REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC

Subskrybuj nas na Youtube
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG

REKLAMA

REKLAMA

Montaż instalacji LPG w samochodzie kojarzy się z koniecznością zamontowania w okolicach kokpitu dodatkowych wskaźników i przełączników. Tymczasem w najnowszym Oplu Astra Sports Tourer 1.4 LPGTEC instalacja została zamontowana w fabryce i w związku z tym o montażu żadnych dodatkowych wskaźników i przełączników nie ma mowy.

Niewątpliwie jednym z minusów montowania instalacji LPG w samochodzie jest konieczność montażu dodatkowych wskaźników i przełączników w okolicach deski rozdzielczej.

REKLAMA

REKLAMA

Niestety, takie zabiegi są stosowane także w przypadku, gdy montujemy instalację do nowo zakupionego samochodu w salonie sprzedaży. Szkopuł w tym, że w przypadku większości tego typu ofert, wciąż nie jest to instalacja montowana w fabryce, lecz przez serwis działający przy salonie sprzedaży.

Tymczasem Opel, przygotował ofertę dla nabywców  Astry Sports Tourer (czyli kombi) napędzanej przez turbodoładowany silnik 1,4 l o mocy 140 KM, w ramach której za dopłatą 2000 zł, można wyposażyć auto w sekwencyjną instalację LPG montowaną w fabryce.

Taki zabieg pociąga za sobą głównie konsekwencje estetyczne.

REKLAMA

Spoglądając na sylwetkę Opla Astry Sports Tourer 1.4 100 KM LPGTEC nie sposób dostrzec jakichkolwiek detali świadczących o tym, że w auto jest zasilane LPG.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wlew gazu, został sprytnie zainstalowany pod klapką, tuż obok wlewu paliwa i zasłonięty zaślepką.

Zobacz też: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

A we wnętrzu?

O tym, że mamy do czynienia z egzemplarzem zasilanym LPG informuje przycisk umieszczony na konsoli centralnej. Poza tym, tablica przyrządów jest identyczna z tą z tradycyjnie zasilanych wersji modelu.

Nie zmieniły się również przestronność kabiny, jakość wykończenia przedziału pasażerskiego oraz pojemność bagażnika (500 l). W Astrze LPGTEC, zbiornik z gazem (o pojemności 47 l) został umieszczony we wnęce na koło zapasowe, pod podłogą bagażnika dlatego przedział bagażowy nie został zmniejszony w stosunku do odmiany zasilanej benzyną.

A jak fabryczna instalacja LPG sprawuje się w praktyce?

Według danych producenta 140-konna Astra Sports Tourer zasilana benzyną, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Z kolei zasilana LPG o 0,4 s dłużej.

Jednak subiektywne odczucie podczas prowadzenia każde przypuszczać, że straty dynamiki są większe.

To, co cieszy, to świetne wyciszenie przedziału pasażerskiego i  brak jakichkolwiek symptomów podczas przełączania zasilania.

Odbywa się to tak, że po uruchomieniu jednostki napędowej na benzynie (system zawsze uruchamia silnik na benzynie), dioda w przycisku LPG zacznie migać. Komputer sterujący automatycznie włączy zasilanie LPG, gdy jednostka rozgrzeje się do temperatury 67 stopni Celcjusza. O fakcie, że silnik zmienił zasilanie informuje nas to, że dioda zamiast migać, zaczyna świecić ciągłym światłem. Poza tym, nie jest odczuwalne jakiekolwiek szarpnięcie, czy nierówność w pracy silnika.

Nie można mieć wątpliwości, że opisywana wersja Opla Astry to propozycja dla kierowców, dla których priorytetem są niskie koszty eksploatacji, a nie silne wrażenia związane z dynamiczną jazdą.

Podróżując Oplem po autostradzie, z czterema osobami na pokładzie i załadowanym bagażnikiem, warto mieć na uwadze zasadę „szanuj prędkość”, bo rozpędzanie się do 140 km/h chwilę trwa.

Niemniej, zasięg jaki Opel może pokonać wykorzystując jeden zbiornik LPG to około 400 km. Dokładając do tego zasięg z wykorzystaniem benzyny, uzyskujemy wynik ok. 1300 km. To znacznie obniża koszty dojazdu na wakacje!

Zobacz też: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Według regularnego cennika, najtańsza wersja wyposażeniowa Opla Astry Sports Tourer 1.4 100 KM LPGTEC kosztuje 82 300 zł. To o około 6000 zł drożej od wersji zasilanej tylko benzyną. Od dłuższego czasu trwa promocja na model, w wyniku której opisywanego Opla można kupić za 71 300 zł, to o 3400 zł drożej od promocyjnej ceny wersji zasilanej benzyną.

Za wspomnianą kwotę otrzymamy auto wyposażone m.in. w radioodtwarzacz CD z MP3, manualną klimatyzację, czy elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka boczne.

Ponadto, w standardzie dostaniemy bardzo przestronne wnętrze i przepastny bagażnik. A przejazd za 100 zł około 400 km z pewnością pozwala przymknąć oko na niedostatki w dynamice jazdy i konieczność robienia przeglądów co rok (mimo, że kupujemy nowe auto).

Zobacz też: Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4

Opel Astra 1.4 140 KM LPGTEC – dane techniczne

Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC
Typ silnika benzynowy/LPG, turbo
Pojemność  1364 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 140 KM/4900 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1850-4900 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 500/1550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 469,8/181,4/153,5 cm
Rozstaw osi 268,5 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s
Zużycie paliwa* 8,1/5,0/6,1 l/100 km
Zużycie paliwa* (LPG) 10.8/6,6/8,1 l/100 km
Cena od 73 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA