REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Wybór optymalnej konfiguracji nie jest łatwy ze względu na mnogość opcji.
Wybór optymalnej konfiguracji nie jest łatwy ze względu na mnogość opcji.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Passat dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych, z napędem na jedną lub dwie osie, ze zautomatyzowaną lub manualną przekładnią, a w ofercie jednostek napędowych znalazło się aż sześć silników. Co więcej do wyboru są trzy odmiany wyposażenia.

Wersje nadwoziowe

Nowy Volkswagen Passat podobnie do poprzednika dostępny jest jako sedan lub kombi, przy czym odmiana pięciodrzwiowa jest droższa o około 4 tys. zł. Z przyczyn praktycznych nam do gustu bardziej przypadła odmiana Variant, czyli kombi.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagen Passat

Wersje silnikowe

W gamie jednostek napędowych Passata znalazły się trzy silniki benzynowe z serii TSI oraz trzy jednostki wysokoprężne TDI.

Silniki benzynowe:

REKLAMA

1.4 TSI/122 KM – Podstawowe źródło napędu dla Passata radzi sobie z tym sporym autem całkiem nieźle. Według danych producenta 122-konny Passat sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,3 s*, a w ruchu miejskim spala 8,1 l/100 km*.                
Mając w perspektywie wykorzystywanie w pełni możliwości przewozowych nadwozia kombi nie polecamy tej jednostki do wersji Variant.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: Zamach na przeciętność

1.8 TSI/160 KM – Silnik droższy o około 5 tys. zł w stosunku do jednostki 1.4 TSI. Według danych producenta 160-konny Passat rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,5 s, a w ruchu miejskim spala 9,6 l/100 km. Biorąc pod uwagę cenę i osiągi jakie oferuje ta jednostka jest to najbardziej optymalny wybór dla każdej wersji Passata, dla kierowców pokonujących standardowe roczne przebiegi kilometrów.

2.0 TSI/210 KM – Jest droższy o ok. 12 tys. zł od silnika 160-konnego. Co więcej dostępny jest od poziomu wyposażenia Comfortline, co powoduje, że na jego zakup trzeba wydać minimum 112 tys. zł. 210-konna jednostka napędowa to propozycja dla wymagających kierowców, szczególnie ceniących osiągi. Według danych producenta silnik 2.0 TSI rozpędza Passata od 0 do 100 km/h w 7,6 s, a zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 10 l/100 km.

Silniki Diesla:

1.6 TDI/105 KM – najsłabszy silnik w gamie jest jednocześnie najoszczędniejszy. Jest to propozycja dla kierowców, dla których przede wszystkim liczy się niskie zużycie paliwa. Według danych producenta 105-konny TDI spala 5,2 l/100 km w ruchu miejskim. Nie może się za to wylegitymować dobrą dynamiką - jak podaje producent przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12,2 s. Na zakup podstawowego diesla trzeba przeznaczyć o około 11 tys. zł więcej niż na zakup podstawowego silnika benzynowego.

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

2.0 TDI/140 KM – Jest droższy o około 6 tys. zł od najsłabszego diesla. Według danych producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h tej odmiany Passata trwa 9,8 s, a zżycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 5,6 l/100 km.

2.0 TDI/170 KM – najmocniejszy diesel zapewnia Passatowi niezłą dynamikę przy niskim zużyciu paliwa. Według danych producenta 170-konny TDI rozpędza Passata od 0 do 100 km/h w 8,6 s, i spala w ruchu miejskim 5,4 l/100 km. Minusem jest wysoka cena. Silnik  jest droższy od 140-konnego diesla o około 6 tys. zł, ale dostępny jest od wyższego poziomu wyposażenia, co sprawia że na jego zakup musimy wydać minimum 114 tys. zł.

Napęd

Nabywcy mogą kupić Passata z napędem na obie osie (4motion), ale jedynie w połączeniu z silnikami TDI o mocach 140 i 170 KM. Zakup auta 4x4 w polskich warunkach klimatycznych ma sens, zwłaszcza dla kierowców mieszkających w górach.

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Wersje wyposażeniowe

Trendline – W podstawowej odmianie wyposażeniowej znajdziemy m.in. ABS z ASR i ESP, dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy, radioodtwarzacz z ośmioma głośnikami, sześć poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, światła do jazdy dziennej oraz szesnastocalowe stalowe obręcze kół.

Comfortline – jest droższa od Trendline o ok. 5000 zł i zawiera dodatkowo m.in. fotele z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego, kierownicę obszytą skórą, oparcie tylnej kanapy z podłokietnikiem, sygnalizator zmęczenia kierowcy, czujnik deszczu, lusterko wsteczne automatycznie przyciemniane szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Highline – Jest droższa o 10 tys. zł od Trendline i zawiera dodatkowo m.in. częściowo skórzaną tapicerkę, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, siedemnastocalowe obręcze z lekkich stopów, czujnik ciśnienia w ogumieniu, przednie siedzenia podgrzewane, podgrzewane dysze spryskiwaczy.

Nasz wybór: Passat Variant z silnikiem 1.8 TSI w wersji Comfort z doposażeniem według potrzeb. W miarę możliwości finansowych ze zautomatyzowaną przekładnią DSG (dodatkowy koszt ok. 10 tys. zł).

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA