REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Megane Coupe Monaco GP: Auto dla pewnych siebie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Renault Megane Coupe w wersji Monaco GP zostało przygotowane dla klientów, którzy uważają, że standardowe Megane Coupe jest zbyt popularne, a Megane RS za szybkie lub za drogie. W teście redakcyjnym sprawdziliśmy, ile sportowej tradycji Renault udało się spakować do kompaktowego Megane.

Monaco GP to limitowana edycja Laguny Coupe i Megane Coupe, która ma nawiązywać do sportowej przeszłości Renault. Na polski rynek przeznaczono jedynie 15 sztuk Megane w tej wersji, a w moje ręce trafił egzemplarz z numerem 008.

REKLAMA

Nadwozie Renault Megane Coupe Monaco GP

Megane Monaco GP, podobnie jak testowane przez nas ostatnio Opel Corsa OPC Line i Ford Fiesta Sport zostały fabrycznie zmodernizowane, aby bardziej przyciągały wzrok. We wszystkich wymienionych przypadkach widać, że styliści koncernów motoryzacyjnych czerpią inspiracje z indywidualnych modyfikacji i projektów prezentowanych przez firmy tuningowe.

Zobacz też: Opinie kierowców o Renault Megane

W przypadku Megane Monaco GP nadwozie zostało pokryte białym perłowym lakierem, który kontrastuje z czarnymi elementami zderzaków z wersji GT, przyciemnionymi szybami i siedemnastocalowymi alufelgami.

Stylizacja Monaco GP idealnie pasuje do linii nadwozia auta. Unosząca się ku tyłowi linia boczna wymusza zastosowanie ograniczających widoczność małych tylnych szyb, jednak właściciele aut sportowych lub usportowionych są gotowi przystać na takie niedogodności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mitsubishi Lancer: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

W przypadku „zwykłych” aut kompaktowych o bardziej praktycznych cechach wadami mogłyby być także mały otwór bagażnika i wysoki próg załadunkowy, jednak w Megane Coupe nie ma to najmniejszego znaczenia. Bagażnik jest wystarczająco głęboki, żeby pomieścić 377 litrów bagaży, a składana tylna kanapa może zwiększyć jego pojemność do ponad 1020 litrów.

Elementem, który mógłby znacznie poprawić wygląd zewnętrzny auta są światła ksenonowe, których soczewki znacznie lepiej wyglądają niż tradycyjne klosze.

Wnętrze Renault Megane Coupe Monaco GP

Pierwsze wrażenie po zajęciu miejsca za kierownica jest bardzo dobre. Przednie fotele nie tylko dobrze wyglądają, ale także nieźle spełniają swoją funkcję. Zapewniają dobre podparcie boczne niezbędne w przypadku przechylającego się w zakrętach zawieszenia.

Wnętrze Megane Monaco GP jest częściowo obszyte skórą i wykończone białą nicią. To zestawienie kolorów nawiązuje do lakierowania zewnętrznego auta.

Zobacz też: Test: Chevrolet Cruze hatchback – namiesza w klasie Golfa?

W samochodzie sportowym nie może zabraknąć przynajmniej jednej białej tarczy zegarów. W tym przypadku na wzór Ferrari tarcza obrotomierza ma inny kolor, niż w pozostałych wskaźnikach.

Sterowanie nawigacją wymaga oswojenia się z panelem umieszczonym pomiędzy przednimi fotelami, ale po kilku godzinach spędzonych za kierownicą auta docenimy ergonomię wnętrza.

REKLAMA

Po stronie minusów należy wymienić brak tradycyjnej dźwigni hamulca ręcznego i ciasnotę panującą na tylnej kanapie. Jestem w stanie zrozumieć, że znakiem nowoczesności są wszechobecne przyciski  i pokrętła, jednak hamulec ręczny obsługiwany dźwignią umożliwia pewne manewry, których nie można wykonać przyciskiem.

Wspomniana wcześniej ciasnota w tylnej części kabiny pasażerskiej da się we znaki nawet dwójce pasażerów średniego wzrostu. Przez opadającą linię dachu brakuje miejsca nad głową.

Zobacz też: Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Na liście wyposażenia testowanego auta znajdziemy m.in.: dwustrefową automatyczną klimatyzację, nawigację satelitarną, system audio BOSE, tempomat, komputer pokładowy i kilka emblematów informujących o tym, że mamy do czynienia z limitowaną edycją Monaco GP.

Silnik i zawieszenie Renault Megane Monaco GP

Pod maską testowanego Megane pracuje czterocylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 litra, który generuje moc 130KM. Parametry te nie zadowolą kierowców rządnych sportowych emocji, ale zadowolą większość użytkowników ceniących wysoką kulturę pracy i umiarkowaną dynamikę.

Właściwie dobrane przełożenia sześciobiegowej manualnej skrzyni umożliwiają wykorzystanie pełnego potencjału silnika. Precyzyjna praca drążka zmiany biegów pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy.

W wersji Monaco GP wspomaganie układu kierowniczego zostało nieco osłabione, a zawieszenie ma sztywniejsze nastawy. Dzięki tym modyfikacjom auto prowadzi się pewnie i daje poczucie panowania nad nim w każdej sytuacji.

Poprawione prowadzenie osiągnięto prawie bez uszczerbku dla komfortu jazdy, który pozostaje na wysokim poziomie.

Zobacz też: Test: Toyota Auris – pragmatycznie rzecz ujmując

Dużą zaletą zamontowanego w testowym egzemplarzu silnika jest bez wątpienia jego ekonomiczność. W czasie jazd testowych motor średnio zużywał około 8,5 litra benzyny na 100 km, a przejechanie tego dystansu w mieście „kosztuje” około 10 litrów. Na przejechanie 100 kilometrów poza terenem zabudowanym silnik TCe 130 potrzebuje około 7 litrów paliwa.

Podsumowanie

REKLAMA

Jazda Megane Monaco GP dostarcza dużo przyjemności nie tylko z powodu dobrego zawieszenia czy silnika. Auto wyglądem zwraca uwagę na siebie i na kierowcę, dla tego najlepiej będą się w nim czuć osoby o silnym charakterze i takie, które lubią być w centrum zainteresowania.

Testowany egzemplarz Renault Megane Coupe Monaco GP TCe 130 kosztował około 72 tysiące złotych, jednak jego zakup uniemożliwia bardzo ograniczona dostępność (na polski rynek przeznaczono jedynie 15 sztuk).

Zobacz też: Suzuki SX4: wszystko czy nic?

Obecnie najtańsze Renault Megane Coupe kosztuje około 58 tysięcy złotych, a najtańsza wersja z tym silnikiem to wydatek około 68 tysięcy zł.

Zaskakujące jest to, że bogata historia sportowa firmy Renault przejawia się obecnie w pakiecie wyposażeniowym 130 konnego kompaktu. Według mnie emblemat Monaco GP powinien zdobić karoserię auta o jednoznacznie sportowych cechach.

Dane techniczne:

Renault Megane Coupe Monaco GT 130 TCe

Typ silnika

Benzyna, turbo

Pojemność

1 397 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

130 KM/5500 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

190 Nm/2250 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  6-bieg

Pojemność bagażnika

405 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

429,5/180,8/147,1 cm

Rozstaw osi

264 cm

V-max

200 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

9,6 s.

Zużycie paliwa*

8,4/5,1/6,3 l/100km

Cena

Od  72 000 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Renault Megane Coupe Monaco GP -silnik 130 TCe Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -felga aluminiowa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -panel sterowania klimatyzacją i radioodtwarzacz. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -wyświetlacz nawigacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA