REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda CR-V: uniwersalność jest w cenie

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Jakiś czas temu opublikowaliśmy wrażenia z jazdy Hondą CR-V z silnikiem wysokoprężnym. Tym razem dzielimy się opinią na temat Hondy CR-V z benzynowym silnikiem o pojemności 2 l i mocy 150 KM.

Honda CR-V to jeden z najczęściej wybieranych przez Polaków aut segmentu SUV. A, że SUV-y nie tylko w Polsce sprzedają się nieźle, CR-V to częsty widok na polskich ulicach.

REKLAMA

Nadwozie

Od początku wprowadzenia widocznej na zdjęciach odmiany CR-V przeważały opinie, że auto dużo lepiej jeździ niż wygląda. Rzeczywiście z jednej strony trudno dostrzec wyjątkowy urok w przedniej części nadwozia japońskiego SUV-a, ale z drugiej trudno zarzucić sylwetce pokraczność. Prezentowana Honda może się podobać zwłaszcza w wersji wyposażonej w reflektory ksenonowe oraz atrakcyjnie wyglądające obręcze kół ze stopów lekkich.
To, co „rzuca się w oczy” zerkając na CR-V to pozornie spore gabaryty nadwozia. Pozornie, bo według danych producenta auto nie jest przesadnie duże (długość 457 cm, szerokość 182 cm, wysokość 167,5 cm), a długość rozstawu osi wynosi 263 cm.

Zobacz też: Opinie kierowców o Honda CR-V

Wnętrze/wyposażenie

REKLAMA

Przedział pasażerski CR-V jest wykończony z dokładnością, materiałami niezłej jakości. W prezentowanej wersji wyposażeniowej Executive wyposażeniem standardowym jest skórzana tapicerka.
Czytelność tablicy przyrządów oraz ergonomia są wzorowe. Świetnie na długich dystansach sprawują się fotele i tylna kanapa – siedzi się na nich bardzo wygodnie. Co więcej nawet w tylnym rzędzie nikt nie powinien narzekać na bark przestrzeni na nogi, czy nad głową.
Nieźle CR-V wypada pod względem obszerności bagażnika. W zależności od rozłożenia kanapy i siedzeń przestrzeń na bagaże ma objętość od 513 do 1532 l.

Prezentowana na zdjęciach Honda CR-V została wyposażona w dodatki znajdujące się na liście wyposażenia wersji Executive. To najbogatsza wersja CR-V i jej nabywca bez dopłaty otrzyma nie tylko wspomnianą wcześniej skórzaną tapicerkę, lecz również skrętne reflektory ksenonowe, czujniki parkowania, tempomat adaptacyjny, czy dwustrefową automatyczną klimatyzację.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Honda CR-V z dieslem: Dla mieszkańców przedmieść

Napęd

Czerocylindrowy silnik o pojemności 2l i mocy 150 KM stanowi sprawne choć nie najtańsze źródło napędu dla CR-V. Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i typowym dla Hondy nieco ospałym charakterem w dolnych zakresach obrotów. To dlatego spora część kierowców zarzuca tej jednostce napędowej, że jest zbyt słaba do napędu CR-V. Nic bardziej mylnego. Podczas przyspieszania pojazd nabiera wyraźnej werwy po przekroczeniu ok. 4200 obr./min., ale skutkuje to zwiększonym zużyciem paliwa. Bo o ile jeżdżąc SUV-em Hondy dość spokojnie można uzyskać spalanie w ruchu miejskim na poziomie 11 l/100 km o tyle miłośnicy dynamicznej jazdy muszą się liczyć z tym, że silnik zużyje nawet 13 l/100 km.

Zobacz też: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

REKLAMA

Opisując wrażenia z jazdy CR-V nie sposób nie wspomnieć o zaskakująco dobrych właściwościach jezdnych japońskiego SUV-a. Zawieszenie CR-V komfortowo tłumi wszelkie nierówności nawierzchni jednocześnie dość pewnie utrzymuje auto w ryzach podczas jazdy po łukach. Przyjemnie działa także układ kierowniczy, który umożliwia kierowcy prowadzenie auta z należytym wyczuciem.

Z kolei minusem podczas codziennej eksploatacji są dość spora średnica zawracania - 11,1 m i ograniczona widoczność do tyłu, które utrudniają parkingowe manewry. Warto zatem zainwestować (w uboższych odmianach wyposażeniowych) w czujniki parkowania.

Podsumowanie

Mimo, że za chwilę na rynek wjedzie następca prezentowanego modelu CR-V obecna wersja ma jeszcze sporo do zaoferowania nabywcom. Mimo, że od debiutu tej generacji modelu minęło już sporo czasu auto nie trąci myszką.
Co więcej ponadprzeciętny komfort jazdy jaki oferuje duża Honda w połączeniu z praktycznym nadwoziem czyni z CR-V łakomy kąsek dla większości rodzin.

Zobacz też: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Paradoksalnie najkosztowniejsza w CR-V jest jego największa zaleta, czyli uniwersalność. Spore gabaryty i napęd na obie osie skutkują zwiększonym zużyciem paliwa, co automatycznie podwyższa koszty użytkowania Hondy.  

Dane techniczne:

Honda CR-V 2.0 i-VTEC 150 KM

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 997 mc3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

150 KM/6200 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

192 Nm/4200 obr./min.

Napęd

4x4

Skrzynia biegów

man. 6-bieg

Pojemność bagażnika

524 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

452,5/182/167,5 cm

Rozstaw osi

263 cm

V-max

190 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

10,2 s.

Zużycie paliwa*

10,4/6,7/8,1 l/100km

Cena

Od 107 200 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Z tyłu Honda CR-V prezentuje się mniej kontrowersyjnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Prześwit CR-V to 17,5 cm. W zależności od potrzeb to komputer steruje przekazywaniem napędu między osiami. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dwulitrowa jednostka napędowa CR-V "lubi" wysokie obroty. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Hondy CR-V zapewnia komfort nawet na długich dystansach. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Hondy CR-V siedzi się bardzo wygodnie, miejsca jest pod dostatkiem. Fot. Moto.wieszjak.pl
Charakterystyczna dla modelu CR-V dźwignia hamulca pomocniczego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Hondy CR-V jest wzorowo uporządkowana i wykonana z dokładnością. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA