REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V60: skandynawski trendsetter

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volvo, zwłaszcza ze średniej półki kojarzyło się dotychczas z samochodami dla statecznych kierowców. Przecież jeszcze do nie dawna niewyobrażalne było, by za kierownicą któregokolwiek modelu skandynawskiego kombi świetnie czuli się młodsi kierowcy. Tymczasem nastała era najnowszego V60, tym samym szwedzki producent stał się marką, na którą z zainteresowaniem zerkają trendsetterzy.

Sylwetka najnowszego V60 prezentuje się doskonale, a widoczny na zdjęciach egzemplarz wyposażony w pakiet stylizacyjny R-design może powalić niejednego estetę na kolana.

REKLAMA

Zerknijmy na „muskularny” przód z groźnie „spoglądającymi” reflektorami ksenonowymi, wyrazistymi przetłoczeniami, które płynnie łączą się z podkreślającym dynamikę tyłem. Całość dobrze uzupełniają dwie końcówki układu wydechowego oraz osiemnastocalowe grafitowe obręcze kół. Szybko dojdziemy do wniosku, że najnowsze Volvo V60 R-design wygląda modnie, a fakt że usiądziemy za jego kierownicą nie spowoduje przypięcia nam łatki nudnawego pana z dużym brzuchem. Wręcz przeciwnie. To kombi zaprojektowane dla estetów.  

Zobacz też: Test Alfa Romeo 159 SW: dla koneserów

Wnętrze

REKLAMA

Zwolennicy niemieckiej stylizacji poczują się zawiedzeni. Nie chodzi o marną jakość materiałów wykończeniowych czy montażu. Obie są na wysokim poziomie. Chodzi o fantazję. Volvo od kilku lat montuje w swoich samochodach płaską konsolę centralną, za którą umieszcza półkę na drobiazgi. Pal sześć z tym, że sięganie do niej jest równie wygodne, co tankowanie samochodu w trakcie jazdy. Za to jak wygląda! Wraz z atrakcyjnym designem idzie w parze przyjazność obsługi poszczególnych urządzeń pokładowych. Tablica przyrządów jest czytelna, a przyciski na kokpicie zostały rozmieszczone intuicyjnie.

Fotele i tylna kanapa zapewniają rewelacyjny komfort podczas wielogodzinnych podróży, a w zasadzie jedynym minusem V60 jest niewielki jak na kombi bagażnik. W porządku - 430 l przestrzeni bagażowej to nadal objętość, która wystarczy do spakowania na wakacje czteroosobowej rodziny, ale na pewno nie jest to samochód dla kierowców lubiących chwalić się sąsiadowi ogromem bagażnika. Tych zadowoli Skoda Superb. Do bagażnika V60 zmieści się ładny dziecięcy wózek, czy parę toreb z kijami golfowymi ale o wywołaniu podziwu wśród kierowców, którzy wożą w bagażnikach betoniarki nie ma mowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Skoda Superb Combi: nie tylko dla urzędników

Napęd/układ jezdny

 Czterocylindrowy silnik benzynowy wyposażony w turbosprężarkę stanowi sprawne źródło napędu dla sporego V60. Jednostka ma objętość 1,6 l i rozwija moc maksymalną 150 KM przy 5700 obr./min. Maksymalny moment obrotowy – 240 Nm dostępny jest w przedziale od 1600 do 4000 obr./min.

REKLAMA

Według danych producenta ważące 1458 kg Volvo V60 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s. Użytkując szwedzkie kombi na co dzień dynamika jednostki napędowej okazuje się satysfakcjonująca. Niedostatki w żwawości czuć dopiero, gdy wybierzemy się na wycieczkę  z kompletem pasażerów i bagażami. I tu pojawia się dysonans pomiędzy wyglądem opisywanej wersji, a jej osiągami.

Układ kierowniczy Volvo V60 jest wystarczająco precyzyjny, a usztywnione zawieszenie (wersja R-design) zachęca do szybszej jazdy na równych i krętych drogach. Oczywistym jest, że na nierównościach sztywniejsze zawieszenie i opony o niskim profilu ograniczają komfort jazdy, dlatego warto to przemyśleć przed zakupem.

Z napędem współpracuje sześciobiegowa manualna przekładnia. Jest odpowiednio zestopniowana, a jej dźwignia precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.

Nieźle V60 1.6 T wypada pod względem zużycia paliwa. Jak większość jednostek wyposażonych w turbosprężarkę, także i ta z opisywanego V60 kryje w sobie dwie natury. Delikatnie traktując pedał gazu, można uzyskać spalanie w ruchu miejskim na poziomie ok. 9 l/100 km. Z kolei jeżdżąc bardziej dynamicznie zużycie paliwa wzrasta o około 1-1,5 l/100 km. Biorąc pod uwagę dynamikę i gabaryty pojazdu jest to niezły wynik.

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

Podsumowanie

Za opisywaną odmianę V60, w wersji R-design trzeba zapłacić minimum 138 tys. zł. Spoglądając w cenniki niemieckich konkurentów z klasy Premium, następnie zerkając na listę wyposażenia można jednoznacznie stwierdzić, że cena Volvo jest atrakcyjna. Niestety, absurdalną polityką większości producentów samochodów jest fakt, że każą słono dopłacać np. za reflektory biksenonowe. Nie inaczej jest w przypadku Volvo. Tzw. Biksenony kosztują dodatkowe 5830 zł. Biorąc pod uwagę fakt, że światła ksenonowe zastosowano w samochodzie po raz pierwszy 21 lat temu, kwota wydaje się "odrobinę" przesadzona.

Przymykając oko na tę plamę na koszuli Volvo jednoznacznie stwierdzamy, że za niecałe 140 tys. zł dostaniemy kawał świetnie wyglądającego, praktycznego, dobrze jeżdżącego i nie ujmującego nam za grosz prestiżu samochodu.

Zobacz też: Test Kia Optima: Mistrzyni pierwszego wrażenia

Dane techniczne:

Vovlo V60 T3
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1596 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 150 KM/5700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1600-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 430 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,8/189,9/148,4 cm
Rozstaw osi 277,6 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s.
Zużycie paliwa* 8,6/5,6/6,7 l/100 km
Cena od 116 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volvo V60L
Czy.wieszjak.pl
Volvo V60 - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - fotel
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - felga
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - fotelik
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

REKLAMA

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

REKLAMA

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

REKLAMA