REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Rapid Spaceback kusi zgrabną sylwetką i praktycznym oraz obszernym przedziałem pasażerskim. Sprawdziliśmy jak jeździ wersja napędzana przez silnik benzynowy o mocy 85 KM.

Mniejsze modele Skody cieszą się dużą popularnością wśród polskich klientów ze względu na zaskakująco obszerne wnętrza, duże bagażniki i przystępne ceny. Niestety ich bolączką była zazwyczaj dyskusyjna uroda, którą zrażały do siebie młodszych kierowców.

REKLAMA

Zdaje się, że wraz z wprowadzeniem odmiany Rapid Spaceback producent ma większe szanse na skupienie uwagi nie tylko starszej klienteli.

Zwarta bryła nadwozia jest proporcjonalna i ozdobiona modnymi, ostrymi krawędziami. Co więcej nabywcy mogą dodatkowo ozdobić Rapida Spaceback ładnymi felgami ze stopów lekkich oraz pobawić się kontrastem kolorów wyposażając go w szklany, czarny dach. Takie zestawienia były jeszcze kilka lat temu zarezerwowane dla samochodów z wyższych segmentów.

Zobacz też: Test Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski sprawia pozytywne wrażenie. Cieszą przede wszystkim przestronność oraz wygoda foteli i tylnej kanapy. Siedziska kierowcy i przedniego pasażera są wystarczająco obszerne, a oparcia odpowiednio wyprofilowane. Z tyłu nawet wysocy nie powinni narzekać na brak przestrzeni m.in. dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu.

Tablica przyrządów jest przejrzysta i na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie solidnie wykonanej. Rzeczywiście, nic nie można zarzucić jakości montażu, ale tworzywa sztuczne są twarde. Sprawę ratuje obszyte miłą w dotyku skórą koło kierownicy.

Wnętrze Rapida Spaceback sprzyja dłuższym podróżom. Zwłaszcza, że bagażnik ma objętość astronomicznych, jak na tę klasę pojazdów 550l, a jego wykorzystanie ułatwia duży otwór załadunku.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.6 e-HDI/115 KM


 Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM - napęd/układ jezdny

Recenzowany egzemplarz Skody Rapid Spaceback napędza czterocylindrowy, turbodoładowany silnik z serii TSI o pojemności 1,2 l, rozwijający moc maksymalną 85 KM przy 4800 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 160 Nm w przedziale od 1500 do 3500 obr./min.

Według danych producenta Rapid rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,8 s oraz może pojechać z maksymalną prędkością 183 km/h. Są to osiągi w zupełności wystarczające do sprawnej jazdy w ruchu miejskim, jak i w trasie.

Choć trzeba przyznać, że podróżując na wakacje, zapakowanym po dach Rapidem z czwórką pasażerów na pokładzie, napęd dostanie zadyszki i trzeba będzie zostawić sporo wolnego miejsca w razie konieczności wyprzedzania.

W codziennej eksploatacji czterocylindrowy silnik jest zadowalająco dynamiczny i wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim można bez trudu osiągnąć wynik zużycia benzyny na poziomie 7,6 l na 100 km.

Podczas płynnej jazdy w trasie łatwo można „zejść” poniżej 6 l/100 km. Nieźle.

Zobacz też: Test Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 KM


Wnętrze Skody Rapid Spaceback jest bardzo dobrze wyciszone, co zwiększa komfort podróżowania. Z kolei zawieszenie zestrojono zaskakująco „sportowo”. Oznacza to, że Skoda zachowuje przyjemną sztywność na nierównościach, a zawieszenie tłumi niedoskonałości nawierzchni sprężyście, ale nie twardo. Udany kompromis.

Przyjemność prowadzenia potęguje również precyzyjnie działająca dźwignia zmiany biegów.

Jednak to co ostatecznie przekonuje do Rapida Spaceback to praktyczne smaczki, które producent zastosował w modelu. I tak, w bagażniku za dopłatą 300 zł, można umieścić wygodne i rozwiązujące problem turlających się siatek – wieszaki. Wystarczy zaczepić ucho o stosowny zaczep, by po dojechaniu na miejsce wygodnie wyjąć zakupy z bagażnika.

Ponadto kierowca Rapida Spaceback może się cieszyć z wygodnego gumowego uchwytu na Smartfona, czy użyć w chwili nagłej potrzeby umieszczonej w korku wlewu paliwa skrobaczki do szyb.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP


 Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM – podsumowanie

Bazowa wersja wyposażeniowa Rapida Spaceback z silnikiem 1.2 TSI o mocy 85 KM kosztuje 53 050 zł. Co ciekawe  Skoda rozsądnie wyceniła dodatki. I tak – pakiet podgrzewanych przednich foteli oraz dyszy przednich spryskiwaczy kosztuje 900 zł, a pakiet zawierający reflektory ksenonowe wraz ze światłami przeciwmgłowymi z funkcją doświetlania zakrętów kosztuje w zależności od wersji wyposażeniowej od 2800 do 1900 zł. System nawigacji jest dostępny od 2000 zł, a automatycznej klimatyzacji klimatronic za 1500 zł.

Zobacz też: Test: Mazda 3 2.0 165 KM

Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM – dane techniczne

Skoda Rapid 1.2 TSI/85 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8V
Maksymalna moc 85 KM/4800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm/1500-3500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 550/1490 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 448,3/170,6/146,1 cm
Rozstaw osi 260,2 cm
V-max 183 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,8 s
Zużycie paliwa* 6,5/4,4/5,1 l/100 km
Cena od 53 050 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM
Skoda
Zwarta bryła nadwozia jest proporcjonalna i ozdobiona modnymi, ostrymi krawędziami. Co więcej nabywcy mogą dodatkowo ozdobić Rapida Spaceback ładnymi felgami ze stopów lekkich oraz pobawić się kontrastem kolorów wyposażając go w szklany, czarny dach. Takie zestawienia były jeszcze kilka lat temu zarezerwowane dla samochodów z segmentu Premium.
Skoda
Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM
Skoda
Tablica przyrządów jest przejrzysta i na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie solidnie wykonanej. Rzeczywiście, nic nie można zarzucić jakości montażu, ale tworzywa sztuczne są twarde. Sprawę ratuje obszyte miłą w dotyku skórą koło kierownicy.
Skoda
Siedziska foteli kierowcy i przedniego pasażera Rapida Spaceback są wystarczająco obszerne, a oparcie odpowiednio wyprofilowane.
Skoda
W tylnej części kabiny Skody Rapid Spaceback nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na brak przestrzeni m.in. dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu.
Skoda
Czytelny i prosty w formie zestaw "zegarów" Rapida Spaceback.
Skoda
Głęboki i podświetlany schowek Skody Rapid Spaceback.
Skoda
Bagażnik Skody Rapid Spaceback ma objętość astronomicznych, jak na tę klasę pojazdów 550l, a jego wykorzystanie ułatwia duży otwór załadunku.
Skoda
Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM
Skoda
Według danych producenta opisywany Rapid rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,8 s oraz może pojechać z maksymalną prędkością 183 km/h. Są to osiągi w zupełności wystarczające do sprawnej jazdy w ruchu miejskim, jak i w trasie.
Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

REKLAMA

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

REKLAMA