REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC

Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG

REKLAMA

REKLAMA

Montaż instalacji LPG w samochodzie kojarzy się z koniecznością zamontowania w okolicach kokpitu dodatkowych wskaźników i przełączników. Tymczasem w najnowszym Oplu Astra Sports Tourer 1.4 LPGTEC instalacja została zamontowana w fabryce i w związku z tym o montażu żadnych dodatkowych wskaźników i przełączników nie ma mowy.

Niewątpliwie jednym z minusów montowania instalacji LPG w samochodzie jest konieczność montażu dodatkowych wskaźników i przełączników w okolicach deski rozdzielczej.

REKLAMA

REKLAMA

Niestety, takie zabiegi są stosowane także w przypadku, gdy montujemy instalację do nowo zakupionego samochodu w salonie sprzedaży. Szkopuł w tym, że w przypadku większości tego typu ofert, wciąż nie jest to instalacja montowana w fabryce, lecz przez serwis działający przy salonie sprzedaży.

Tymczasem Opel, przygotował ofertę dla nabywców  Astry Sports Tourer (czyli kombi) napędzanej przez turbodoładowany silnik 1,4 l o mocy 140 KM, w ramach której za dopłatą 2000 zł, można wyposażyć auto w sekwencyjną instalację LPG montowaną w fabryce.

Taki zabieg pociąga za sobą głównie konsekwencje estetyczne.

REKLAMA

Spoglądając na sylwetkę Opla Astry Sports Tourer 1.4 100 KM LPGTEC nie sposób dostrzec jakichkolwiek detali świadczących o tym, że w auto jest zasilane LPG.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wlew gazu, został sprytnie zainstalowany pod klapką, tuż obok wlewu paliwa i zasłonięty zaślepką.

Zobacz też: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

A we wnętrzu?

O tym, że mamy do czynienia z egzemplarzem zasilanym LPG informuje przycisk umieszczony na konsoli centralnej. Poza tym, tablica przyrządów jest identyczna z tą z tradycyjnie zasilanych wersji modelu.

Nie zmieniły się również przestronność kabiny, jakość wykończenia przedziału pasażerskiego oraz pojemność bagażnika (500 l). W Astrze LPGTEC, zbiornik z gazem (o pojemności 47 l) został umieszczony we wnęce na koło zapasowe, pod podłogą bagażnika dlatego przedział bagażowy nie został zmniejszony w stosunku do odmiany zasilanej benzyną.

A jak fabryczna instalacja LPG sprawuje się w praktyce?

Według danych producenta 140-konna Astra Sports Tourer zasilana benzyną, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Z kolei zasilana LPG o 0,4 s dłużej.

Jednak subiektywne odczucie podczas prowadzenia każde przypuszczać, że straty dynamiki są większe.

To, co cieszy, to świetne wyciszenie przedziału pasażerskiego i  brak jakichkolwiek symptomów podczas przełączania zasilania.

Odbywa się to tak, że po uruchomieniu jednostki napędowej na benzynie (system zawsze uruchamia silnik na benzynie), dioda w przycisku LPG zacznie migać. Komputer sterujący automatycznie włączy zasilanie LPG, gdy jednostka rozgrzeje się do temperatury 67 stopni Celcjusza. O fakcie, że silnik zmienił zasilanie informuje nas to, że dioda zamiast migać, zaczyna świecić ciągłym światłem. Poza tym, nie jest odczuwalne jakiekolwiek szarpnięcie, czy nierówność w pracy silnika.

Nie można mieć wątpliwości, że opisywana wersja Opla Astry to propozycja dla kierowców, dla których priorytetem są niskie koszty eksploatacji, a nie silne wrażenia związane z dynamiczną jazdą.

Podróżując Oplem po autostradzie, z czterema osobami na pokładzie i załadowanym bagażnikiem, warto mieć na uwadze zasadę „szanuj prędkość”, bo rozpędzanie się do 140 km/h chwilę trwa.

Niemniej, zasięg jaki Opel może pokonać wykorzystując jeden zbiornik LPG to około 400 km. Dokładając do tego zasięg z wykorzystaniem benzyny, uzyskujemy wynik ok. 1300 km. To znacznie obniża koszty dojazdu na wakacje!

Zobacz też: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Według regularnego cennika, najtańsza wersja wyposażeniowa Opla Astry Sports Tourer 1.4 100 KM LPGTEC kosztuje 82 300 zł. To o około 6000 zł drożej od wersji zasilanej tylko benzyną. Od dłuższego czasu trwa promocja na model, w wyniku której opisywanego Opla można kupić za 71 300 zł, to o 3400 zł drożej od promocyjnej ceny wersji zasilanej benzyną.

Za wspomnianą kwotę otrzymamy auto wyposażone m.in. w radioodtwarzacz CD z MP3, manualną klimatyzację, czy elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka boczne.

Ponadto, w standardzie dostaniemy bardzo przestronne wnętrze i przepastny bagażnik. A przejazd za 100 zł około 400 km z pewnością pozwala przymknąć oko na niedostatki w dynamice jazdy i konieczność robienia przeglądów co rok (mimo, że kupujemy nowe auto).

Zobacz też: Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4

Opel Astra 1.4 140 KM LPGTEC – dane techniczne

Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC
Typ silnika benzynowy/LPG, turbo
Pojemność  1364 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 140 KM/4900 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1850-4900 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 500/1550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 469,8/181,4/153,5 cm
Rozstaw osi 268,5 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s
Zużycie paliwa* 8,1/5,0/6,1 l/100 km
Zużycie paliwa* (LPG) 10.8/6,6/8,1 l/100 km
Cena od 73 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA