REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lancia Thesis czy Mercedes-Benz E W210?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Łuczyński
Charakterystyczne światła przednie stały się pretekstem do nazwania tego modelu Mercedesa „okularnikiem”. fot. Mercedes
Charakterystyczne światła przednie stały się pretekstem do nazwania tego modelu Mercedesa „okularnikiem”. fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

W obrębie tej samej definicji limuzyny różne firmy wypracowały swoje własne sposoby na zdobycie klientów. Lancia Thesis to indywidualista dla romantyków, Mercedes E (W210) to klasyka gatunku.

Mercedes klasy E to prawdziwa klasyka. Duża, spokojnie wystylizowana bryła budzi zaufanie. Charakterystyczne światła przednie stały się pretekstem do nazwania go „okularnikiem”. We wnętrzu czwórka pasażerów może podróżować w komforcie nawet na bardzo długich trasach. Bagażnik wersji sedan mieści 520 litrów bagażu. Nic dziwnego więc, że samochód ten upodobali sobie taksówkarze. Jednak poza walorami użytkowym E-klasa ma w sobie wystarczająco dużo elegancji, by pełnić rolę pojazdu reprezentacyjnego. Gama silników może przyprawić o zawrót głowy, ale najlepiej skupić się na egzemplarzach wykonanych po 1997. Pod ich maskami można znaleźć silniki benzynowe w układzie V6 jak i też nowoczesne turbodiesle. Od tego roku klimatyzacja była oferowana jako wyposażenie standardowe.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Mercedesie klasy E

Kiepska jakość E-klasy

REKLAMA

Niestety W210 nieco odstawał od standardów jakości, do jakich przyzwyczaił nas Mercedes. Firma kilkukrotnie ogłaszała akcje serwisowe, głównie związane z nieprawidłowościami w działaniu poduszek powietrznych. Co ciekawe, jak wynika z rankingów, im starszy model W210 tym bardziej niezawodny. We znaki mogą się dawać niektóre elementy zawieszenia. Jeśli egzemplarz posiada samopoziomujące amortyzatory, ich wymiana będzie droga. Wysoki stopień skomplikowania konstrukcji przekłada się na liczne drobne i irytujące usterki elektryczne np. podnośników szyb, foteli i świateł. Warto więc przed zakupem dokładnie sprawdzić działanie całego wyposażenia elektrycznego.

Na tle Mercedesa Lancia Thesis prezentuje się zjawiskowo – niczym romantyczna konstrukcja dla indywidualistów. Jest to samochód, który można albo kochać albo nienawidzić. Tył kojarzy się z motoryzacją amerykańską. Luksus we wnętrzu Mercedesa, kojarzy się z solidnością, zaś wnętrze Thesis jest finezyjne i wysmakowane jak droga, włoska torebka. Wspaniałe detale, drewniane listwy i skórzana tapicerka robi dobre wrażenie.

Fiat z wyższych sfer

Koncern Fiat (który jest właścicielem Lancii), w przeciwieństwie do Mercedesa, nigdy nie miał szczęścia do klasy premium. Thesis nie zyskała sobie zbyt wielu zwolenników, co przekłada się na niewielką liczbę tych samochodów na drogach. Jeśli więc szukacie limuzyny, która będzie się wyróżniać, to Thesis będzie świetnym wyborem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podobnie jak Mercedes również Lancia oferuje szereg udogodnień w zakresie wyposażenia, jak i też dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Pod maską można znaleźć pełną gamę jednostek benzynowych i diesli o mocy od 170 do 215 KM. Najmocniejsza sześciocylindrowa widlasta benzyna przekazuje moc na koła poprzez 6-stopniowy automat. Pozostałe jednostki montowano z 6-biegowym manualem, co nie jest najlepszym rozwiązaniem w tego typu pojeździe. Ostatnią kwestią jest jakość – tutaj małe zaskoczenia. Lancia Thesis jest wykonana o wiele lepiej niż sportowa Alfa, nie mówiąc już o Fiacie.

Ceny

Ile trzeba wydać na używaną, reprezentacyjną limuzynę? Mercedesa W210 produkowano od 1995 do 2002 roku. Najtańsze egzemplarze (mocno już wysłużone) kosztują mniej niż 10 tysięcy złotych. Modele wykonane po 2000 roku to już wydatek 25–30 tysięcy złotych. Thesis produkowano od 2002 do 2009 roku. Egzemplarze z okresu 2002-2005 kosztują około 30 tysięcy złotych. Młodsze edycje to wydatek rzędu 60 tysięcy złotych.

Zobacz również: Opinie kierowców o Lancii Thesis

E klasa i Thesis to dwa różne światy. Mercedes to solidny, elegancki płaszcz, który znajdzie zastosowanie w wielu sytuacjach. Lancia Thesis jest jak olśniewająca suknia –ekstrawagancka i szalona.

Mercedes klasy E to prawdziwa klasyka. Duża, spokojnie wystylizowana bryła budzi zaufanie. fot. Lancia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

REKLAMA

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA

Kontrole na granicy to gigantyczne kary dla firm przewozowych. Jak ich unikać?

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Polska również zdecydowała o wprowadzeniu kontroli granic. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA