REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Zawieszenie 195-konnego Opla Insigni jest zaskakująco miękko zestrojone.
Zawieszenie 195-konnego Opla Insigni jest zaskakująco miękko zestrojone.
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Niedawno Opel odświeżył wygląd swojego flagowego modelu. Sprawdziliśmy, jak jeździ najnowsza Insignia napędzana przez dwulitrowy silnik Diesla o mocy 195 KM.

Drobne zmiany stylizacyjne odmłodziły wygląd lubianego na polskim rynku Opla Insigni. Producent zmodyfikował m.in. kształt przednich reflektorów (wyposażając je w atrakcyjne listwy LED), przednich zderzaków oraz znacznie powiększył tylne lampy.
W ofercie pojawiły się również nowe kolory nadwozia oraz wzory obręczy ze stopów lekkich. I choć już przed liftingiem flagowy model Opla należał do najładniejszych samochodów na polskim rynku, delikatna korekta wyglądu pozwoli mu brylować w konkursach piękności jeszcze dłuższy czas.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – wnętrze

Zmiany przeprowadzono również we wnętrzu. Obecnie Insignia może być wyposażona w kolorowy wyświetlacz „zegarów”, który oprócz prędkościomierza pokazuje m.in. informacje z komputera pokładowego.
Jednak najwięcej zmian widać na środkowej konsoli. Zniknął nadmiar przycisków, a pojawił się m.in. zmodyfikowany, dotykowy wyświetlacz systemu nawigacji i komputera pokładowego. Działa bardzo sprawnie, a obsługa interfejsu jest intuicyjna. W opcji jest również dostępny panel dotykowy umieszczony w okolicach podłokietnika na środkowym tunelu. Działa analogicznie do touch padów znanych z komputerów przenośnych. Niestety obsługa systemu Isignii poprzez wspomniany panel jest irytująca i wymaga wprawy.
Za to nie zmieniła się obszerność wnętrza i przedziału bagażowego. W Insignii Liftback bagażnik ma objętość 530 l.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – napęd/układ jezdny

Podwójnie doładowany silnik Diesla stanowi doskonałe źródło napędu dla ważącego 1590 kg Opla. Jednostka napędowa dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm już od 1750 obr./min. Oznacza to, że auto sprawnie i z werwą przyspiesza już od dolnych zakresów obrotów. Nie dostaje zadyszki również w przypadku, gdy chcemy gwałtownie przyspieszyć poruszając się już z prędkościami przekraczającymi 100 km/h na szóstym biegu.

Ale nie oznacza to, że 195-konna Insignia prowokuje do dynamicznej jazdy. Wręcz przeciwnie. Dość miękko zestrojone aktywne zawieszenie i mało sportowy układ kierowniczy skutecznie zniechęcają kierowcę do sprintów na krótkich odcinkach. Z kolei podczas jazdy w trasie, opisywana Isignia przy prędkościach przekraczających 140 km/h robiła się zbyt głośna, co skutecznie studziło nasz temperament.
Pod względem zużycia paliwa jednostka napędowa wypada trochę słabiej niż przeciętnie. Podczas jazd w ruchu miejskim udało nam się osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 8,5 l na 100 km. W trasie spalanie malało o około 1,5 l na 100 km przy około 130 km/h. Za to cieszy duży zasięg na jednym baku.

Zobacz też: Test Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K

Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – podsumowanie

Zmodernizowany Opel Insignia zachował urok i zyskał kilka nowoczesnych rozwiązań „na czasie”. Panel dotykowy wymaga co prawda dopracowania, ale wciąż mocnymi atutami Opla są przestronne wnętrze, duży bagażnik i wysoki komfort jazdy. Silnik BiTurbo jest elastyczny, dynamiczny choć zbyt głośny przy wyższych obrotach. Generalnie zbyt słabe wyciszenie przy wysokich prędkościach oraz trochę zbyt wysokie zużycie paliwa to główne mankamenty nowego Opla.

Zobacz też: Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?

Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM – dane techniczne

Opel Insignia 2.0 Diesel CDTI Ecotec BiTurbo
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1956 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 195 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 530 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 484,2/185,8/148,4 cm
Rozstaw osi 273,7 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s
Zużycie paliwa* 5,8/4,1/4,7 l/100 km
Cena od 127 550 zł (122 550 w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Przy okazji liftingu nadwozia wyposażono Opla Insignię w reflektory ze światłami do jazdy dziennej w technologi LED.
Tomasz Korniejew
Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo
Tomasz Korniejew
W tylnej części nadwozia Opla Insigni charakterystycznym elementem są lampy.
Tomasz Korniejew
Tablica przyrządów Opla Insigni prezentuje się atrakcyjnie. Czarne słupki to element stylizacji OPC.
Tomasz Korniejew
Na tylnej kanapie Opla Insigni siedzi się wygodnie. Wysokim pasażerom może brakować nieco miejsca nad głową.
Tomasz Korniejew
W miejscu tradycyjnych "zegarów" Opla Insignii może się pojawić kolorowy wyświetlacz.
Opel
Nowy, dotykowy wyświetlacz systemu nawigacji i komputera pokładowego w najnowszym Oplu Insignia.
Opel
Przy okazji liftingu Opla Insigni z konsoli centralnej zniknęło wiele przycisków.
Opel
Opel Insignia to wciąż jeden z najładniejszych modeli w klasie.
Opel
Silnik o mocy 195 KM sprawnie napędza Opla Insignię, szkoda że producent nie przyłożył większej wagi do wyciszenia wnętrza.
Opel
Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA