REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC

Subskrybuj nas na Youtube
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG

REKLAMA

REKLAMA

Montaż instalacji LPG w samochodzie kojarzy się z koniecznością zamontowania w okolicach kokpitu dodatkowych wskaźników i przełączników. Tymczasem w najnowszym Oplu Astra Sports Tourer 1.4 LPGTEC instalacja została zamontowana w fabryce i w związku z tym o montażu żadnych dodatkowych wskaźników i przełączników nie ma mowy.

Niewątpliwie jednym z minusów montowania instalacji LPG w samochodzie jest konieczność montażu dodatkowych wskaźników i przełączników w okolicach deski rozdzielczej.

REKLAMA

Niestety, takie zabiegi są stosowane także w przypadku, gdy montujemy instalację do nowo zakupionego samochodu w salonie sprzedaży. Szkopuł w tym, że w przypadku większości tego typu ofert, wciąż nie jest to instalacja montowana w fabryce, lecz przez serwis działający przy salonie sprzedaży.

Tymczasem Opel, przygotował ofertę dla nabywców  Astry Sports Tourer (czyli kombi) napędzanej przez turbodoładowany silnik 1,4 l o mocy 140 KM, w ramach której za dopłatą 2000 zł, można wyposażyć auto w sekwencyjną instalację LPG montowaną w fabryce.

Taki zabieg pociąga za sobą głównie konsekwencje estetyczne.

Spoglądając na sylwetkę Opla Astry Sports Tourer 1.4 100 KM LPGTEC nie sposób dostrzec jakichkolwiek detali świadczących o tym, że w auto jest zasilane LPG.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wlew gazu, został sprytnie zainstalowany pod klapką, tuż obok wlewu paliwa i zasłonięty zaślepką.

Zobacz też: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

A we wnętrzu?

O tym, że mamy do czynienia z egzemplarzem zasilanym LPG informuje przycisk umieszczony na konsoli centralnej. Poza tym, tablica przyrządów jest identyczna z tą z tradycyjnie zasilanych wersji modelu.

Nie zmieniły się również przestronność kabiny, jakość wykończenia przedziału pasażerskiego oraz pojemność bagażnika (500 l). W Astrze LPGTEC, zbiornik z gazem (o pojemności 47 l) został umieszczony we wnęce na koło zapasowe, pod podłogą bagażnika dlatego przedział bagażowy nie został zmniejszony w stosunku do odmiany zasilanej benzyną.

A jak fabryczna instalacja LPG sprawuje się w praktyce?

Według danych producenta 140-konna Astra Sports Tourer zasilana benzyną, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Z kolei zasilana LPG o 0,4 s dłużej.

Jednak subiektywne odczucie podczas prowadzenia każde przypuszczać, że straty dynamiki są większe.

To, co cieszy, to świetne wyciszenie przedziału pasażerskiego i  brak jakichkolwiek symptomów podczas przełączania zasilania.

REKLAMA

Odbywa się to tak, że po uruchomieniu jednostki napędowej na benzynie (system zawsze uruchamia silnik na benzynie), dioda w przycisku LPG zacznie migać. Komputer sterujący automatycznie włączy zasilanie LPG, gdy jednostka rozgrzeje się do temperatury 67 stopni Celcjusza. O fakcie, że silnik zmienił zasilanie informuje nas to, że dioda zamiast migać, zaczyna świecić ciągłym światłem. Poza tym, nie jest odczuwalne jakiekolwiek szarpnięcie, czy nierówność w pracy silnika.

Nie można mieć wątpliwości, że opisywana wersja Opla Astry to propozycja dla kierowców, dla których priorytetem są niskie koszty eksploatacji, a nie silne wrażenia związane z dynamiczną jazdą.

Podróżując Oplem po autostradzie, z czterema osobami na pokładzie i załadowanym bagażnikiem, warto mieć na uwadze zasadę „szanuj prędkość”, bo rozpędzanie się do 140 km/h chwilę trwa.

Niemniej, zasięg jaki Opel może pokonać wykorzystując jeden zbiornik LPG to około 400 km. Dokładając do tego zasięg z wykorzystaniem benzyny, uzyskujemy wynik ok. 1300 km. To znacznie obniża koszty dojazdu na wakacje!

Zobacz też: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Według regularnego cennika, najtańsza wersja wyposażeniowa Opla Astry Sports Tourer 1.4 100 KM LPGTEC kosztuje 82 300 zł. To o około 6000 zł drożej od wersji zasilanej tylko benzyną. Od dłuższego czasu trwa promocja na model, w wyniku której opisywanego Opla można kupić za 71 300 zł, to o 3400 zł drożej od promocyjnej ceny wersji zasilanej benzyną.

Za wspomnianą kwotę otrzymamy auto wyposażone m.in. w radioodtwarzacz CD z MP3, manualną klimatyzację, czy elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka boczne.

Ponadto, w standardzie dostaniemy bardzo przestronne wnętrze i przepastny bagażnik. A przejazd za 100 zł około 400 km z pewnością pozwala przymknąć oko na niedostatki w dynamice jazdy i konieczność robienia przeglądów co rok (mimo, że kupujemy nowe auto).

Zobacz też: Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4

Opel Astra 1.4 140 KM LPGTEC – dane techniczne

Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC
Typ silnika benzynowy/LPG, turbo
Pojemność  1364 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 140 KM/4900 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1850-4900 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 500/1550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 469,8/181,4/153,5 cm
Rozstaw osi 268,5 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s
Zużycie paliwa* 8,1/5,0/6,1 l/100 km
Zużycie paliwa* (LPG) 10.8/6,6/8,1 l/100 km
Cena od 73 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Opel Astra 1.4 LPG
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA