REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V60: skandynawski trendsetter

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volvo, zwłaszcza ze średniej półki kojarzyło się dotychczas z samochodami dla statecznych kierowców. Przecież jeszcze do nie dawna niewyobrażalne było, by za kierownicą któregokolwiek modelu skandynawskiego kombi świetnie czuli się młodsi kierowcy. Tymczasem nastała era najnowszego V60, tym samym szwedzki producent stał się marką, na którą z zainteresowaniem zerkają trendsetterzy.

Sylwetka najnowszego V60 prezentuje się doskonale, a widoczny na zdjęciach egzemplarz wyposażony w pakiet stylizacyjny R-design może powalić niejednego estetę na kolana.

REKLAMA

REKLAMA

Zerknijmy na „muskularny” przód z groźnie „spoglądającymi” reflektorami ksenonowymi, wyrazistymi przetłoczeniami, które płynnie łączą się z podkreślającym dynamikę tyłem. Całość dobrze uzupełniają dwie końcówki układu wydechowego oraz osiemnastocalowe grafitowe obręcze kół. Szybko dojdziemy do wniosku, że najnowsze Volvo V60 R-design wygląda modnie, a fakt że usiądziemy za jego kierownicą nie spowoduje przypięcia nam łatki nudnawego pana z dużym brzuchem. Wręcz przeciwnie. To kombi zaprojektowane dla estetów.  

Zobacz też: Test Alfa Romeo 159 SW: dla koneserów

Wnętrze

Zwolennicy niemieckiej stylizacji poczują się zawiedzeni. Nie chodzi o marną jakość materiałów wykończeniowych czy montażu. Obie są na wysokim poziomie. Chodzi o fantazję. Volvo od kilku lat montuje w swoich samochodach płaską konsolę centralną, za którą umieszcza półkę na drobiazgi. Pal sześć z tym, że sięganie do niej jest równie wygodne, co tankowanie samochodu w trakcie jazdy. Za to jak wygląda! Wraz z atrakcyjnym designem idzie w parze przyjazność obsługi poszczególnych urządzeń pokładowych. Tablica przyrządów jest czytelna, a przyciski na kokpicie zostały rozmieszczone intuicyjnie.

REKLAMA

Fotele i tylna kanapa zapewniają rewelacyjny komfort podczas wielogodzinnych podróży, a w zasadzie jedynym minusem V60 jest niewielki jak na kombi bagażnik. W porządku - 430 l przestrzeni bagażowej to nadal objętość, która wystarczy do spakowania na wakacje czteroosobowej rodziny, ale na pewno nie jest to samochód dla kierowców lubiących chwalić się sąsiadowi ogromem bagażnika. Tych zadowoli Skoda Superb. Do bagażnika V60 zmieści się ładny dziecięcy wózek, czy parę toreb z kijami golfowymi ale o wywołaniu podziwu wśród kierowców, którzy wożą w bagażnikach betoniarki nie ma mowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Skoda Superb Combi: nie tylko dla urzędników

Napęd/układ jezdny

 Czterocylindrowy silnik benzynowy wyposażony w turbosprężarkę stanowi sprawne źródło napędu dla sporego V60. Jednostka ma objętość 1,6 l i rozwija moc maksymalną 150 KM przy 5700 obr./min. Maksymalny moment obrotowy – 240 Nm dostępny jest w przedziale od 1600 do 4000 obr./min.

Według danych producenta ważące 1458 kg Volvo V60 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s. Użytkując szwedzkie kombi na co dzień dynamika jednostki napędowej okazuje się satysfakcjonująca. Niedostatki w żwawości czuć dopiero, gdy wybierzemy się na wycieczkę  z kompletem pasażerów i bagażami. I tu pojawia się dysonans pomiędzy wyglądem opisywanej wersji, a jej osiągami.

Układ kierowniczy Volvo V60 jest wystarczająco precyzyjny, a usztywnione zawieszenie (wersja R-design) zachęca do szybszej jazdy na równych i krętych drogach. Oczywistym jest, że na nierównościach sztywniejsze zawieszenie i opony o niskim profilu ograniczają komfort jazdy, dlatego warto to przemyśleć przed zakupem.

Z napędem współpracuje sześciobiegowa manualna przekładnia. Jest odpowiednio zestopniowana, a jej dźwignia precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.

Nieźle V60 1.6 T wypada pod względem zużycia paliwa. Jak większość jednostek wyposażonych w turbosprężarkę, także i ta z opisywanego V60 kryje w sobie dwie natury. Delikatnie traktując pedał gazu, można uzyskać spalanie w ruchu miejskim na poziomie ok. 9 l/100 km. Z kolei jeżdżąc bardziej dynamicznie zużycie paliwa wzrasta o około 1-1,5 l/100 km. Biorąc pod uwagę dynamikę i gabaryty pojazdu jest to niezły wynik.

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

Podsumowanie

Za opisywaną odmianę V60, w wersji R-design trzeba zapłacić minimum 138 tys. zł. Spoglądając w cenniki niemieckich konkurentów z klasy Premium, następnie zerkając na listę wyposażenia można jednoznacznie stwierdzić, że cena Volvo jest atrakcyjna. Niestety, absurdalną polityką większości producentów samochodów jest fakt, że każą słono dopłacać np. za reflektory biksenonowe. Nie inaczej jest w przypadku Volvo. Tzw. Biksenony kosztują dodatkowe 5830 zł. Biorąc pod uwagę fakt, że światła ksenonowe zastosowano w samochodzie po raz pierwszy 21 lat temu, kwota wydaje się "odrobinę" przesadzona.

Przymykając oko na tę plamę na koszuli Volvo jednoznacznie stwierdzamy, że za niecałe 140 tys. zł dostaniemy kawał świetnie wyglądającego, praktycznego, dobrze jeżdżącego i nie ujmującego nam za grosz prestiżu samochodu.

Zobacz też: Test Kia Optima: Mistrzyni pierwszego wrażenia

Dane techniczne:

Vovlo V60 T3
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1596 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 150 KM/5700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1600-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 430 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,8/189,9/148,4 cm
Rozstaw osi 277,6 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s.
Zużycie paliwa* 8,6/5,6/6,7 l/100 km
Cena od 116 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volvo V60L
Czy.wieszjak.pl
Volvo V60 - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - fotel
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - felga
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - fotelik
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Światowy Dzień Bez Samochodu. Eksperci: Środek transportu wpływa na klimat

22 września obchodzimy Światowy Dzień bez Samochodu. Z okazji tego dnia eksperci z Centrum Analiz Klimatyczno-Energetycznych (CAKE) w Instytucie Ochrony Środowiska – Państwowym Instytucie Badawczym (IOŚ-PIB) wskazują, że rozwój transportu publicznego może odegrać kluczową rolę w osiągnięciu celów klimatycznych Polski i Unii Europejskiej.

Od 19 września 2025 r. droższe badanie techniczne auta. Stawki wzrosły z 51 do 149 zł

Od piątku obowiązują wyższe opłaty za obowiązkowe badanie techniczne pojazdów. W przypadku samochodów osobowych stawka wzrosła o 51 zł, do 149 zł.

Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

REKLAMA

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA