REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Rapid Spaceback kusi zgrabną sylwetką i praktycznym oraz obszernym przedziałem pasażerskim. Sprawdziliśmy jak jeździ wersja napędzana przez silnik benzynowy o mocy 85 KM.

Mniejsze modele Skody cieszą się dużą popularnością wśród polskich klientów ze względu na zaskakująco obszerne wnętrza, duże bagażniki i przystępne ceny. Niestety ich bolączką była zazwyczaj dyskusyjna uroda, którą zrażały do siebie młodszych kierowców.

REKLAMA

Zdaje się, że wraz z wprowadzeniem odmiany Rapid Spaceback producent ma większe szanse na skupienie uwagi nie tylko starszej klienteli.

Zwarta bryła nadwozia jest proporcjonalna i ozdobiona modnymi, ostrymi krawędziami. Co więcej nabywcy mogą dodatkowo ozdobić Rapida Spaceback ładnymi felgami ze stopów lekkich oraz pobawić się kontrastem kolorów wyposażając go w szklany, czarny dach. Takie zestawienia były jeszcze kilka lat temu zarezerwowane dla samochodów z wyższych segmentów.

Zobacz też: Test Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski sprawia pozytywne wrażenie. Cieszą przede wszystkim przestronność oraz wygoda foteli i tylnej kanapy. Siedziska kierowcy i przedniego pasażera są wystarczająco obszerne, a oparcia odpowiednio wyprofilowane. Z tyłu nawet wysocy nie powinni narzekać na brak przestrzeni m.in. dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu.

Tablica przyrządów jest przejrzysta i na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie solidnie wykonanej. Rzeczywiście, nic nie można zarzucić jakości montażu, ale tworzywa sztuczne są twarde. Sprawę ratuje obszyte miłą w dotyku skórą koło kierownicy.

Wnętrze Rapida Spaceback sprzyja dłuższym podróżom. Zwłaszcza, że bagażnik ma objętość astronomicznych, jak na tę klasę pojazdów 550l, a jego wykorzystanie ułatwia duży otwór załadunku.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.6 e-HDI/115 KM


 Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM - napęd/układ jezdny

Recenzowany egzemplarz Skody Rapid Spaceback napędza czterocylindrowy, turbodoładowany silnik z serii TSI o pojemności 1,2 l, rozwijający moc maksymalną 85 KM przy 4800 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 160 Nm w przedziale od 1500 do 3500 obr./min.

Według danych producenta Rapid rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,8 s oraz może pojechać z maksymalną prędkością 183 km/h. Są to osiągi w zupełności wystarczające do sprawnej jazdy w ruchu miejskim, jak i w trasie.

Choć trzeba przyznać, że podróżując na wakacje, zapakowanym po dach Rapidem z czwórką pasażerów na pokładzie, napęd dostanie zadyszki i trzeba będzie zostawić sporo wolnego miejsca w razie konieczności wyprzedzania.

W codziennej eksploatacji czterocylindrowy silnik jest zadowalająco dynamiczny i wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim można bez trudu osiągnąć wynik zużycia benzyny na poziomie 7,6 l na 100 km.

Podczas płynnej jazdy w trasie łatwo można „zejść” poniżej 6 l/100 km. Nieźle.

Zobacz też: Test Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 KM


Wnętrze Skody Rapid Spaceback jest bardzo dobrze wyciszone, co zwiększa komfort podróżowania. Z kolei zawieszenie zestrojono zaskakująco „sportowo”. Oznacza to, że Skoda zachowuje przyjemną sztywność na nierównościach, a zawieszenie tłumi niedoskonałości nawierzchni sprężyście, ale nie twardo. Udany kompromis.

Przyjemność prowadzenia potęguje również precyzyjnie działająca dźwignia zmiany biegów.

Jednak to co ostatecznie przekonuje do Rapida Spaceback to praktyczne smaczki, które producent zastosował w modelu. I tak, w bagażniku za dopłatą 300 zł, można umieścić wygodne i rozwiązujące problem turlających się siatek – wieszaki. Wystarczy zaczepić ucho o stosowny zaczep, by po dojechaniu na miejsce wygodnie wyjąć zakupy z bagażnika.

Ponadto kierowca Rapida Spaceback może się cieszyć z wygodnego gumowego uchwytu na Smartfona, czy użyć w chwili nagłej potrzeby umieszczonej w korku wlewu paliwa skrobaczki do szyb.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP


 Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM – podsumowanie

Bazowa wersja wyposażeniowa Rapida Spaceback z silnikiem 1.2 TSI o mocy 85 KM kosztuje 53 050 zł. Co ciekawe  Skoda rozsądnie wyceniła dodatki. I tak – pakiet podgrzewanych przednich foteli oraz dyszy przednich spryskiwaczy kosztuje 900 zł, a pakiet zawierający reflektory ksenonowe wraz ze światłami przeciwmgłowymi z funkcją doświetlania zakrętów kosztuje w zależności od wersji wyposażeniowej od 2800 do 1900 zł. System nawigacji jest dostępny od 2000 zł, a automatycznej klimatyzacji klimatronic za 1500 zł.

Zobacz też: Test: Mazda 3 2.0 165 KM

Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM – dane techniczne

Skoda Rapid 1.2 TSI/85 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8V
Maksymalna moc 85 KM/4800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm/1500-3500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 550/1490 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 448,3/170,6/146,1 cm
Rozstaw osi 260,2 cm
V-max 183 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,8 s
Zużycie paliwa* 6,5/4,4/5,1 l/100 km
Cena od 53 050 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM
Skoda
Zwarta bryła nadwozia jest proporcjonalna i ozdobiona modnymi, ostrymi krawędziami. Co więcej nabywcy mogą dodatkowo ozdobić Rapida Spaceback ładnymi felgami ze stopów lekkich oraz pobawić się kontrastem kolorów wyposażając go w szklany, czarny dach. Takie zestawienia były jeszcze kilka lat temu zarezerwowane dla samochodów z segmentu Premium.
Skoda
Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM
Skoda
Tablica przyrządów jest przejrzysta i na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie solidnie wykonanej. Rzeczywiście, nic nie można zarzucić jakości montażu, ale tworzywa sztuczne są twarde. Sprawę ratuje obszyte miłą w dotyku skórą koło kierownicy.
Skoda
Siedziska foteli kierowcy i przedniego pasażera Rapida Spaceback są wystarczająco obszerne, a oparcie odpowiednio wyprofilowane.
Skoda
W tylnej części kabiny Skody Rapid Spaceback nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na brak przestrzeni m.in. dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu.
Skoda
Czytelny i prosty w formie zestaw "zegarów" Rapida Spaceback.
Skoda
Głęboki i podświetlany schowek Skody Rapid Spaceback.
Skoda
Bagażnik Skody Rapid Spaceback ma objętość astronomicznych, jak na tę klasę pojazdów 550l, a jego wykorzystanie ułatwia duży otwór załadunku.
Skoda
Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM
Skoda
Według danych producenta opisywany Rapid rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,8 s oraz może pojechać z maksymalną prędkością 183 km/h. Są to osiągi w zupełności wystarczające do sprawnej jazdy w ruchu miejskim, jak i w trasie.
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA