny różne firmy wypracowały swoje własne sposoby na zdobycie klientów. Lancia Thesis to indywidualista dla romantyków, Mercedes E (W210) to klasyka gatunku.

Mercedes klasy E to prawdziwa klasyka. Duża, spokojnie wystylizowana bryła budzi zaufanie. Charakterystyczne światła przednie stały się pretekstem do nazwania go „okularnikiem”. We wnętrzu czwórka pasażerów może podróżować w komforcie nawet na bardzo długich trasach. Bagażnik wersji sedan mieści 520 litrów bagażu. Nic dziwnego więc, że samochód ten upodobali sobie taksówkarze. Jednak poza walorami użytkowym E-klasa ma w sobie wystarczająco dużo elegancji, by pełnić rolę pojazdu reprezentacyjnego. Gama silników może przyprawić o zawrót głowy, ale najlepiej skupić się na egzemplarzach wykonanych po 1997. Pod ich maskami można znaleźć silniki benzynowe w układzie V6 jak i też nowoczesne turbodiesle. Od tego roku klimatyzacja była oferowana jako wyposażenie standardowe.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Mercedesie klasy E

Kiepska jakość E-klasy

REKLAMA

Niestety W210 nieco odstawał od standardów jakości, do jakich przyzwyczaił nas Mercedes. Firma kilkukrotnie ogłaszała akcje serwisowe, głównie związane z nieprawidłowościami w działaniu poduszek powietrznych. Co ciekawe, jak wynika z rankingów, im starszy model W210 tym bardziej niezawodny. We znaki mogą się dawać niektóre elementy zawieszenia. Jeśli egzemplarz posiada samopoziomujące amortyzatory, ich wymiana będzie droga. Wysoki stopień skomplikowania konstrukcji przekłada się na liczne drobne i irytujące usterki elektryczne np. podnośników szyb, foteli i świateł. Warto więc przed zakupem dokładnie sprawdzić działanie całego wyposażenia elektrycznego.

Na tle Mercedesa Lancia Thesis prezentuje się zjawiskowo – niczym romantyczna konstrukcja dla indywidualistów. Jest to samochód, który można albo kochać albo nienawidzić. Tył kojarzy się z motoryzacją amerykańską. Luksus we wnętrzu Mercedesa, kojarzy się z solidnością, zaś wnętrze Thesis jest finezyjne i wysmakowane jak droga, włoska torebka. Wspaniałe detale, drewniane listwy i skórzana tapicerka robi dobre wrażenie.

Fiat z wyższych sfer

Koncern Fiat (który jest właścicielem Lancii), w przeciwieństwie do Mercedesa, nigdy nie miał szczęścia do klasy premium. Thesis nie zyskała sobie zbyt wielu zwolenników, co przekłada się na niewielką liczbę tych samochodów na drogach. Jeśli więc szukacie limuzyny, która będzie się wyróżniać, to Thesis będzie świetnym wyborem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podobnie jak Mercedes również Lancia oferuje szereg udogodnień w zakresie wyposażenia, jak i też dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Pod maską można znaleźć pełną gamę jednostek benzynowych i diesli o mocy od 170 do 215 KM. Najmocniejsza sześciocylindrowa widlasta benzyna przekazuje moc na koła poprzez 6-stopniowy automat. Pozostałe jednostki montowano z 6-biegowym manualem, co nie jest najlepszym rozwiązaniem w tego typu pojeździe. Ostatnią kwestią jest jakość – tutaj małe zaskoczenia. Lancia Thesis jest wykonana o wiele lepiej niż sportowa Alfa, nie mówiąc już o Fiacie.

Ceny

Ile trzeba wydać na używaną, reprezentacyjną limuzynę? Mercedesa W210 produkowano od 1995 do 2002 roku. Najtańsze egzemplarze (mocno już wysłużone) kosztują mniej niż 10 tysięcy złotych. Modele wykonane po 2000 roku to już wydatek 25–30 tysięcy złotych. Thesis produkowano od 2002 do 2009 roku. Egzemplarze z okresu 2002-2005 kosztują około 30 tysięcy złotych. Młodsze edycje to wydatek rzędu 60 tysięcy złotych.

Zobacz również: Opinie kierowców o Lancii Thesis

E klasa i Thesis to dwa różne światy. Mercedes to solidny, elegancki płaszcz, który znajdzie zastosowanie w wielu sytuacjach. Lancia Thesis jest jak olśniewająca suknia –ekstrawagancka i szalona.

Mercedes klasy E to prawdziwa klasyka. Duża, spokojnie wystylizowana bryła budzi zaufanie. fot. Lancia
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA