REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Kii Soul zaskakuje jeszcze bardziej wyrazistym wyglądem, wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi oraz ciekawym designem kokpitu. Jednak to nie jedyne atuty nowej Kii Soul.

Kształt nadwozia najnowszej Kii Soul bezpośrednio nawiązuje do modelu poprzedniej generacji, niemniej liczne wyraziste detale sprawiają, że najnowszy koreański crossover prezentuje się jeszcze bardziej oryginalnie.
Najnowszy Soul jest dłuższy o 2 cm od poprzednika (mierzy 414 cm), jest szerszy o 1,5 cm (180 cm) oraz niższy o 1,7 cm (159,3 cm). Rozstaw osi zwiększył się do 257 cm.
W przedniej części nadwozia uwagę zwracają duże światła przeciwmgłowe, potężny wlot powietrza w zderzaku oraz duże klosze reflektorów, które skrywają m.in. światła do jazdy dziennej LED.
Z kolei najciekawszym akcentem stylizacyjnym tylnej części nadwozia są lampy LED idealnie wtopione w design nadwozia.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: zbyt dobry?

Nowa Kia Soul wnętrze

O ile poprzednia generacja modelu Soul również przyciągała wzrok atrakcyjną stylizacją nadwozia, o tyle jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza i stylizacja kokpitu pozostawiały niedosyt.
Tym razem producent przyłożył większą wagę do stylizacji i jakości wykończenia przedziału pasażerskiego. Nie dość, że w kabinie nowego Soula jest więcej przestrzeni to jeszcze nie brakuje takich rarytasów jak możliwość skórzanego obszycia „daszku zegarów” czy zamówienia wentylowanych foteli przednich.
Cieszy ładna linia kokpitu i świetnie wyprofilowana kierownica, która może być obszyta skórą. Pomiędzy zegarami umieszczono kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, a dzięki możliwości wyposażenia Soula w system bezkluczykowego dostępu do pojazdu można uruchamiać auto przyciskiem umieszczonym w tunelu środkowym tuż pod konsolą centralną.

REKLAMA

Zobacz też: Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi 150 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ciekawym akcentem stylizacyjnym są również okrągłe głośniki zestawu audio umieszczone nad nawiewami.
Fotele są wygodne i mają wystarczająco szeroki zakres regulacji. W tylnej części przedziału pasażerskiego siedzi się wyżej, a miejsca jest więcej niż w modelu poprzedniej generacji.
Urósł także przedział bagażowy (o 4%),  według normy VDA ma objętość 354 l, a otwór załadunku jest w najnowszym Soulu odrobinę większy.
Dzięki zwężeniu słupków A poprawiła się także widoczność z miejsca kierowcy.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.6 e-HDI/115 KM

Nowa Kia Soul napęd/układ jezdny

W gamie jednostek napędowych nowej Kii Soul znalazły się dwa silniki. Benzynowy ma pojemność 1,6 l i rozwija moc maksymalną  132 KM. Z kolei wysokoprężny o tej samej pojemności dysponuje mocą maksymalną 128 KM przy 4000 obr./min. i maksymalnym momentem obrotowym 260 Nm w przedziale od 1900 do 2750 obr./min.
Z napędem może współpracować (oprócz manualnej) sześciobiegowa przekładnia automatyczna.

Zobacz też: Test Fiat 500L 1.3 MultiJet II 85 KM: nietuzinkowy sposób na rodzinę

Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję wyrobić sobie opinię o tym jak jeździ najnowsza Kia Soul z silnikiem wysokoprężnym oraz wspomnianą przekładnią automatyczną.
Po przejechaniu kilkunastu pierwszych kilometrów naszą uwagę zwrócił wyższy niż w przypadku Soula poprzedniej generacji komfort tłumienia nierówności. Najnowszy Soul został zbudowany w oparciu o nową płytę podłogową wykorzystywaną w modelu Cee’d. Zmodyfikowano również zawieszenie. Kolumny MacPhersona są obecnie montowane do ramy pomocniczej z czterema tulejami (nie było ich w poprzedniej generacji) co przełożyło się na zredukowanie drgań mechanicznych oraz lepsze tłumienie nierówności. Ponadto zwiększono skok tylnego zawieszenia. W efekcie nawet większe niedoskonałości nawierzchni tłumione są cicho i przeciwieństwie do poprzednika Soul nie zaskakuje kierowcy porządnym łupnięciem po wjechaniu w większą dziurę w jezdni.

Nieźle Soul radzi sobie podczas jazdy po ciasnych łukach, a przy próbach nagłych skrętów czuć zwiększoną sztywność nadwozia.
W wersji z automatyczną przekładnią Soul nie jest mistrzem sprintu. Według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,2 s co jest wynikiem o sekundę gorszym od wersji z sześciobiegową przekładnią manualną.
Silnik Diesla wykazuje ospałość w niższych zakresach obrotów i nagłe zrywy dynamiki, gdy wskazówka obrotomierza przekracza wartość około 1700 obr./min. Co istotne we wnętrzu jest cicho nawet podczas jazdy z użyciem wysokich prędkości obrotowych.
Soul zużywa umiarkowane ilości paliwa. Podczas jazd na dystansie ok. 150 km w trybie mieszanym „spalał” średnio 6,8 l/100 km przy czym jazda po autostradzie z wyższą prędkością stanowiła około 40 % dystansu.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline

Nowa Kia Soul  - podsumowanie

Najnowszy Soul to konstrukcja dojrzalsza niż poprzednik. W obcowaniu z samochodem czuć konsekwencję producenta. Tym razem zapału starczyło nie tylko na ciekawy projekt nadwozia lecz również na interesująco narysowane wnętrze. Co więcej, potencjalni nabywcy najnowszego Soula mają możliwość indywidualizacji swojego przyszłego samochodu nie tylko poprzez dwukolorowe barwy nadwozia. Także lista wyposażenia dodatkowego obejmująca m.in. osiemnastocalowe obręcze kół, czy wentylowane fotele i skórzaną tapicerkę robią w Soulu wrażenie. Niedosyt pozostawia jedynie skromna gama silnikowa i brak w ofercie dużo mocniejszej jednostki napędowej. Z drugiej strony KIA słynie z rozsądnej polityki cenowej swoich produktów zatem jest możliwość, że producent kolejny raz nas zaskoczy i ustali cenę nowego Soula na poziomie 59 tys. zł. Wtedy oferta Soula wyglądałaby nadzwyczaj interesująco.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut. dane techniczne

Kia Soul 1.6 CRDi aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1582 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 128 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm/1900-2750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 354/1367 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 414/180/159,3 cm
Rozstaw osi 257 cm
V-max 177 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,2 s
Zużycie paliwa* 6,0 l/100 km
Cena od**  59 900 zł
*cykl mieszany
**cena prognozowana podstawowego modelu Soul

Kia Soul 2014 została zbudowana na płycie podłogowej modelu Cee'd.
Kia
W przedniej części nadwozia Kii Soul 2014 uwagę zwracają m.in. wyraziste reflektory.
Kia
Kia soul 2014 - tył
Kia
Nabywcy Kii Soul, modelu 2014 mogą ozdobić swoje samochody dodatkowym pakietem stylizacyjnym SUV.
Kia
W porównaniu do poprzednika nadwozie Kii Soul 2014 jest dłuższe, szersze i niższe.
Kia
Tablica przyrządów Kii Soul 2014 jest zaprojektowana ciekawie i została wykonana z materiałów odpowiedniej jakości.
Kia
Na konsoli centralnej Kii soul 2014 wygospodarowano miejsce m.in. na duży kolorowy wyświetlacz.
Na tylnej kanapie Kii Soul 2014 siedzi się wyżej niż na przednich fotelach.
Kia
Otwór przedziału bagażowego Kii Soul 2014 jest większy niż w poprzedniku.
Kia
Pod podłogą bagażnika Kii Soul 2014 znajduje się dodatkowy pokaźny schowek.
Kia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA