REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet II 105 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Fiat 500L w podwyższonej wersji Trekking prezentuje się najlepiej spośród wszystkich wersji 500L. A czy może być alternatywą dla miejskich SUV-ów?

Zwiększony o 2 cm w stosunku do odmiany Easy prześwit, dodające powagi nakładki na nadkola oraz ładnie wyglądające szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich czynią z Fiata 500L Trekking auto zwracające uwagę i jasno sugerujące, że jest to pojazd dla osób aktywnie spędzających życie.

REKLAMA

Według danych producenta nadwozie 500L Trekking ma długość 427 cm, szerokość 180 cm i wysokość 167,9 cm. Jest zatem o 12,3 cm dłuższy, o 1,6 cm szerszy i o 2,1 cm wyższy od podstawowej odmiany 500L – Easy. Rozstaw osi jest w obu wersjach identyczny, wynosi 261,2 cm. Wspomniany w pierwszym akapicie zwiększony prześwit w 500L Trekking wynosi 14,5 cm.

Zobacz też: Test Fiat 500L 1.3 MultiJet II 85 KM: nietuzinkowy sposób na rodzinę


Test Fiat 500L Trekking – wnętrze

REKLAMA

W przestronnym przedziale pasażerskim Fiata 500L Trekking będą się dobrze czuli nawet wysocy pasażerowie. Co prawda tradycyjnie można ponarzekać na zbyt krótkie siedziska przednich foteli, ale przestronności i jakości wykończenia przedziału pasażerskiego nie można nic zarzucić.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bagażnik wersji Trekking ma objętość 400 l. To taka sama wartość, jak w przypadku podstawowej odmiany Easy. Jednak uterenowiona odmiana 500L ma większe możliwości przewozowe. Gdy maksymalnie powiększymy przedział bagażowy, Trekkingiem przewieziemy 1310 l pakunków, podczas gdy wersją Easy 1210 l.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: zbyt dobry?


Test Fiat 500L Trekking – napęd/układ jezdny

Recenzowany egzemplarz Fiata 500L Trekking jest napędzany przez czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 105 KM od 3750 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 320 Nm dostępny od 1750 obr./min.

Silnik Multijet II to dobrze znana konstrukcja, którą charakteryzuje niskie zużycie paliwa, dobra elastyczność i przyzwoita kultura pracy. Nic zatem dziwnego, że jednostka napędowa dobrze sprawdza się również w recenzowanym modelu.

Według danych producenta 105-konny Fiat rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12 s i może się rozpędzić maksymalnie do 175 km/h. O ile dynamika (biorąc pod uwagę rodzaj nadwozia) jest w zupełności wystarczająca o tyle prędkość maksymalna może niektórych rozczarować.

Niesłusznie, bo podróżując 500L Trekking kierowca nie czuje presji na pędzenie z zawrotną prędkością.

Zawieszenie miękko i bez niepokojących odgłosów tłumi wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni, a nadwozie – owszem , przechyla się na szybko pokonywanych zakrętach, ale mimo to pojazd jest stabilny, a podsterowność pojawia się stosunkowo późno.

Zobacz też: Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.


REKLAMA

Trekking jest samochodem nieźle wyciszonym o ile nie pędzimy z zawrotną prędkością.  Silnik zaczyna być wyraźnie słyszalny dopiero w górnych zakresach obrotów. Ale warto zdać sobie sprawę, że podczas jazdy po autostradzie pasażerowie 500L nie będą narzekać za hałas w kabinie do prędkości ok. 140 km/h. Jadąc szybciej zaczyna być wyraźnie słyszalny szum powietrza. Co więcej, samochód jest „wrażliwy” na boczne podmuchy wiatru i jazda z wyższą prędkością niż wspomniane 140 km/h staje się mniej przyjemna.

Co ciekawe Fiat 500L Trekking nieźle radzi sobie również po zjechaniu na drogi gruntowe. Większy prześwit dodaje pewności podczas pokonywania wszelkich garbów ale brak napędu na obie osie studzi zapał do wjechania Trekkingiem w grząski teren.

Nie oznacza to, że opisywana odmiana 500L jest bezbronna w starciu z grząską nawierzchnią. Wbrew pozorom swoją dzielnością potrafi miło zaskoczyć.

Producent wyposażył uterenowiony model w system Traction+, który w pełni zaspokoi potrzeby większości użytkowników pojazdów tego typu.

Zobacz też: Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4 Trendline: multifunkcyjna furgonetka

Traction+ w przypadku uślizgu jednego z kół osi napędzanej, przyhamowuje je i kieruje więcej momentu obrotowego na koło, które ma lepszą przyczepność. Takie proste urządzenie działa zaskakująco sprawnie.

Według danych producenta Fiat 500L Trekking z silnikiem 1.6 Multijet II o mocy 105 KM zużywa w ruchu miejskim 5,6 l oleju napędowego na 100 km. Podczas jazd redakcyjnych uzyskaliśmy wynik zużycia paliwa poruszając się po mieście na poziomie 6,8 l na 100 km, co odbiega od wartości podawanych przez producenta ale i tak jest wynikiem satysfakcjonującym.

Podczas jazdy w trasie zużycie paliwa spada do około 5,6 l na 100 km.

Zobacz też: Test Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM


Test Fiat 500L Trekking – podsumowanie

Podstawową odmianę Fiata 500L Trekking napędzanego przez silnik benzynowy 1.4 16V o mocy 95 KM można kupić za 69 990 zł (61 990 zł w trwającej promocji).

Najtańszy Trekking z silnikiem 1.6 Multijet o mocy 105 KM kosztuje 86 700 zł (78 700 zł w promocji).

W porównaniu do podstawowej odmiany Fiata 500L – Easy, wersja ze zwiększonym prześwitem i układem Traction+ jest droższa o około 4 tys. zł. Biorąc pod uwagę fakt, że oprócz większej praktyczności odmiana Trekking prezentuje się ładniej niż inne wersje 500L, oferta wydaje się interesująca. 

Zobacz też: Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet

Fiat 500L Trekking – dane techniczne

Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet II 16V 105 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 105 KM/3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 400/1310 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 427/180/167,9 cm
Rozstaw osi 261,2 cm
V-max 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12 s
Zużycie paliwa* 5,6/4,1/4,7 l/100 km
Cena od  85 990 zł (72 990 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Fiat 500L Trekking 2014
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014 dach panoramiczny
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014 zegary
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014 fotel
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA