REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Corolla 1.6 Valvematic/132 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Toyoty Corolli jest w każdym calu dojrzalsza niż poprzedniczka. Większa, lepiej wykończona, bardziej komfortowa choć wciąż skierowana do kierowców, dla których emocje podczas jazdy mają drugorzędne znaczenie.

W przeciwieństwie do Toyoty Corolii poprzedniej generacji, w aktualnej widać konsekwencję i spójność stylizacyjną z modelem Auris.

REKLAMA

Ale w błędzie będzie ten, kto odbierze Corollę jako odmianę czterodrzwiową Aurisa. Wersja sedan oferuje więcej przestrzeni w przedziale pasażerskim oraz inną charakterystykę pracy zawieszenia. Ma również większy o 10 cm rozstaw osi niż Auris.

Najnowsza odmiana Toyoty Corolli prezentuje się atrakcyjniej od poprzednika i sądząc po ozdobnych detalach w zamyśle projektantów miała kojarzyć się z samochodami z segmentu o oczko wyższego niż kompaktowego. Rzeczywiście, nadwozie japońskiego sedana wygląda dostojnie i jedynie wprawni obserwatorzy bez trudu odgadną, że mają do czynienia z samochodem klasy kompaktowej.

Zobacz też: Test Renault Fluence 2.0 16V 140 KM Privilege - gra pozorów

Toyota Corolla 1.6 Valvematic test – wnętrze

REKLAMA

Tablica przyrządów Corolli przypomina deskę rozdzielczą Aurisa. Kokpit został rozplanowany ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne. Także menu komputera pokładowego i zestawu audio są intuicyjne. Kierownica ustawiona jest pod wygodnym kątem, ale ma zbyt mały zakres regulacji – to częsta przypadłość samochodów o rodowodzie japońskim.

W Corolli siedzi się nisko i wygodnie. Fotel ma wystarczająco obszerne siedzisko, a oparcie profil, który zapewnia wysoki komfort nawet podczas bardzo długich podróży. Jakość materiałów wykończeniowych jest adekwatna do klasy pojazdu, choć  szkoda, że dolne partie kabiny wykończono twardym tworzywem.

Zaskakuje duża ilość przestrzeni na tylnej kanapie. Biorąc pod uwagę ilość miejsca w okolicach kolan, jak i w okolicach głowy nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na ciasnotę.

Bagażnik ma objętość  452 l, ale możliwości przewozowe sedana są z oczywistych względów ograniczone.

Zobacz też: Test Volkswagen Jetta Hybrid

Toyota Corolla 1.6 Valvematic test – napęd/układ jezdny

Recenzowaną Toyotę Corollę napędza czterocylindrowy silnik wolnossący o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 132 KM przy 6400 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr./min.

REKLAMA

To wartości, które wyglądają blado przy coraz powszechniej stosowanych jednostkach turbodoładowanych. Ale zastosowanie klasycznej konstrukcji benzynowego silnika wolnossącego ma zalety, które szczególnie powinni docenić potencjalni klienci Toyoty.

Jednostka napędowa bez skomplikowanego osprzętu jest dużo tańsza w eksploatacji i naprawach w porównaniu do skomplikowanych silników turbodoładowanych. Co więcej można się spodziewać dłuższej żywotności takich mniej wysilonych jednostek.

Benzynowa Corolla nie należy do mistrzów sprintu ale nie można nie docenić jej zalet w postaci komfortowego tłumienia nierówności. Silnik pracuje cicho w dolnych zakresach obrotów, jednak by auto nabierało prędkości z akceptowalną dynamiką niezbędne jest wkręcenie jednostki na wysokie obroty. A wtedy odgłos jej pracy staje się wyraźnie słyszalny. Dlatego dobrze, że auto zostało wyposażone w sześciobiegową przekładnię. Nadwozie o niewielkim współczynniku oporu powietrza sprawia, że podczas jazdy z wysokimi prędkościami podróżnych nie męczy nadmierny hałas opływającego nadwozie powietrza. Utrzymaniu komfortu poprzez ograniczenie hałasu sprzyja szósty bieg, który obniża obroty silnika do poziomu komfortowego dla uszu.

Uznanie należy się precyzji pracy dźwigni zmiany biegów oraz komfortowi tłumienia nierówności. Corolla z gracją auta klasy wyższej przemyka po wszelkiego rodzaju niedoskonałościach nawierzchni. Konsekwencją tego jest gorsze niż w przypadku Aurisa zachowanie pojazdu podczas jazdy po łukach. Ale wątpię by którykolwiek właściciel Corolli kiedykolwiek zwrócił na to uwagę.

Zużycie paliwa Corolli jest umiarkowane. W ruchu miejskim auto zużywa około 9 l na 100 km w ruchu miejskim. Podczas jazdy z prędkością autostradową „spalanie” rosło do około 7,8 l/100 km.

Zobacz też: Test KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM - leży jak ulał!

Toyota Corolla 1.6 Valvematic test –  podsumowanie

Toyota Corolla to propozycja dla kierowców ceniących konserwatywne rozwiązania w samochodach. Nie znajdziemy tu „wodotrysków” w postaci mikrosilników z podwójnym turbo, które rozwijają moc maksymalną równą silnikom Lamborghini. To klasyczny, wygodny sedan wyposażony we wszystko czego kierowca może potrzebować (tempomat, automatyczna klimatyzacja, podgrzewane przednie fotele, nawigacja), ale jednak z ograniczoną listą wyposażenia dodatkowego, które jest dostępne dopiero w większej Avensis (np. reflektory ksenonowe).  

Zobacz też: Test Toyota Auris 2.0 D-4D 126 KM

Toyota Corolla 1.6 Valvematic - dane techniczne

Toyota Corolla 1.6 VVT-i
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 132 KM/6400 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm/4400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów mant. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 452 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462/177,5/146,5 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10 s
Zużycie paliwa* 8,0/4,9/6,0 l/100 km
Cena od  69 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Toyota Corolla 1.6 - tył
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - przód
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - bagażnik
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - deska rozdzielcza
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - fotel kierowcy
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - tylna kanapa
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - przyciski włączania ogrzewania foteli ukryte pod pokrywą schowka
Redakcja
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA