REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Corolla 1.6 Valvematic/132 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Toyoty Corolli jest w każdym calu dojrzalsza niż poprzedniczka. Większa, lepiej wykończona, bardziej komfortowa choć wciąż skierowana do kierowców, dla których emocje podczas jazdy mają drugorzędne znaczenie.

W przeciwieństwie do Toyoty Corolii poprzedniej generacji, w aktualnej widać konsekwencję i spójność stylizacyjną z modelem Auris.

REKLAMA

REKLAMA

Ale w błędzie będzie ten, kto odbierze Corollę jako odmianę czterodrzwiową Aurisa. Wersja sedan oferuje więcej przestrzeni w przedziale pasażerskim oraz inną charakterystykę pracy zawieszenia. Ma również większy o 10 cm rozstaw osi niż Auris.

Najnowsza odmiana Toyoty Corolli prezentuje się atrakcyjniej od poprzednika i sądząc po ozdobnych detalach w zamyśle projektantów miała kojarzyć się z samochodami z segmentu o oczko wyższego niż kompaktowego. Rzeczywiście, nadwozie japońskiego sedana wygląda dostojnie i jedynie wprawni obserwatorzy bez trudu odgadną, że mają do czynienia z samochodem klasy kompaktowej.

REKLAMA

Zobacz też: Test Renault Fluence 2.0 16V 140 KM Privilege - gra pozorów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Toyota Corolla 1.6 Valvematic test – wnętrze

Tablica przyrządów Corolli przypomina deskę rozdzielczą Aurisa. Kokpit został rozplanowany ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne. Także menu komputera pokładowego i zestawu audio są intuicyjne. Kierownica ustawiona jest pod wygodnym kątem, ale ma zbyt mały zakres regulacji – to częsta przypadłość samochodów o rodowodzie japońskim.

W Corolli siedzi się nisko i wygodnie. Fotel ma wystarczająco obszerne siedzisko, a oparcie profil, który zapewnia wysoki komfort nawet podczas bardzo długich podróży. Jakość materiałów wykończeniowych jest adekwatna do klasy pojazdu, choć  szkoda, że dolne partie kabiny wykończono twardym tworzywem.

Zaskakuje duża ilość przestrzeni na tylnej kanapie. Biorąc pod uwagę ilość miejsca w okolicach kolan, jak i w okolicach głowy nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na ciasnotę.

Bagażnik ma objętość  452 l, ale możliwości przewozowe sedana są z oczywistych względów ograniczone.

Zobacz też: Test Volkswagen Jetta Hybrid

Toyota Corolla 1.6 Valvematic test – napęd/układ jezdny

Recenzowaną Toyotę Corollę napędza czterocylindrowy silnik wolnossący o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 132 KM przy 6400 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr./min.

To wartości, które wyglądają blado przy coraz powszechniej stosowanych jednostkach turbodoładowanych. Ale zastosowanie klasycznej konstrukcji benzynowego silnika wolnossącego ma zalety, które szczególnie powinni docenić potencjalni klienci Toyoty.

Jednostka napędowa bez skomplikowanego osprzętu jest dużo tańsza w eksploatacji i naprawach w porównaniu do skomplikowanych silników turbodoładowanych. Co więcej można się spodziewać dłuższej żywotności takich mniej wysilonych jednostek.

Benzynowa Corolla nie należy do mistrzów sprintu ale nie można nie docenić jej zalet w postaci komfortowego tłumienia nierówności. Silnik pracuje cicho w dolnych zakresach obrotów, jednak by auto nabierało prędkości z akceptowalną dynamiką niezbędne jest wkręcenie jednostki na wysokie obroty. A wtedy odgłos jej pracy staje się wyraźnie słyszalny. Dlatego dobrze, że auto zostało wyposażone w sześciobiegową przekładnię. Nadwozie o niewielkim współczynniku oporu powietrza sprawia, że podczas jazdy z wysokimi prędkościami podróżnych nie męczy nadmierny hałas opływającego nadwozie powietrza. Utrzymaniu komfortu poprzez ograniczenie hałasu sprzyja szósty bieg, który obniża obroty silnika do poziomu komfortowego dla uszu.

Uznanie należy się precyzji pracy dźwigni zmiany biegów oraz komfortowi tłumienia nierówności. Corolla z gracją auta klasy wyższej przemyka po wszelkiego rodzaju niedoskonałościach nawierzchni. Konsekwencją tego jest gorsze niż w przypadku Aurisa zachowanie pojazdu podczas jazdy po łukach. Ale wątpię by którykolwiek właściciel Corolli kiedykolwiek zwrócił na to uwagę.

Zużycie paliwa Corolli jest umiarkowane. W ruchu miejskim auto zużywa około 9 l na 100 km w ruchu miejskim. Podczas jazdy z prędkością autostradową „spalanie” rosło do około 7,8 l/100 km.

Zobacz też: Test KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM - leży jak ulał!

Toyota Corolla 1.6 Valvematic test –  podsumowanie

Toyota Corolla to propozycja dla kierowców ceniących konserwatywne rozwiązania w samochodach. Nie znajdziemy tu „wodotrysków” w postaci mikrosilników z podwójnym turbo, które rozwijają moc maksymalną równą silnikom Lamborghini. To klasyczny, wygodny sedan wyposażony we wszystko czego kierowca może potrzebować (tempomat, automatyczna klimatyzacja, podgrzewane przednie fotele, nawigacja), ale jednak z ograniczoną listą wyposażenia dodatkowego, które jest dostępne dopiero w większej Avensis (np. reflektory ksenonowe).  

Zobacz też: Test Toyota Auris 2.0 D-4D 126 KM

Toyota Corolla 1.6 Valvematic - dane techniczne

Toyota Corolla 1.6 VVT-i
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 132 KM/6400 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm/4400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów mant. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 452 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462/177,5/146,5 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10 s
Zużycie paliwa* 8,0/4,9/6,0 l/100 km
Cena od  69 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Toyota Corolla 1.6 - tył
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - przód
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - bagażnik
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - deska rozdzielcza
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - fotel kierowcy
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - tylna kanapa
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - przyciski włączania ogrzewania foteli ukryte pod pokrywą schowka
Redakcja
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA