REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Wybór optymalnej konfiguracji nie jest łatwy ze względu na mnogość opcji.
Wybór optymalnej konfiguracji nie jest łatwy ze względu na mnogość opcji.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Passat dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych, z napędem na jedną lub dwie osie, ze zautomatyzowaną lub manualną przekładnią, a w ofercie jednostek napędowych znalazło się aż sześć silników. Co więcej do wyboru są trzy odmiany wyposażenia.

Wersje nadwoziowe

Nowy Volkswagen Passat podobnie do poprzednika dostępny jest jako sedan lub kombi, przy czym odmiana pięciodrzwiowa jest droższa o około 4 tys. zł. Z przyczyn praktycznych nam do gustu bardziej przypadła odmiana Variant, czyli kombi.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagen Passat

Wersje silnikowe

W gamie jednostek napędowych Passata znalazły się trzy silniki benzynowe z serii TSI oraz trzy jednostki wysokoprężne TDI.

Silniki benzynowe:

1.4 TSI/122 KM – Podstawowe źródło napędu dla Passata radzi sobie z tym sporym autem całkiem nieźle. Według danych producenta 122-konny Passat sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,3 s*, a w ruchu miejskim spala 8,1 l/100 km*.                
Mając w perspektywie wykorzystywanie w pełni możliwości przewozowych nadwozia kombi nie polecamy tej jednostki do wersji Variant.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: Zamach na przeciętność

REKLAMA

1.8 TSI/160 KM – Silnik droższy o około 5 tys. zł w stosunku do jednostki 1.4 TSI. Według danych producenta 160-konny Passat rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,5 s, a w ruchu miejskim spala 9,6 l/100 km. Biorąc pod uwagę cenę i osiągi jakie oferuje ta jednostka jest to najbardziej optymalny wybór dla każdej wersji Passata, dla kierowców pokonujących standardowe roczne przebiegi kilometrów.

2.0 TSI/210 KM – Jest droższy o ok. 12 tys. zł od silnika 160-konnego. Co więcej dostępny jest od poziomu wyposażenia Comfortline, co powoduje, że na jego zakup trzeba wydać minimum 112 tys. zł. 210-konna jednostka napędowa to propozycja dla wymagających kierowców, szczególnie ceniących osiągi. Według danych producenta silnik 2.0 TSI rozpędza Passata od 0 do 100 km/h w 7,6 s, a zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 10 l/100 km.

Silniki Diesla:

1.6 TDI/105 KM – najsłabszy silnik w gamie jest jednocześnie najoszczędniejszy. Jest to propozycja dla kierowców, dla których przede wszystkim liczy się niskie zużycie paliwa. Według danych producenta 105-konny TDI spala 5,2 l/100 km w ruchu miejskim. Nie może się za to wylegitymować dobrą dynamiką - jak podaje producent przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12,2 s. Na zakup podstawowego diesla trzeba przeznaczyć o około 11 tys. zł więcej niż na zakup podstawowego silnika benzynowego.

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

2.0 TDI/140 KM – Jest droższy o około 6 tys. zł od najsłabszego diesla. Według danych producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h tej odmiany Passata trwa 9,8 s, a zżycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 5,6 l/100 km.

2.0 TDI/170 KM – najmocniejszy diesel zapewnia Passatowi niezłą dynamikę przy niskim zużyciu paliwa. Według danych producenta 170-konny TDI rozpędza Passata od 0 do 100 km/h w 8,6 s, i spala w ruchu miejskim 5,4 l/100 km. Minusem jest wysoka cena. Silnik  jest droższy od 140-konnego diesla o około 6 tys. zł, ale dostępny jest od wyższego poziomu wyposażenia, co sprawia że na jego zakup musimy wydać minimum 114 tys. zł.

Napęd

Nabywcy mogą kupić Passata z napędem na obie osie (4motion), ale jedynie w połączeniu z silnikami TDI o mocach 140 i 170 KM. Zakup auta 4x4 w polskich warunkach klimatycznych ma sens, zwłaszcza dla kierowców mieszkających w górach.

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Wersje wyposażeniowe

REKLAMA

Trendline – W podstawowej odmianie wyposażeniowej znajdziemy m.in. ABS z ASR i ESP, dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy, radioodtwarzacz z ośmioma głośnikami, sześć poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, światła do jazdy dziennej oraz szesnastocalowe stalowe obręcze kół.

Comfortline – jest droższa od Trendline o ok. 5000 zł i zawiera dodatkowo m.in. fotele z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego, kierownicę obszytą skórą, oparcie tylnej kanapy z podłokietnikiem, sygnalizator zmęczenia kierowcy, czujnik deszczu, lusterko wsteczne automatycznie przyciemniane szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Highline – Jest droższa o 10 tys. zł od Trendline i zawiera dodatkowo m.in. częściowo skórzaną tapicerkę, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, siedemnastocalowe obręcze z lekkich stopów, czujnik ciśnienia w ogumieniu, przednie siedzenia podgrzewane, podgrzewane dysze spryskiwaczy.

Nasz wybór: Passat Variant z silnikiem 1.8 TSI w wersji Comfort z doposażeniem według potrzeb. W miarę możliwości finansowych ze zautomatyzowaną przekładnią DSG (dodatkowy koszt ok. 10 tys. zł).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

REKLAMA

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

REKLAMA

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA