Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4
REKLAMA
REKLAMA
Plastikowe nakładki na nadkola, zwiększony do 13,7 cm prześwit (wzrost o 2 cm w stosunku do klasycznej wersji kombi z napędem na przednią oś) jasno sugerują, że Country Tourer to pojazd, którego kierowca nie musi obawiać się nierównych, gruntowych odcinków.
REKLAMA
Ale w przeciwieństwie do wielu uterenowionych konstrukcji recenzowany Opel Insignia został wyposażony w napęd 4x4, co pozwala przypuszczać, że nie straszne mu nawet grząskie drogi spotykane w podmiejskich osadach.
Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4 – wnętrze
Wnętrze Opla sprawia dobre wrażenie. Po niedawnym liftingu uporządkowano środkową konsolę, z której zniknął nadmiar przycisków. Na górze wygospodarowano miejsce na duży kolorowy dotykowy wyświetlacz. Interfejs można obsługiwać również poprzez touch pad zlokalizowany pomiędzy fotelami. Niestety jego obsługa jest trudna i wymaga sporej wprawy.
W Insigni Country Tourer klasyczne „zegary” są standardowo zastąpione kolorowym wyświetlaczem. Rozwiązanie ładne, bez wpływu na czytelność.
Z przodu i z tyłu siedzi się wygodnie, a wnętrze jest wystarczająco przestronne do komfortowej jazdy. Bagażnik Insigni Country Tourer ma pojemność 540 l, co jest wartością dużą ale na tle konkurentów przeciętną.
Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4 – napęd/układ jezdny
REKLAMA
W gamie silnikowej Insigni Country Tourer znalazły się trzy jednostki napędowe. Dwie benzynowe i jedna wysokoprężna w dwóch wariantach mocy. Recenzowany egzemplarz został wyposażony w słabszą, 163 -konną odmianę silnika 2.0 CDTI oraz automatyczną, sześciobiegową przekładnię.
Dodatkowo testowany Opel został wyposażony w elektronicznie sterowany napęd na obie osie Haldex, który w zależności od warunków może przekazać 100 % momentu obrotowego na przednią lub tylną oś.
Według danych producenta 163 -konna Insignia Country Tourer przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,1 s, co jest wynikiem przeciętnym w tej klasie pojazdów.
REKLAMA
Niemniej, o ile dynamice jednostki napędowej nie można nic zarzucić, bo co prawda nie osiąga prędkości 100 km/h w tempie godnym sprintera ale przyspieszanie od wyższych prędkości nie sprawia Insigni wysiłku, o tyle irytująca jest zwłoka z jaką automatyczna przekładnia reaguje na wymuszanie funkcji Kick down, czyli redukcji przełożeń. Samochód z umiarkowaną dynamiką nabiera prędkości pozwalając na sprawne wyprzedzanie na autostradzie nawet z kompletem pasażerów na pokładzie ale reakcja automatu na komendę redukcji trwa za długo. Sama przekładnia, jak już się „obudzi” zmienia biegi szybko i bez szarpnięć.
Zawieszenie miękko tłumi wszelkie nierówności, a podczas jazdy ze stałą prędkością (nawet wysoką) we wnętrzu Opla jest cicho. Głośniej robi się podczas przyspieszania, gdy kierowca wkręca silnik na wyższe obroty.
Spora masa (1610 kg), automatyczna skrzynia i napęd na obie osie skutkują zwiększonym zapotrzebowaniem na paliwo. W ruchu miejskim trudno uzyskać wynik „spalania” niższy niż 9,5 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie można go zredukować o 2,5 l na 100 km.
Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4 – podsumowanie
Najtańsza odmiana Opla Insigni Country Tourer z napędem na jedną oś kosztuje 127 250 zł (w promocji 122 250 zł). Z kolei najtańszą wersją z napędem na obie osie jest opisywana odmiana ze 163- konnym silnikiem Diesla, która kosztuje 145 400 zł (w promocji 140 400 zł). To sporo, ale w skład wyposażenia standardowego wchodzą m.in. adaptacyjne zawieszenie FlexRide, układ multimedialny z nawigacją i kolorowym wyświetlaczem, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, czy tempomat i napęd na obie osie.
Wyposażenie standardowe jest bogate ale pod względem właściwości jezdnych na asfalcie opisywana Insignia plasuje się wśród przeciętniaków.
Z drugiej strony, choć wysokość prześwitu nie imponuje, Opel bez problemu pokona większość zasp, wysokich krawężników i wszelkiego rodzaju garbów występujących na polnych drogach. A w razie uślizgu kół do akcji wkroczy sprawny napęd 4x4, który umożliwi wyjazd z opresji.
Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4 – dane techniczne
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4 aut. | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 1956 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 163 KM/4000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 350 Nm/1750-2500 obr./min. |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | aut. 6-bieg. |
Pojemność bagażnika | 540 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 492/185,6/152,6 cm |
Rozstaw osi | 273,7 cm |
V-max | 210 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,1 s |
Zużycie paliwa* | 8,1/4,6/5,9 l/100 km |
Cena od | 145 400 zł (140 400 zł w promocji) |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA