REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Zwiększony o 2 cm prześwit i plastikowa obudowa błotników to znaki szczególne wersji Country Tourer. Sprawdziliśmy jak jeździ najnowsza, uterenowiona wersja Opla Insigni wyposażona w napęd na obie osie.

Plastikowe nakładki na nadkola, zwiększony do 13,7 cm prześwit (wzrost o 2 cm w stosunku do klasycznej wersji kombi z napędem na przednią oś) jasno sugerują, że Country Tourer to pojazd, którego kierowca nie musi obawiać się nierównych, gruntowych odcinków.

REKLAMA

Ale w przeciwieństwie do wielu uterenowionych konstrukcji recenzowany Opel Insignia został wyposażony w napęd 4x4, co pozwala przypuszczać, że nie straszne mu nawet grząskie drogi spotykane w podmiejskich osadach.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4 – wnętrze

Wnętrze Opla sprawia dobre wrażenie. Po niedawnym liftingu uporządkowano środkową konsolę, z której zniknął nadmiar przycisków. Na górze wygospodarowano miejsce na duży kolorowy dotykowy wyświetlacz. Interfejs można obsługiwać również poprzez touch pad zlokalizowany pomiędzy fotelami. Niestety jego obsługa jest trudna i wymaga sporej wprawy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Insigni Country Tourer klasyczne „zegary” są standardowo zastąpione kolorowym wyświetlaczem. Rozwiązanie ładne, bez wpływu na czytelność.

Z przodu i z tyłu siedzi się wygodnie, a wnętrze jest wystarczająco przestronne do komfortowej jazdy. Bagażnik Insigni Country Tourer ma pojemność 540 l, co jest wartością dużą ale na tle konkurentów przeciętną.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4 – napęd/układ jezdny

REKLAMA

W gamie silnikowej Insigni Country Tourer znalazły się trzy jednostki napędowe. Dwie benzynowe i jedna wysokoprężna w dwóch wariantach mocy. Recenzowany egzemplarz został wyposażony w słabszą, 163 -konną odmianę silnika 2.0 CDTI oraz automatyczną, sześciobiegową przekładnię.

Dodatkowo testowany Opel został wyposażony w elektronicznie sterowany napęd na obie osie Haldex, który w zależności od warunków może przekazać 100 % momentu obrotowego na przednią lub tylną oś.

Według danych producenta 163 -konna Insignia Country Tourer przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,1 s, co jest wynikiem przeciętnym w tej klasie pojazdów.

REKLAMA

Niemniej, o ile dynamice jednostki napędowej nie można nic zarzucić, bo co prawda nie osiąga prędkości 100 km/h w tempie godnym sprintera ale przyspieszanie od wyższych prędkości nie sprawia Insigni wysiłku, o tyle irytująca jest zwłoka z jaką automatyczna przekładnia reaguje na wymuszanie funkcji Kick down, czyli redukcji przełożeń. Samochód z umiarkowaną dynamiką nabiera prędkości pozwalając na sprawne wyprzedzanie na autostradzie nawet z kompletem pasażerów na pokładzie ale reakcja automatu na komendę redukcji trwa za długo. Sama przekładnia, jak już się „obudzi” zmienia biegi szybko i bez szarpnięć.

Zawieszenie miękko tłumi wszelkie nierówności, a podczas jazdy ze stałą prędkością (nawet wysoką) we wnętrzu Opla jest cicho. Głośniej robi się podczas przyspieszania, gdy kierowca wkręca silnik na wyższe obroty.

Spora masa (1610 kg), automatyczna skrzynia i napęd na obie osie skutkują zwiększonym zapotrzebowaniem na paliwo. W ruchu miejskim trudno uzyskać wynik „spalania” niższy niż 9,5 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie można go zredukować o 2,5 l na 100 km.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4 – podsumowanie  

Najtańsza odmiana Opla Insigni Country Tourer z napędem na jedną oś kosztuje 127 250 zł (w promocji 122 250 zł). Z kolei najtańszą wersją z napędem na obie osie jest opisywana odmiana ze 163- konnym silnikiem Diesla, która kosztuje 145 400 zł (w promocji 140 400 zł). To sporo, ale w skład wyposażenia standardowego wchodzą m.in. adaptacyjne zawieszenie FlexRide, układ multimedialny z nawigacją i kolorowym wyświetlaczem, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, czy tempomat i napęd na obie osie.

Wyposażenie standardowe jest bogate ale pod względem właściwości jezdnych na asfalcie opisywana Insignia plasuje się wśród przeciętniaków.

Z drugiej strony, choć wysokość prześwitu nie imponuje, Opel bez problemu pokona większość zasp, wysokich krawężników i wszelkiego rodzaju garbów występujących na polnych drogach. A w razie uślizgu kół do akcji wkroczy sprawny napęd 4x4, który umożliwi wyjazd z opresji.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4 – dane techniczne

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4 aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1956 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 163 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 540 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 492/185,6/152,6 cm
Rozstaw osi 273,7 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s
Zużycie paliwa* 8,1/4,6/5,9 l/100 km
Cena od 145 400 zł (140 400 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4
Opel
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4
Opel
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4
Opel
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA