REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Samochód pokroju Golfa VII, pod którego maską drzemie 230 KM wzbudza respekt i pobudza wyobraźnię. Tymczasem niemiecki hothatch skrywa swoją drapieżną naturę pokazując pazury tylko na wyraźne żądanie prowadzącego. Nie przestraszy mało doświadczonych kierowców i bez zająknięcia spełni oczekiwania najbardziej wymagających mistrzów kierownicy. W teście Volkswagen Golf GTI z pakietem Performance.

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - znaki szczególne

Spoglądając na sylwetkę Golfa VII GTI mało kto zauważy, że ma do czynienia z kultową, usportowioną odmianą niemieckiego kompaktu. Siedemnastocalowe obręcze kół o specjalnie zaprojektowanym dla GTI wzorze, obniżone o 15 mm względem słabszych wersji zawieszenie, dyskretna czerwona linia w przednim pasie, zmodyfikowane zderzaki oraz dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem. Większość osób patrzących na GTI stwierdza, że tak powinna wyglądać podstawowa odmiana Golfa VII – nienachlanie, z dyskretnym sportowym sznytem, a jednocześnie godnie.
Mocniejszą wersję Performance (koszt pakietu to 4000 zł, obejmuje m.in. większe i wentylowane tarcze hamulcowe, mechaniczną szperę sterowaną elektronicznie VAQ oraz zwiększoną moc maksymalną o 10 KM) można poznać po widocznych czerwonych zaciskach hamulcowych z logiem GTI.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - wnętrze

Zachowawczy design Volkswagena z ciekawymi akcentami ma swoją kontynuację w przedziale pasażerskim. Z jednej strony linia kokpitu jest identyczna do tej ze słabszych odmian Golfa VII, z drugiej kultowa wersja GTI została ozdobiona dyskretnymi smaczkami.
Spłaszczona u dołu kierownica, fotele obszyte tapicerką w kratę (to już kultowy wyróżnik wersji GTI), czarne podsufitka i słupki przednie, metalowe pedały, czy ozdobiona czerwonym szwem dźwignia przekładni DSG i prędkościomierz wyskalowany do 280 km/h dyskretnie dają znać, że znajdujemy się we wnętrzu usportowionej odmiany niemieckiego kompaktu.
Co ciekawe wersja GTI nie została wyposażona w kubełkowe fotele, dzięki czemu wnętrze jest tak samo funkcjonalne jak w słabszych odmianach Golfa. Przestronny przedział pasażerski pomieści w komfortowych warunkach cztery dorosłe osoby, a bagażnik ma regularny kształt i 380 l pojemności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - napęd/układ jezdny

Sercem napędu Volkswagena Golfa GTI jest dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy z serii TSI rozwijający w podstawowej odmianie moc maksymalną 220 KM. Droższa o 4 tys. zł wersja Performance dysponuje maksymalną mocą zwiększoną do 230 KM. Według danych producenta przekłada się to m.in. na minimalne zwiększenie osiągów. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje GTI Performance 6,4 s względem 6,5 s w przypadku odmiany 220-konnej. Performance, który jest w stanie się rozpędzić do 250 km/h (ograniczenie elektroniczne) jest szybszy o 4 km/h od podstawowej wersji GTI. Ale czy wyniki poświadczające dużą dynamikę Golfa GTI są gwarantem dobrej zabawy za kierownicą niemieckiego hothatcha?

Po uruchomieniu silnika, gdy jednostka napędowa pracuje na wolnych obrotach brzmienie czterocylindrowego silnika jest ledwie słyszalne. Ale nienachalna przegazówka skutkuje wydobyciem z tłumików zaskakująco przyjemnego brzmienia.
Prowadzenie Golfa GTI daje spodziewaną satysfakcję. W przypadku zdecydowanego wciśnięcia pedału gazu auto ochoczo wyrywa do przodu, a wskazówka prędkościomierza błyskawicznie mija kolejne wartości na podziałce. Sześciobiegowe DSG sprawnie i bezszelestnie zmienia poszczególne przełożenia, a GTI nie traci rezonu nawet podczas prób nagłego przyspieszenia od prędkości przekraczających 150 km/h. Układ kierowniczy jest wspomagany progresywnie i co najważniejsze jest słabiej wspomagany niż w słabszych odmianach Golfa VII. Tym samym kierowca czuje podczas skrętów odpowiedni opór, a bezpośredniość układu pozwala mu z precyzją prowadzić auto po założonym torze.
Odmiana Performance została wyposażona w mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego (220-konna wersja GTI ma szperę elektroniczną), co skutecznie ułatwia utrzymanie Golfa w ryzach podczas zabawy na ciasnych zakrętach. Auto porusza się po nich jak po szynach przywodząc na myśl pojazdy wyposażone w napęd na obie osie i korzystniejszy rozkład masy. Golf pokazuje pazury za każdym razem, gdy kierowca tego oczekuje jednocześnie pozostawia duży margines na błędy prowadzącego.

Zobacz też: Test VW Scirocco R - anwantuRnik!

GTI okazuje się również samochodem zaskakująco komfortowym, który doskonale sprawdza się podczas użytkowania na co dzień. Tłumienie nierówności przebiega w cywilizowany sposób i łatwo się do samochodu wsiada i równie łatwo z niego wysiada, co nie jest oczywiste w przypadku pojazdów tej klasy. W codziennym użytkowaniu nie męczy również nadmierny hałas. Usportowiony Golf przyjemnie porykuje wtedy, kiedy kierowca ma ochotę pomruk silnika usłyszeć i pozostaje cicho, gdy pasażerowie sobie tego życzą.
Na dodatek poruszając się 230-konnym Golfem w ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 9-9,5 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie nie jest wyzwaniem obniżyć zużycie paliwa do około 7,3 l/100 km. Naturalnie kierowcy, którzy będą w pełni korzystać z dynamiki układu napędowego muszą się liczyć ze znacznie wyższym spalaniem.

Zobacz też: Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - podsumowanie

Najtańsza odmiana 220-konnego Golfa GTI (3d) kosztuje ok. 109 tys. zł. Wersja Performance jest o 4 tys. zł droższa.  Szybsza, 300-konna wersja R 4Motion z napędem na obie osie kosztuje co najmniej 149 tys. zł i jest propozycją dla wąskiego grona klientów. Wersja GTI jest dużo tańsza i jednocześnie grzeczniejsza. To interesująca propozycja dla kierowców gotowych do kompromisu, z jednej strony ceniących świetne właściwości jezdne i wysoką dynamikę, z drugiej chcących posiadać samochód, który zachowa wszelkie walory użytkowe klasycznego auta kompaktowego i nie chcących rezygnować z komfortu jazdy. W tej kategorii kultowe już GTI praktycznie nie ma sobie równych.

Zobacz też: Test Peugeot RCZ - potomek legendy!

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - dane techniczne

Volkswagen Golf GTI Performance DSG
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1984 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 230 KM/4700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1500-4400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 380 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 426,8/179/144,2 cm
Rozstaw osi 263,1 cm
V-max 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,4 s
Zużycie paliwa* 8,1/5,3/6,4 l/100 km
Cena od  120 890 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen
Pierwsza i najnowsza generacja Volkswagena Golfa GTI
Volkswagen
Volkswagen Golf GTI w wersji Performance to zabawka, która da wiele radości także wprawnym kierowcom.
Volkswagen
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen
Zaskakująca zwinność podczas jazdy w zakrętach Volkswagena Golfa GTI to zasługa m.in. mechanicznej szpery dostępnej w wersji Performance.
Volkswagen
Deska rozdzielcza Volkswagena Golfa GTI Performance jest rozplanowana identycznie, jak te ze słabszych odmian Golfa.
Volkswagen
Przekładnia DSG sprawnie współgra z napędem Volkswagena Golfa GTI Performance.
Volkswagen
Spłaszczona u dołu kierownica to jeden ze smaczków ozdabiających wnętrze Volkswagena Golfa GTI Performance.
Volkswagen
Wnętrze Volkswagena Golfa GTI Performance nie zostało wyposażone w kubełkowe fotele, co umożliwiło zachowanie walorów użytkowych przedziału pasażerskiego. Niemniej fotele zapewniają odpowiednie podparcie podczas dynamicznej jazdy po ciasnych zakrętach.
Volkswagen
Kultowa tapicerka w kratę to wyróżnik wersji GTI Volkswagena Golfa.
Volkswagen
Wersję Performance Volkswagena Golfa GTI można rozpoznać m.in. po czerwonych zaciskach hamulcowych z napisem GTI.
Volkswagen
Układ kierowniczy Volkswagena Golfa GTI Performance jest wspomagany progresywnie, co pozytywnie wpływa na jakość prowadzenia.
Volkswagen
Podczas jazdy w trasie 230-konny Volkswagen Golf GTI Performance zużywa umiarkowane ilości paliwa.
Volkswagen
Podróżowanie Volkswagenem Golferm GTI Performance nie jest męczące dzięki m.in. dobremu wyciszeniu układu wydechowego.
Volkswagen
Dyskretne detale sugerują, że spoglądamy na usportowioną odmianę Volkswagena Golfa.
Volkswagen
Dyskretne detale sugerują, że spoglądamy na usportowioną odmianę Volkswagena Golfa.
Volkswagen
Zawieszenie Volkswagena Golfa GTI Performance zostało zestrojone zaskakująco komfortowo, jednak nie ujmuje to radości z jazdy.
Volkswagen
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    REKLAMA

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    Twój e-PIT 2024. Roczne rozliczenie podatku a ulga lub podatek za samochód. Gdzie wpisać kwotę w elektronicznym druku?

    Rozliczenie roczne w usłudze "Twój e-PIT" jest naprawdę proste. Wystarczy zalogować się na rządowej stronie. Tylko czy można rozliczyć w elektronicznym PIT ulgę rehabilitacyjną za samochód, koszty dojazdy do pracy i podatek od sprzedaży auta? Można. Oto instrukcja.

    REKLAMA

    Prognozy dla globalnego handlu i logistyki na 2024 rok wiszą na włosku
    Stacje wodorowe w Polsce. Orlen zbuduje 17 ogólnodostępnych punktów

    Orlen idzie w wodorową rewolucję. Koncern paliwowy w najbliższym czasie chce postawić w Polsce 17 stacji wodorowych. Lokalizacje zostały już wybrane. Kiedy ruszy realizacja projektu?

    REKLAMA