REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 KM All Mode 4x4-i

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Projektanci najnowszego Nissana mieli arcytrudne zadanie. Stworzyć model, który będzie znacznie lepszy od cieszącego się uznaniem Qashqaia pierwszej generacji, było z jednej strony konieczne, z drugiej strony ryzykowne. Podobno lepsze jest wrogiem dobrego. Czy zawsze?

Nissan Qashqai okazał się hitem sprzedażowym. Przez lata obecności na rynku zyskał uznanie szerokiej rzeszy klientów. Model ceniono za kompaktowe rozmiary, przestronne wnętrze, oszczędne jednostki napędowe oraz zaskakująco dobre właściwości jezdne.
Nie trudno sobie wyobrazić, jak duży niepokój musiał towarzyszyć inżynierom Nissana konstruującym drugą generację bestsellera. Nie było miejsca na błędy, ani na porażkę.

REKLAMA

Spoglądając na sylwetkę najnowszego Nissana Qashqaia nie sposób oprzeć się wrażeniu, że model wygląda poważniej. Głębsze przetłoczenia i wyraziste profile ozdobione światłami LED oraz dziewiętnastocalowymi obręczami ze stopów lekkich (w najbogatszej wersji wyposażeniowej) sprawiły, że Qashqai nabrał miejsko-bulwarowego "charakteru". I na pewno prezentuje się lepiej od poprzednika.

Zobacz też: Test Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM


Test Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 KM - wnętrze

Pozytywne wrażenie nie opuści nikogo, kto zasiądzie za kierownicą najnowszej generacji japońskiego Crossovera. Pierwszy Qashqai został wyposażony w „smutną” tablicę przyrządów, a materiały wykończeniowe nie były najwyższej próby. Teraz jest inaczej.
Tworzywa sztuczne i materiały, które zastosowano do wykończenia przedziału pasażerskiego są miękkie i przyjemne w dotyku. Kokpit ma interesujący kształt, nie brakuje w nim wyświetlaczy wysokiej rozdzielczości, jest intuicyjnie rozplanowany i przejrzysty.
Fotele kierowcy i pasażera – obszerne, wygodne. Także siedząc z tyłu nie ma na co narzekać. Przedział pasażerki najnowszego Qashqaia to pierwsza klasa w porównaniu do tego co oferował poprzednik.
Bagażnik? Ma przeciętną objętość 401 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI L&K: nowe oblicze


Test Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 KM – napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny, rozwijający moc maksymalną 130 KM, który trafił pod maskę opisywanego egzemplarza, z początku wzbudził naszą wątpliwość, czy da sobie radę ze sprawnym napędzeniem kompaktowego Crossovera z napędem na obie osie. Tymczasem…
Jednostka z serii dCi z łatwością rozpędza ważącego 1518 kg Nissana. Co prawda, według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 10,9 s. co na papierze nie wygląda imponująco, ale w praktyce…
Okazuje się, że 130-konny Qashqai jest zaskakująco cichy i elastyczny. Fakt, silnik wykazuje ospałość w najniższych zakresach obrotów, ale nawet mniej wprawni kierowcy nie mają kłopotów ze sprawnym ruszaniem pod górkę.
Jednostka napędowa pewnie rozpędza japońskiego Crossovera i wykazuje szybką reakcję na gaz. Jest przy tym znakomicie wyciszona i potrafi być oszczędna.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!


Podczas jazd w ruchu miejskim auto zużywało średnio 7 l oleju napędowego na 100 km. Jeżdżąc spokojniej można z powodzeniem ograniczyć zapotrzebowanie na paliwo do 6,5 l na 100 km.
Ale jest też druga strona medalu. W przypadku, gdy Nissan porusza się z prędkością powyżej 120 km/h w samochodzie zaczyna być zbyt wyraźnie słyszalny szum opływającego nadwozie powietrza. Dodatkowo, gdy mkniemy z prędkością przewyższającą 130 km/h zużycie paliwa znacznie wzrasta. Na przykład przy ok. 150 km/h recenzowany Qashqai zużywał ponad 8 l oleju napędowego na 100 km. Sporo.
Za to pozytywnie zaskakuje zawieszenie. W modelu poprzedniej generacji zestrojone było odpowiednio do przyjemnej jazdy, ale tłumieniu większych nierówności czasami towarzyszył donośny stukot.
Tymczasem w najnowszym Qashqaiu inżynierowie (w opisywanej odmianie z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, w słabszych wersjach pracuje tam belka skrętna) dołożyli wszelkich starań, by układ jezdny dawał dużo radości z prowadzenia i zapewniał większy komfort.
Wszelkiego rodzaju nierówności tłumione są sprężyście,  a auto zachowuje jednocześnie przyjemną sztywność podczas szybkiego pokonywania łuków. Jest łatwo przewidywalne w prowadzeniu. Układ kierowniczy zapewnia odpowiednie czucie pojazdu, ale pracuje z trochę zbyt małym oporem.

Zobacz też: Test Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDI 115


Test Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 KM – podsumowanie

Nissan Qashqai drugiej generacji jest lepszy od poprzednika pod każdym względem. Ładniej wygląda, ma przestronniejsze wnętrze, lepszy układ napędowy i lepiej zestrojone zawieszenie. Ma ciekawsze, wygodniejsze i porządniej wykończone wnętrze. Jest również naszpikowany wszelkimi dostępnymi dziś technologiami z asystentami pasa ruchu, rozbudowanym systemem kamer ułatwiających parkowanie oraz funkcją czytania znaków drogowych włącznie.
A ile kosztuje? Zgodnie z trendem wśród nowoczesnych Crossoverów nie mało. Podstawowa odmiana Qashqaia z napędem na jedną oś (przednią) jest dostępna od 74 500 zł (69 900 zł w promocji). Z kolei najtańsza odmiana z napędem na obie osie 98 500 zł (96 500 zł w promocji). Przy czym napęd 4x4 jest dostępny tylko w połączeniu z opisywaną jednostką napędową.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM

Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 KM - dane techniczne

Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 KM All Mode 4x4-i
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 130 KM/4000obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 401 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 437,9/180/159 cm
Rozstaw osi 264,6 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s
Zużycie paliwa* 5,6/4,5/4,9 l/100 km
Cena od 98 500 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Nissan Qashqai drugiej generacji jest lepszy od poprzednika pod każdym względem. Ładniej wygląda, ma przestronniejsze wnętrze, lepszy układ napędowy i lepiej zestrojone zawieszenie. Ma ciekawsze, wygodniejsze i porządniej wykończone wnętrze. Jest również naszpikowany wszelkimi dostępnymi dziś technologiami z asystentami pasa ruchu, rozbudowanym systemem kamer ułatwiających parkowanie oraz funkcją czytania znaków drogowych włącznie.
Tomasz Korniejew
Okazuje się, że 130-konny silnik Nissana Qashqaia jest zaskakująco cichy i elastyczny. Co prawda wykazuje ospałość w najniższych zakresach obrotów, ale nawet mniej wprawni kierowcy nie mają kłopotów ze sprawnym ruszaniem pod górkę.
Nissan
W najnowszym Qashqaiu inżynierowie (w opisywanej odmianie z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, w słabszych wersjach pracuje tam belka skrętna) dołożyli wszelkich starań, by układ jezdny dawał dużo radości z prowadzenia i zapewniał maksimum komfortu.
Nissan
Spoglądając na sylwetkę najnowszego Nissana Qashqaia nie sposób oprzeć się wrażeniu, że model wygląda poważniej. Głębsze przetłoczenia i wyraziste profile ozdobione światłami LED oraz dziewiętnastocalowymi obręczami ze stopów lekkich (w najbogatszej wersji wyposażeniowej) sprawiły, że Qashqai nabrał miejsko-bulwarowego charakteru. I na pewno prezentuje się lepiej od poprzednika.
Tomasz Korniejew
Tworzywa sztuczne i materiały, które zastosowano do wykończenia przedziału pasażerskiego są miękkie i przyjemne w dotyku. Kokpit ma interesujący kształt, nie brakuje w nim wyświetlaczy wysokiej rozdzielczości, jest intuicyjnie rozplanowany i przejrzysty.
Nissan
Pasażerowie tylnej kanapy Nissana Qashqaia nie mają na co narzekać. Przedział pasażerki najnowszego Crossovera Nissana to pierwsza klasa w porównaniu do tego co oferował poprzednik.
Nissan
Bagażnik najnowszego Nissana Qashqaia ma objętość 401 l.
Nissan
Spoglądając na sylwetkę najnowszego Nissana Qashqaia nie sposób oprzeć się wrażeniu, że model wygląda poważniej. Głębsze przetłoczenia i wyraziste profile ozdobione światłami LED oraz dziewiętnastocalowymi obręczami ze stopów lekkich (w najbogatszej wersji wyposażeniowej) sprawiły, że Qashqai nabrał miejsko-bulwarowego charakteru. I na pewno prezentuje się lepiej od poprzednika.
Nissan
Spoglądając na sylwetkę najnowszego Nissana Qashqaia nie sposób oprzeć się wrażeniu, że model wygląda poważniej. Głębsze przetłoczenia i wyraziste profile ozdobione światłami LED oraz dziewiętnastocalowymi obręczami ze stopów lekkich (w najbogatszej wersji wyposażeniowej) sprawiły, że Qashqai nabrał miejsko-bulwarowego charakteru. I na pewno prezentuje się lepiej od poprzednika.
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

REKLAMA

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA