REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BMW 5 E39 czy Mercedes-Benz E-klasse W210?

Konrad Bagiński
BMW seria 5 (E39)
BMW seria 5 (E39)

REKLAMA

REKLAMA

Bezpośrednie starcie konkurentów wagi ciężkiej – BMW E39 staje naprzeciwko Mercedesa E-klasse.

O skali tej rywalizacji świadczy okres produkcji, prawie identyczny w przypadku obu samochodów. Produkowano je od 1995 roku, przy czym produkcja Mercedesa zakończyła się w 2002, a BMW w 2003 roku. To dwa tylnonapędowe auta zbudowane do bezpośredniej konfrontacji. Które wybrać?

REKLAMA

Styl - nieco pancerny

Jeśli kierować się względami estetycznymi to na pierwszy rzut oka lepiej prezentuje się auto z Bawarii. Wygląda nieco lżej, niż Mercedes, bardziej sportowo. Oczywiście nie dla wszystkich będzie to wyznacznik dobrego wyglądu – wielu nabywców Mercedesa E-klasse ceni jego wyważony, spokojny wygląd (choć jak na Merca i tak jest dość ekstrawagancki). Nie ulega jednak wątpliwości, że Niemcy to nie Włosi i robienie ładnych samochodów idzie im opornie. I w Mercedesie, i w BMW trudno rzucać się w oczy.

Jak z komfortem?

Może pomyśleć o wygodzie? Tu również trudno wyłonić faworyta. Wnętrze BMW jest przede wszystkim ergonomiczne. Trudno odmówić mu komfortu, ale jest dość ciasne – otula kierowcę jak sportowy bolid i nie znajdziecie tu hektarów wolnej powierzchni. W Mercedesie jest dużo przestronniej, na tylnej kanapie można się rozsiąść jak w salonie a i z przodu wygodnie może podróżować nawet osoba o ponadprzeciętnych gabarytach. Oba auta prezentują dobrą jakość wykonania i materiałów, ale Mercedes wydaje się wygodniejszy. Nokautuje też swego niemieckiego kuzyna pod względem pojemności bagażnika. Zmieści się do niego aż 520 litrów bagażu w wersji sedan i 600 litrów w kombi. Do sedana BMW wejdzie zaledwie 460 l a do kombi 410 litrów (tak, to nie pomyłka!).

Jazda po niemiecku

A którym z niemieckich konkurentów lepiej się jeździ? Werdykt znów zależy od gustu kierowcy. E-klasa jeździ bardziej dostojnie, nie jest demonem przyspieszeń, ale pozwala na szybkie połykanie kilometrów autostrady. BMW jak zwykle stawia na sportowe doznania. Praktycznie w każdej wersji silnikowej kierowca ma do dyspozycji sporo mocy i momentu obrotowego. Emocje za kierownicą sporo jednak kosztują – bawarskie maszyny wkręcone na wysokie obroty palą sporo. Podsumowując – BMW pojedziesz szybciej, Mercedesem bardziej dostojnie.

Zobacz również: Opinie kierowców o BMW serii 5

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oba auta oferują naprawdę duży wybór silników. BMW 10 benzynowych, 6 diesli, Mercedes aż 16 benzynowych i 10 diesli. Każdy znajdzie motor, który będzie odpowiadał jego potrzebom i temperamentowi. W zasadzie wszystkie silniki obu marek są trwałe, solidne i niezawodne. Oba auta niełatwo ulegają awariom, jednak koszt ich posiadania może być spory. Mimo tego, że na rynku jest sporo niezbyt drogich części zamiennych, serwis może pochłonąć kilka tysięcy rocznie. Mercedesy z początku produkcji mogą rdzewieć – firma próbowała oszczędzać na zabezpieczeniu antykorozyjnym cienkiej blachy. BMW ma czułe na dziury zawieszenie – aluminiowe wahacze z aluminiowo-gumowymi sworzniami bardzo szybko niszczą się na polskich drogach (a to dość drogi element).

Co wybrać?

Aby nie wydawać zbyt dużo, należy przyłożyć się do dokładnego sprawdzenia auta, które zamierzamy kupić. BMW i Mercedesy uchodzą za auta wyjątkowo trwałe i niestety wielu użytkowników nie przykłada się do robienia regularnych przeglądów. A to błąd, który później sporo kosztuje. Auta cieszyły się sporym popytem, więc należy też uważać na egzemplarze z bujną przeszłością – powypadkowe, zajeżdżone i kradzione. Jeśli auto, które chcesz kupić było odpowiednio serwisowane i nie miało przygód – kup je, na pewno jeszcze długo Ci posłuży. A czy wybrać BMW, czy Mercedesa...

Zobacz również: Opinie kierowców o Mercedesie klasy E

REKLAMA

Jeśli potrzebujesz dużo miejsca, sporo komfortu, a temperament podpowiada, że nie musisz spod świateł startować pierwszy – weź Mercedesa. Jeśli lubisz wbić gaz w podłogę i chcesz, by auto błyskawicznie na to zareagowało a przy tym nie potrzebujesz hektarów wnętrza – wybierz BMW.

Oba auta kosztują podobnie, ich ceny zaczynają się od 6-7 tysięcy za egzemplarze w nie najlepszym stanie, przez 10-15 tys. za auta z początków produkcji aż do 60-70 tysięcy za wypasione sztuki z roku 2003.

Mercedes E-klasse W210
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA