REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wymiary nadwozia jednoznacznie wskazują, że najnowszy Suzuki S-Cross gra w klasie kompaktowych SUV-ów. To segment, w którym konkurencja jest zaciekła ale japoński zawodnik ma mocne atuty.

Szkoda, że projektanci nie przyłożyli się bardziej do designu nadwozia najnowszego Suzuki SX4 S-Cross. Bo choć o gustach się nie dyskutuje, nie sposób nie zauważyć, że pod względem urody japoński SUV odstaje od konkurencji. Biorąc pod uwagę dziwnie wyglądający przód i niezbyt wysoki prześwit (16,5 cm) wielu potencjalnych nabywców może z góry skreślić z listy zakupowej S-Crossa. A to błąd, bo model znacznie zyskuje przy bliższym poznaniu.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD – wnętrze

REKLAMA

Podobnie do bryły nadwozia, kokpit również nie został zaprojektowany z polotem.  Jednak podczas użytkowania auta, surowy design, stonowana kolorystyka i twarde tworzywa przestają mieć znaczenie. Kierowcę cieszy przede wszystkim wzorowa przejrzystość  i intuicyjne rozplanowanie poszczególnych przełączników.

Łyżką dziegciu jest jedynie sposób przełączania wskazań komputera pokładowego. Używa się do tego wystających z cyferblatów plastikowych bolców, dokładnie tak jak w autach z poprzedniego wieku. To z jednej strony zabawne, z drugiej niewygodne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cieszy wygoda przednich foteli oraz doskonała widoczność z miejsca kierowcy. Z tyłu również nie ma powodów do narzekań. Choć na kanapie usiądą wygodnie dwie dorosłe osoby, nie zabraknie im miejsca nad głową oraz w okolicach kolan.

Przedział bagażowy Suzuki SX4 S-Cross ma objętość 430 l. Dodatkowo konstruktorzy doposażyli auto w praktyczny schowek pod podłogą bagażnika, pod którym mieści się dojazdowe koło zapasowe.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej Suzuki SX4 S-Cross znalazły się tylko dwa silniki. Benzynowy o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 120 KM oraz wysokoprężny, również o pojemności 1,6 l, i również rozwijający moc maksymalną 120 KM.

O tym, jak jeździ SUV Suzuki z silnikiem benzynowym pisaliśmy jakiś czas temu. Tym razem do redakcji trafiła wersja DDiS, czyli wysokoprężna z napędem na obie osie ALLGRIP.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP

Silnik Diesla osiąga moc maksymalną przy 3750 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr./min. Jednostka pracuje cicho w dolnych zakresach obrotów, ale odgłos jej pracy w górnym zakresie staje się zbyt słyszalny.

Niemniej opisywany Diesel stanowi zaskakująco sprawne źródło napędu dla ważącego tylko 1305 kg auta. Samochód żwawo prze do przodu i spontanicznie reaguje na gaz. Według danych producenta S-Cross rozpędza się od 0 do 100 km/h w 13 s., jednak subiektywnie mieliśmy wrażenie, że jest dynamiczniejszy.

REKLAMA

Jednak osiągi to nie jedyny atut japońskiego SUVa. Deklasuje rywali w kwestii zużycia paliwa. W ruchu miejskim Suzuki zużywa średnio 5,5 l oleju napędowego na 100 km, z kolei podczas jazdy w trasie (z prędkościami około 110-120 km/h) bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 4,6 l/100 km. Pamiętajmy, że mamy do czynienia z samochodem z napędem na obie osie!

Auto zaskakuje także wysoką jakością układu jezdnego. Na zakrętach nadwozie ma tendencję do przechyłu, a pojazd staje się lekko podsterowny, ale trudno go wytrącić z założonego toru jazdy. Przyjemność podróżowania potęguje zaskakująco sprawny układ kierowniczy oraz komfortowe zawieszenie, które cicho pochłania wszelkie niedoskonałości nawierzchni.

Także sterowany elektronicznie napęd na obie osie ALLGRIP działa sprawnie, szybko i z odpowiednim wyczuciem reagując na wszelkie uślizgi kół.

Zobacz też: Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD – podsumowanie

Najtańszy Suzuki SX4 S-Cross z silnikiem wysokoprężnym kosztuje ok. 91 tys zł (83 tys. zł w promocji), ale jest to wersja z napędem na jedną oś.

Żeby cieszyć się wersją wyposażoną w układ ALLGRIP należy wydać przynajmniej 103 900 zł (98 900 zł w promocji). Biorąc pod uwagę dynamiczny i niewiarygodnie oszczędny silnik, przyjemnie zestrojone zawieszenie oraz bogatą listę wyposażenia standardowego (m.in. dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, kluczyk elektroniczny, podgrzewane fotele, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, tempomat, radioodtwarzacz z CD i MP3, ISO FIX, komputer pokładowy, siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich) i dokładając do tego sprawny napęd na obie osie, cena wydaje się uzasadniona.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD – dane techniczne

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 120 KM ALLGRIP
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1586 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 120 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 430/1296 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 430/176,5/157,5 cm
Rozstaw osi 260 cm
V-max 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13 s
Zużycie paliwa* 5,7/4,0/4,6 l/100 km
Cena od  103 900 (98 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA