REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V60 R-Design D4: bądź wyrazisty

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volvo V60 w odmianie D4 dysponuje mocą 163 KM i napędem na cztery koła. Jak na auto okraszone poważnie wyglądającym pakietem R-Design z osiemnastocalowymi felgami ze stopów lekkich moc maksymalna wywołuje lekkie rozczarowanie. Czy słusznie?

Wygląd V60 z pakietem R-Design powala. Rusza nawet największych ignorantów motoryzacyjnych, największych prześmiewców estetyki, fanów złego ubioru, kiepskich fryzur i niskiej kultury osobistej. Nawet oni nie pozostają zazwyczaj obojętni wobec wdzięków tak wyglądającego kombi Volvo.

REKLAMA

REKLAMA

Przypatrzmy się tej kipiącej dynamiką stylizacji ze sprytnie wyprowadzonymi końcówkami wydechu po bokach tylnego zderzaka. Spójrzmy na osiemnastocalowe obręcze kół z oponami grubości kartki papieru. Doskonałego efektu nie są nawet w stanie zepsuć wyglądające tandetnie boczne lusterka w kolorze srebrnym.

Zobacz też: Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

Volvo V60 R-Design – wnętrze

Sportowymi akcentami przedziału pasażerskiego opisywanego Volvo V60 są aluminiowe nakładki na pedały oraz aluminiowe wykończenie kierownicy i konsoli centralne.

REKLAMA

Reszta tablicy przyrządów jest taka sama, jak w pozostałych odmianach V60, czyli porządnie spasowana, przejrzysta i wykonana z tworzyw wysokiej jakości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział pasażerski V60 jest stosunkowo mało przestronny. Przednie fotele są wygodne, aczkolwiek nie tak bardzo jak w poprzedniej generacji modelu. Na tylnej kanapie wysocy pasażerowie będą narzekać na małą ilość miejsca na głową. To efekt nisko poprowadzonej linii dachu. Bagażnik V60 ma skromną pojemność, jedynie 430 l.

Zobacz też: Test Audi A3 1,8 TFSI 180 KM S-Tronic: Auto na każdą okazję

Volvo V60 D4 AWD - napęd/układ jezdny

Turbodoładowana, wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2,4 l rozwijająca moc maksymalną 163 KM przy 4000 obr./min i imponujący maksymalny moment obrotowy 420 Nm w zakresie od 1500 do 3250 obr./min jest sprawnym źródłem napędu dla ważącego 1527 kg Volvo. Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,4 s, a prędkość maksymalna z jaką może pojechać to 215 km/h.

Naturalnie patrząc na wyglądającą sportowo linię nadwozia Volvo V60 R-Design, a następnie na dane techniczne można się poczuć rozczarowanym. Ale już po przejechaniu kilku pierwszych kilometrów rozczarowanie znika. Potężny moment obrotowy sprawia, że samochód żwawo przyspiesza od dolnych zakresów obrotów. Napęd na obie osie ułatwia start na śliskiej nawierzchni, co tylko potęguje pozytywne odczucia względem dynamiki, a dodatkowym uprzyjemniaczem podróży jest szlachetny dźwięk pięciocylindrowego diesla. Z kolei sześciobiegowy automat działa bardzo sprawnie wykazując jedynie minimalne opóźnienia w reakcji na gaz.

Volvo V60 2.4 D4 AWD zaskakuje niskim spalaniem. Jeżdżąc spokojnie, w ruchu miejskim bez problemu można uzyskać wynik zużycia paliwa na poziomie 9,5 l/100 km, a podczas jazdy w trasie nawet nieco powyżej 6 l/100 km.

Zobacz też: Test Volvo V40: Supernowy

Dzięki dużemu momentowi obrotowemu Volvo V60 D4 świetnie sprawuje się podczas jazdy z prędkościami powyżej 130 km/h. Po pierwsze samochód nawet z pełnym obciążeniem ochoczo przyspiesza, gdy zajdzie potrzeba wyprzedzenia, a po drugie dzięki odpowiedniemu zestopniowaniu skrzyni biegów i jednostce o sporej pojemności  w samochodzie nadal jest stosunkowo cicho.

Układ kierowniczy Volvo S60 nie jest tak precyzyjny jak konkurentów z Niemiec, ale nie można mu zarzucić „gumowatości”. Został ustawiony w taki sposób, który podpasuje większości prowadzących. Nie stawia zbyt dużego oporu, ale pozwala na odpowiednie wyczucie auta.

Zawieszenie zestrojono stosunkowo tardo, co ma swoje zalety, ale w połączeniu z oponami o niskim profilu komfort tłumienia nierówności w opisywanym V60 odbiegał od ideału. Warto mieć to na uwadze wybierając pakiet R-Design.

Zobacz też: Test Volvo S60 T6: Auto do ruszania spod świateł

Podsumowanie testu Volvo V60 D4 AWD

Volvo V60 R-Design z opisywaną jednostką napędową jest dostępne od  150 800 zł., co biorąc pod uwagę atuty samochodu i image marki jest ceną na średnim poziomie. Ale z widocznym pakietem R-Design cena rośnie do 172 600 zł. W skład pakietu R-Design oprócz efektownych dodatków stylizacyjnych wchodzi m.in. tapicerka częściowo wykonana ze skóry.

Ponadto wspomniana wersja V60 D4 jest wyposażona standardowo m.in. w dwustrefową automatyczną klimatyzację, sportowe zawieszenie, napęd na obie osie czy automatyczną skrzynię biegów o szeregu systemów bezpieczeństwa nie wspominając. Biorąc pod uwagę wyposażenie, sprawną jednostkę napędową, napęd na obie osie, przyzwoity automat i piękny wygląd, V60 D4 AWD jest ciekawą alternatywą dla niemieckich produktów w tej klasie.

Zobacz też: Volvo V50 D3: prestiżowy i uniwersalny

Volvo V60 D4 AWD 2.4/163 KM dane techniczne:

Volvo V60 D4 2.4/163 KM AWD R-Design
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2400 cm3
Układ cylindrów/zawory R5/26
Maksymalna moc 163 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm/1500-3250 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 430 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,8/189,9/148,4 cm
Rozstaw osi 277,5 cm
V-max 215 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s.
Zużycie paliwa* 8,6/5,2/6,4 l/100 km
Cena od 150 800 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volvo V60 D5 R-Design AWD
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 D5 R-Design AWD
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 D5 R-Design AWD
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 D5 R-Design AWD
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 D5 R-Design AWD
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 D5 R-Design AWD
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 D5 R-Design AWD
Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA