REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V60: skandynawski trendsetter

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volvo, zwłaszcza ze średniej półki kojarzyło się dotychczas z samochodami dla statecznych kierowców. Przecież jeszcze do nie dawna niewyobrażalne było, by za kierownicą któregokolwiek modelu skandynawskiego kombi świetnie czuli się młodsi kierowcy. Tymczasem nastała era najnowszego V60, tym samym szwedzki producent stał się marką, na którą z zainteresowaniem zerkają trendsetterzy.

Sylwetka najnowszego V60 prezentuje się doskonale, a widoczny na zdjęciach egzemplarz wyposażony w pakiet stylizacyjny R-design może powalić niejednego estetę na kolana.

REKLAMA

REKLAMA

Zerknijmy na „muskularny” przód z groźnie „spoglądającymi” reflektorami ksenonowymi, wyrazistymi przetłoczeniami, które płynnie łączą się z podkreślającym dynamikę tyłem. Całość dobrze uzupełniają dwie końcówki układu wydechowego oraz osiemnastocalowe grafitowe obręcze kół. Szybko dojdziemy do wniosku, że najnowsze Volvo V60 R-design wygląda modnie, a fakt że usiądziemy za jego kierownicą nie spowoduje przypięcia nam łatki nudnawego pana z dużym brzuchem. Wręcz przeciwnie. To kombi zaprojektowane dla estetów.  

Zobacz też: Test Alfa Romeo 159 SW: dla koneserów

Wnętrze

Zwolennicy niemieckiej stylizacji poczują się zawiedzeni. Nie chodzi o marną jakość materiałów wykończeniowych czy montażu. Obie są na wysokim poziomie. Chodzi o fantazję. Volvo od kilku lat montuje w swoich samochodach płaską konsolę centralną, za którą umieszcza półkę na drobiazgi. Pal sześć z tym, że sięganie do niej jest równie wygodne, co tankowanie samochodu w trakcie jazdy. Za to jak wygląda! Wraz z atrakcyjnym designem idzie w parze przyjazność obsługi poszczególnych urządzeń pokładowych. Tablica przyrządów jest czytelna, a przyciski na kokpicie zostały rozmieszczone intuicyjnie.

REKLAMA

Fotele i tylna kanapa zapewniają rewelacyjny komfort podczas wielogodzinnych podróży, a w zasadzie jedynym minusem V60 jest niewielki jak na kombi bagażnik. W porządku - 430 l przestrzeni bagażowej to nadal objętość, która wystarczy do spakowania na wakacje czteroosobowej rodziny, ale na pewno nie jest to samochód dla kierowców lubiących chwalić się sąsiadowi ogromem bagażnika. Tych zadowoli Skoda Superb. Do bagażnika V60 zmieści się ładny dziecięcy wózek, czy parę toreb z kijami golfowymi ale o wywołaniu podziwu wśród kierowców, którzy wożą w bagażnikach betoniarki nie ma mowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Skoda Superb Combi: nie tylko dla urzędników

Napęd/układ jezdny

 Czterocylindrowy silnik benzynowy wyposażony w turbosprężarkę stanowi sprawne źródło napędu dla sporego V60. Jednostka ma objętość 1,6 l i rozwija moc maksymalną 150 KM przy 5700 obr./min. Maksymalny moment obrotowy – 240 Nm dostępny jest w przedziale od 1600 do 4000 obr./min.

Według danych producenta ważące 1458 kg Volvo V60 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s. Użytkując szwedzkie kombi na co dzień dynamika jednostki napędowej okazuje się satysfakcjonująca. Niedostatki w żwawości czuć dopiero, gdy wybierzemy się na wycieczkę  z kompletem pasażerów i bagażami. I tu pojawia się dysonans pomiędzy wyglądem opisywanej wersji, a jej osiągami.

Układ kierowniczy Volvo V60 jest wystarczająco precyzyjny, a usztywnione zawieszenie (wersja R-design) zachęca do szybszej jazdy na równych i krętych drogach. Oczywistym jest, że na nierównościach sztywniejsze zawieszenie i opony o niskim profilu ograniczają komfort jazdy, dlatego warto to przemyśleć przed zakupem.

Z napędem współpracuje sześciobiegowa manualna przekładnia. Jest odpowiednio zestopniowana, a jej dźwignia precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.

Nieźle V60 1.6 T wypada pod względem zużycia paliwa. Jak większość jednostek wyposażonych w turbosprężarkę, także i ta z opisywanego V60 kryje w sobie dwie natury. Delikatnie traktując pedał gazu, można uzyskać spalanie w ruchu miejskim na poziomie ok. 9 l/100 km. Z kolei jeżdżąc bardziej dynamicznie zużycie paliwa wzrasta o około 1-1,5 l/100 km. Biorąc pod uwagę dynamikę i gabaryty pojazdu jest to niezły wynik.

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

Podsumowanie

Za opisywaną odmianę V60, w wersji R-design trzeba zapłacić minimum 138 tys. zł. Spoglądając w cenniki niemieckich konkurentów z klasy Premium, następnie zerkając na listę wyposażenia można jednoznacznie stwierdzić, że cena Volvo jest atrakcyjna. Niestety, absurdalną polityką większości producentów samochodów jest fakt, że każą słono dopłacać np. za reflektory biksenonowe. Nie inaczej jest w przypadku Volvo. Tzw. Biksenony kosztują dodatkowe 5830 zł. Biorąc pod uwagę fakt, że światła ksenonowe zastosowano w samochodzie po raz pierwszy 21 lat temu, kwota wydaje się "odrobinę" przesadzona.

Przymykając oko na tę plamę na koszuli Volvo jednoznacznie stwierdzamy, że za niecałe 140 tys. zł dostaniemy kawał świetnie wyglądającego, praktycznego, dobrze jeżdżącego i nie ujmującego nam za grosz prestiżu samochodu.

Zobacz też: Test Kia Optima: Mistrzyni pierwszego wrażenia

Dane techniczne:

Vovlo V60 T3
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1596 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 150 KM/5700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1600-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 430 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,8/189,9/148,4 cm
Rozstaw osi 277,6 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s.
Zużycie paliwa* 8,6/5,6/6,7 l/100 km
Cena od 116 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volvo V60L
Czy.wieszjak.pl
Volvo V60 - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - fotel
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - felga
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - fotelik
Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA