REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Kii Soul zaskakuje jeszcze bardziej wyrazistym wyglądem, wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi oraz ciekawym designem kokpitu. Jednak to nie jedyne atuty nowej Kii Soul.

Kształt nadwozia najnowszej Kii Soul bezpośrednio nawiązuje do modelu poprzedniej generacji, niemniej liczne wyraziste detale sprawiają, że najnowszy koreański crossover prezentuje się jeszcze bardziej oryginalnie.
Najnowszy Soul jest dłuższy o 2 cm od poprzednika (mierzy 414 cm), jest szerszy o 1,5 cm (180 cm) oraz niższy o 1,7 cm (159,3 cm). Rozstaw osi zwiększył się do 257 cm.
W przedniej części nadwozia uwagę zwracają duże światła przeciwmgłowe, potężny wlot powietrza w zderzaku oraz duże klosze reflektorów, które skrywają m.in. światła do jazdy dziennej LED.
Z kolei najciekawszym akcentem stylizacyjnym tylnej części nadwozia są lampy LED idealnie wtopione w design nadwozia.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: zbyt dobry?

Nowa Kia Soul wnętrze

O ile poprzednia generacja modelu Soul również przyciągała wzrok atrakcyjną stylizacją nadwozia, o tyle jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza i stylizacja kokpitu pozostawiały niedosyt.
Tym razem producent przyłożył większą wagę do stylizacji i jakości wykończenia przedziału pasażerskiego. Nie dość, że w kabinie nowego Soula jest więcej przestrzeni to jeszcze nie brakuje takich rarytasów jak możliwość skórzanego obszycia „daszku zegarów” czy zamówienia wentylowanych foteli przednich.
Cieszy ładna linia kokpitu i świetnie wyprofilowana kierownica, która może być obszyta skórą. Pomiędzy zegarami umieszczono kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, a dzięki możliwości wyposażenia Soula w system bezkluczykowego dostępu do pojazdu można uruchamiać auto przyciskiem umieszczonym w tunelu środkowym tuż pod konsolą centralną.

REKLAMA

Zobacz też: Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi 150 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ciekawym akcentem stylizacyjnym są również okrągłe głośniki zestawu audio umieszczone nad nawiewami.
Fotele są wygodne i mają wystarczająco szeroki zakres regulacji. W tylnej części przedziału pasażerskiego siedzi się wyżej, a miejsca jest więcej niż w modelu poprzedniej generacji.
Urósł także przedział bagażowy (o 4%),  według normy VDA ma objętość 354 l, a otwór załadunku jest w najnowszym Soulu odrobinę większy.
Dzięki zwężeniu słupków A poprawiła się także widoczność z miejsca kierowcy.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.6 e-HDI/115 KM

Nowa Kia Soul napęd/układ jezdny

W gamie jednostek napędowych nowej Kii Soul znalazły się dwa silniki. Benzynowy ma pojemność 1,6 l i rozwija moc maksymalną  132 KM. Z kolei wysokoprężny o tej samej pojemności dysponuje mocą maksymalną 128 KM przy 4000 obr./min. i maksymalnym momentem obrotowym 260 Nm w przedziale od 1900 do 2750 obr./min.
Z napędem może współpracować (oprócz manualnej) sześciobiegowa przekładnia automatyczna.

Zobacz też: Test Fiat 500L 1.3 MultiJet II 85 KM: nietuzinkowy sposób na rodzinę

Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję wyrobić sobie opinię o tym jak jeździ najnowsza Kia Soul z silnikiem wysokoprężnym oraz wspomnianą przekładnią automatyczną.
Po przejechaniu kilkunastu pierwszych kilometrów naszą uwagę zwrócił wyższy niż w przypadku Soula poprzedniej generacji komfort tłumienia nierówności. Najnowszy Soul został zbudowany w oparciu o nową płytę podłogową wykorzystywaną w modelu Cee’d. Zmodyfikowano również zawieszenie. Kolumny MacPhersona są obecnie montowane do ramy pomocniczej z czterema tulejami (nie było ich w poprzedniej generacji) co przełożyło się na zredukowanie drgań mechanicznych oraz lepsze tłumienie nierówności. Ponadto zwiększono skok tylnego zawieszenia. W efekcie nawet większe niedoskonałości nawierzchni tłumione są cicho i przeciwieństwie do poprzednika Soul nie zaskakuje kierowcy porządnym łupnięciem po wjechaniu w większą dziurę w jezdni.

Nieźle Soul radzi sobie podczas jazdy po ciasnych łukach, a przy próbach nagłych skrętów czuć zwiększoną sztywność nadwozia.
W wersji z automatyczną przekładnią Soul nie jest mistrzem sprintu. Według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,2 s co jest wynikiem o sekundę gorszym od wersji z sześciobiegową przekładnią manualną.
Silnik Diesla wykazuje ospałość w niższych zakresach obrotów i nagłe zrywy dynamiki, gdy wskazówka obrotomierza przekracza wartość około 1700 obr./min. Co istotne we wnętrzu jest cicho nawet podczas jazdy z użyciem wysokich prędkości obrotowych.
Soul zużywa umiarkowane ilości paliwa. Podczas jazd na dystansie ok. 150 km w trybie mieszanym „spalał” średnio 6,8 l/100 km przy czym jazda po autostradzie z wyższą prędkością stanowiła około 40 % dystansu.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline

Nowa Kia Soul  - podsumowanie

Najnowszy Soul to konstrukcja dojrzalsza niż poprzednik. W obcowaniu z samochodem czuć konsekwencję producenta. Tym razem zapału starczyło nie tylko na ciekawy projekt nadwozia lecz również na interesująco narysowane wnętrze. Co więcej, potencjalni nabywcy najnowszego Soula mają możliwość indywidualizacji swojego przyszłego samochodu nie tylko poprzez dwukolorowe barwy nadwozia. Także lista wyposażenia dodatkowego obejmująca m.in. osiemnastocalowe obręcze kół, czy wentylowane fotele i skórzaną tapicerkę robią w Soulu wrażenie. Niedosyt pozostawia jedynie skromna gama silnikowa i brak w ofercie dużo mocniejszej jednostki napędowej. Z drugiej strony KIA słynie z rozsądnej polityki cenowej swoich produktów zatem jest możliwość, że producent kolejny raz nas zaskoczy i ustali cenę nowego Soula na poziomie 59 tys. zł. Wtedy oferta Soula wyglądałaby nadzwyczaj interesująco.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut. dane techniczne

Kia Soul 1.6 CRDi aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1582 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 128 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm/1900-2750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 354/1367 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 414/180/159,3 cm
Rozstaw osi 257 cm
V-max 177 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,2 s
Zużycie paliwa* 6,0 l/100 km
Cena od**  59 900 zł
*cykl mieszany
**cena prognozowana podstawowego modelu Soul

Kia Soul 2014 została zbudowana na płycie podłogowej modelu Cee'd.
Kia
W przedniej części nadwozia Kii Soul 2014 uwagę zwracają m.in. wyraziste reflektory.
Kia
Kia soul 2014 - tył
Kia
Nabywcy Kii Soul, modelu 2014 mogą ozdobić swoje samochody dodatkowym pakietem stylizacyjnym SUV.
Kia
W porównaniu do poprzednika nadwozie Kii Soul 2014 jest dłuższe, szersze i niższe.
Kia
Tablica przyrządów Kii Soul 2014 jest zaprojektowana ciekawie i została wykonana z materiałów odpowiedniej jakości.
Kia
Na konsoli centralnej Kii soul 2014 wygospodarowano miejsce m.in. na duży kolorowy wyświetlacz.
Na tylnej kanapie Kii Soul 2014 siedzi się wyżej niż na przednich fotelach.
Kia
Otwór przedziału bagażowego Kii Soul 2014 jest większy niż w poprzedniku.
Kia
Pod podłogą bagażnika Kii Soul 2014 znajduje się dodatkowy pokaźny schowek.
Kia
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA