REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wymiary nadwozia jednoznacznie wskazują, że najnowszy Suzuki S-Cross gra w klasie kompaktowych SUV-ów. To segment, w którym konkurencja jest zaciekła ale japoński zawodnik ma mocne atuty.

Szkoda, że projektanci nie przyłożyli się bardziej do designu nadwozia najnowszego Suzuki SX4 S-Cross. Bo choć o gustach się nie dyskutuje, nie sposób nie zauważyć, że pod względem urody japoński SUV odstaje od konkurencji. Biorąc pod uwagę dziwnie wyglądający przód i niezbyt wysoki prześwit (16,5 cm) wielu potencjalnych nabywców może z góry skreślić z listy zakupowej S-Crossa. A to błąd, bo model znacznie zyskuje przy bliższym poznaniu.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD – wnętrze

REKLAMA

Podobnie do bryły nadwozia, kokpit również nie został zaprojektowany z polotem.  Jednak podczas użytkowania auta, surowy design, stonowana kolorystyka i twarde tworzywa przestają mieć znaczenie. Kierowcę cieszy przede wszystkim wzorowa przejrzystość  i intuicyjne rozplanowanie poszczególnych przełączników.

Łyżką dziegciu jest jedynie sposób przełączania wskazań komputera pokładowego. Używa się do tego wystających z cyferblatów plastikowych bolców, dokładnie tak jak w autach z poprzedniego wieku. To z jednej strony zabawne, z drugiej niewygodne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cieszy wygoda przednich foteli oraz doskonała widoczność z miejsca kierowcy. Z tyłu również nie ma powodów do narzekań. Choć na kanapie usiądą wygodnie dwie dorosłe osoby, nie zabraknie im miejsca nad głową oraz w okolicach kolan.

Przedział bagażowy Suzuki SX4 S-Cross ma objętość 430 l. Dodatkowo konstruktorzy doposażyli auto w praktyczny schowek pod podłogą bagażnika, pod którym mieści się dojazdowe koło zapasowe.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej Suzuki SX4 S-Cross znalazły się tylko dwa silniki. Benzynowy o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 120 KM oraz wysokoprężny, również o pojemności 1,6 l, i również rozwijający moc maksymalną 120 KM.

O tym, jak jeździ SUV Suzuki z silnikiem benzynowym pisaliśmy jakiś czas temu. Tym razem do redakcji trafiła wersja DDiS, czyli wysokoprężna z napędem na obie osie ALLGRIP.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP

Silnik Diesla osiąga moc maksymalną przy 3750 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr./min. Jednostka pracuje cicho w dolnych zakresach obrotów, ale odgłos jej pracy w górnym zakresie staje się zbyt słyszalny.

Niemniej opisywany Diesel stanowi zaskakująco sprawne źródło napędu dla ważącego tylko 1305 kg auta. Samochód żwawo prze do przodu i spontanicznie reaguje na gaz. Według danych producenta S-Cross rozpędza się od 0 do 100 km/h w 13 s., jednak subiektywnie mieliśmy wrażenie, że jest dynamiczniejszy.

REKLAMA

Jednak osiągi to nie jedyny atut japońskiego SUVa. Deklasuje rywali w kwestii zużycia paliwa. W ruchu miejskim Suzuki zużywa średnio 5,5 l oleju napędowego na 100 km, z kolei podczas jazdy w trasie (z prędkościami około 110-120 km/h) bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 4,6 l/100 km. Pamiętajmy, że mamy do czynienia z samochodem z napędem na obie osie!

Auto zaskakuje także wysoką jakością układu jezdnego. Na zakrętach nadwozie ma tendencję do przechyłu, a pojazd staje się lekko podsterowny, ale trudno go wytrącić z założonego toru jazdy. Przyjemność podróżowania potęguje zaskakująco sprawny układ kierowniczy oraz komfortowe zawieszenie, które cicho pochłania wszelkie niedoskonałości nawierzchni.

Także sterowany elektronicznie napęd na obie osie ALLGRIP działa sprawnie, szybko i z odpowiednim wyczuciem reagując na wszelkie uślizgi kół.

Zobacz też: Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD – podsumowanie

Najtańszy Suzuki SX4 S-Cross z silnikiem wysokoprężnym kosztuje ok. 91 tys zł (83 tys. zł w promocji), ale jest to wersja z napędem na jedną oś.

Żeby cieszyć się wersją wyposażoną w układ ALLGRIP należy wydać przynajmniej 103 900 zł (98 900 zł w promocji). Biorąc pod uwagę dynamiczny i niewiarygodnie oszczędny silnik, przyjemnie zestrojone zawieszenie oraz bogatą listę wyposażenia standardowego (m.in. dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, kluczyk elektroniczny, podgrzewane fotele, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, tempomat, radioodtwarzacz z CD i MP3, ISO FIX, komputer pokładowy, siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich) i dokładając do tego sprawny napęd na obie osie, cena wydaje się uzasadniona.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD – dane techniczne

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 120 KM ALLGRIP
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1586 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 120 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 430/1296 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 430/176,5/157,5 cm
Rozstaw osi 260 cm
V-max 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13 s
Zużycie paliwa* 5,7/4,0/4,6 l/100 km
Cena od  103 900 (98 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

REKLAMA

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA