REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i30 po raz pierwszy w historii tego modelu zyskał 3-drzwiowe nadwozie. Postanowiliśmy sprawdzić, jak spisuje się jego nowa odmiana w najmocniejszej i najbogatszej specyfikacji.

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: nadwozie

Koreański Hyundai sukcesywnie wdraża do produkcji modele, które oprócz zaawansowanej mechaniki oferują coraz to ciekawszy styl i wygląd. Dowodem tego może być Hyundai i30 w debiutującej na rynku 3-drzwiowej wersji nadwoziowej. Zgrabna sylwetka auta wzbogacona półchromowanymi alufelgami, efektownymi reflektorami ksenonowymi, czarny lakierem oraz masywną atrapą chłodnicy wbudowaną w przedni zderzak powodują, że pierwsze wrażenie jakie sprawia to auto jest bardzo dobre. Co więcej aspiracje Hyundaia okazują się na tyle wysokie, że wyposażył ten model nawet w podświetlane klamki i lusterka boczne, co nawet dziś nie zawsze można spotkać w autach z wyższych segmentów.

REKLAMA

Zobacz też: Test KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM - leży jak ulał!

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: wnętrze

Pozytywne nastawienie nie mija także przy pierwszym kontakcie z wnętrzem trzydrzwiowego Hyundaia i30. Szeroko otwierane drzwi ukazują naprawdę bogato wyposażone wnętrze. Pomarańczowa, półskórzana tapicerka (skóra ekologiczna), świetnie kontrastująca z czarnym lakierem nadwozia, podgrzewane przednie fotele oraz panoramiczny szklany dach nadają autu splendoru. Do tego duży ekran systemu multimedialnego wyposażonego w przejrzystą nawigację GPS (jedna z najczytelniejszych na rynku), kamerę cofania i odtwarzacz plików MP3 (USB/AUX), podgrzewana kierownica (rzadkość w segmencie), liczne lampki doświetlające wnętrze i ciekawe wykończenie niektórych detali kabiny (posrebrzane klamki drzwi czy daszek zegarów pokryty skórą) pozytywnie nastawiają do jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Honda Civic 1.6 i-DTEC


Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: przestronność

Wrażenia nie psuje także sama kabina auta, która ze względu na spory rozstaw osi (większy niż w Golfie VII czy Peugeocie 308) oraz racjonalne jej zagospodarowanie, jest bardzo przestronna i bez problemów pomieści czterech dorosłych pasażerów o wzroście ok. 185 cm. Piątej osobie (o podobnym wzroście), która zdecyduje się zająć środkowe miejsce na tylnej kanapie zabraknie niestety miejsca nad głową, jednak zupełnie płaska podłoga pozwoli jej wygodnie ułożyć stopy. Słowa uznania należą się także bagażnikowi. Choć kufer jest dość przeciętnie wykończony to oferuje naprawdę dużą przestrzeń (378 l), którą łatwo jest zagospodarować.

Zobacz też: Test Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM - piękna limuzyna

Kabina Hyundaia i30 nie jest jednak wolna od wad. Plastik użyty do wykończenia wnętrza jest w większości twardy, boczne szyby otwierają się tyko przy włączonym silniku, przednie fotele słabo podpierają uda, tylny słupek ogranicza widoczność, a dźwięk jaki generują głośniki jest przeciętnej jakości. Ten ostatni element jest tym ważniejszy jeśli weźmiemy pod uwagę hałaśliwość jednostki napędowej jaka znalazła się pod maską Hyundaia i30.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: silnik i skrzynia biegów

Czterocylindrowy silnik 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa rozwija moc 135 KM przy 6300 obr./min i 164 Nm momentu obrotowego przy 4850 obr./min. Taka charakterystyka sprawia, że silnik trzeba wyjątkowo intensywnie wkręcać na obroty, aby samochód skutecznie przyspieszał. Operacji tej niestety towarzyszy wyjątkowo nieprzyjemny dźwięk, skutecznie zniechęcający do takich manewrów.

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP


Problem jest tym większy, że z silnikiem współpracuje ospale pracująca automatyczna skrzynia biegów, która wymaga wręcz zero-jedynkowej obsługi – albo chcemy gwałtownie przyśpieszać, albo jechać spokojnie. Brak wystarczająco dużego momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów silnika sprawia, że skrzynia musi się mocno napracować. Cierpi na tym bak pojazdu, z którego nawet przy bardzo spokojnej jeździe miejskiej ubywa co najmniej 8,3 l paliwa na 100 km. Z kolei przy tylko nieco bardziej intensywnym operowaniu gazem z łatwością uzyskać można spalanie na poziomie 11-12 litrów na 100 km. Biorąc pod uwagę dynamikę auta, wyniki te traktować należy jako słabe - znacznie żwawsze i cięższe Mondeo z silnikiem 1.6 EcoBoost przy spokojnej jeździe miejskiej zużywa ok. 7,6 l paliwa na 100 km, przy dynamicznej ok. 10,5 l paliwa.

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: zawieszenie i układ kierowniczy

REKLAMA

Szkoda, że testowany egzemplarz nie zyskał skuteczniejszego układu napędowego bowiem praca jego zawieszenia zasługuje na wyróżnienie. Trzydrzwiowy Hyundai i30 kapitalnie pokonuje szybkie zakręty, będąc wręcz niewzruszonym na prędkość z jaką porusza się auto. Podsterowność pojawia się niezwykle późno, a tylna oś z łatwością podąża torem przedniej. Podwozie Hyundaia daje jasno do zrozumienia, że jeśli zajdzie taka potrzeba, to poradzi sobie z okiełzaniem zdecydowanie większej mocy. To chyba największa niespodzianka jaką sprawił koreański hatchback!

W parze ze świetnie zestrojonym zawieszeniem podąża także jego układ kierowniczy. Wyposażony w trzy tryby pracy (Comfort, Normal, Sport) pozwala precyzyjnie dobrać charakterystykę jego działania do aktualnych preferencji kierowcy. Niecałe trzy obroty kierownicy dzielące jej skrajne położenie (2,85 obroty) oraz poprawne przekazywanie informacji ze styku opon z nawierzchnią (zwłaszcza w trybie Sport) pozwalają zachować kierowcy pewność prowadzenia.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: układ hamulcowy

Żadnych zastrzeżeń nie budzi też układ hamulcowy Hyundaia i30. 280-milimetrowe przednie i 262-milimetrowe tylne tarcze hamulcowe nie mają problemów z wytracaniem prędkości pojazdu. Pomagają mu w tym także potężne koła z wyjątkowo szerokimi oponami (225/45 R17).

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 KM - czas gra na jego korzyść


Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: cena i wyposażenie

Pod względem ceny koreańskie auta praktycznie zawsze wyróżniały się na tle rywali dużą konkurencyjnością. Dziś gdy pod względem jakości wykonania dogoniły one europejską konkurencję ich wartość wyraźnie wzrosła. Prezentowany egzemplarz wyceniony został na 101 900 zł. Choć to topowa wersja z najmocniejszym silnikiem, automatyczną skrzynią biegów i bardzo bogatym wyposażeniem (m.in. nawigacja GPS, automatyczna klimatyzacja, szyberdach, podgrzewana kierownica i przednie fotele, półskórzana tapicerka) to cena ta mimo wszystko jest wysoka. Na pewno sytuację poprawia aż 5-letnia gwarancja producenta nieograniczona limitem kilometrów. Warto jednak zastanowić się czy lepszym wyborem nie byłaby wersja z ekonomiczniejszym silnikiem Diesla.

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: werdykt

Hyundai i30 w 3-drzwiowym nadwoziu kryje ogromny potencjał. Świetnie wygląda, jest przestronny i posiada bogate wyposażenie (nawet w podstawowych wersjach). W zakrętach zachwyca zwinnością i wysoką stabilnością nawet podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Szkoda, że za możliwościami podwozia nie nadąża układ napędowy. Silnikowi brakuje wigoru na niskich obrotach, a w górnym ich zakresie jego dźwięk po prostu męczy. Na domiar złego negatywne odczucia potęguje automatyczna skrzynia biegów, którą wyraźnie osłabia dynamikę pojazdu zwiększając dodatkowo spalanie. Jeśli jednak rozpatrywać i30 z silnikiem Diesla bądź wolnossącym 1.6 MPI i manualną skrzynią biegów to może się okazać, że ten koreański kompakt to jeden z mocniejszych graczy w swojej klasie.

Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium: dane techniczne

Samochód Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium
Rodzaj silnika benzynowy wolnossący
Kod silnika -
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią 
Wtrysk paliwa wtrysk bezpośredni
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1591 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 99/135 kW/KM przy 6300 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm przy 4850 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,30
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 6. biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 11,0 s
Prędkość maksymalna 192 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 9,1/5,3/6,7 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: zawieszenie wielowahaczowe (Multi-link)
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane, 280 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze lite, 262 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 300/1 780/1 470 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Masa własna 1286 kg (minimalna)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 378/1316 l
Ładowność 564 kg
Liczba obrotów kierownicy 2,85
Średnica zawracania 10,6 m
Pojemność baku 53 l
Cena od 85 400 zł

Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 deska rozdzielcza
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 fotel
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 prędkościomierz
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 kamera
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 fotel zagłówek
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 szyberdach
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i30 3d 1.6 GDI 2013/2104 bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA