REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda CR-V: uniwersalność jest w cenie

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Jakiś czas temu opublikowaliśmy wrażenia z jazdy Hondą CR-V z silnikiem wysokoprężnym. Tym razem dzielimy się opinią na temat Hondy CR-V z benzynowym silnikiem o pojemności 2 l i mocy 150 KM.

Honda CR-V to jeden z najczęściej wybieranych przez Polaków aut segmentu SUV. A, że SUV-y nie tylko w Polsce sprzedają się nieźle, CR-V to częsty widok na polskich ulicach.

REKLAMA

Nadwozie

Od początku wprowadzenia widocznej na zdjęciach odmiany CR-V przeważały opinie, że auto dużo lepiej jeździ niż wygląda. Rzeczywiście z jednej strony trudno dostrzec wyjątkowy urok w przedniej części nadwozia japońskiego SUV-a, ale z drugiej trudno zarzucić sylwetce pokraczność. Prezentowana Honda może się podobać zwłaszcza w wersji wyposażonej w reflektory ksenonowe oraz atrakcyjnie wyglądające obręcze kół ze stopów lekkich.
To, co „rzuca się w oczy” zerkając na CR-V to pozornie spore gabaryty nadwozia. Pozornie, bo według danych producenta auto nie jest przesadnie duże (długość 457 cm, szerokość 182 cm, wysokość 167,5 cm), a długość rozstawu osi wynosi 263 cm.

Zobacz też: Opinie kierowców o Honda CR-V

Wnętrze/wyposażenie

REKLAMA

Przedział pasażerski CR-V jest wykończony z dokładnością, materiałami niezłej jakości. W prezentowanej wersji wyposażeniowej Executive wyposażeniem standardowym jest skórzana tapicerka.
Czytelność tablicy przyrządów oraz ergonomia są wzorowe. Świetnie na długich dystansach sprawują się fotele i tylna kanapa – siedzi się na nich bardzo wygodnie. Co więcej nawet w tylnym rzędzie nikt nie powinien narzekać na bark przestrzeni na nogi, czy nad głową.
Nieźle CR-V wypada pod względem obszerności bagażnika. W zależności od rozłożenia kanapy i siedzeń przestrzeń na bagaże ma objętość od 513 do 1532 l.

Prezentowana na zdjęciach Honda CR-V została wyposażona w dodatki znajdujące się na liście wyposażenia wersji Executive. To najbogatsza wersja CR-V i jej nabywca bez dopłaty otrzyma nie tylko wspomnianą wcześniej skórzaną tapicerkę, lecz również skrętne reflektory ksenonowe, czujniki parkowania, tempomat adaptacyjny, czy dwustrefową automatyczną klimatyzację.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Honda CR-V z dieslem: Dla mieszkańców przedmieść

Napęd

Czerocylindrowy silnik o pojemności 2l i mocy 150 KM stanowi sprawne choć nie najtańsze źródło napędu dla CR-V. Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i typowym dla Hondy nieco ospałym charakterem w dolnych zakresach obrotów. To dlatego spora część kierowców zarzuca tej jednostce napędowej, że jest zbyt słaba do napędu CR-V. Nic bardziej mylnego. Podczas przyspieszania pojazd nabiera wyraźnej werwy po przekroczeniu ok. 4200 obr./min., ale skutkuje to zwiększonym zużyciem paliwa. Bo o ile jeżdżąc SUV-em Hondy dość spokojnie można uzyskać spalanie w ruchu miejskim na poziomie 11 l/100 km o tyle miłośnicy dynamicznej jazdy muszą się liczyć z tym, że silnik zużyje nawet 13 l/100 km.

Zobacz też: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

REKLAMA

Opisując wrażenia z jazdy CR-V nie sposób nie wspomnieć o zaskakująco dobrych właściwościach jezdnych japońskiego SUV-a. Zawieszenie CR-V komfortowo tłumi wszelkie nierówności nawierzchni jednocześnie dość pewnie utrzymuje auto w ryzach podczas jazdy po łukach. Przyjemnie działa także układ kierowniczy, który umożliwia kierowcy prowadzenie auta z należytym wyczuciem.

Z kolei minusem podczas codziennej eksploatacji są dość spora średnica zawracania - 11,1 m i ograniczona widoczność do tyłu, które utrudniają parkingowe manewry. Warto zatem zainwestować (w uboższych odmianach wyposażeniowych) w czujniki parkowania.

Podsumowanie

Mimo, że za chwilę na rynek wjedzie następca prezentowanego modelu CR-V obecna wersja ma jeszcze sporo do zaoferowania nabywcom. Mimo, że od debiutu tej generacji modelu minęło już sporo czasu auto nie trąci myszką.
Co więcej ponadprzeciętny komfort jazdy jaki oferuje duża Honda w połączeniu z praktycznym nadwoziem czyni z CR-V łakomy kąsek dla większości rodzin.

Zobacz też: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Paradoksalnie najkosztowniejsza w CR-V jest jego największa zaleta, czyli uniwersalność. Spore gabaryty i napęd na obie osie skutkują zwiększonym zużyciem paliwa, co automatycznie podwyższa koszty użytkowania Hondy.  

Dane techniczne:

Honda CR-V 2.0 i-VTEC 150 KM

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 997 mc3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

150 KM/6200 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

192 Nm/4200 obr./min.

Napęd

4x4

Skrzynia biegów

man. 6-bieg

Pojemność bagażnika

524 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

452,5/182/167,5 cm

Rozstaw osi

263 cm

V-max

190 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

10,2 s.

Zużycie paliwa*

10,4/6,7/8,1 l/100km

Cena

Od 107 200 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Z tyłu Honda CR-V prezentuje się mniej kontrowersyjnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Prześwit CR-V to 17,5 cm. W zależności od potrzeb to komputer steruje przekazywaniem napędu między osiami. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dwulitrowa jednostka napędowa CR-V "lubi" wysokie obroty. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Hondy CR-V zapewnia komfort nawet na długich dystansach. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Hondy CR-V siedzi się bardzo wygodnie, miejsca jest pod dostatkiem. Fot. Moto.wieszjak.pl
Charakterystyczna dla modelu CR-V dźwignia hamulca pomocniczego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Hondy CR-V jest wzorowo uporządkowana i wykonana z dokładnością. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA