REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lancia Thesis czy Mercedes-Benz E W210?

Michał Łuczyński
Charakterystyczne światła przednie stały się pretekstem do nazwania tego modelu Mercedesa „okularnikiem”. fot. Mercedes
Charakterystyczne światła przednie stały się pretekstem do nazwania tego modelu Mercedesa „okularnikiem”. fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

W obrębie tej samej definicji limuzyny różne firmy wypracowały swoje własne sposoby na zdobycie klientów. Lancia Thesis to indywidualista dla romantyków, Mercedes E (W210) to klasyka gatunku.

Mercedes klasy E to prawdziwa klasyka. Duża, spokojnie wystylizowana bryła budzi zaufanie. Charakterystyczne światła przednie stały się pretekstem do nazwania go „okularnikiem”. We wnętrzu czwórka pasażerów może podróżować w komforcie nawet na bardzo długich trasach. Bagażnik wersji sedan mieści 520 litrów bagażu. Nic dziwnego więc, że samochód ten upodobali sobie taksówkarze. Jednak poza walorami użytkowym E-klasa ma w sobie wystarczająco dużo elegancji, by pełnić rolę pojazdu reprezentacyjnego. Gama silników może przyprawić o zawrót głowy, ale najlepiej skupić się na egzemplarzach wykonanych po 1997. Pod ich maskami można znaleźć silniki benzynowe w układzie V6 jak i też nowoczesne turbodiesle. Od tego roku klimatyzacja była oferowana jako wyposażenie standardowe.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Mercedesie klasy E

Kiepska jakość E-klasy

Niestety W210 nieco odstawał od standardów jakości, do jakich przyzwyczaił nas Mercedes. Firma kilkukrotnie ogłaszała akcje serwisowe, głównie związane z nieprawidłowościami w działaniu poduszek powietrznych. Co ciekawe, jak wynika z rankingów, im starszy model W210 tym bardziej niezawodny. We znaki mogą się dawać niektóre elementy zawieszenia. Jeśli egzemplarz posiada samopoziomujące amortyzatory, ich wymiana będzie droga. Wysoki stopień skomplikowania konstrukcji przekłada się na liczne drobne i irytujące usterki elektryczne np. podnośników szyb, foteli i świateł. Warto więc przed zakupem dokładnie sprawdzić działanie całego wyposażenia elektrycznego.

Na tle Mercedesa Lancia Thesis prezentuje się zjawiskowo – niczym romantyczna konstrukcja dla indywidualistów. Jest to samochód, który można albo kochać albo nienawidzić. Tył kojarzy się z motoryzacją amerykańską. Luksus we wnętrzu Mercedesa, kojarzy się z solidnością, zaś wnętrze Thesis jest finezyjne i wysmakowane jak droga, włoska torebka. Wspaniałe detale, drewniane listwy i skórzana tapicerka robi dobre wrażenie.

REKLAMA

Fiat z wyższych sfer

Koncern Fiat (który jest właścicielem Lancii), w przeciwieństwie do Mercedesa, nigdy nie miał szczęścia do klasy premium. Thesis nie zyskała sobie zbyt wielu zwolenników, co przekłada się na niewielką liczbę tych samochodów na drogach. Jeśli więc szukacie limuzyny, która będzie się wyróżniać, to Thesis będzie świetnym wyborem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podobnie jak Mercedes również Lancia oferuje szereg udogodnień w zakresie wyposażenia, jak i też dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Pod maską można znaleźć pełną gamę jednostek benzynowych i diesli o mocy od 170 do 215 KM. Najmocniejsza sześciocylindrowa widlasta benzyna przekazuje moc na koła poprzez 6-stopniowy automat. Pozostałe jednostki montowano z 6-biegowym manualem, co nie jest najlepszym rozwiązaniem w tego typu pojeździe. Ostatnią kwestią jest jakość – tutaj małe zaskoczenia. Lancia Thesis jest wykonana o wiele lepiej niż sportowa Alfa, nie mówiąc już o Fiacie.

Ceny

Ile trzeba wydać na używaną, reprezentacyjną limuzynę? Mercedesa W210 produkowano od 1995 do 2002 roku. Najtańsze egzemplarze (mocno już wysłużone) kosztują mniej niż 10 tysięcy złotych. Modele wykonane po 2000 roku to już wydatek 25–30 tysięcy złotych. Thesis produkowano od 2002 do 2009 roku. Egzemplarze z okresu 2002-2005 kosztują około 30 tysięcy złotych. Młodsze edycje to wydatek rzędu 60 tysięcy złotych.

Zobacz również: Opinie kierowców o Lancii Thesis

E klasa i Thesis to dwa różne światy. Mercedes to solidny, elegancki płaszcz, który znajdzie zastosowanie w wielu sytuacjach. Lancia Thesis jest jak olśniewająca suknia –ekstrawagancka i szalona.

Mercedes klasy E to prawdziwa klasyka. Duża, spokojnie wystylizowana bryła budzi zaufanie. fot. Lancia
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA