REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C-Elysee 1.6 HDi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W trudnych czasach dla sprzedawców samochodów, Citroen wprowadził na rynek budżetowy model C-Elysee. Sprawdziliśmy, co oferuje najnowszy kompaktowy sedan Citroena.

W przeciwieństwie do linii modelowej DS, Citroen C-Elysee prezentuje się bardzo skromnie. Zwłaszcza w widocznym na zdjęciach srebrno-szarym kolorze. Sedan o prostej bryle przypominający konstrukcje, które podbijają rynki krajów na dorobku. Niemniej skromność sylwetki nie sprawia, że C-Elysee jest samochodem brzydkim. Może nie zachwyci estetów, ale spodoba się osobom ze skromniejszym budżetem.

REKLAMA

Zobacz też: Test Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 KM - niezwykle oszczędny

Citroen C-Elysee – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Citroena C-Elysee został wykonany z materiałów przeciętnej jakości. Także jakość spasowania jest przeciętna. Tablica przyrządów jest zaprojektowana ładnie, a wszelkiego rodzaju przyciski rozmieszczono ergonomicznie.

Z przodu miejsca jest wystarczająco dużo nawet dla wysokich pasażerów. Fotele mają płytki profil i słabo podtrzymują ciało podczas jazdy po zakrętach, ale siedzi się na nich wygodnie. Niestety duża kierownica ma jedynie pionową regulację, co utrudnia znalezienie optymalnej pozycji za kierownicą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby, ale wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca nad głową i w okolicach kolan.

Bagażnik o pojemności 506 l spełni oczekiwania czteroosobowej rodziny, ale jego funkcjonalność ogranicza niewielki otwór załadunku.

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

Citroen C-Elysee – napęd/układ jezdny

Do napędu wersji, którą mamy okazję recenzować posłużył jedyny dostępny w ofercie silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 92 KM i maksymalny moment obrotowy 230 Nm.

Według danych producenta ważący 1095 kg C-Elysee rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 180 km/h. A jak sedan Citroena spisuje się w praktyce?

Cięcie kosztów słychać w odgłosie pracy jednostki napędowej. Silnik jest wyraźnie słyszalny, ale za to oszczędny. Podczas jazd w ruchu miejskim C-Elysee zużywał około 6 l oleju napędowego na 100 km.

REKLAMA

W niższych zakresach obrotów silnik jest ospały, ale po wkręceniu na wyższe obroty dynamicznie wyrywa do przodu. Układ kierowniczy nie grzeszy precyzją, ale przeciętny kierowca nie będzie miał kłopotów z utrzymaniem samochodu na środku pasa. Podczas dynamicznej jazdy po zakrętach nadwozie Citroena ma tendencję do przechyłów, co może zaniepokoić prowadzącego. Jednak auto jest stosunkowo mało podsterowne.

Zawieszenie zostało zestrojone komfortowo, a wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni są tłumione cicho. Generalnie C-Elysse przypadnie do gustu kierowcom o stonowanym usposobieniu. Tezy tej broni też fakt, że dźwignia manualnej przekładni podczas szybkiej zmiany biegów nie działa precyzyjnie. Problem znika, gdy biegi zmieniamy spokojniej.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.2 VTI 72KM: największy z najtańszych

Citroen C-Elysee – podsumowanie

Najtańsza odmiana Citroena C-Elysee z silnikiem benzynowym kosztuje  39 900 zł. To mniej niż Citroen C3. Z kolei za podstawową odmianę z silnikiem wysokoprężnym trzeba zapłacić po rabacie 47 900 zł. Biorąc pod uwagę duży bagażnik, wyposażenie standardowe obejmujące m.in. boczne poduszki powietrzne, przednie szyby elektrycznie uchylane, komputer pokładowy, czy obszytą skórą kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów, a także wysokoprężny silnik, który zużywa niewielkie ilości paliwa, C-Elysee wydaje się propozycją bardzo interesującą. Zwłaszcza dla kierowców, którzy skuszeni niższą ceną są w stanie na jakość tworzyw we wnętrzu i stylizację nadwozia przymknąć oko.   

Zobacz też: Test Kia Rio 1.4 CRDi 90 KM

Citroen C-Elysee – dane techniczne

Citroen C-Elysee 1.6 HDi
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1560 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 92 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 506 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 442,7/174,8/146,6 cm
Rozstaw osi 265,2 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,2
Zużycie paliwa* 4,9/3,9/4,3 l/100 km
Cena od 47 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Citroen C-Elysee - przód
Moto.wieszjak.pl
Citroen C-Elysee - tył
Moto.wieszjak.pl
Citroen C-Elysee - tył
Moto.wieszjak.pl
Citroen C-Elysee - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Citroen C-Elysee - fotel kierowcy
Moto.wieszjak.pl
Citroen C-Elysee - "zegary"
Citroen
Citroen C-Elysee - konsola środkowa
Citroen
Citroen C-Elysee - tylna kanapa
Citroen
Citroen C-Elysee - bagażnik
Citroen
Citroen C-Elysee - deska rozdzielcza
Citroen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA