REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i30 po raz pierwszy w historii tego modelu zyskał 3-drzwiowe nadwozie. Postanowiliśmy sprawdzić, jak spisuje się jego nowa odmiana w najmocniejszej i najbogatszej specyfikacji.

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: nadwozie

Koreański Hyundai sukcesywnie wdraża do produkcji modele, które oprócz zaawansowanej mechaniki oferują coraz to ciekawszy styl i wygląd. Dowodem tego może być Hyundai i30 w debiutującej na rynku 3-drzwiowej wersji nadwoziowej. Zgrabna sylwetka auta wzbogacona półchromowanymi alufelgami, efektownymi reflektorami ksenonowymi, czarny lakierem oraz masywną atrapą chłodnicy wbudowaną w przedni zderzak powodują, że pierwsze wrażenie jakie sprawia to auto jest bardzo dobre. Co więcej aspiracje Hyundaia okazują się na tyle wysokie, że wyposażył ten model nawet w podświetlane klamki i lusterka boczne, co nawet dziś nie zawsze można spotkać w autach z wyższych segmentów.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM - leży jak ulał!

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: wnętrze

Pozytywne nastawienie nie mija także przy pierwszym kontakcie z wnętrzem trzydrzwiowego Hyundaia i30. Szeroko otwierane drzwi ukazują naprawdę bogato wyposażone wnętrze. Pomarańczowa, półskórzana tapicerka (skóra ekologiczna), świetnie kontrastująca z czarnym lakierem nadwozia, podgrzewane przednie fotele oraz panoramiczny szklany dach nadają autu splendoru. Do tego duży ekran systemu multimedialnego wyposażonego w przejrzystą nawigację GPS (jedna z najczytelniejszych na rynku), kamerę cofania i odtwarzacz plików MP3 (USB/AUX), podgrzewana kierownica (rzadkość w segmencie), liczne lampki doświetlające wnętrze i ciekawe wykończenie niektórych detali kabiny (posrebrzane klamki drzwi czy daszek zegarów pokryty skórą) pozytywnie nastawiają do jazdy.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Honda Civic 1.6 i-DTEC


Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: przestronność

Wrażenia nie psuje także sama kabina auta, która ze względu na spory rozstaw osi (większy niż w Golfie VII czy Peugeocie 308) oraz racjonalne jej zagospodarowanie, jest bardzo przestronna i bez problemów pomieści czterech dorosłych pasażerów o wzroście ok. 185 cm. Piątej osobie (o podobnym wzroście), która zdecyduje się zająć środkowe miejsce na tylnej kanapie zabraknie niestety miejsca nad głową, jednak zupełnie płaska podłoga pozwoli jej wygodnie ułożyć stopy. Słowa uznania należą się także bagażnikowi. Choć kufer jest dość przeciętnie wykończony to oferuje naprawdę dużą przestrzeń (378 l), którą łatwo jest zagospodarować.

Zobacz też: Test Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM - piękna limuzyna

Kabina Hyundaia i30 nie jest jednak wolna od wad. Plastik użyty do wykończenia wnętrza jest w większości twardy, boczne szyby otwierają się tyko przy włączonym silniku, przednie fotele słabo podpierają uda, tylny słupek ogranicza widoczność, a dźwięk jaki generują głośniki jest przeciętnej jakości. Ten ostatni element jest tym ważniejszy jeśli weźmiemy pod uwagę hałaśliwość jednostki napędowej jaka znalazła się pod maską Hyundaia i30.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: silnik i skrzynia biegów

Czterocylindrowy silnik 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa rozwija moc 135 KM przy 6300 obr./min i 164 Nm momentu obrotowego przy 4850 obr./min. Taka charakterystyka sprawia, że silnik trzeba wyjątkowo intensywnie wkręcać na obroty, aby samochód skutecznie przyspieszał. Operacji tej niestety towarzyszy wyjątkowo nieprzyjemny dźwięk, skutecznie zniechęcający do takich manewrów.

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP


Problem jest tym większy, że z silnikiem współpracuje ospale pracująca automatyczna skrzynia biegów, która wymaga wręcz zero-jedynkowej obsługi – albo chcemy gwałtownie przyśpieszać, albo jechać spokojnie. Brak wystarczająco dużego momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów silnika sprawia, że skrzynia musi się mocno napracować. Cierpi na tym bak pojazdu, z którego nawet przy bardzo spokojnej jeździe miejskiej ubywa co najmniej 8,3 l paliwa na 100 km. Z kolei przy tylko nieco bardziej intensywnym operowaniu gazem z łatwością uzyskać można spalanie na poziomie 11-12 litrów na 100 km. Biorąc pod uwagę dynamikę auta, wyniki te traktować należy jako słabe - znacznie żwawsze i cięższe Mondeo z silnikiem 1.6 EcoBoost przy spokojnej jeździe miejskiej zużywa ok. 7,6 l paliwa na 100 km, przy dynamicznej ok. 10,5 l paliwa.

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: zawieszenie i układ kierowniczy

Szkoda, że testowany egzemplarz nie zyskał skuteczniejszego układu napędowego bowiem praca jego zawieszenia zasługuje na wyróżnienie. Trzydrzwiowy Hyundai i30 kapitalnie pokonuje szybkie zakręty, będąc wręcz niewzruszonym na prędkość z jaką porusza się auto. Podsterowność pojawia się niezwykle późno, a tylna oś z łatwością podąża torem przedniej. Podwozie Hyundaia daje jasno do zrozumienia, że jeśli zajdzie taka potrzeba, to poradzi sobie z okiełzaniem zdecydowanie większej mocy. To chyba największa niespodzianka jaką sprawił koreański hatchback!

W parze ze świetnie zestrojonym zawieszeniem podąża także jego układ kierowniczy. Wyposażony w trzy tryby pracy (Comfort, Normal, Sport) pozwala precyzyjnie dobrać charakterystykę jego działania do aktualnych preferencji kierowcy. Niecałe trzy obroty kierownicy dzielące jej skrajne położenie (2,85 obroty) oraz poprawne przekazywanie informacji ze styku opon z nawierzchnią (zwłaszcza w trybie Sport) pozwalają zachować kierowcy pewność prowadzenia.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: układ hamulcowy

Żadnych zastrzeżeń nie budzi też układ hamulcowy Hyundaia i30. 280-milimetrowe przednie i 262-milimetrowe tylne tarcze hamulcowe nie mają problemów z wytracaniem prędkości pojazdu. Pomagają mu w tym także potężne koła z wyjątkowo szerokimi oponami (225/45 R17).

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 KM - czas gra na jego korzyść


Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: cena i wyposażenie

Pod względem ceny koreańskie auta praktycznie zawsze wyróżniały się na tle rywali dużą konkurencyjnością. Dziś gdy pod względem jakości wykonania dogoniły one europejską konkurencję ich wartość wyraźnie wzrosła. Prezentowany egzemplarz wyceniony został na 101 900 zł. Choć to topowa wersja z najmocniejszym silnikiem, automatyczną skrzynią biegów i bardzo bogatym wyposażeniem (m.in. nawigacja GPS, automatyczna klimatyzacja, szyberdach, podgrzewana kierownica i przednie fotele, półskórzana tapicerka) to cena ta mimo wszystko jest wysoka. Na pewno sytuację poprawia aż 5-letnia gwarancja producenta nieograniczona limitem kilometrów. Warto jednak zastanowić się czy lepszym wyborem nie byłaby wersja z ekonomiczniejszym silnikiem Diesla.

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: werdykt

Hyundai i30 w 3-drzwiowym nadwoziu kryje ogromny potencjał. Świetnie wygląda, jest przestronny i posiada bogate wyposażenie (nawet w podstawowych wersjach). W zakrętach zachwyca zwinnością i wysoką stabilnością nawet podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Szkoda, że za możliwościami podwozia nie nadąża układ napędowy. Silnikowi brakuje wigoru na niskich obrotach, a w górnym ich zakresie jego dźwięk po prostu męczy. Na domiar złego negatywne odczucia potęguje automatyczna skrzynia biegów, którą wyraźnie osłabia dynamikę pojazdu zwiększając dodatkowo spalanie. Jeśli jednak rozpatrywać i30 z silnikiem Diesla bądź wolnossącym 1.6 MPI i manualną skrzynią biegów to może się okazać, że ten koreański kompakt to jeden z mocniejszych graczy w swojej klasie.

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: dane techniczne

Samochód Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium
Rodzaj silnika benzynowy wolnossący
Kod silnika -
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią 
Wtrysk paliwa wtrysk bezpośredni
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1591 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 99/135 kW/KM przy 6300 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm przy 4850 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,30
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 6. biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 11,0 s
Prędkość maksymalna 192 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 9,1/5,3/6,7 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: zawieszenie wielowahaczowe (Multi-link)
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane, 280 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze lite, 262 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 300/1 780/1 470 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Masa własna 1286 kg (minimalna)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 378/1316 l
Ładowność 564 kg
Liczba obrotów kierownicy 2,85
Średnica zawracania 10,6 m
Pojemność baku 53 l
Cena od 85 400 zł

Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 deska rozdzielcza
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 fotel
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 prędkościomierz
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 kamera
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 fotel zagłówek
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 szyberdach
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA