REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi/128 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Na rasowego hot hatch'a stać wciąż niewielu polskich kierowców. Ale osoby dysponujące skromniejszym budżetem mogą spojrzeć w stronę konstrukcji jednoznacznie nawiązującej stylem do najgorętszej ligi samochodów kompaktowych. Najnowsza Kia Pro_cee'd wygląda imponująco, sprawdziliśmy czy dobre wrażenie nie znika po lepszym poznaniu.

Polscy konsumenci jeszcze nie osiągnęli poziomu zamożności mieszkańców Europy Zachodniej, dlatego wciąż znikomym zainteresowaniem cieszą się u nas wszelkiego rodzaju hot hatch’e. Jednak co jakiś czas producenci samochodów rozszerzają swoją ofertę rynkową o modele, które jednoznacznie kojarzą się z usportowionymi hatchbackami klasy kompaktowej choć faktycznie nimi nie są. Sztandarowymi przykładami takich pojazdów są trzydrzwiowa odmiana napędzana przez słabsze wersje silnikowe Renault Megane, czy całkiem jeszcze świeży Opel Astra GTC. Jakiś czas temu do wspomnianego segmentu dołączyła KIA z najnowszą generacją modelu Pro_cee’d.

REKLAMA

REKLAMA

Trzydrzwiowy kompakt koreańskiego producenta został zaprojektowany w sportowym stylu. Wznoszącą się ku tyłowi linię okien zamyka wysoko umiejscowiony słupek C. W tylnej części nadwozia uroku nadwoziu dodają ciekawie zaprojektowane lampy oraz mała szyba tylna z umieszczonym nad nią spojlerem.

Wyrazistości dodają sylwetce boczne przetłoczenia ciągnące się od drzwi po tylne błotniki. Bezsprzecznie trzydrzwiowa Kia prezentuje się dziarsko i zachęca do zajęcia miejsca za kierownicą.

Zobacz też: Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi – wnętrze

Pro_ceed ma podobne wymiary nadwozia do pięciodrzwiowej odmiany modelu. Jednak trzydrzwiowa wersja jest o 4 cm niższa i ma zdecydowanie dłuższe drzwi. Dlatego wsiadanie i wysiadanie z Pro_cee’d wymaga odrobinę więcej sprawności niż w przypadku cee’d. Duże drzwi i duży otwór drzwiowy co prawda ułatwiają zajęcie miejsca z tyłu, ale znacznie komplikują wejście lub wyjście z samochodu na parkingu w sytuacji, gdy obok zaparkuje inny samochód.

Wnętrze trzydrzwiowej Kii pomieści w komfortowych warunkach cztery dorosłe osoby. W piątkę może być zbyt ciasno. Ale dwie osoby podróżujące na tylnej kanapie nie będą miały powodów do narzekań nawet podczas bardzo długiej trasy.

W przedniej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem, a zajęcie optymalnej pozycji ułatwia szeroki zakres regulacji fotela. Szkoda, że tablica przyrządów jest kopią tej z odmiany pięciodrzwiowej. W Pro_ceed przydałoby się choć odrobinę sportowych smaczków.

Bagażnik ma objętość 380 l i regularny kształt. Niestety w pakowaniu przeszkadza wysoki próg załadunku.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

 Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi – napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny to udana konstrukcja. Jednostka charakteryzuje się cichą i kulturalną pracą, niezłą elastycznością oraz niskim zapotrzebowaniem na paliwo.

Mimo że silnik tradycyjnie dla tego typu konstrukcji jest ospały przez krótki moment przy ruszaniu – do około 1500 obr./min. - po wkręceniu na wyższe obroty z werwą i w miarę jednostajnie rozpędza ważącego 1300 kg Pro_cee’d’a.

REKLAMA

Konstruktorzy zdecydowali się na utwardzenie zawieszenia trzydrzwiowej odmiany modelu i w rezultacie Pro_cee’dem można z większą śmiałością pokonywać ciasne zakręty. Z drugiej strony zawieszenie z zaskakującą miękkością tłumi wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni.

Poczucie niedosytu pozostawia jednak układ kierowniczy. Mimo że można ustawić tryb pracy Sport, który zwiększa opór na kierownicy, jego charakterystyka jest zbyt pośrednia, co na dłuższą metę zniechęca do dynamicznej jazdy.

Pro_cee’d z silnikiem wysokoprężnym jest samochodem oszczędnym. W ruchu miejskim zużycie paliwa nie przekracza 6,5 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie „spalanie” spadało do około 4 l/100 km.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz A200 CDI

Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi – podsumowanie

Atrakcyjna linia nadwozia Pro_ceed przyciąga wzrok większości kierowców bez względu na wiek. Ale biorąc pod uwagę ograniczenia w wygodzie wsiadania i wysiadania z samochodu na ciasnych parkingach, auto przypadnie do gustu raczej osobom młodszym duchem.

Kia radzi sobie z nierównościami polskich dróg, jest oszczędna i „cieszy oczy” właściciela za każdym razem, gdy ten na nią spojrzy. Mimo stonowanego układu jezdnego młodzi ludzie w Pro_cee’d czują się dobrze. Podstawowa odmiana Pro_cee’d kosztuje 57 tys. zł. Koszt najtańszej odmiany z opisywanym silnikiem wysokoprężnym to 68 tys. zł (bez uwzględnienia promocji).

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

 Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi - dane techniczne

Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi/128 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1582 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 128 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm/1900-2750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 380 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 431/178/143 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s
Zużycie paliwa* 5,2/3,8/4,3 l/100 km
Cena od  64 990 zł (promocja)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Z tej perspektywy Kia Pro_cee'd jednoznacznie przywodzi na myśl najgorętsze hot hatch'e.
Redakcja
Ciekawie zaprojektowane lampy tylne to nadają stylu Kii Pro_cee'd
Redakcja
Tylna część nadwozia Kii Pro_cee'd prezentuje się szczególnie atrakcyjnie.
Redakcja
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - bagażnik
KIA
Kia ProCee'd - kokpit
KIA
Kia ProCee'd - fotele
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA