REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Zawieszenie 195-konnego Opla Insigni jest zaskakująco miękko zestrojone.
Zawieszenie 195-konnego Opla Insigni jest zaskakująco miękko zestrojone.
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Niedawno Opel odświeżył wygląd swojego flagowego modelu. Sprawdziliśmy, jak jeździ najnowsza Insignia napędzana przez dwulitrowy silnik Diesla o mocy 195 KM.

Drobne zmiany stylizacyjne odmłodziły wygląd lubianego na polskim rynku Opla Insigni. Producent zmodyfikował m.in. kształt przednich reflektorów (wyposażając je w atrakcyjne listwy LED), przednich zderzaków oraz znacznie powiększył tylne lampy.
W ofercie pojawiły się również nowe kolory nadwozia oraz wzory obręczy ze stopów lekkich. I choć już przed liftingiem flagowy model Opla należał do najładniejszych samochodów na polskim rynku, delikatna korekta wyglądu pozwoli mu brylować w konkursach piękności jeszcze dłuższy czas.

REKLAMA

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – wnętrze

Zmiany przeprowadzono również we wnętrzu. Obecnie Insignia może być wyposażona w kolorowy wyświetlacz „zegarów”, który oprócz prędkościomierza pokazuje m.in. informacje z komputera pokładowego.
Jednak najwięcej zmian widać na środkowej konsoli. Zniknął nadmiar przycisków, a pojawił się m.in. zmodyfikowany, dotykowy wyświetlacz systemu nawigacji i komputera pokładowego. Działa bardzo sprawnie, a obsługa interfejsu jest intuicyjna. W opcji jest również dostępny panel dotykowy umieszczony w okolicach podłokietnika na środkowym tunelu. Działa analogicznie do touch padów znanych z komputerów przenośnych. Niestety obsługa systemu Isignii poprzez wspomniany panel jest irytująca i wymaga wprawy.
Za to nie zmieniła się obszerność wnętrza i przedziału bagażowego. W Insignii Liftback bagażnik ma objętość 530 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – napęd/układ jezdny

Podwójnie doładowany silnik Diesla stanowi doskonałe źródło napędu dla ważącego 1590 kg Opla. Jednostka napędowa dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm już od 1750 obr./min. Oznacza to, że auto sprawnie i z werwą przyspiesza już od dolnych zakresów obrotów. Nie dostaje zadyszki również w przypadku, gdy chcemy gwałtownie przyspieszyć poruszając się już z prędkościami przekraczającymi 100 km/h na szóstym biegu.

Ale nie oznacza to, że 195-konna Insignia prowokuje do dynamicznej jazdy. Wręcz przeciwnie. Dość miękko zestrojone aktywne zawieszenie i mało sportowy układ kierowniczy skutecznie zniechęcają kierowcę do sprintów na krótkich odcinkach. Z kolei podczas jazdy w trasie, opisywana Isignia przy prędkościach przekraczających 140 km/h robiła się zbyt głośna, co skutecznie studziło nasz temperament.
Pod względem zużycia paliwa jednostka napędowa wypada trochę słabiej niż przeciętnie. Podczas jazd w ruchu miejskim udało nam się osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 8,5 l na 100 km. W trasie spalanie malało o około 1,5 l na 100 km przy około 130 km/h. Za to cieszy duży zasięg na jednym baku.

Zobacz też: Test Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K

Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – podsumowanie

Zmodernizowany Opel Insignia zachował urok i zyskał kilka nowoczesnych rozwiązań „na czasie”. Panel dotykowy wymaga co prawda dopracowania, ale wciąż mocnymi atutami Opla są przestronne wnętrze, duży bagażnik i wysoki komfort jazdy. Silnik BiTurbo jest elastyczny, dynamiczny choć zbyt głośny przy wyższych obrotach. Generalnie zbyt słabe wyciszenie przy wysokich prędkościach oraz trochę zbyt wysokie zużycie paliwa to główne mankamenty nowego Opla.

Zobacz też: Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?

Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – dane techniczne

Opel Insignia 2.0 Diesel CDTI Ecotec BiTurbo
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1956 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 195 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 530 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 484,2/185,8/148,4 cm
Rozstaw osi 273,7 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s
Zużycie paliwa* 5,8/4,1/4,7 l/100 km
Cena od 127 550 zł (122 550 w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Przy okazji liftingu nadwozia wyposażono Opla Insignię w reflektory ze światłami do jazdy dziennej w technologi LED.
Tomasz Korniejew
Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo
Tomasz Korniejew
W tylnej części nadwozia Opla Insigni charakterystycznym elementem są lampy.
Tomasz Korniejew
Tablica przyrządów Opla Insigni prezentuje się atrakcyjnie. Czarne słupki to element stylizacji OPC.
Tomasz Korniejew
Na tylnej kanapie Opla Insigni siedzi się wygodnie. Wysokim pasażerom może brakować nieco miejsca nad głową.
Tomasz Korniejew
W miejscu tradycyjnych "zegarów" Opla Insignii może się pojawić kolorowy wyświetlacz.
Opel
Nowy, dotykowy wyświetlacz systemu nawigacji i komputera pokładowego w najnowszym Oplu Insignia.
Opel
Przy okazji liftingu Opla Insigni z konsoli centralnej zniknęło wiele przycisków.
Opel
Opel Insignia to wciąż jeden z najładniejszych modeli w klasie.
Opel
Silnik o mocy 195 KM sprawnie napędza Opla Insignię, szkoda że producent nie przyłożył większej wagi do wyciszenia wnętrza.
Opel
Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA