REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi/128 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Na rasowego hot hatch'a stać wciąż niewielu polskich kierowców. Ale osoby dysponujące skromniejszym budżetem mogą spojrzeć w stronę konstrukcji jednoznacznie nawiązującej stylem do najgorętszej ligi samochodów kompaktowych. Najnowsza Kia Pro_cee'd wygląda imponująco, sprawdziliśmy czy dobre wrażenie nie znika po lepszym poznaniu.

Polscy konsumenci jeszcze nie osiągnęli poziomu zamożności mieszkańców Europy Zachodniej, dlatego wciąż znikomym zainteresowaniem cieszą się u nas wszelkiego rodzaju hot hatch’e. Jednak co jakiś czas producenci samochodów rozszerzają swoją ofertę rynkową o modele, które jednoznacznie kojarzą się z usportowionymi hatchbackami klasy kompaktowej choć faktycznie nimi nie są. Sztandarowymi przykładami takich pojazdów są trzydrzwiowa odmiana napędzana przez słabsze wersje silnikowe Renault Megane, czy całkiem jeszcze świeży Opel Astra GTC. Jakiś czas temu do wspomnianego segmentu dołączyła KIA z najnowszą generacją modelu Pro_cee’d.

REKLAMA

REKLAMA

Trzydrzwiowy kompakt koreańskiego producenta został zaprojektowany w sportowym stylu. Wznoszącą się ku tyłowi linię okien zamyka wysoko umiejscowiony słupek C. W tylnej części nadwozia uroku nadwoziu dodają ciekawie zaprojektowane lampy oraz mała szyba tylna z umieszczonym nad nią spojlerem.

Wyrazistości dodają sylwetce boczne przetłoczenia ciągnące się od drzwi po tylne błotniki. Bezsprzecznie trzydrzwiowa Kia prezentuje się dziarsko i zachęca do zajęcia miejsca za kierownicą.

Zobacz też: Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi – wnętrze

Pro_ceed ma podobne wymiary nadwozia do pięciodrzwiowej odmiany modelu. Jednak trzydrzwiowa wersja jest o 4 cm niższa i ma zdecydowanie dłuższe drzwi. Dlatego wsiadanie i wysiadanie z Pro_cee’d wymaga odrobinę więcej sprawności niż w przypadku cee’d. Duże drzwi i duży otwór drzwiowy co prawda ułatwiają zajęcie miejsca z tyłu, ale znacznie komplikują wejście lub wyjście z samochodu na parkingu w sytuacji, gdy obok zaparkuje inny samochód.

Wnętrze trzydrzwiowej Kii pomieści w komfortowych warunkach cztery dorosłe osoby. W piątkę może być zbyt ciasno. Ale dwie osoby podróżujące na tylnej kanapie nie będą miały powodów do narzekań nawet podczas bardzo długiej trasy.

W przedniej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem, a zajęcie optymalnej pozycji ułatwia szeroki zakres regulacji fotela. Szkoda, że tablica przyrządów jest kopią tej z odmiany pięciodrzwiowej. W Pro_ceed przydałoby się choć odrobinę sportowych smaczków.

Bagażnik ma objętość 380 l i regularny kształt. Niestety w pakowaniu przeszkadza wysoki próg załadunku.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

 Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi – napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny to udana konstrukcja. Jednostka charakteryzuje się cichą i kulturalną pracą, niezłą elastycznością oraz niskim zapotrzebowaniem na paliwo.

Mimo że silnik tradycyjnie dla tego typu konstrukcji jest ospały przez krótki moment przy ruszaniu – do około 1500 obr./min. - po wkręceniu na wyższe obroty z werwą i w miarę jednostajnie rozpędza ważącego 1300 kg Pro_cee’d’a.

REKLAMA

Konstruktorzy zdecydowali się na utwardzenie zawieszenia trzydrzwiowej odmiany modelu i w rezultacie Pro_cee’dem można z większą śmiałością pokonywać ciasne zakręty. Z drugiej strony zawieszenie z zaskakującą miękkością tłumi wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni.

Poczucie niedosytu pozostawia jednak układ kierowniczy. Mimo że można ustawić tryb pracy Sport, który zwiększa opór na kierownicy, jego charakterystyka jest zbyt pośrednia, co na dłuższą metę zniechęca do dynamicznej jazdy.

Pro_cee’d z silnikiem wysokoprężnym jest samochodem oszczędnym. W ruchu miejskim zużycie paliwa nie przekracza 6,5 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie „spalanie” spadało do około 4 l/100 km.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz A200 CDI

Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi – podsumowanie

Atrakcyjna linia nadwozia Pro_ceed przyciąga wzrok większości kierowców bez względu na wiek. Ale biorąc pod uwagę ograniczenia w wygodzie wsiadania i wysiadania z samochodu na ciasnych parkingach, auto przypadnie do gustu raczej osobom młodszym duchem.

Kia radzi sobie z nierównościami polskich dróg, jest oszczędna i „cieszy oczy” właściciela za każdym razem, gdy ten na nią spojrzy. Mimo stonowanego układu jezdnego młodzi ludzie w Pro_cee’d czują się dobrze. Podstawowa odmiana Pro_cee’d kosztuje 57 tys. zł. Koszt najtańszej odmiany z opisywanym silnikiem wysokoprężnym to 68 tys. zł (bez uwzględnienia promocji).

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

 Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi - dane techniczne

Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi/128 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1582 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 128 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm/1900-2750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 380 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 431/178/143 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s
Zużycie paliwa* 5,2/3,8/4,3 l/100 km
Cena od  64 990 zł (promocja)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Z tej perspektywy Kia Pro_cee'd jednoznacznie przywodzi na myśl najgorętsze hot hatch'e.
Redakcja
Ciekawie zaprojektowane lampy tylne to nadają stylu Kii Pro_cee'd
Redakcja
Tylna część nadwozia Kii Pro_cee'd prezentuje się szczególnie atrakcyjnie.
Redakcja
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - bagażnik
KIA
Kia ProCee'd - kokpit
KIA
Kia ProCee'd - fotele
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

REKLAMA

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

REKLAMA