REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wymiary nadwozia jednoznacznie wskazują, że najnowszy Suzuki S-Cross gra w klasie kompaktowych SUV-ów. To segment, w którym konkurencja jest zaciekła ale japoński zawodnik ma mocne atuty.

Szkoda, że projektanci nie przyłożyli się bardziej do designu nadwozia najnowszego Suzuki SX4 S-Cross. Bo choć o gustach się nie dyskutuje, nie sposób nie zauważyć, że pod względem urody japoński SUV odstaje od konkurencji. Biorąc pod uwagę dziwnie wyglądający przód i niezbyt wysoki prześwit (16,5 cm) wielu potencjalnych nabywców może z góry skreślić z listy zakupowej S-Crossa. A to błąd, bo model znacznie zyskuje przy bliższym poznaniu.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD – wnętrze

REKLAMA

Podobnie do bryły nadwozia, kokpit również nie został zaprojektowany z polotem.  Jednak podczas użytkowania auta, surowy design, stonowana kolorystyka i twarde tworzywa przestają mieć znaczenie. Kierowcę cieszy przede wszystkim wzorowa przejrzystość  i intuicyjne rozplanowanie poszczególnych przełączników.

Łyżką dziegciu jest jedynie sposób przełączania wskazań komputera pokładowego. Używa się do tego wystających z cyferblatów plastikowych bolców, dokładnie tak jak w autach z poprzedniego wieku. To z jednej strony zabawne, z drugiej niewygodne.

Cieszy wygoda przednich foteli oraz doskonała widoczność z miejsca kierowcy. Z tyłu również nie ma powodów do narzekań. Choć na kanapie usiądą wygodnie dwie dorosłe osoby, nie zabraknie im miejsca nad głową oraz w okolicach kolan.

Przedział bagażowy Suzuki SX4 S-Cross ma objętość 430 l. Dodatkowo konstruktorzy doposażyli auto w praktyczny schowek pod podłogą bagażnika, pod którym mieści się dojazdowe koło zapasowe.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej Suzuki SX4 S-Cross znalazły się tylko dwa silniki. Benzynowy o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 120 KM oraz wysokoprężny, również o pojemności 1,6 l, i również rozwijający moc maksymalną 120 KM.

O tym, jak jeździ SUV Suzuki z silnikiem benzynowym pisaliśmy jakiś czas temu. Tym razem do redakcji trafiła wersja DDiS, czyli wysokoprężna z napędem na obie osie ALLGRIP.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP

Silnik Diesla osiąga moc maksymalną przy 3750 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr./min. Jednostka pracuje cicho w dolnych zakresach obrotów, ale odgłos jej pracy w górnym zakresie staje się zbyt słyszalny.

Niemniej opisywany Diesel stanowi zaskakująco sprawne źródło napędu dla ważącego tylko 1305 kg auta. Samochód żwawo prze do przodu i spontanicznie reaguje na gaz. Według danych producenta S-Cross rozpędza się od 0 do 100 km/h w 13 s., jednak subiektywnie mieliśmy wrażenie, że jest dynamiczniejszy.

REKLAMA

Jednak osiągi to nie jedyny atut japońskiego SUVa. Deklasuje rywali w kwestii zużycia paliwa. W ruchu miejskim Suzuki zużywa średnio 5,5 l oleju napędowego na 100 km, z kolei podczas jazdy w trasie (z prędkościami około 110-120 km/h) bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 4,6 l/100 km. Pamiętajmy, że mamy do czynienia z samochodem z napędem na obie osie!

Auto zaskakuje także wysoką jakością układu jezdnego. Na zakrętach nadwozie ma tendencję do przechyłu, a pojazd staje się lekko podsterowny, ale trudno go wytrącić z założonego toru jazdy. Przyjemność podróżowania potęguje zaskakująco sprawny układ kierowniczy oraz komfortowe zawieszenie, które cicho pochłania wszelkie niedoskonałości nawierzchni.

Także sterowany elektronicznie napęd na obie osie ALLGRIP działa sprawnie, szybko i z odpowiednim wyczuciem reagując na wszelkie uślizgi kół.

Zobacz też: Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD – podsumowanie

Najtańszy Suzuki SX4 S-Cross z silnikiem wysokoprężnym kosztuje ok. 91 tys zł (83 tys. zł w promocji), ale jest to wersja z napędem na jedną oś.

Żeby cieszyć się wersją wyposażoną w układ ALLGRIP należy wydać przynajmniej 103 900 zł (98 900 zł w promocji). Biorąc pod uwagę dynamiczny i niewiarygodnie oszczędny silnik, przyjemnie zestrojone zawieszenie oraz bogatą listę wyposażenia standardowego (m.in. dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, kluczyk elektroniczny, podgrzewane fotele, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, tempomat, radioodtwarzacz z CD i MP3, ISO FIX, komputer pokładowy, siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich) i dokładając do tego sprawny napęd na obie osie, cena wydaje się uzasadniona.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD – dane techniczne

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 120 KM ALLGRIP
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1586 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 120 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 430/1296 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 430/176,5/157,5 cm
Rozstaw osi 260 cm
V-max 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13 s
Zużycie paliwa* 5,7/4,0/4,6 l/100 km
Cena od  103 900 (98 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

    Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

    Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

    Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

    Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

    Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

    Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

    W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

    REKLAMA

    Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

    Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

    Unijne rozporządzenie AFIR. Wyższe wymogi dla infrastruktury ładowania elektryków!

    Rozporządzenie AFIR, przyjęte w lipcu tego roku przez Radę Unii Europejskiej, nakazuje rozbudowanie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Czy Polska jest na to gotowa?

    Akcja „Prędkość” w środę 20 września. Drogówka zapowiada wzmożone kontrole

    Policjanci ruchu drogowego będą w środę 20 września prowadzić działania kontrolno-prewencyjne „Prędkość” – poinformował podkom. Marcin Sulik z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Dodał, że działania będą prowadzone w ramach corocznej europejskiej kampanii „Roadpol Safety Day 2023”.

    Odbieranie prawa jazdy seniorom. Przepisy pozwalają na to od lat!

    Wiek i ewentualne choroby robią swoje. Senior może nie nadawać się do prowadzenia pojazdu i to pomimo wielu lat spędzonych za kółkiem. Czy jest zatem możliwość, aby stracił prawo jazdy? Trochę nie, a trochę tak. Są przepisy, które stanowią furtkę. I obowiązują od lat.

    REKLAMA

    Zakaz wjazdu do Polski i UE dla samochodów zarejestrowanych w Rosji

    Samochody zarejestrowane w Rosji dostały właśnie zakaz wjazdu na teren UE. 17 września 2023 r. stosowne przepisy zaczęły obowiązywać w Polsce. Co oznaczają? Czy przewidują jakieś wyjątki? O tym w naszym poradniku.

    Darmowe OC dla kupujących auta (nowe i używane) przed wyborami. Warto złapać okazję, bo niedługo będzie drożej!

    Duża obniżka stóp procentowych dokonana na początku września przez Radę Polityki Pieniężnej, wskutrek czego stopa WIBOR „zjechała” poniżej 6%, spowodowało zauważalny spadek raty za samochód nowy i używany – wynika z symulacji Carsmile i Otomoto Klik. Obniżka raty jest już na tyle znacząca, że pozwala pokryć koszt ubezpieczenia OC. Korzyść ta może jednak okazać się krótkotrwała, bo za chwilę auta znów zaczną drożeć – ostrzegają eksperci. 

    REKLAMA