REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Następca Skody Fabii czai się za rogiem. Oznacza to, że obecną na rynku generację modelu można kupić za przystępną cenę. Czy łowcy okazji powinni zwrócić swoją uwagę na Fabię napędzaną silnikiem 1.2 TSI o mocy 105 KM?

Choć motoryzacyjny światek z uwagą śledzi doniesienia na temat mającej zadebiutować jeszcze w tym roku Fabii trzeciej generacji, obecna wciąż stanowi atrakcyjną ofertę na rynku.
Zachowawczy styl nadwozia spowodował, że karoseria Fabii po kilku latach od debiutu i drobnym liftingu przeprowadzonym w 2010 r. wciąż wygląda świeżo.
I mimo że krytycy zarzucają Skodzie brak proporcji w nadwoziu, klienci jakby nie zawracali sobie tym głowy i chętnie wyjeżdżają Fabiami z salonów.
Tuż przed debiutem najnowszej generacji modelu, producent zdecydował się uatrakcyjnić ofertę dotyczącą obecnej wersji i zaoferował nabywcom np. pakiet stylizacyjny RS (1700 zł), specjalny kolor Błękit Race, czy możliwość dokupienia szesnastocalowych felg ze stopów lekkich. Niewątpliwie wspomniane ozdobniki dodają Skodzie uroku.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM

Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM Man. – wnętrze

Dość wąski przedział pasażerski Fabii został wykończony materiałami dobrej jakości. Przejrzysta i uporządkowana tablica przyrządów sprzyja wygodzie obsługi poszczególnych urządzeń pokładowych.
Fotele są wygodne i mają szeroki zakres regulacji. Także na tylnej kanapie siedzi się wygodnie. Bagażnik Fabii ma objętość 315 l i regularny kształt. Co więcej jest wyposażony w praktyczne uchwyty ułatwiające transport zakupów.
Wnętrze Skody jest funkcjonalne, przestronne i przyzwoicie wykończone. Duży plus.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line

Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM Man. – napęd/układ jezdny

Czterocylindrowa, benzynowa, turbodoładowana jednostka napędowa recenzowanej Fabii ma pojemność jedynie 1,2 l, ale rozwija moc maksymalną 105 KM przy 5000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie 1550-4100 obr./min. I mimo że wartości te nie są imponujące w zupełności wystarczają do sprawnego napędu ważącego 1055 kg auta.
Według danych producenta pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,1 s i może się rozpędzić do 191 km/h.
Szkoda tylko, że nie da się do opisywanej Skody zainstalować sześciobiegowej przekładni manualnej (w standardzie jest instalowana pięciobiegowa skrzynia manualna, a za dopłatą ok. 5000 zł dostępna jest jedynie siedmiobiegowa DSG).
O ile w ruchu miejskim, pięć biegów jest wystarczające, o tyle podczas jazdy po autostradzie przydałoby się jedno wyższe przełożenie, by zredukować obroty jednostki napędowej przy wyższych prędkościach.
Niemniej prowadzenie Fabii jest intuicyjne. Zaskakująco precyzyjny układ kierowniczy i komfortowo zestrojone zawieszenie potęgują przyjemność podróżowania.
Wszelkiego rodzaju nierówności tłumione są miękko (mimo opon o niskim profilu), a komfort jazdy podnosi fakt, że w zakresie do 4000 obr./min. jednostka napędowa jest dobrze wyciszona.
Problem zbyt donośnego odgłosu pracy pojawia się podczas jazdy z wyższymi prędkościami (powyżej 130 km/h).
Za to 105-konna Skoda Fabia okazała się oszczędna.  Według danych producenta, podczas jazdy w ruchu miejskim auto zużywa 6,8 l benzyny do przejechania 100 km. Wynik na poziomie 7,2-7,5 l na 100 km jest łatwy do uzyskania.

Zobacz też: Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM

Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM Man.  - podsumowanie

Okresy schyłkowe w sprzedaży poszczególnych modeli są zazwyczaj gratką dla łowców okazji. Przede wszystkim schodzące z rynku modele są już dopracowane, wyeliminowano z nich wszelkiego rodzaju wady wykryte w pierwszym okresie sprzedaży. Ponadto producenci, żeby dodatkowo zachęcić potencjalnych klientów często oferują lepsze wyposażenie standardowe oraz obniżają ceny. Nie inaczej jest również w przypadku Fabii.
Napędzana najmniejszą z dostępnych jednostką benzynową (1.2/60 KM) z podstawowym wyposażeniem kosztuje 37 200 zł. Z kolei najtańsza odmiana napędzana przez recenzowany silnik 1,2 l TSI o mocy 105 KM kosztuje ok. 46 600 zł. Co prawda w uboższych odmianach dopłaty wymaga nawet komputer pokładowy (200 zł), ale już za 48 tys. zł można nabyć wersję Ambition Plus, w której bez dopłaty otrzymamy m.in. klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, czy radioodtwarzacz.

Zobacz też: Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.

Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM  - dane techniczne

Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8V
Maksymalna moc 105 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm/1550-4100 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 315 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 400/164,2/149,8 cm
Rozstaw osi 245,1 cm
V-max 191 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s
Zużycie paliwa* 6,8/4,5/5,3 l/100 km
Cena od 46 600 zł (43 149 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
S
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA