REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Samochód pokroju Golfa VII, pod którego maską drzemie 230 KM wzbudza respekt i pobudza wyobraźnię. Tymczasem niemiecki hothatch skrywa swoją drapieżną naturę pokazując pazury tylko na wyraźne żądanie prowadzącego. Nie przestraszy mało doświadczonych kierowców i bez zająknięcia spełni oczekiwania najbardziej wymagających mistrzów kierownicy. W teście Volkswagen Golf GTI z pakietem Performance.

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - znaki szczególne

Spoglądając na sylwetkę Golfa VII GTI mało kto zauważy, że ma do czynienia z kultową, usportowioną odmianą niemieckiego kompaktu. Siedemnastocalowe obręcze kół o specjalnie zaprojektowanym dla GTI wzorze, obniżone o 15 mm względem słabszych wersji zawieszenie, dyskretna czerwona linia w przednim pasie, zmodyfikowane zderzaki oraz dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem. Większość osób patrzących na GTI stwierdza, że tak powinna wyglądać podstawowa odmiana Golfa VII – nienachlanie, z dyskretnym sportowym sznytem, a jednocześnie godnie.
Mocniejszą wersję Performance (koszt pakietu to 4000 zł, obejmuje m.in. większe i wentylowane tarcze hamulcowe, mechaniczną szperę sterowaną elektronicznie VAQ oraz zwiększoną moc maksymalną o 10 KM) można poznać po widocznych czerwonych zaciskach hamulcowych z logiem GTI.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - wnętrze

Zachowawczy design Volkswagena z ciekawymi akcentami ma swoją kontynuację w przedziale pasażerskim. Z jednej strony linia kokpitu jest identyczna do tej ze słabszych odmian Golfa VII, z drugiej kultowa wersja GTI została ozdobiona dyskretnymi smaczkami.
Spłaszczona u dołu kierownica, fotele obszyte tapicerką w kratę (to już kultowy wyróżnik wersji GTI), czarne podsufitka i słupki przednie, metalowe pedały, czy ozdobiona czerwonym szwem dźwignia przekładni DSG i prędkościomierz wyskalowany do 280 km/h dyskretnie dają znać, że znajdujemy się we wnętrzu usportowionej odmiany niemieckiego kompaktu.
Co ciekawe wersja GTI nie została wyposażona w kubełkowe fotele, dzięki czemu wnętrze jest tak samo funkcjonalne jak w słabszych odmianach Golfa. Przestronny przedział pasażerski pomieści w komfortowych warunkach cztery dorosłe osoby, a bagażnik ma regularny kształt i 380 l pojemności.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - napęd/układ jezdny

Sercem napędu Volkswagena Golfa GTI jest dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy z serii TSI rozwijający w podstawowej odmianie moc maksymalną 220 KM. Droższa o 4 tys. zł wersja Performance dysponuje maksymalną mocą zwiększoną do 230 KM. Według danych producenta przekłada się to m.in. na minimalne zwiększenie osiągów. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje GTI Performance 6,4 s względem 6,5 s w przypadku odmiany 220-konnej. Performance, który jest w stanie się rozpędzić do 250 km/h (ograniczenie elektroniczne) jest szybszy o 4 km/h od podstawowej wersji GTI. Ale czy wyniki poświadczające dużą dynamikę Golfa GTI są gwarantem dobrej zabawy za kierownicą niemieckiego hothatcha?

Po uruchomieniu silnika, gdy jednostka napędowa pracuje na wolnych obrotach brzmienie czterocylindrowego silnika jest ledwie słyszalne. Ale nienachalna przegazówka skutkuje wydobyciem z tłumików zaskakująco przyjemnego brzmienia.
Prowadzenie Golfa GTI daje spodziewaną satysfakcję. W przypadku zdecydowanego wciśnięcia pedału gazu auto ochoczo wyrywa do przodu, a wskazówka prędkościomierza błyskawicznie mija kolejne wartości na podziałce. Sześciobiegowe DSG sprawnie i bezszelestnie zmienia poszczególne przełożenia, a GTI nie traci rezonu nawet podczas prób nagłego przyspieszenia od prędkości przekraczających 150 km/h. Układ kierowniczy jest wspomagany progresywnie i co najważniejsze jest słabiej wspomagany niż w słabszych odmianach Golfa VII. Tym samym kierowca czuje podczas skrętów odpowiedni opór, a bezpośredniość układu pozwala mu z precyzją prowadzić auto po założonym torze.
Odmiana Performance została wyposażona w mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego (220-konna wersja GTI ma szperę elektroniczną), co skutecznie ułatwia utrzymanie Golfa w ryzach podczas zabawy na ciasnych zakrętach. Auto porusza się po nich jak po szynach przywodząc na myśl pojazdy wyposażone w napęd na obie osie i korzystniejszy rozkład masy. Golf pokazuje pazury za każdym razem, gdy kierowca tego oczekuje jednocześnie pozostawia duży margines na błędy prowadzącego.

Zobacz też: Test VW Scirocco R - anwantuRnik!

GTI okazuje się również samochodem zaskakująco komfortowym, który doskonale sprawdza się podczas użytkowania na co dzień. Tłumienie nierówności przebiega w cywilizowany sposób i łatwo się do samochodu wsiada i równie łatwo z niego wysiada, co nie jest oczywiste w przypadku pojazdów tej klasy. W codziennym użytkowaniu nie męczy również nadmierny hałas. Usportowiony Golf przyjemnie porykuje wtedy, kiedy kierowca ma ochotę pomruk silnika usłyszeć i pozostaje cicho, gdy pasażerowie sobie tego życzą.
Na dodatek poruszając się 230-konnym Golfem w ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 9-9,5 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie nie jest wyzwaniem obniżyć zużycie paliwa do około 7,3 l/100 km. Naturalnie kierowcy, którzy będą w pełni korzystać z dynamiki układu napędowego muszą się liczyć ze znacznie wyższym spalaniem.

Zobacz też: Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - podsumowanie

Najtańsza odmiana 220-konnego Golfa GTI (3d) kosztuje ok. 109 tys. zł. Wersja Performance jest o 4 tys. zł droższa.  Szybsza, 300-konna wersja R 4Motion z napędem na obie osie kosztuje co najmniej 149 tys. zł i jest propozycją dla wąskiego grona klientów. Wersja GTI jest dużo tańsza i jednocześnie grzeczniejsza. To interesująca propozycja dla kierowców gotowych do kompromisu, z jednej strony ceniących świetne właściwości jezdne i wysoką dynamikę, z drugiej chcących posiadać samochód, który zachowa wszelkie walory użytkowe klasycznego auta kompaktowego i nie chcących rezygnować z komfortu jazdy. W tej kategorii kultowe już GTI praktycznie nie ma sobie równych.

Zobacz też: Test Peugeot RCZ - potomek legendy!

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - dane techniczne

Volkswagen Golf GTI Performance DSG
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1984 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 230 KM/4700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1500-4400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 380 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 426,8/179/144,2 cm
Rozstaw osi 263,1 cm
V-max 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,4 s
Zużycie paliwa* 8,1/5,3/6,4 l/100 km
Cena od  120 890 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen
Pierwsza i najnowsza generacja Volkswagena Golfa GTI
Volkswagen
Volkswagen Golf GTI w wersji Performance to zabawka, która da wiele radości także wprawnym kierowcom.
Volkswagen
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen
Zaskakująca zwinność podczas jazdy w zakrętach Volkswagena Golfa GTI to zasługa m.in. mechanicznej szpery dostępnej w wersji Performance.
Volkswagen
Deska rozdzielcza Volkswagena Golfa GTI Performance jest rozplanowana identycznie, jak te ze słabszych odmian Golfa.
Volkswagen
Przekładnia DSG sprawnie współgra z napędem Volkswagena Golfa GTI Performance.
Volkswagen
Spłaszczona u dołu kierownica to jeden ze smaczków ozdabiających wnętrze Volkswagena Golfa GTI Performance.
Volkswagen
Wnętrze Volkswagena Golfa GTI Performance nie zostało wyposażone w kubełkowe fotele, co umożliwiło zachowanie walorów użytkowych przedziału pasażerskiego. Niemniej fotele zapewniają odpowiednie podparcie podczas dynamicznej jazdy po ciasnych zakrętach.
Volkswagen
Kultowa tapicerka w kratę to wyróżnik wersji GTI Volkswagena Golfa.
Volkswagen
Wersję Performance Volkswagena Golfa GTI można rozpoznać m.in. po czerwonych zaciskach hamulcowych z napisem GTI.
Volkswagen
Układ kierowniczy Volkswagena Golfa GTI Performance jest wspomagany progresywnie, co pozytywnie wpływa na jakość prowadzenia.
Volkswagen
Podczas jazdy w trasie 230-konny Volkswagen Golf GTI Performance zużywa umiarkowane ilości paliwa.
Volkswagen
Podróżowanie Volkswagenem Golferm GTI Performance nie jest męczące dzięki m.in. dobremu wyciszeniu układu wydechowego.
Volkswagen
Dyskretne detale sugerują, że spoglądamy na usportowioną odmianę Volkswagena Golfa.
Volkswagen
Dyskretne detale sugerują, że spoglądamy na usportowioną odmianę Volkswagena Golfa.
Volkswagen
Zawieszenie Volkswagena Golfa GTI Performance zostało zestrojone zaskakująco komfortowo, jednak nie ujmuje to radości z jazdy.
Volkswagen
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA