REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Orlando: American style

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Chevrolet Orlando to auto w prawdziwie amerykańskim stylu. Jak na minivana ma szpanerski wygląd, jest komfortowy, prosty w obsłudze i ma przepastne wnętrze. Do zakupu zachęca też bardziej amerykańską niż europejską ceną.

Jeszcze całkiem niedawno trudno było poczuć ducha amerykańskiego Chevroleta w modelach oferowanych w Polsce. Tymczasem duże Orlando to typowy Chevy. Ma wszystko to, za co Chevroleta pokochali Amerykanie.

REKLAMA

Nadwozie

Chevrolet Orlando to dość nietypowo wyglądający mini van. Nadwozie przypomina bardziej przerośnięte kombi niż klasycznego minivana w stylu Renault Espace.
Mimo to nie można odmówić Orlando wyrazistego stylu, który zdradza amerykański rodowód auta.

Zobacz też: Chevrolet Orlando jakiego wybrać? Poradnik kupującego

W przedniej części nadwozia uwagę zwraca potężny przedni pas z dumnie zawieszonym logo producenta po środku atrapy chłodnicy. Z kolei z tyłu wzrok przyciągają duże lampy.
Orlando sprawia wrażenie auta o w miarę kompaktowych wymiarach ale dość szerokiego. Tak jest w istocie. Długość nadwozia opisywanego Chevroleta wynosi 465,2 cm, szerokość 183,6 cm, a wysokość 163,3 cm. Rozstaw osi Orlando to 276 cm.

Wnętrze/wyposażenie

Zasiadając w przedziale pasażerskim Orlando nikt nie powinien poczuć się rozczarowany. Wnętrze jest przestronne, a jakość materiałów wykończeniowych przyzwoita.
Bardzo wygodny fotel kierowcy sprzyja długim wakacyjnym wyprawom. Wygodnie również da się usiąść w drugim rzędzie siedzeń. Z kolei dwa dodatkowe fotele rozkładane w przedziale bagażowym należy traktować jako miejsca dla dzieci. Głównie ze względu na nisko umieszczone siedziska foteli, przez co siedzący na nich pasażerowie są zmuszeni przyjąć niezbyt wygodną na dłuższe trasy pozycję.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: Rodzina na swoim

REKLAMA

Tablica przyrządów Orlando ma dość atrakcyjną formę i przy tym jest czytelna. „Zegary” zostały podświetlone na niebiesko, a pod panelem z przyciskami na środkowej konsoli ukryto praktyczny schowek.  Na górze konsoli wygospodarowano miejsce dla kolorowego wyświetlacza zestawu nawigacji, która w opisywanej najbogatszej odmianie LTZ jest dostępna bez dopłaty.
Tworzywa użyte do wykończenia tablicy przyrządów są przeciętnej jakości, ale biorąc pod uwagę charakter samochodu i przede wszystkim jego cenę nikomu to nie powinno przeszkadzać.

Przedział bagażowy Orlando wystarczy, by spakować rodzinę na wakacje. Jeżeli mamy zamiar wykorzystać wszystkie siedem miejsc w Orlando do wykorzystania pozostaje jedynie 89 l przestrzeni bagażowej. Ale podróżując w piątkę do wykorzystania jest już 852 l przestrzeni na pakunki.

Napęd/układ jezdny

Pod maską prezentowanego na zdjęciach Chevroleta Orlando pracował benzynowy silnik o pojemności 1,8 l, rozwijający moc maksymalną 141 KM. Z napędem współpracowała 5-biegowa manualna przekładnia.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW: SWoboda konfiguracji

Według danych producenta ważące 1528 kg Orlando rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,6 s. A jak to wygląda w praktyce?
Przyzwoicie. Czterocylindrowa jednostka napędowa to sprawne źródło napędu dla sporego Chevroleta, choć amatorzy dynamiczniejszej jazdy muszą się liczyć z tym, że auto robi się żwawsze, gdy używamy górnych zakresów obrotów. Wiąże się z tym dość znaczne podwyższenie zużycia paliwa, bo o ile stosunkowo delikatnie operując pedałem gazu można w ruchu miejskim uzyskać wynik na poziomie ok. 10 l/100 km o tyle jeżdżąc dynamicznie zużycie paliwa wzrasta do około 2-3 l/100 km.

Ale to nie wszystko. Używając górnych zakresów obrotomierza odgłos pracy jednostki napędowej staje się zbyt słyszalny i na dłuższa metę uciążliwy.

Zawieszenie Orlando zostało zestrojone dość miękko, co czyni z Chevroleta auto komfortowe, sprzyjające dalekim autostradowym podróżom.

Zobacz też: Ford Grand C-Max: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Podsumowanie

Podstawowa odmiana Chevroleta Orlando z opisywanym silnikiem kosztuje 59 990 zł. Najbogatsza wersja wyposażeniowa LTZ jest droższa o 13 tys. zł (cena 73 990 zł). W efekcie za niewiele ponad 70 tys. zł dostajemy dobrze wyglądające, siedmioosobowe auto z dwustrefową klimatyzacją i systemem nawigacji w standardzie. Fakt, że Orlando sporo pali, jak na dzisiejsze standardy ale sposobem na obniżenie kosztów jazdy może być zamontowanie instalacji LPG. Tym bardziej, że producent za 200 zł przystosowuje samochód do montażu instalacji gazowej. Cóż, Amerykanie już dawno pokochali Chevroleta za to, że robi auta dla tzw. ludu za rozsądne pieniądze. Wygląda na to, że Chevy jest na dobrej drodze by podbić również serca Kowalskich.  

Dane techniczne:

Chevrolet Orlando 1.8 Ecotec LTZ

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 796 mc3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

141 KM/6200 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

176 Nm/3800 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 5-bieg

Pojemność bagażnika

89 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

465,2/183,6/163,3 cm

Rozstaw osi

276 cm

V-max

185 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11,6 s.

Zużycie paliwa*

9,7/5,9/7,3 l/100km

Cena

Od 75 250 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

W tylnej części nadwozia Chevroleta Orlando uwagę zwracają duże lampy.
Moto.wieszjak.pl
Prześwit w Chevrolecie Orlando wynosi 12,3 cm.
Moto.wieszjak.pl
Zawieszenie Chevroleta Orlando jest zestrojone dość miękko.
Moto.wieszjak.pl
W takiej konfiguracji bagażnik Chevroleta Orlando ma objętość 89 l.
Moto.wieszjak.pl
Po złożeniu dodatkowych siedzeń w bagażniku Orlando uzyskamy płaską podłogę.
Moto.wieszjak.pl
W podłodze bagażnika Orlando wygospodarowano miejsce na praktyczny schowek.
Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Chevroleta Orlando jest bardzo wygodny.
Moto.wieszjak.pl
Na środkowej kanapie Orlando miejsca jest pod dostatkiem.
Moto.wieszjak.pl
Na dwóch dodatkowych siedzeniach Chevroleta Orlando wygodnie przez dłuższy czas będą podróżowały dzieci.
Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Chevroleta Orlando wygląda atrakcyjnie. Całość wykonana jest przyzwoicie.
Moto.wieszjak.pl
Przyciski sterowania zestawem audio umieszczone na kierownicy to wyposażenie standardowe Orlando.
Moto.wieszjak.pl
Na konsoli centralnej Chevroleta Orlando umieszczono przyciski sterowania Audio i systemem nawigacji.
Moto.wieszjak.pl
A pod nimi praktyczny schowek.
Moto.wieszjak.pl
Zestaw nawigacji z kolorowym wyświetlaczem to wyposażenie standardowe najbogatszej wersji Orlando -LTZ.
Moto.wieszjak.pl
Orlando ma stosunkowo wysoki próg załadunku.
Moto.wieszjak.pl
Silnik Chevroleta Orlando o pojemności 1,8 l rozwija moc 141 KM. Przy dynamicznej jeździe sporo pali.
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA