REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet II 105 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Fiat 500L w podwyższonej wersji Trekking prezentuje się najlepiej spośród wszystkich wersji 500L. A czy może być alternatywą dla miejskich SUV-ów?

Zwiększony o 2 cm w stosunku do odmiany Easy prześwit, dodające powagi nakładki na nadkola oraz ładnie wyglądające szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich czynią z Fiata 500L Trekking auto zwracające uwagę i jasno sugerujące, że jest to pojazd dla osób aktywnie spędzających życie.

REKLAMA

Według danych producenta nadwozie 500L Trekking ma długość 427 cm, szerokość 180 cm i wysokość 167,9 cm. Jest zatem o 12,3 cm dłuższy, o 1,6 cm szerszy i o 2,1 cm wyższy od podstawowej odmiany 500L – Easy. Rozstaw osi jest w obu wersjach identyczny, wynosi 261,2 cm. Wspomniany w pierwszym akapicie zwiększony prześwit w 500L Trekking wynosi 14,5 cm.

Zobacz też: Test Fiat 500L 1.3 MultiJet II 85 KM: nietuzinkowy sposób na rodzinę


Test Fiat 500L Trekking – wnętrze

REKLAMA

W przestronnym przedziale pasażerskim Fiata 500L Trekking będą się dobrze czuli nawet wysocy pasażerowie. Co prawda tradycyjnie można ponarzekać na zbyt krótkie siedziska przednich foteli, ale przestronności i jakości wykończenia przedziału pasażerskiego nie można nic zarzucić.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bagażnik wersji Trekking ma objętość 400 l. To taka sama wartość, jak w przypadku podstawowej odmiany Easy. Jednak uterenowiona odmiana 500L ma większe możliwości przewozowe. Gdy maksymalnie powiększymy przedział bagażowy, Trekkingiem przewieziemy 1310 l pakunków, podczas gdy wersją Easy 1210 l.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: zbyt dobry?


Test Fiat 500L Trekking – napęd/układ jezdny

Recenzowany egzemplarz Fiata 500L Trekking jest napędzany przez czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 105 KM od 3750 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 320 Nm dostępny od 1750 obr./min.

Silnik Multijet II to dobrze znana konstrukcja, którą charakteryzuje niskie zużycie paliwa, dobra elastyczność i przyzwoita kultura pracy. Nic zatem dziwnego, że jednostka napędowa dobrze sprawdza się również w recenzowanym modelu.

Według danych producenta 105-konny Fiat rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12 s i może się rozpędzić maksymalnie do 175 km/h. O ile dynamika (biorąc pod uwagę rodzaj nadwozia) jest w zupełności wystarczająca o tyle prędkość maksymalna może niektórych rozczarować.

Niesłusznie, bo podróżując 500L Trekking kierowca nie czuje presji na pędzenie z zawrotną prędkością.

Zawieszenie miękko i bez niepokojących odgłosów tłumi wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni, a nadwozie – owszem , przechyla się na szybko pokonywanych zakrętach, ale mimo to pojazd jest stabilny, a podsterowność pojawia się stosunkowo późno.

Zobacz też: Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.


REKLAMA

Trekking jest samochodem nieźle wyciszonym o ile nie pędzimy z zawrotną prędkością.  Silnik zaczyna być wyraźnie słyszalny dopiero w górnych zakresach obrotów. Ale warto zdać sobie sprawę, że podczas jazdy po autostradzie pasażerowie 500L nie będą narzekać za hałas w kabinie do prędkości ok. 140 km/h. Jadąc szybciej zaczyna być wyraźnie słyszalny szum powietrza. Co więcej, samochód jest „wrażliwy” na boczne podmuchy wiatru i jazda z wyższą prędkością niż wspomniane 140 km/h staje się mniej przyjemna.

Co ciekawe Fiat 500L Trekking nieźle radzi sobie również po zjechaniu na drogi gruntowe. Większy prześwit dodaje pewności podczas pokonywania wszelkich garbów ale brak napędu na obie osie studzi zapał do wjechania Trekkingiem w grząski teren.

Nie oznacza to, że opisywana odmiana 500L jest bezbronna w starciu z grząską nawierzchnią. Wbrew pozorom swoją dzielnością potrafi miło zaskoczyć.

Producent wyposażył uterenowiony model w system Traction+, który w pełni zaspokoi potrzeby większości użytkowników pojazdów tego typu.

Zobacz też: Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4 Trendline: multifunkcyjna furgonetka

Traction+ w przypadku uślizgu jednego z kół osi napędzanej, przyhamowuje je i kieruje więcej momentu obrotowego na koło, które ma lepszą przyczepność. Takie proste urządzenie działa zaskakująco sprawnie.

Według danych producenta Fiat 500L Trekking z silnikiem 1.6 Multijet II o mocy 105 KM zużywa w ruchu miejskim 5,6 l oleju napędowego na 100 km. Podczas jazd redakcyjnych uzyskaliśmy wynik zużycia paliwa poruszając się po mieście na poziomie 6,8 l na 100 km, co odbiega od wartości podawanych przez producenta ale i tak jest wynikiem satysfakcjonującym.

Podczas jazdy w trasie zużycie paliwa spada do około 5,6 l na 100 km.

Zobacz też: Test Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM


Test Fiat 500L Trekking – podsumowanie

Podstawową odmianę Fiata 500L Trekking napędzanego przez silnik benzynowy 1.4 16V o mocy 95 KM można kupić za 69 990 zł (61 990 zł w trwającej promocji).

Najtańszy Trekking z silnikiem 1.6 Multijet o mocy 105 KM kosztuje 86 700 zł (78 700 zł w promocji).

W porównaniu do podstawowej odmiany Fiata 500L – Easy, wersja ze zwiększonym prześwitem i układem Traction+ jest droższa o około 4 tys. zł. Biorąc pod uwagę fakt, że oprócz większej praktyczności odmiana Trekking prezentuje się ładniej niż inne wersje 500L, oferta wydaje się interesująca. 

Zobacz też: Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet

Fiat 500L Trekking – dane techniczne

Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet II 16V 105 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 105 KM/3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 400/1310 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 427/180/167,9 cm
Rozstaw osi 261,2 cm
V-max 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12 s
Zużycie paliwa* 5,6/4,1/4,7 l/100 km
Cena od  85 990 zł (72 990 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Fiat 500L Trekking 2014
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014 dach panoramiczny
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014 zegary
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Trekking 2014 fotel
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA