REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Orlando: American style

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Chevrolet Orlando to auto w prawdziwie amerykańskim stylu. Jak na minivana ma szpanerski wygląd, jest komfortowy, prosty w obsłudze i ma przepastne wnętrze. Do zakupu zachęca też bardziej amerykańską niż europejską ceną.

Jeszcze całkiem niedawno trudno było poczuć ducha amerykańskiego Chevroleta w modelach oferowanych w Polsce. Tymczasem duże Orlando to typowy Chevy. Ma wszystko to, za co Chevroleta pokochali Amerykanie.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Chevrolet Orlando to dość nietypowo wyglądający mini van. Nadwozie przypomina bardziej przerośnięte kombi niż klasycznego minivana w stylu Renault Espace.
Mimo to nie można odmówić Orlando wyrazistego stylu, który zdradza amerykański rodowód auta.

Zobacz też: Chevrolet Orlando jakiego wybrać? Poradnik kupującego

W przedniej części nadwozia uwagę zwraca potężny przedni pas z dumnie zawieszonym logo producenta po środku atrapy chłodnicy. Z kolei z tyłu wzrok przyciągają duże lampy.
Orlando sprawia wrażenie auta o w miarę kompaktowych wymiarach ale dość szerokiego. Tak jest w istocie. Długość nadwozia opisywanego Chevroleta wynosi 465,2 cm, szerokość 183,6 cm, a wysokość 163,3 cm. Rozstaw osi Orlando to 276 cm.

REKLAMA

Wnętrze/wyposażenie

Zasiadając w przedziale pasażerskim Orlando nikt nie powinien poczuć się rozczarowany. Wnętrze jest przestronne, a jakość materiałów wykończeniowych przyzwoita.
Bardzo wygodny fotel kierowcy sprzyja długim wakacyjnym wyprawom. Wygodnie również da się usiąść w drugim rzędzie siedzeń. Z kolei dwa dodatkowe fotele rozkładane w przedziale bagażowym należy traktować jako miejsca dla dzieci. Głównie ze względu na nisko umieszczone siedziska foteli, przez co siedzący na nich pasażerowie są zmuszeni przyjąć niezbyt wygodną na dłuższe trasy pozycję.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: Rodzina na swoim

Tablica przyrządów Orlando ma dość atrakcyjną formę i przy tym jest czytelna. „Zegary” zostały podświetlone na niebiesko, a pod panelem z przyciskami na środkowej konsoli ukryto praktyczny schowek.  Na górze konsoli wygospodarowano miejsce dla kolorowego wyświetlacza zestawu nawigacji, która w opisywanej najbogatszej odmianie LTZ jest dostępna bez dopłaty.
Tworzywa użyte do wykończenia tablicy przyrządów są przeciętnej jakości, ale biorąc pod uwagę charakter samochodu i przede wszystkim jego cenę nikomu to nie powinno przeszkadzać.

Przedział bagażowy Orlando wystarczy, by spakować rodzinę na wakacje. Jeżeli mamy zamiar wykorzystać wszystkie siedem miejsc w Orlando do wykorzystania pozostaje jedynie 89 l przestrzeni bagażowej. Ale podróżując w piątkę do wykorzystania jest już 852 l przestrzeni na pakunki.

Napęd/układ jezdny

Pod maską prezentowanego na zdjęciach Chevroleta Orlando pracował benzynowy silnik o pojemności 1,8 l, rozwijający moc maksymalną 141 KM. Z napędem współpracowała 5-biegowa manualna przekładnia.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW: SWoboda konfiguracji

Według danych producenta ważące 1528 kg Orlando rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,6 s. A jak to wygląda w praktyce?
Przyzwoicie. Czterocylindrowa jednostka napędowa to sprawne źródło napędu dla sporego Chevroleta, choć amatorzy dynamiczniejszej jazdy muszą się liczyć z tym, że auto robi się żwawsze, gdy używamy górnych zakresów obrotów. Wiąże się z tym dość znaczne podwyższenie zużycia paliwa, bo o ile stosunkowo delikatnie operując pedałem gazu można w ruchu miejskim uzyskać wynik na poziomie ok. 10 l/100 km o tyle jeżdżąc dynamicznie zużycie paliwa wzrasta do około 2-3 l/100 km.

Ale to nie wszystko. Używając górnych zakresów obrotomierza odgłos pracy jednostki napędowej staje się zbyt słyszalny i na dłuższa metę uciążliwy.

Zawieszenie Orlando zostało zestrojone dość miękko, co czyni z Chevroleta auto komfortowe, sprzyjające dalekim autostradowym podróżom.

Zobacz też: Ford Grand C-Max: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Podsumowanie

Podstawowa odmiana Chevroleta Orlando z opisywanym silnikiem kosztuje 59 990 zł. Najbogatsza wersja wyposażeniowa LTZ jest droższa o 13 tys. zł (cena 73 990 zł). W efekcie za niewiele ponad 70 tys. zł dostajemy dobrze wyglądające, siedmioosobowe auto z dwustrefową klimatyzacją i systemem nawigacji w standardzie. Fakt, że Orlando sporo pali, jak na dzisiejsze standardy ale sposobem na obniżenie kosztów jazdy może być zamontowanie instalacji LPG. Tym bardziej, że producent za 200 zł przystosowuje samochód do montażu instalacji gazowej. Cóż, Amerykanie już dawno pokochali Chevroleta za to, że robi auta dla tzw. ludu za rozsądne pieniądze. Wygląda na to, że Chevy jest na dobrej drodze by podbić również serca Kowalskich.  

Dane techniczne:

Chevrolet Orlando 1.8 Ecotec LTZ

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 796 mc3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

141 KM/6200 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

176 Nm/3800 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 5-bieg

Pojemność bagażnika

89 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

465,2/183,6/163,3 cm

Rozstaw osi

276 cm

V-max

185 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11,6 s.

Zużycie paliwa*

9,7/5,9/7,3 l/100km

Cena

Od 75 250 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

W tylnej części nadwozia Chevroleta Orlando uwagę zwracają duże lampy.
Moto.wieszjak.pl
Prześwit w Chevrolecie Orlando wynosi 12,3 cm.
Moto.wieszjak.pl
Zawieszenie Chevroleta Orlando jest zestrojone dość miękko.
Moto.wieszjak.pl
W takiej konfiguracji bagażnik Chevroleta Orlando ma objętość 89 l.
Moto.wieszjak.pl
Po złożeniu dodatkowych siedzeń w bagażniku Orlando uzyskamy płaską podłogę.
Moto.wieszjak.pl
W podłodze bagażnika Orlando wygospodarowano miejsce na praktyczny schowek.
Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Chevroleta Orlando jest bardzo wygodny.
Moto.wieszjak.pl
Na środkowej kanapie Orlando miejsca jest pod dostatkiem.
Moto.wieszjak.pl
Na dwóch dodatkowych siedzeniach Chevroleta Orlando wygodnie przez dłuższy czas będą podróżowały dzieci.
Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Chevroleta Orlando wygląda atrakcyjnie. Całość wykonana jest przyzwoicie.
Moto.wieszjak.pl
Przyciski sterowania zestawem audio umieszczone na kierownicy to wyposażenie standardowe Orlando.
Moto.wieszjak.pl
Na konsoli centralnej Chevroleta Orlando umieszczono przyciski sterowania Audio i systemem nawigacji.
Moto.wieszjak.pl
A pod nimi praktyczny schowek.
Moto.wieszjak.pl
Zestaw nawigacji z kolorowym wyświetlaczem to wyposażenie standardowe najbogatszej wersji Orlando -LTZ.
Moto.wieszjak.pl
Orlando ma stosunkowo wysoki próg załadunku.
Moto.wieszjak.pl
Silnik Chevroleta Orlando o pojemności 1,8 l rozwija moc 141 KM. Przy dynamicznej jeździe sporo pali.
Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA