Test Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet II 105 KM
REKLAMA
REKLAMA
Zwiększony o 2 cm w stosunku do odmiany Easy prześwit, dodające powagi nakładki na nadkola oraz ładnie wyglądające szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich czynią z Fiata 500L Trekking auto zwracające uwagę i jasno sugerujące, że jest to pojazd dla osób aktywnie spędzających życie.
REKLAMA
Według danych producenta nadwozie 500L Trekking ma długość 427 cm, szerokość 180 cm i wysokość 167,9 cm. Jest zatem o 12,3 cm dłuższy, o 1,6 cm szerszy i o 2,1 cm wyższy od podstawowej odmiany 500L – Easy. Rozstaw osi jest w obu wersjach identyczny, wynosi 261,2 cm. Wspomniany w pierwszym akapicie zwiększony prześwit w 500L Trekking wynosi 14,5 cm.
Zobacz też: Test Fiat 500L 1.3 MultiJet II 85 KM: nietuzinkowy sposób na rodzinę
Test Fiat 500L Trekking – wnętrze
REKLAMA
W przestronnym przedziale pasażerskim Fiata 500L Trekking będą się dobrze czuli nawet wysocy pasażerowie. Co prawda tradycyjnie można ponarzekać na zbyt krótkie siedziska przednich foteli, ale przestronności i jakości wykończenia przedziału pasażerskiego nie można nic zarzucić.
Bagażnik wersji Trekking ma objętość 400 l. To taka sama wartość, jak w przypadku podstawowej odmiany Easy. Jednak uterenowiona odmiana 500L ma większe możliwości przewozowe. Gdy maksymalnie powiększymy przedział bagażowy, Trekkingiem przewieziemy 1310 l pakunków, podczas gdy wersją Easy 1210 l.
Zobacz też: Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: zbyt dobry?
Test Fiat 500L Trekking – napęd/układ jezdny
Recenzowany egzemplarz Fiata 500L Trekking jest napędzany przez czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 105 KM od 3750 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 320 Nm dostępny od 1750 obr./min.
Silnik Multijet II to dobrze znana konstrukcja, którą charakteryzuje niskie zużycie paliwa, dobra elastyczność i przyzwoita kultura pracy. Nic zatem dziwnego, że jednostka napędowa dobrze sprawdza się również w recenzowanym modelu.
Według danych producenta 105-konny Fiat rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12 s i może się rozpędzić maksymalnie do 175 km/h. O ile dynamika (biorąc pod uwagę rodzaj nadwozia) jest w zupełności wystarczająca o tyle prędkość maksymalna może niektórych rozczarować.
Niesłusznie, bo podróżując 500L Trekking kierowca nie czuje presji na pędzenie z zawrotną prędkością.
Zawieszenie miękko i bez niepokojących odgłosów tłumi wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni, a nadwozie – owszem , przechyla się na szybko pokonywanych zakrętach, ale mimo to pojazd jest stabilny, a podsterowność pojawia się stosunkowo późno.
Zobacz też: Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.
REKLAMA
Trekking jest samochodem nieźle wyciszonym o ile nie pędzimy z zawrotną prędkością. Silnik zaczyna być wyraźnie słyszalny dopiero w górnych zakresach obrotów. Ale warto zdać sobie sprawę, że podczas jazdy po autostradzie pasażerowie 500L nie będą narzekać za hałas w kabinie do prędkości ok. 140 km/h. Jadąc szybciej zaczyna być wyraźnie słyszalny szum powietrza. Co więcej, samochód jest „wrażliwy” na boczne podmuchy wiatru i jazda z wyższą prędkością niż wspomniane 140 km/h staje się mniej przyjemna.
Co ciekawe Fiat 500L Trekking nieźle radzi sobie również po zjechaniu na drogi gruntowe. Większy prześwit dodaje pewności podczas pokonywania wszelkich garbów ale brak napędu na obie osie studzi zapał do wjechania Trekkingiem w grząski teren.
Nie oznacza to, że opisywana odmiana 500L jest bezbronna w starciu z grząską nawierzchnią. Wbrew pozorom swoją dzielnością potrafi miło zaskoczyć.
Producent wyposażył uterenowiony model w system Traction+, który w pełni zaspokoi potrzeby większości użytkowników pojazdów tego typu.
Zobacz też: Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4 Trendline: multifunkcyjna furgonetka
Traction+ w przypadku uślizgu jednego z kół osi napędzanej, przyhamowuje je i kieruje więcej momentu obrotowego na koło, które ma lepszą przyczepność. Takie proste urządzenie działa zaskakująco sprawnie.
Według danych producenta Fiat 500L Trekking z silnikiem 1.6 Multijet II o mocy 105 KM zużywa w ruchu miejskim 5,6 l oleju napędowego na 100 km. Podczas jazd redakcyjnych uzyskaliśmy wynik zużycia paliwa poruszając się po mieście na poziomie 6,8 l na 100 km, co odbiega od wartości podawanych przez producenta ale i tak jest wynikiem satysfakcjonującym.
Podczas jazdy w trasie zużycie paliwa spada do około 5,6 l na 100 km.
Zobacz też: Test Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM
Test Fiat 500L Trekking – podsumowanie
Podstawową odmianę Fiata 500L Trekking napędzanego przez silnik benzynowy 1.4 16V o mocy 95 KM można kupić za 69 990 zł (61 990 zł w trwającej promocji).
Najtańszy Trekking z silnikiem 1.6 Multijet o mocy 105 KM kosztuje 86 700 zł (78 700 zł w promocji).
W porównaniu do podstawowej odmiany Fiata 500L – Easy, wersja ze zwiększonym prześwitem i układem Traction+ jest droższa o około 4 tys. zł. Biorąc pod uwagę fakt, że oprócz większej praktyczności odmiana Trekking prezentuje się ładniej niż inne wersje 500L, oferta wydaje się interesująca.
Zobacz też: Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet
Fiat 500L Trekking – dane techniczne
Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet II 16V 105 KM | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 1598 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 105 KM/3750 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm/1750 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 6-bieg. |
Pojemność bagażnika | 400/1310 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 427/180/167,9 cm |
Rozstaw osi | 261,2 cm |
V-max | 175 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12 s |
Zużycie paliwa* | 5,6/4,1/4,7 l/100 km |
Cena od | 85 990 zł (72 990 zł w promocji) |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.