REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Corolla 1.6 Valvematic/132 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Toyoty Corolli jest w każdym calu dojrzalsza niż poprzedniczka. Większa, lepiej wykończona, bardziej komfortowa choć wciąż skierowana do kierowców, dla których emocje podczas jazdy mają drugorzędne znaczenie.

W przeciwieństwie do Toyoty Corolii poprzedniej generacji, w aktualnej widać konsekwencję i spójność stylizacyjną z modelem Auris.

REKLAMA

Ale w błędzie będzie ten, kto odbierze Corollę jako odmianę czterodrzwiową Aurisa. Wersja sedan oferuje więcej przestrzeni w przedziale pasażerskim oraz inną charakterystykę pracy zawieszenia. Ma również większy o 10 cm rozstaw osi niż Auris.

Najnowsza odmiana Toyoty Corolli prezentuje się atrakcyjniej od poprzednika i sądząc po ozdobnych detalach w zamyśle projektantów miała kojarzyć się z samochodami z segmentu o oczko wyższego niż kompaktowego. Rzeczywiście, nadwozie japońskiego sedana wygląda dostojnie i jedynie wprawni obserwatorzy bez trudu odgadną, że mają do czynienia z samochodem klasy kompaktowej.

Zobacz też: Test Renault Fluence 2.0 16V 140 KM Privilege - gra pozorów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Toyota Corolla 1.6 Valvematic test – wnętrze

REKLAMA

Tablica przyrządów Corolli przypomina deskę rozdzielczą Aurisa. Kokpit został rozplanowany ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne. Także menu komputera pokładowego i zestawu audio są intuicyjne. Kierownica ustawiona jest pod wygodnym kątem, ale ma zbyt mały zakres regulacji – to częsta przypadłość samochodów o rodowodzie japońskim.

W Corolli siedzi się nisko i wygodnie. Fotel ma wystarczająco obszerne siedzisko, a oparcie profil, który zapewnia wysoki komfort nawet podczas bardzo długich podróży. Jakość materiałów wykończeniowych jest adekwatna do klasy pojazdu, choć  szkoda, że dolne partie kabiny wykończono twardym tworzywem.

Zaskakuje duża ilość przestrzeni na tylnej kanapie. Biorąc pod uwagę ilość miejsca w okolicach kolan, jak i w okolicach głowy nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na ciasnotę.

Bagażnik ma objętość  452 l, ale możliwości przewozowe sedana są z oczywistych względów ograniczone.

Zobacz też: Test Volkswagen Jetta Hybrid

Toyota Corolla 1.6 Valvematic test – napęd/układ jezdny

Recenzowaną Toyotę Corollę napędza czterocylindrowy silnik wolnossący o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 132 KM przy 6400 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr./min.

REKLAMA

To wartości, które wyglądają blado przy coraz powszechniej stosowanych jednostkach turbodoładowanych. Ale zastosowanie klasycznej konstrukcji benzynowego silnika wolnossącego ma zalety, które szczególnie powinni docenić potencjalni klienci Toyoty.

Jednostka napędowa bez skomplikowanego osprzętu jest dużo tańsza w eksploatacji i naprawach w porównaniu do skomplikowanych silników turbodoładowanych. Co więcej można się spodziewać dłuższej żywotności takich mniej wysilonych jednostek.

Benzynowa Corolla nie należy do mistrzów sprintu ale nie można nie docenić jej zalet w postaci komfortowego tłumienia nierówności. Silnik pracuje cicho w dolnych zakresach obrotów, jednak by auto nabierało prędkości z akceptowalną dynamiką niezbędne jest wkręcenie jednostki na wysokie obroty. A wtedy odgłos jej pracy staje się wyraźnie słyszalny. Dlatego dobrze, że auto zostało wyposażone w sześciobiegową przekładnię. Nadwozie o niewielkim współczynniku oporu powietrza sprawia, że podczas jazdy z wysokimi prędkościami podróżnych nie męczy nadmierny hałas opływającego nadwozie powietrza. Utrzymaniu komfortu poprzez ograniczenie hałasu sprzyja szósty bieg, który obniża obroty silnika do poziomu komfortowego dla uszu.

Uznanie należy się precyzji pracy dźwigni zmiany biegów oraz komfortowi tłumienia nierówności. Corolla z gracją auta klasy wyższej przemyka po wszelkiego rodzaju niedoskonałościach nawierzchni. Konsekwencją tego jest gorsze niż w przypadku Aurisa zachowanie pojazdu podczas jazdy po łukach. Ale wątpię by którykolwiek właściciel Corolli kiedykolwiek zwrócił na to uwagę.

Zużycie paliwa Corolli jest umiarkowane. W ruchu miejskim auto zużywa około 9 l na 100 km w ruchu miejskim. Podczas jazdy z prędkością autostradową „spalanie” rosło do około 7,8 l/100 km.

Zobacz też: Test KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM - leży jak ulał!

Toyota Corolla 1.6 Valvematic test –  podsumowanie

Toyota Corolla to propozycja dla kierowców ceniących konserwatywne rozwiązania w samochodach. Nie znajdziemy tu „wodotrysków” w postaci mikrosilników z podwójnym turbo, które rozwijają moc maksymalną równą silnikom Lamborghini. To klasyczny, wygodny sedan wyposażony we wszystko czego kierowca może potrzebować (tempomat, automatyczna klimatyzacja, podgrzewane przednie fotele, nawigacja), ale jednak z ograniczoną listą wyposażenia dodatkowego, które jest dostępne dopiero w większej Avensis (np. reflektory ksenonowe).  

Zobacz też: Test Toyota Auris 2.0 D-4D 126 KM

Toyota Corolla 1.6 Valvematic - dane techniczne

Toyota Corolla 1.6 VVT-i
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 132 KM/6400 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm/4400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów mant. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 452 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462/177,5/146,5 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10 s
Zużycie paliwa* 8,0/4,9/6,0 l/100 km
Cena od  69 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Toyota Corolla 1.6 - tył
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - przód
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - bagażnik
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - deska rozdzielcza
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - fotel kierowcy
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - tylna kanapa
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - przyciski włączania ogrzewania foteli ukryte pod pokrywą schowka
Redakcja
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA