Test Citroen C-Elysee 1.6 HDi
REKLAMA
REKLAMA
W przeciwieństwie do linii modelowej DS, Citroen C-Elysee prezentuje się bardzo skromnie. Zwłaszcza w widocznym na zdjęciach srebrno-szarym kolorze. Sedan o prostej bryle przypominający konstrukcje, które podbijają rynki krajów na dorobku. Niemniej skromność sylwetki nie sprawia, że C-Elysee jest samochodem brzydkim. Może nie zachwyci estetów, ale spodoba się osobom ze skromniejszym budżetem.
REKLAMA
Zobacz też: Test Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 KM - niezwykle oszczędny
Citroen C-Elysee – wnętrze
REKLAMA
Przedział pasażerski Citroena C-Elysee został wykonany z materiałów przeciętnej jakości. Także jakość spasowania jest przeciętna. Tablica przyrządów jest zaprojektowana ładnie, a wszelkiego rodzaju przyciski rozmieszczono ergonomicznie.
Z przodu miejsca jest wystarczająco dużo nawet dla wysokich pasażerów. Fotele mają płytki profil i słabo podtrzymują ciało podczas jazdy po zakrętach, ale siedzi się na nich wygodnie. Niestety duża kierownica ma jedynie pionową regulację, co utrudnia znalezienie optymalnej pozycji za kierownicą.
Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby, ale wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca nad głową i w okolicach kolan.
Bagażnik o pojemności 506 l spełni oczekiwania czteroosobowej rodziny, ale jego funkcjonalność ogranicza niewielki otwór załadunku.
Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!
Citroen C-Elysee – napęd/układ jezdny
Do napędu wersji, którą mamy okazję recenzować posłużył jedyny dostępny w ofercie silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 92 KM i maksymalny moment obrotowy 230 Nm.
Według danych producenta ważący 1095 kg C-Elysee rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 180 km/h. A jak sedan Citroena spisuje się w praktyce?
Cięcie kosztów słychać w odgłosie pracy jednostki napędowej. Silnik jest wyraźnie słyszalny, ale za to oszczędny. Podczas jazd w ruchu miejskim C-Elysee zużywał około 6 l oleju napędowego na 100 km.
REKLAMA
W niższych zakresach obrotów silnik jest ospały, ale po wkręceniu na wyższe obroty dynamicznie wyrywa do przodu. Układ kierowniczy nie grzeszy precyzją, ale przeciętny kierowca nie będzie miał kłopotów z utrzymaniem samochodu na środku pasa. Podczas dynamicznej jazdy po zakrętach nadwozie Citroena ma tendencję do przechyłów, co może zaniepokoić prowadzącego. Jednak auto jest stosunkowo mało podsterowne.
Zawieszenie zostało zestrojone komfortowo, a wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni są tłumione cicho. Generalnie C-Elysse przypadnie do gustu kierowcom o stonowanym usposobieniu. Tezy tej broni też fakt, że dźwignia manualnej przekładni podczas szybkiej zmiany biegów nie działa precyzyjnie. Problem znika, gdy biegi zmieniamy spokojniej.
Zobacz też: Test Peugeot 301 1.2 VTI 72KM: największy z najtańszych
Citroen C-Elysee – podsumowanie
Najtańsza odmiana Citroena C-Elysee z silnikiem benzynowym kosztuje 39 900 zł. To mniej niż Citroen C3. Z kolei za podstawową odmianę z silnikiem wysokoprężnym trzeba zapłacić po rabacie 47 900 zł. Biorąc pod uwagę duży bagażnik, wyposażenie standardowe obejmujące m.in. boczne poduszki powietrzne, przednie szyby elektrycznie uchylane, komputer pokładowy, czy obszytą skórą kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów, a także wysokoprężny silnik, który zużywa niewielkie ilości paliwa, C-Elysee wydaje się propozycją bardzo interesującą. Zwłaszcza dla kierowców, którzy skuszeni niższą ceną są w stanie na jakość tworzyw we wnętrzu i stylizację nadwozia przymknąć oko.
Zobacz też: Test Kia Rio 1.4 CRDi 90 KM
Citroen C-Elysee – dane techniczne
Citroen C-Elysee 1.6 HDi | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 1560 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 92 KM/4000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 230 Nm/1750 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 5-bieg. |
Pojemność bagażnika | 506 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 442,7/174,8/146,6 cm |
Rozstaw osi | 265,2 cm |
V-max | 180 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,2 |
Zużycie paliwa* | 4,9/3,9/4,3 l/100 km |
Cena od | 47 900 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.