REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Odebrać klientów najnowszej Skodzie Fabii, Toyocie Yaris, czy Volkswagenowi Polo to nie lada wyzwanie. Czy najnowszy Opel Corsa ma szansę temu sprostać?

Bryła nadwozia najnowszego Opla Corsy przypomina poprzedniczkę. Mimo zastosowania nowego przedniego pasa, z ciekawymi reflektorami i zmianom w tylnej części nadwozia, wprawni obserwatorzy bez trudu dostrzegą podobne do starszego modelu profile drzwi i linię boczną.

REKLAMA

Podobieństwo do poprzedniczki widać także we wnętrzu.

Nie zmieniły się wymiary przedziału pasażerskiego ale z łatwością da się zauważyć, że kabina jest wykończona z materiałów wyższej jakości.

Zmodyfikowano również wygląd kokpitu. Całość wygląda ładnie, jest przejrzysta i nawiązuje stylem do wyglądu kokpitu Opla Adama. Zrezygnowano z dużej ilości przycisków, a na konsoli centralnej wygospodarowano miejsce dla dużego kolorowego, dotykowego wyświetlacza systemu IntelliLink (koszt dopłaty od 1500 do 4000 zł w zależności od wersji wyposażeniowej).

Fotele kierowcy i pasażera są wygodniejsze niż w poprzedniej generacji modelu, choć mogłyby mieć dłuższe siedziska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z tyłu, dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu, wygospodarowano sporo miejsca na głowę. Gorzej sprawa wygląda z miejscem na kolana.

Bagażnik Corsy ma objętość 265 l, a składając tylną kanapę da się przestrzeń na bagaże zwiększyć do 1120 l.

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM

Opel Corsa 5d 1.4 90 KM – napęd/układ jezdny

REKLAMA

W gamie silnikowej najnowszego Opla Corsy znalazło się aż sześć silników (w tym pięć benzynowych, a wśród nich m.in. najnowsze jednostki turbodoładowane) ale aż w ośmiu wariantach mocy (np. silnik 1,3 l CDTI występuje w odmianie 75 oraz 95-konnej).

Do redakcyjnej recenzji trafiła odmiana napędzana przez znany silnik wolnossący o pojemności 1,4 l, rozwijający moc maksymalną 90 KM. Niestety w konfiguracji ze skrzynią manualną jest dostępna tylko wersja pięciobiegowa.

Jak jeździ 90-konna Corsa? Zaskakująco komfortowo. Konstrukcja sprawia wrażenie bardziej zwartej niż w poprzedniczce, co przekłada się na wyższy komfort podczas jazdy po nierównej drodze. Zawieszenie zestrojono stosunkowo miękko, więc pokonywanie wszelkiego rodzaju torowisk jest dużo przyjemniejsze niż mogłoby się to wydawać, biorąc pod uwagę krótki rozstaw osi.

Lekko pracuje również układ kierowniczy. Pomocny przy parkingowych manewrach jest tryb City, który dodatkowo zwiększa siłę wspomagania (wyposażenie standardowe).

Przedział pasażerski został dokładnie wyciszony, a odgłos pracy silnika nie staje się zbyt natarczywy nawet, gdy wkręcimy jednostkę na wyższe obroty. To istotne, bo silnik w opisywanej Corsie okazuje się bardzo ospały w dolnych zakresach obrotów. Jednostka budzi się, dopiero, gdy wskazówka obrotomierza przekroczy wartość 3,5 tys. obr./min.
Naturalnie jazda z wykorzystaniem wysokich obrotów skutkuje zwiększonym zużyciem paliwa. Jeżdżąc dynamicznie w ruchu miejskim, bez trudu można osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 10 l na 100 km. Jednak powściągając temperament można łatwo zredukować wynik zużycia paliwa w ruchu miejskim do 7,6 l  na 100 km.

Zobacz też: Test Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC

Opel Corsa 5d 1.4 90 KM – podsumowanie

REKLAMA

Najnowszy Opel Corsa jest konstrukcją dojrzalszą od poprzednika, a przede wszystkim jest bardziej komfortowy. Przekonuje do siebie przestronnym wnętrzem i szeroką gamą dostępnych silników. Kierowcy, dla których drugorzędne znaczenie ma dynamika jazdy mogą rozważyć zakup opisywanego silnika 90-konnego. Jego niewątpliwą zaletą jest nieskomplikowana konstrukcja.

Wielu potencjalnych klientów może docenić obszerną listę wyposażenia opcjonalnego, wśród której można znaleźć m.in. reflektory biksenonowe (koszt 3150 zł), podgrzewaną przednią szybę (550 zł), czy pakiet obejmujący podgrzewane fotele przednie i kierownicę (1700 zł) o systemie nawigacji importowanej ze smartfona poprzez system IntelliLink nie wspominając.

Zobacz też: Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM

Opel Corsa 5d 1.4 90 KM – dane techniczne

Opel Corsa 1.4 90 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1398 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 90 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm/4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 265/1090 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 402,1/194,47/147,9 cm
Rozstaw osi 251 cm
V-max 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,2 s
Zużycie paliwa* 6,6/4,3/5,2 l/100 km
Cena od 48 450 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Opel
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Opel
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Opel
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Opel
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Opel
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA