REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i30 po raz pierwszy w historii tego modelu zyskał 3-drzwiowe nadwozie. Postanowiliśmy sprawdzić, jak spisuje się jego nowa odmiana w najmocniejszej i najbogatszej specyfikacji.

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: nadwozie

Koreański Hyundai sukcesywnie wdraża do produkcji modele, które oprócz zaawansowanej mechaniki oferują coraz to ciekawszy styl i wygląd. Dowodem tego może być Hyundai i30 w debiutującej na rynku 3-drzwiowej wersji nadwoziowej. Zgrabna sylwetka auta wzbogacona półchromowanymi alufelgami, efektownymi reflektorami ksenonowymi, czarny lakierem oraz masywną atrapą chłodnicy wbudowaną w przedni zderzak powodują, że pierwsze wrażenie jakie sprawia to auto jest bardzo dobre. Co więcej aspiracje Hyundaia okazują się na tyle wysokie, że wyposażył ten model nawet w podświetlane klamki i lusterka boczne, co nawet dziś nie zawsze można spotkać w autach z wyższych segmentów.

REKLAMA

Zobacz też: Test KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM - leży jak ulał!

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: wnętrze

Pozytywne nastawienie nie mija także przy pierwszym kontakcie z wnętrzem trzydrzwiowego Hyundaia i30. Szeroko otwierane drzwi ukazują naprawdę bogato wyposażone wnętrze. Pomarańczowa, półskórzana tapicerka (skóra ekologiczna), świetnie kontrastująca z czarnym lakierem nadwozia, podgrzewane przednie fotele oraz panoramiczny szklany dach nadają autu splendoru. Do tego duży ekran systemu multimedialnego wyposażonego w przejrzystą nawigację GPS (jedna z najczytelniejszych na rynku), kamerę cofania i odtwarzacz plików MP3 (USB/AUX), podgrzewana kierownica (rzadkość w segmencie), liczne lampki doświetlające wnętrze i ciekawe wykończenie niektórych detali kabiny (posrebrzane klamki drzwi czy daszek zegarów pokryty skórą) pozytywnie nastawiają do jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Honda Civic 1.6 i-DTEC


Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: przestronność

Wrażenia nie psuje także sama kabina auta, która ze względu na spory rozstaw osi (większy niż w Golfie VII czy Peugeocie 308) oraz racjonalne jej zagospodarowanie, jest bardzo przestronna i bez problemów pomieści czterech dorosłych pasażerów o wzroście ok. 185 cm. Piątej osobie (o podobnym wzroście), która zdecyduje się zająć środkowe miejsce na tylnej kanapie zabraknie niestety miejsca nad głową, jednak zupełnie płaska podłoga pozwoli jej wygodnie ułożyć stopy. Słowa uznania należą się także bagażnikowi. Choć kufer jest dość przeciętnie wykończony to oferuje naprawdę dużą przestrzeń (378 l), którą łatwo jest zagospodarować.

Zobacz też: Test Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM - piękna limuzyna

Kabina Hyundaia i30 nie jest jednak wolna od wad. Plastik użyty do wykończenia wnętrza jest w większości twardy, boczne szyby otwierają się tyko przy włączonym silniku, przednie fotele słabo podpierają uda, tylny słupek ogranicza widoczność, a dźwięk jaki generują głośniki jest przeciętnej jakości. Ten ostatni element jest tym ważniejszy jeśli weźmiemy pod uwagę hałaśliwość jednostki napędowej jaka znalazła się pod maską Hyundaia i30.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: silnik i skrzynia biegów

Czterocylindrowy silnik 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa rozwija moc 135 KM przy 6300 obr./min i 164 Nm momentu obrotowego przy 4850 obr./min. Taka charakterystyka sprawia, że silnik trzeba wyjątkowo intensywnie wkręcać na obroty, aby samochód skutecznie przyspieszał. Operacji tej niestety towarzyszy wyjątkowo nieprzyjemny dźwięk, skutecznie zniechęcający do takich manewrów.

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP


Problem jest tym większy, że z silnikiem współpracuje ospale pracująca automatyczna skrzynia biegów, która wymaga wręcz zero-jedynkowej obsługi – albo chcemy gwałtownie przyśpieszać, albo jechać spokojnie. Brak wystarczająco dużego momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów silnika sprawia, że skrzynia musi się mocno napracować. Cierpi na tym bak pojazdu, z którego nawet przy bardzo spokojnej jeździe miejskiej ubywa co najmniej 8,3 l paliwa na 100 km. Z kolei przy tylko nieco bardziej intensywnym operowaniu gazem z łatwością uzyskać można spalanie na poziomie 11-12 litrów na 100 km. Biorąc pod uwagę dynamikę auta, wyniki te traktować należy jako słabe - znacznie żwawsze i cięższe Mondeo z silnikiem 1.6 EcoBoost przy spokojnej jeździe miejskiej zużywa ok. 7,6 l paliwa na 100 km, przy dynamicznej ok. 10,5 l paliwa.

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: zawieszenie i układ kierowniczy

REKLAMA

Szkoda, że testowany egzemplarz nie zyskał skuteczniejszego układu napędowego bowiem praca jego zawieszenia zasługuje na wyróżnienie. Trzydrzwiowy Hyundai i30 kapitalnie pokonuje szybkie zakręty, będąc wręcz niewzruszonym na prędkość z jaką porusza się auto. Podsterowność pojawia się niezwykle późno, a tylna oś z łatwością podąża torem przedniej. Podwozie Hyundaia daje jasno do zrozumienia, że jeśli zajdzie taka potrzeba, to poradzi sobie z okiełzaniem zdecydowanie większej mocy. To chyba największa niespodzianka jaką sprawił koreański hatchback!

W parze ze świetnie zestrojonym zawieszeniem podąża także jego układ kierowniczy. Wyposażony w trzy tryby pracy (Comfort, Normal, Sport) pozwala precyzyjnie dobrać charakterystykę jego działania do aktualnych preferencji kierowcy. Niecałe trzy obroty kierownicy dzielące jej skrajne położenie (2,85 obroty) oraz poprawne przekazywanie informacji ze styku opon z nawierzchnią (zwłaszcza w trybie Sport) pozwalają zachować kierowcy pewność prowadzenia.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: układ hamulcowy

Żadnych zastrzeżeń nie budzi też układ hamulcowy Hyundaia i30. 280-milimetrowe przednie i 262-milimetrowe tylne tarcze hamulcowe nie mają problemów z wytracaniem prędkości pojazdu. Pomagają mu w tym także potężne koła z wyjątkowo szerokimi oponami (225/45 R17).

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 KM - czas gra na jego korzyść


Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: cena i wyposażenie

Pod względem ceny koreańskie auta praktycznie zawsze wyróżniały się na tle rywali dużą konkurencyjnością. Dziś gdy pod względem jakości wykonania dogoniły one europejską konkurencję ich wartość wyraźnie wzrosła. Prezentowany egzemplarz wyceniony został na 101 900 zł. Choć to topowa wersja z najmocniejszym silnikiem, automatyczną skrzynią biegów i bardzo bogatym wyposażeniem (m.in. nawigacja GPS, automatyczna klimatyzacja, szyberdach, podgrzewana kierownica i przednie fotele, półskórzana tapicerka) to cena ta mimo wszystko jest wysoka. Na pewno sytuację poprawia aż 5-letnia gwarancja producenta nieograniczona limitem kilometrów. Warto jednak zastanowić się czy lepszym wyborem nie byłaby wersja z ekonomiczniejszym silnikiem Diesla.

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: werdykt

Hyundai i30 w 3-drzwiowym nadwoziu kryje ogromny potencjał. Świetnie wygląda, jest przestronny i posiada bogate wyposażenie (nawet w podstawowych wersjach). W zakrętach zachwyca zwinnością i wysoką stabilnością nawet podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Szkoda, że za możliwościami podwozia nie nadąża układ napędowy. Silnikowi brakuje wigoru na niskich obrotach, a w górnym ich zakresie jego dźwięk po prostu męczy. Na domiar złego negatywne odczucia potęguje automatyczna skrzynia biegów, którą wyraźnie osłabia dynamikę pojazdu zwiększając dodatkowo spalanie. Jeśli jednak rozpatrywać i30 z silnikiem Diesla bądź wolnossącym 1.6 MPI i manualną skrzynią biegów to może się okazać, że ten koreański kompakt to jeden z mocniejszych graczy w swojej klasie.

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: dane techniczne

Samochód Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium
Rodzaj silnika benzynowy wolnossący
Kod silnika -
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią 
Wtrysk paliwa wtrysk bezpośredni
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1591 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 99/135 kW/KM przy 6300 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm przy 4850 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,30
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 6. biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 11,0 s
Prędkość maksymalna 192 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 9,1/5,3/6,7 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: zawieszenie wielowahaczowe (Multi-link)
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane, 280 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze lite, 262 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 300/1 780/1 470 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Masa własna 1286 kg (minimalna)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 378/1316 l
Ładowność 564 kg
Liczba obrotów kierownicy 2,85
Średnica zawracania 10,6 m
Pojemność baku 53 l
Cena od 85 400 zł

Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 deska rozdzielcza
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 fotel
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 prędkościomierz
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 kamera
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 fotel zagłówek
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 szyberdach
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

Sektor logistyczny pokazuje w I połowie 2025 r., że radzi sobie z globalnymi zakłóceniami (wojna handlowa USA-Chiny). Koszty wymiany handlowej będą jednak rosły

Widmo historycznego spadku wolumenu przeładunków i wzrost kosztów transportu to dwa dominujące efekty w logistyce, które wywołała wojna handlowa na linii Chiny-USA. Pomimo obniżenia globalnych prognoz dla PKB i handlu, operatorzy logistyczni wciąż radzą sobie zaskakująco dobrze, choć wśród europejskich ekspertów zarządzających łańcuchami dostaw panuje zgodność co do tego, że koszty wymiany handlowej będą rosły. Jednocześnie 70% z nich twierdzi, że na kolejne zakłócenia i nieoczekiwane zwroty akcji będzie w stanie odpowiedzieć w ciągu maksymalnie 3 dni.

Większa elastyczność w wypowiadaniu umów OC [Projekt nowelizacji trafił do konsultacji]

Do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania trafił projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany w OC.

REKLAMA

KGP: 112 716 interwencji, 470 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 716 interwencji. Byli wzywani do 470 wypadków drogowych.

OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

Masz radio w samochodzie? Możesz spodziewać się kontroli

Właściciele samochodów – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy – powinni pamiętać o opłatach za używanie odbiorników radiofonicznych. Chodzi o konieczność opłacania abonamentu RTV za radioodbiornik zamontowany w pojeździe. Jaka jest opłata abonamentowa w 2025 r.? Kto jest zwolniony?

KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

REKLAMA

Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

REKLAMA