REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Cascada 1.6 Turbo aut.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy kabriolet Opla – Cascada przyciąga wzrok atrakcyjną i proporcjonalną sylwetką. Czy jeździ równie dobrze, jak wygląda?

Mimo że Opel Cascada został zbudowany na bazie kompaktowego, popularnego modelu Astra prezentuje się okazale. Niewątpliwie prestiżu bryle nadwozia dodają duże (standardowo osiemnastocalowe, a za dopłatą 3300 zł nawet dwudziestocalowe) obręcze kół oraz materiałowy dach. Powszechnie stosowane niegdyś w kabrioletach materiałowe dachy, w dzisiejszych czasach ustępują rozkładanym dachom blaszanym, tym samym stają się rozwiązaniem niszowym i szlachetniejszym. Zastosowanie miękkiego dachu pozwoliło na zachowanie odpowiednich proporcji nadwozia i sprawiło, że składanie i rozkładanie pokrycia trwa jedynie 17 s.

REKLAMA

Zobacz też: Test Peugeot RCZ - potomek legendy!

Test Opel Cascada 1.6 Turbo aut. – wnętrze

Tablica przyrządów Opla Cascady jest bardzo podobna do tablicy przyrządów z modelu Astra. Jedyne różnice dotyczą detali wykończeniowych. Te w Cascadzie są wyższej jakości.
Przedział pasażerski Cascady pomieści cztery osoby. Zarówno z przodu, jak i z tyłu na brak miejsca mogą jedynie narzekać ponadprzeciętnie wysocy pasażerowie. Z powodu dużych i ciężkich drzwi utrudnione jest wsiadanie i wysiadanie z kabrioletu. Ale konstruktorom udało się rozwiązać problem, który dotyczy wszystkich aut z dwu/trzydniowym nadwoziem. Kierowca ani pasażer siedzący z przodu nie muszą daleko sięgać po pas bezpieczeństwa. W Cascadzie specjalny podajnik doprowadza go na wysokość ramion, co bardzo podnosi komfort użytkowania pojazdu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zajęcie miejsca na tylnej kanapie nie należy do najłatwiejszych. Co prawda przednie fotele się odsuwają ale mimo to szpara przez którą muszą się przecisnąć osoby zajmujące tylne miejsca jest dość wąska.
Kierowca Cascady siedzi wygodnie na obszernym i dobrze wyprofilowanym fotelu ale widoczność do tyłu jest ograniczona przez małą tylną szybę. Całe szczęście czujniki parkowania są wyposażeniem standardowym, więc podczas parkingowych manewrów kiepska widoczność do tyłu nie stanowi większego problemu.

Bagażnik Opla Cascady ma pojemność 350 l (280 l po otwarciu dachu), a po rozłożeniu oparć (dzielonej) tylnej kanapy można przestrzeń na bagaże powiększyć do 630 l. Standardowa pojemność „kufra” jest wystarczająca do spakowania się nawet na długi wyjazd, niestety mały otwór załadunku skutecznie ogranicza możliwości przewozowe Opla.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz A200 CDI

Test Opel Cascada 1.6 Turbo aut. – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Kabriolety, nawet te z materiałowym dachem nie należą do lekkich konstrukcji. Są zazwyczaj cięższe od tradycyjnych odmian modelu, wyposażonych w konwencjonalny dach. Wynika to z potrzeby znacznego usztywnienia konstrukcji nadwozia w stosunku do pojazdów z blaszanym dachem. Nie inaczej jest w przypadku Opla Cascady. Samochód z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 170 KM i automatyczną skrzynią biegów waży niebagatelne 1786 kg. Skutkuje to nie tylko ograniczoną ładownością (383 kg) ale również ma wpływ na właściwości jezdne.

Poruszając się Cascadą z prędkościami typowymi dla ruchu miejskiego kierowca czuje sporą masę pojazdu. Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 9,9 s. Bez względu na to, czy wciśniemy umieszczony na konsoli centralnej przycisk Sport skracający reakcję na wciskanie pedału gazu i usztywniający układ kierowniczy, czy nie, kierowca z ambicjami sportowymi, prowadząc Cascadę nie może się pozbyć uczucia niedosytu. Samochód cechuje z jednej strony ospałość, z drugiej nadmierny apetyt na paliwo. Podczas jazd redakcyjnych w ruchu miejskim, w stylu stonowanym, kabriolet Opla zużywał ponad 11 l benzyny na 100 km. Wkręcanie silnika na wysokie obroty tylko nieznacznie poprawia dynamikę jazdy, za to znacznie podwyższa zużycie paliwa.

Nie bez znaczenia dla komfortu jazdy w ruchu miejskim jest zwrotność pojazdu. Cascada nie wypada pod tym względem najlepiej. Średnica zawracania na poziomie 12,2 m zmusza kierowcę do rozsądnego zaplanowania wszelkich miejskich manewrów.

REKLAMA

Ciekawostką jest, że Opel oferuje dodatkowe wyciszenie przedziału pasażerskiego (koszt opcji to 800 zł). Zdecydowanie warto z tej oferty skorzystać, bo podczas jazdy Cascadą z zamkniętym dachem w ruchu miejskim są wyraźnie słyszalne odgłosy dochodzące spoza samochodu. Co prawda jest to naturalna cecha każdego pojazdu z materiałowym dachem ale skoro producent daje możliwość redukcji tego zjawiska to warto z niego skorzystać.
Egzemplarz Opla Cascady, który dostaliśmy do recenzji został wyposażony w dwudziestocalowe obręcze kół. To w porównaniu z dość twardo zestrojonym zawieszeniem i dużą masą pojazdu skutkowało ograniczeniem komfortu tłumienia nierówności. Podczas jazdy po nierównościach słychać też było jak nadwozie pojazdu pracuje.

Z drugiej strony samochód zaskakiwał odpowiednim zachowaniem podczas jazdy po łukach na równej nawierzchni. W takich sytuacjach auto zachowywało odpowiednią sztywność nadwozia i nie zdradzało przesadnej podsterowności. Wręcz przeciwnie Cascada jechała pewniej po założonym torze jazdy niż można by się było tego po niej spodziewać.
Na plus należy też zaliczyć dużą stabilność samochodu (w tym małą wrażliwość na boczne podmuchy wiatru) podczas jazdy z prędkościami autostradowymi.

Zobacz też: Test BMW 320d Touring xDrive

Test Opel Cascada 1.6 Turbo aut. – podsumowanie

Opel oferuje Cascadę tylko w jednej, bogato wyposażonej odmianie Cosmo. Wobec tego najtańsza odmiana kabrioleta z silnikiem 1.4 turbo o mocy 120 KM kosztuje około 111 tys. zł.
Najtańsza Cascada z opisywanym silnikiem i manualną przekładnią kosztuje ok. 120 tys. zł, z kolei wersja z sześciobiegową automatyczną przekładnią 124 700 zł.
Biorąc pod uwagę fakt, że za wspomnianą kwotę otrzymujemy pełnowartościowy czteroosobowy kabriolet, wyposażony m.in. w światła LED, sportowe zawieszenie, dwustrefową klimatyzację, zestaw audio, tempomat i sportowe fotele przednie cena wydaje się rozsądna.
Opisywana odmiana Cascady ma „charakter” bulwarowy. Nie lubi zatłoczonych miast, jest stworzona do relaksacyjnych przejażdżek z wiatrem we włosach po równych jak powierzchnia stołu krętych, nadmorskich drogach. Kierowcy zwracający większą uwagę na dynamikę i zużycie paliwa powinni pochylić się nad którąś z wersji z silnikiem Diesla.

Zobacz też: Test Volkswagen CC 2.0 TDI 177 KM DSG

Opel Cascada 1.6 Turbo aut. dane techniczne

Opel Cascada 1.6 170 KM aut.
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 170 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm/1650-3200 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 350/630 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 481,4/183,9/144,3 cm
Rozstaw osi 269,5 cm
V-max 217 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 9,3/5,9/7,8 l/100 km
Cena od  126 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Opel Cascada - deska rozdzielcza.
Opel
Opel Cascada - przedział pasażerski.
Opel
Opel Cascada - tył
Opel
Opel Cascada -bagażnik w wersji z zamkniętym dachem ma 350 l pojemności. Gdy dach rozłożymy przestrzeń na bagaże kurczy się do 280 l.
Opel
Opel Cascada - zanim się spakujemy do Cascady warto przemyśleć dobór odpowiednich toreb.
Opel
Opel Cascada - rozkładanie i zamykanie dachu trwa 17 sekund.
Opel
Opel Cascada - tył
Opel
Opel Cascada - praktyczny podajnik pasów bezpieczeństwa.
Opel
Opel Cascada - cztery osoby na pokładzie
Opel
Opel Cascada - nowoczesne kabriolety można eksploatować również w warunkach zimowych. Także, gdy mają zainstalowany dach z materiału.
Opel
Opel Cascada - nowoczesne kabriolety można eksploatować również w warunkach zimowych. Także, gdy mają zainstalowany dach z materiału.
Opel
Opel Cascada - z zamkniętym dachem
Opel
Opel Cascada - przód
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA