REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Corolla 1.6 Valvematic/132 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Toyoty Corolli jest w każdym calu dojrzalsza niż poprzedniczka. Większa, lepiej wykończona, bardziej komfortowa choć wciąż skierowana do kierowców, dla których emocje podczas jazdy mają drugorzędne znaczenie.

W przeciwieństwie do Toyoty Corolii poprzedniej generacji, w aktualnej widać konsekwencję i spójność stylizacyjną z modelem Auris.

REKLAMA

Ale w błędzie będzie ten, kto odbierze Corollę jako odmianę czterodrzwiową Aurisa. Wersja sedan oferuje więcej przestrzeni w przedziale pasażerskim oraz inną charakterystykę pracy zawieszenia. Ma również większy o 10 cm rozstaw osi niż Auris.

Najnowsza odmiana Toyoty Corolli prezentuje się atrakcyjniej od poprzednika i sądząc po ozdobnych detalach w zamyśle projektantów miała kojarzyć się z samochodami z segmentu o oczko wyższego niż kompaktowego. Rzeczywiście, nadwozie japońskiego sedana wygląda dostojnie i jedynie wprawni obserwatorzy bez trudu odgadną, że mają do czynienia z samochodem klasy kompaktowej.

Zobacz też: Test Renault Fluence 2.0 16V 140 KM Privilege - gra pozorów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Toyota Corolla 1.6 Valvematic test – wnętrze

REKLAMA

Tablica przyrządów Corolli przypomina deskę rozdzielczą Aurisa. Kokpit został rozplanowany ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne. Także menu komputera pokładowego i zestawu audio są intuicyjne. Kierownica ustawiona jest pod wygodnym kątem, ale ma zbyt mały zakres regulacji – to częsta przypadłość samochodów o rodowodzie japońskim.

W Corolli siedzi się nisko i wygodnie. Fotel ma wystarczająco obszerne siedzisko, a oparcie profil, który zapewnia wysoki komfort nawet podczas bardzo długich podróży. Jakość materiałów wykończeniowych jest adekwatna do klasy pojazdu, choć  szkoda, że dolne partie kabiny wykończono twardym tworzywem.

Zaskakuje duża ilość przestrzeni na tylnej kanapie. Biorąc pod uwagę ilość miejsca w okolicach kolan, jak i w okolicach głowy nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na ciasnotę.

Bagażnik ma objętość  452 l, ale możliwości przewozowe sedana są z oczywistych względów ograniczone.

Zobacz też: Test Volkswagen Jetta Hybrid

Toyota Corolla 1.6 Valvematic test – napęd/układ jezdny

Recenzowaną Toyotę Corollę napędza czterocylindrowy silnik wolnossący o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 132 KM przy 6400 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr./min.

REKLAMA

To wartości, które wyglądają blado przy coraz powszechniej stosowanych jednostkach turbodoładowanych. Ale zastosowanie klasycznej konstrukcji benzynowego silnika wolnossącego ma zalety, które szczególnie powinni docenić potencjalni klienci Toyoty.

Jednostka napędowa bez skomplikowanego osprzętu jest dużo tańsza w eksploatacji i naprawach w porównaniu do skomplikowanych silników turbodoładowanych. Co więcej można się spodziewać dłuższej żywotności takich mniej wysilonych jednostek.

Benzynowa Corolla nie należy do mistrzów sprintu ale nie można nie docenić jej zalet w postaci komfortowego tłumienia nierówności. Silnik pracuje cicho w dolnych zakresach obrotów, jednak by auto nabierało prędkości z akceptowalną dynamiką niezbędne jest wkręcenie jednostki na wysokie obroty. A wtedy odgłos jej pracy staje się wyraźnie słyszalny. Dlatego dobrze, że auto zostało wyposażone w sześciobiegową przekładnię. Nadwozie o niewielkim współczynniku oporu powietrza sprawia, że podczas jazdy z wysokimi prędkościami podróżnych nie męczy nadmierny hałas opływającego nadwozie powietrza. Utrzymaniu komfortu poprzez ograniczenie hałasu sprzyja szósty bieg, który obniża obroty silnika do poziomu komfortowego dla uszu.

Uznanie należy się precyzji pracy dźwigni zmiany biegów oraz komfortowi tłumienia nierówności. Corolla z gracją auta klasy wyższej przemyka po wszelkiego rodzaju niedoskonałościach nawierzchni. Konsekwencją tego jest gorsze niż w przypadku Aurisa zachowanie pojazdu podczas jazdy po łukach. Ale wątpię by którykolwiek właściciel Corolli kiedykolwiek zwrócił na to uwagę.

Zużycie paliwa Corolli jest umiarkowane. W ruchu miejskim auto zużywa około 9 l na 100 km w ruchu miejskim. Podczas jazdy z prędkością autostradową „spalanie” rosło do około 7,8 l/100 km.

Zobacz też: Test KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM - leży jak ulał!

Toyota Corolla 1.6 Valvematic test –  podsumowanie

Toyota Corolla to propozycja dla kierowców ceniących konserwatywne rozwiązania w samochodach. Nie znajdziemy tu „wodotrysków” w postaci mikrosilników z podwójnym turbo, które rozwijają moc maksymalną równą silnikom Lamborghini. To klasyczny, wygodny sedan wyposażony we wszystko czego kierowca może potrzebować (tempomat, automatyczna klimatyzacja, podgrzewane przednie fotele, nawigacja), ale jednak z ograniczoną listą wyposażenia dodatkowego, które jest dostępne dopiero w większej Avensis (np. reflektory ksenonowe).  

Zobacz też: Test Toyota Auris 2.0 D-4D 126 KM

Toyota Corolla 1.6 Valvematic - dane techniczne

Toyota Corolla 1.6 VVT-i
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 132 KM/6400 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm/4400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów mant. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 452 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462/177,5/146,5 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10 s
Zużycie paliwa* 8,0/4,9/6,0 l/100 km
Cena od  69 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Toyota Corolla 1.6 - tył
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - przód
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - bagażnik
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - deska rozdzielcza
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - fotel kierowcy
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - tylna kanapa
Redakcja
Toyota Corolla 1.6 - przyciski włączania ogrzewania foteli ukryte pod pokrywą schowka
Redakcja
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA