REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Megane Coupe Monaco GP: Auto dla pewnych siebie

Jakub Tujaka
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Renault Megane Coupe w wersji Monaco GP zostało przygotowane dla klientów, którzy uważają, że standardowe Megane Coupe jest zbyt popularne, a Megane RS za szybkie lub za drogie. W teście redakcyjnym sprawdziliśmy, ile sportowej tradycji Renault udało się spakować do kompaktowego Megane.

Monaco GP to limitowana edycja Laguny Coupe i Megane Coupe, która ma nawiązywać do sportowej przeszłości Renault. Na polski rynek przeznaczono jedynie 15 sztuk Megane w tej wersji, a w moje ręce trafił egzemplarz z numerem 008.

REKLAMA

Nadwozie Renault Megane Coupe Monaco GP

Megane Monaco GP, podobnie jak testowane przez nas ostatnio Opel Corsa OPC Line i Ford Fiesta Sport zostały fabrycznie zmodernizowane, aby bardziej przyciągały wzrok. We wszystkich wymienionych przypadkach widać, że styliści koncernów motoryzacyjnych czerpią inspiracje z indywidualnych modyfikacji i projektów prezentowanych przez firmy tuningowe.

Zobacz też: Opinie kierowców o Renault Megane

W przypadku Megane Monaco GP nadwozie zostało pokryte białym perłowym lakierem, który kontrastuje z czarnymi elementami zderzaków z wersji GT, przyciemnionymi szybami i siedemnastocalowymi alufelgami.

Stylizacja Monaco GP idealnie pasuje do linii nadwozia auta. Unosząca się ku tyłowi linia boczna wymusza zastosowanie ograniczających widoczność małych tylnych szyb, jednak właściciele aut sportowych lub usportowionych są gotowi przystać na takie niedogodności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mitsubishi Lancer: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

W przypadku „zwykłych” aut kompaktowych o bardziej praktycznych cechach wadami mogłyby być także mały otwór bagażnika i wysoki próg załadunkowy, jednak w Megane Coupe nie ma to najmniejszego znaczenia. Bagażnik jest wystarczająco głęboki, żeby pomieścić 377 litrów bagaży, a składana tylna kanapa może zwiększyć jego pojemność do ponad 1020 litrów.

Elementem, który mógłby znacznie poprawić wygląd zewnętrzny auta są światła ksenonowe, których soczewki znacznie lepiej wyglądają niż tradycyjne klosze.

Wnętrze Renault Megane Coupe Monaco GP

Pierwsze wrażenie po zajęciu miejsca za kierownica jest bardzo dobre. Przednie fotele nie tylko dobrze wyglądają, ale także nieźle spełniają swoją funkcję. Zapewniają dobre podparcie boczne niezbędne w przypadku przechylającego się w zakrętach zawieszenia.

Wnętrze Megane Monaco GP jest częściowo obszyte skórą i wykończone białą nicią. To zestawienie kolorów nawiązuje do lakierowania zewnętrznego auta.

Zobacz też: Test: Chevrolet Cruze hatchback – namiesza w klasie Golfa?

W samochodzie sportowym nie może zabraknąć przynajmniej jednej białej tarczy zegarów. W tym przypadku na wzór Ferrari tarcza obrotomierza ma inny kolor, niż w pozostałych wskaźnikach.

Sterowanie nawigacją wymaga oswojenia się z panelem umieszczonym pomiędzy przednimi fotelami, ale po kilku godzinach spędzonych za kierownicą auta docenimy ergonomię wnętrza.

REKLAMA

Po stronie minusów należy wymienić brak tradycyjnej dźwigni hamulca ręcznego i ciasnotę panującą na tylnej kanapie. Jestem w stanie zrozumieć, że znakiem nowoczesności są wszechobecne przyciski  i pokrętła, jednak hamulec ręczny obsługiwany dźwignią umożliwia pewne manewry, których nie można wykonać przyciskiem.

Wspomniana wcześniej ciasnota w tylnej części kabiny pasażerskiej da się we znaki nawet dwójce pasażerów średniego wzrostu. Przez opadającą linię dachu brakuje miejsca nad głową.

Zobacz też: Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Na liście wyposażenia testowanego auta znajdziemy m.in.: dwustrefową automatyczną klimatyzację, nawigację satelitarną, system audio BOSE, tempomat, komputer pokładowy i kilka emblematów informujących o tym, że mamy do czynienia z limitowaną edycją Monaco GP.

Silnik i zawieszenie Renault Megane Monaco GP

Pod maską testowanego Megane pracuje czterocylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 litra, który generuje moc 130KM. Parametry te nie zadowolą kierowców rządnych sportowych emocji, ale zadowolą większość użytkowników ceniących wysoką kulturę pracy i umiarkowaną dynamikę.

Właściwie dobrane przełożenia sześciobiegowej manualnej skrzyni umożliwiają wykorzystanie pełnego potencjału silnika. Precyzyjna praca drążka zmiany biegów pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy.

W wersji Monaco GP wspomaganie układu kierowniczego zostało nieco osłabione, a zawieszenie ma sztywniejsze nastawy. Dzięki tym modyfikacjom auto prowadzi się pewnie i daje poczucie panowania nad nim w każdej sytuacji.

Poprawione prowadzenie osiągnięto prawie bez uszczerbku dla komfortu jazdy, który pozostaje na wysokim poziomie.

Zobacz też: Test: Toyota Auris – pragmatycznie rzecz ujmując

Dużą zaletą zamontowanego w testowym egzemplarzu silnika jest bez wątpienia jego ekonomiczność. W czasie jazd testowych motor średnio zużywał około 8,5 litra benzyny na 100 km, a przejechanie tego dystansu w mieście „kosztuje” około 10 litrów. Na przejechanie 100 kilometrów poza terenem zabudowanym silnik TCe 130 potrzebuje około 7 litrów paliwa.

Podsumowanie

REKLAMA

Jazda Megane Monaco GP dostarcza dużo przyjemności nie tylko z powodu dobrego zawieszenia czy silnika. Auto wyglądem zwraca uwagę na siebie i na kierowcę, dla tego najlepiej będą się w nim czuć osoby o silnym charakterze i takie, które lubią być w centrum zainteresowania.

Testowany egzemplarz Renault Megane Coupe Monaco GP TCe 130 kosztował około 72 tysiące złotych, jednak jego zakup uniemożliwia bardzo ograniczona dostępność (na polski rynek przeznaczono jedynie 15 sztuk).

Zobacz też: Suzuki SX4: wszystko czy nic?

Obecnie najtańsze Renault Megane Coupe kosztuje około 58 tysięcy złotych, a najtańsza wersja z tym silnikiem to wydatek około 68 tysięcy zł.

Zaskakujące jest to, że bogata historia sportowa firmy Renault przejawia się obecnie w pakiecie wyposażeniowym 130 konnego kompaktu. Według mnie emblemat Monaco GP powinien zdobić karoserię auta o jednoznacznie sportowych cechach.

Dane techniczne:

Renault Megane Coupe Monaco GT 130 TCe

Typ silnika

Benzyna, turbo

Pojemność

1 397 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

130 KM/5500 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

190 Nm/2250 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  6-bieg

Pojemność bagażnika

405 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

429,5/180,8/147,1 cm

Rozstaw osi

264 cm

V-max

200 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

9,6 s.

Zużycie paliwa*

8,4/5,1/6,3 l/100km

Cena

Od  72 000 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Renault Megane Coupe Monaco GP -silnik 130 TCe Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -felga aluminiowa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -panel sterowania klimatyzacją i radioodtwarzacz. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -wyświetlacz nawigacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

REKLAMA

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

REKLAMA