REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane BMW serii 3 E46: opis modelu

Kalinowski Marcin
BMW serii 3 E46 produkowano od 1998 do 2005 roku
BMW serii 3 E46 produkowano od 1998 do 2005 roku
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW E46 to nic innego, jak stara dobra "trójka". Pojawiła się na rynku w 1998 roku i sprzedawano ją na wielu różnych rynkach: od Europy, przez USA, aż po Rosję, Wietnam, Indonezję i Chiny.

W 1999 roku na rynku pojawiły się wersje nadwoziowe kombi i coupe. Rok później z gamy zniknął silnik benzynowy o pojemności 2,8 litra, pojawiła się jednak wersja cabrio. W 2001 roku auto przeszło facelifting, wprowadzono nowe jednostki napędowe, a także 3-drzwiowego hatchbacka zwanego Compact. W 2003 roku pojawił się silnik o pojemności trzech litrów.

REKLAMA

REKLAMA

Auto, pomijając facelifting w 2001 roku, było produkowane bez większych zmian do 2005 roku, kiedy to nową trójką w ofercie BMW został model E90.

Zobacz też: Opinie kierowców o BMW serii 3

BMW E46 dostępne było w wielu wersjach nadwoziowych. Klienci mogli wybrać czterodrzwiowego sedana, pięciodrzwiowe kombi, 3-drzwiowego hatchbacka a także 2-drzwiowe coupe i kabriolet. Największą wadą jeśli chodzi o komfort użytkowania to niestety mała ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń.

REKLAMA

Silniki

Silników w BMW E46 też jest co niemiara. Oto lista:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Benzynowe:
1,8 115KM
1,9 105/118 KM
2,0 143 KM
2,0 150 KM
2,2 170 KM
2,5 170/192 KM
2,8 193 KM (uznawana za najlepszą jednostkę benzynową)
3,0 231 KM
3,2 343 KM (wersja M3)

Diesle:
2,0 115/136/150 KM
2,9 184 KM
3,0 204 KM

Za najlepsze silniki w E46 uznaje się benzynowe rzędowe szóstki, ze szczególnym wskazaniem na wersję 328, czyli 193-konną z jednostką o pojemności 2,8 litra. Wcale nie zużywają przesadnie dużo paliwa. Oczywiście fani szybkiej jazdy zwrócą uwagę na wersję M3 z silnikiem o mocy 343 KM, jednak nie polecamy tego auta osobom o mało zasobnym portfelu: kosztuje dużo, zarówno przy zakupie, jak i w eksploatacji.

Wersje z silnikiem Diesla również są godne polecenia, choć drogie w serwisie. Najlepszym wyborem wśród Diesli są dwulitrówki ze względu na oszczędność.

Oferty

Na rynku ofert kupna BMW E46 jest bardzo dużo, co nie oznacza, że łatwo jest znaleźć egzemplarz w dobrym stanie. Auto prowokuje do ostrej jazdy (mocne silniki i napęd na tylną oś!), przez co wiele BM-ek jest okropnie zniszczonych i zajeżdżonych. Auto, choć nie jest specjalnie awaryjne, wymaga regularnego serwisowania. Ogłoszenia zaczynają się już nawet od 12-13 tysięcy, ale za tą cenę trudno jest spodziewać auta w dobrym stanie. Kupując auto najlepiej wybrać model po faceliftingu (2001-2005), gdzie wyeliminowano wiele wad konstrukcyjnych.

Co się psuje?

Układ napędowy BMW E46 jest dość trwały, ale zdarzają się problemy z dyferencjałem. Jeśli gdzieś cieknie olej, to znaczy, że auto było dość mocno eksploatowane. Na polskich drogach dość szybko też zużywa się zawieszenie, a zwłaszcza sworznie wahaczy. Nie da się ich wymienić osobno, trzeba wtedy kupić cały wahacz.

Zobacz też: BMW 5 E39 czy Mercedes E-klasse W210?

Piętą achillesową jednostek benzynowych jest układ chłodzenia, na co trzeba bardzo uważać, bowiem głowice silników są wrażliwe na przegrzewanie. W dieslach szwankuje układ paliwowy (wtryskiwacze, pompa paliwowa), a czasem nawet elektronika.

Przykładowe ceny części:
- filtr oleju: 20 zł
- filtr powietrza: 30 zł
- komplet klocków hamulcowych na przód: od 100 zł
- sprzęgło: od około 800 złotych

Werdykt

BMW E46 to bardzo atrakcyjny stylistycznie samochód. Świetnie jeździ, jest bardzo dobrze wykonany, nietrudno też trafić wersję dobrze wyposażoną.

Na minus BMW E46 należy zaliczyć małą ilość miejsca dla pasażerów drugiego rzędu. W Polsce jest też ogromna ilość aut zajeżdżonych, powypadkowych, lub nawet wręcz "posklejanych" z kilku egzemplarzy. Każde auto należy bezwzględnie zbadać w profesjonalnym warsztacie aby poznać jego przebieg. BMW to auto popularne na rynku, handlarzom zdarza się więc oszukiwać aby przyciągnąć klienta, np. przekręcając licznik.

BMW serii 3 E46 w 2001 roku przeszło facelifting
BMW
BMW serii 3 E46 w wersji Touring - najbardziej praktycznej
BMW
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA