REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Golfa Variant jest nie tylko najładniejszą wersją Golfa kombi. De facto, to najlepsze wcielenie Golfa kombi, jakie zostało wyprodukowane przez koncern z Wolfsburga.

Niemieccy projektanci samochodów przyzwyczaili nas do swojego zachowawczego stylu, który konsekwentnie realizują od wielu lat. A synonimem niemieckiego designu samochodowego są projekty Volkswagena.

REKLAMA

Zamysł wydaje się rozsądny, jak niemieckie podejście do biznesu. Produkujmy samochody wysokiej jakości zaprojektowane w stylu, który przypadnie do gustu jak największej ilości ludzi na świecie w jak najszerszej grupie wiekowej. I mimo, że niemiecka architektura, czy niemieccy projektanci odzieży należą do światowej ekstraklasy, styliści samochodów konsekwentnie pozostają w cieniu realizując prace zachowawcze w formie.

Jednak okazuje się, że taka konsekwencja w biznesie samochodowym przynosi wymierne korzyści, bo sprzedaż samochodów z grupy Volkswagena systematycznie rośnie.

Mając w pamięci wygląd poprzedniej generacji Golfa w wersji kombi nie sposób nie zauważyć pozytywnej zmiany w proporcjach nadwozia aktualnego modelu Golfa Variant. O ile kompaktowy Volkswagen zbudowany na bazie Golfa VI w odmianie Variant prezentował się ociężale i był niezgrabny, o tyle Golf VII w wersji Variant ma zwartą bryłę z ładnie wkomponowanymi reflektorami, czy tylnymi lampami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Test Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline - wnętrze

Przedział pasażerski niemieckiego kombi jest zaskakująco przestronny. Bryła nadwozia subiektywnie wydaje się stosunkowo niewielka dlatego ilość przestrzeni, jaka została wygospodarowana w przedziale pasażerskim zaskakuje.

REKLAMA

Doskonale wyprofilowane fotele przednie i ładnie zaprojektowana, przejrzysta i wykonana z materiałów wysokiej jakości tablica przyrządów przyczyniają się do zwiększenia komfortu. Nawet obsługa rozbudowanego komputera pokładowego sprzężonego z ogromnym dotykowym wyświetlaczem zainstalowanym na konsoli centralnej jest intuicyjna dla osób, które nigdy wcześniej nie miały kontaktu z marką.

W tylnej części przedziału pasażerskiego zaskakuje duża ilość przestrzeni na nogi. Zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że bagażnik Golfa Varianta ma objętość 605 l przy normalnym położeniu tylnej kanapy.

Przedział bagażowy ma regularny kształt i niski próg załadunku. W razie potrzeby łatwo powiększyć przestrzeń na pakunki rozkładając tylną kanapę. Maksymalnie Golfem VII Variant można przewieźć 1620 l bagaży. Dodatkowym atutem jest spora (jak na auto z silnikiem Diesla) ładowność – 609 kg.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG

Test Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline - napęd/układ jezdny

Legendą Volkswagena są silniki wysokoprężne z serii TDI. I choć specjaliści zgodnie przyznają, że poziom skomplikowania jednostek napędowych w obecnych czasach zwiększył koszty eksploatacji, silniki wysokoprężne nadal cieszą się sporym zainteresowaniem.

Recenzowany egzemplarz Golfa Varianta jest napędzany przez wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, rozwijający maksymalną moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm w przedziale od 1750 do 3000 obr./min.

Przed laty, pierwsze generacje silników TDI były chwalone za ponadprzeciętną oszczędność i ganione za głośną i niekulturalną pracę. Obecna generacja jednostek wysokoprężnych stosowanych przez Volkswagena charakteryzuje się zdecydowanie kulturalniejszą pracą – nawet przy wyższych obrotach silnik jest mało słyszalny, ale zwiększonym niż niegdyś zapotrzebowaniem na paliwo.

Dwulitrowe TDI współpracując z sześciobiegową  zautomatyzowaną przekładnią DSG stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla kompaktowego kombi. Golf nabiera prędkości z werwą bez względu na to, od jakiej prędkości każemy mu przyspieszyć. Skrzynia gładko i sprawnie zmienia poszczególne przełożenia „odczytując” i dostosowując się do stylu jazdy kierowcy.

Doskonałe wyciszenie, także aerodynamiczne powoduje, że wielogodzinna podróż autostradą przebiega w komfortowych warunkach.

REKLAMA

Układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania pracuje (w przeciwieństwie do tego, do czego przyzwyczaili nas konstruktorzy z Wolfsburga) z przyjemnym oporem na kierownicy, co więcej samochód prowadzi się na tyle stabilnie, że kierowca nie musi często korygować toru jazdy.

Dwulitrowy Golf wariant wykazuje się umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. I choć dla wielu wynik na poziomie 7 l/100 km w ruchu miejskim będzie wynikiem rewelacyjnym, jak na auto przyspieszające od 0 do 100 km/h w 8,9 s., o tyle kierowcy pamiętający wyniki pierwszej generacji TDI, w których osiągnięcie zużycia paliwa na poziomie 5,5 l na 100 km w ruchu miejskim nie było spektakularnym wyczynem, będą zawiedzeni.

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Test Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline - podsumowanie

Volkswagen Golf Variant to konstrukcja dopracowana i prezentująca najwyższy poziom w wielu aspektach. Jakość wykończenia, profil foteli, układ kierowniczy, widoczność z miejsca kierowcy, zawieszenie, przestrzeń w przedziale pasażerskim, obszerność bagażnika, wyciszenie, czy dynamika jednostki napędowej nie pozostawiają najmniejszego pola do narzekań.

Ale jest też druga strona medalu. Oprócz faktu, że Golf z silnikiem Diesla zużywa obecnie więcej paliwa niż legendarne modele napędzane TDI pierwszej generacji, to dwulitrowy silnik o mocy 150 KM jest dostępny jedynie w konfiguracji z najbogatszą wersją wyposażeniową Highline. To oznacza, że najtańsza odmiana 150-konnego Golfa Variant kosztuje 99 tys. zł. Jeżeli będziemy chcieli wyposażyć auto w skrzynię DSG koszt zakupu wzrośnie do 107 tys. zł. Ciekawostka jest, że 108 tys. zł kosztuje Golf Variant w tej samej wersji silnikowej, ale ze skrzynią manualną i z napędem na obie osie.  

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG - dane techniczne

 Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 605 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 456,2/177,9/148,1 cm
Rozstaw osi 263,5 cm
V-max 218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,9 s
Zużycie paliwa* 5,4/4,1/4,5 l/100 km
Cena od  106 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Golf Variant
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - przód
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - tył
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - deska rozdzielcza
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - tył
Volkswagen Golf Variant - tył
Volkswagen Golf Variant - deska rozdzielcza
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - tylna kanapa
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant - bagażnik
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA