Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM
REKLAMA
REKLAMA
Drobne zmiany stylizacyjne odmłodziły wygląd lubianego na polskim rynku Opla Insigni. Producent zmodyfikował m.in. kształt przednich reflektorów (wyposażając je w atrakcyjne listwy LED), przednich zderzaków oraz znacznie powiększył tylne lampy.
W ofercie pojawiły się również nowe kolory nadwozia oraz wzory obręczy ze stopów lekkich. I choć już przed liftingiem flagowy model Opla należał do najładniejszych samochodów na polskim rynku, delikatna korekta wyglądu pozwoli mu brylować w konkursach piękności jeszcze dłuższy czas.
REKLAMA
Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG
Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – wnętrze
Zmiany przeprowadzono również we wnętrzu. Obecnie Insignia może być wyposażona w kolorowy wyświetlacz „zegarów”, który oprócz prędkościomierza pokazuje m.in. informacje z komputera pokładowego.
Jednak najwięcej zmian widać na środkowej konsoli. Zniknął nadmiar przycisków, a pojawił się m.in. zmodyfikowany, dotykowy wyświetlacz systemu nawigacji i komputera pokładowego. Działa bardzo sprawnie, a obsługa interfejsu jest intuicyjna. W opcji jest również dostępny panel dotykowy umieszczony w okolicach podłokietnika na środkowym tunelu. Działa analogicznie do touch padów znanych z komputerów przenośnych. Niestety obsługa systemu Isignii poprzez wspomniany panel jest irytująca i wymaga wprawy.
Za to nie zmieniła się obszerność wnętrza i przedziału bagażowego. W Insignii Liftback bagażnik ma objętość 530 l.
Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine
Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – napęd/układ jezdny
Podwójnie doładowany silnik Diesla stanowi doskonałe źródło napędu dla ważącego 1590 kg Opla. Jednostka napędowa dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm już od 1750 obr./min. Oznacza to, że auto sprawnie i z werwą przyspiesza już od dolnych zakresów obrotów. Nie dostaje zadyszki również w przypadku, gdy chcemy gwałtownie przyspieszyć poruszając się już z prędkościami przekraczającymi 100 km/h na szóstym biegu.
Ale nie oznacza to, że 195-konna Insignia prowokuje do dynamicznej jazdy. Wręcz przeciwnie. Dość miękko zestrojone aktywne zawieszenie i mało sportowy układ kierowniczy skutecznie zniechęcają kierowcę do sprintów na krótkich odcinkach. Z kolei podczas jazdy w trasie, opisywana Isignia przy prędkościach przekraczających 140 km/h robiła się zbyt głośna, co skutecznie studziło nasz temperament.
Pod względem zużycia paliwa jednostka napędowa wypada trochę słabiej niż przeciętnie. Podczas jazd w ruchu miejskim udało nam się osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 8,5 l na 100 km. W trasie spalanie malało o około 1,5 l na 100 km przy około 130 km/h. Za to cieszy duży zasięg na jednym baku.
Zobacz też: Test Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K
Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – podsumowanie
Zmodernizowany Opel Insignia zachował urok i zyskał kilka nowoczesnych rozwiązań „na czasie”. Panel dotykowy wymaga co prawda dopracowania, ale wciąż mocnymi atutami Opla są przestronne wnętrze, duży bagażnik i wysoki komfort jazdy. Silnik BiTurbo jest elastyczny, dynamiczny choć zbyt głośny przy wyższych obrotach. Generalnie zbyt słabe wyciszenie przy wysokich prędkościach oraz trochę zbyt wysokie zużycie paliwa to główne mankamenty nowego Opla.
Zobacz też: Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?
Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – dane techniczne
Opel Insignia 2.0 Diesel CDTI Ecotec BiTurbo | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 1956 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 195 KM/4000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 400 Nm/1750-2500 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 6-bieg. |
Pojemność bagażnika | 530 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 484,2/185,8/148,4 cm |
Rozstaw osi | 273,7 cm |
V-max | 230 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,7 s |
Zużycie paliwa* | 5,8/4,1/4,7 l/100 km |
Cena od | 127 550 zł (122 550 w promocji) |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.