REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Passat od lat traktowany jest jako najpoważniejszy gracz w segmencie aut klasy średniej. Cieszy się ogromnym powodzeniem zwłaszcza wśród klientów flotowych, dlatego postanowiliśmy sprawdzić w czym tkwi jego sekret.

Volkswagen Passat - sprawdzony przepis

Volkswagen niczym niewzruszony na trendy, które kreują rynek motoryzacyjny, od lat skupia każdy kolejny projekt Passata na optymalizacji bryły pojazdu pod kątem przestronności przedziału pasażerskiego i bagażnika. Linia nadwozia i jego detale przechodzą tylko nieznaczne przeobrażenia, zdając się być tylko dopełnieniem zaawansowanej mechaniki jakie skrywa auto. Ta twarda i uparta polityka przynosi jednak wymierne rezultaty w wynikach sprzedaży każdej generacji Passata. To jedno z najpopularniejszych aut na polskich drogach, jest szczególnie cenione przez klientów biznesowych, którzy zasilają nim rynek pojazdów flotowych.

REKLAMA

REKLAMA

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: nadwozie

Z zewnątrz sylwetka Passata VII stanowi kontynuację konserwatywnej myśli stylizacyjnej znanej z poprzedniego modelu. Mimo że jej linia nawet w prezentowanej wersji R-line pozbawiona jest emocji i choćby krzty szaleństwa, to jednak trudno odmówić jej autentycznej elegancji. Proporcje nadwozia są klarowne i spójne ze sobą, a gustowne dodatki w postaci aluminiowych listew wokół okien czy diod LED wkomponowanych w przednie i tylne reflektory nadają autu szyku.

REKLAMA

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: kokpit

Patrząc na zmiany we wnętrzu Passata VII generacji w stosunku do jego poprzednika, trudno nie odnieść wrażenia, że auto przeszło jedynie lifting a nie zmianę generacyjną. Kokpit ma praktycznie identyczny kształt jak w poprzedniku. Pojawiło się więcej posrebrzanych elementów, nowa jest też grafika cyferblatów czy komputera pokładowego. Nadal jednak rozczarowują twarde plastiki deski rozdzielczej znajdujące się poniżej drewnianej listwy czy słabo reagujący na dotyk ekran systemu multimedialnego. Na szczęście ergonomia nadal jest na najwyższym poziomie, a trudności z odnalezieniem konkretnej funkcji czy przycisku praktycznie nie występują. Logiczny i błyskawiczny w obsłudze jest zwłaszcza układ klimatyzacji, który konkurencja bardzo często niepotrzebnie komplikuje.

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: przedział pasażerski

Fotele Passata VII są bardo wygodne, nieźle trzymają ciało w zakrętach i mają rewelacyjne zagłówki (z regulacją położenia). Szkoda, że siedzisko kierowcy pozbawione jest regulacji długości. Z tyłu miejsca wystarczy dla dwóch dorosłych osób o wzroście do 180-190 cm, ale konkurencja w postaci np. Forda Mondeo czy KII Optimy oferuję jednak więcej przestrzeni na nogi (rozstaw osi Passata to 2712 mm, Optimy 2795 mm a Mondeo aż 2850 mm). Za to pasażerowie tylnej kanapy Passata docenią indywidualny nawiew klimatyzacji, wysoko poprowadzoną linię dachu, gniazdo elektryczne 230 V i automatycznie rozkładaną roletę tylnej szyby. Opcjonalne oświetlenie wnętrza w połączeniu z dobrej jakości skórą, która pokrywa także boczki drzwi, nadaje autu potrzebnego splendoru. Wyciszenie kabiny jest dobre, ale powyżej 120 km/h powietrze opływające lusterka boczne zaczyna dawać o sobie znać. Bagażnik to miód na serce statystycznego Polaka – ma ogromną pojemność 565 litrów, a regularne jego kształty pozwalają w pełni wykorzystać jego potencjał. Wysoka jest także ładowność pojazdu - aż 636 kg.

Zobacz też: Test Ford Mondeo 1.6 Ecoboost: limuzyna o sportowym zacięciu

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: wyposażenie

Kabina VW Passata w najbogatszej wersji Higline została doposażona w szereg opcji dodatkowych. System multimedialny to układ znany ze starszych modeli Volkswagena takich jak Scirocco czy Transporter dlatego w porównaniu do tego występującego w nowym Golfie VII ustępuje mu pod względem m.in. jakości ekranu (gorsza reakcja na dotyk i niższa rozdzielczość wyświetlanej grafiki). Cieszy za to dysk twardy o pojemności 30 GB, wejście AUX/USB, czytnik kart SD/SDHC i dobrej jakości dźwięk 8-głośnikowego sytemu audio (zwłaszcza z odtwarzacza CD). Przydatne na co dzień okazują się także przyciemniane tylne szyby, kamera cofania, sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach czy rozbudowany, kolorowy komputer pokładowy wyświetlający m.in. temperaturę oleju silnikowego. Szkoda, że topowy model Volkswagena nie został wyposażony w automatyczne parkowanie.

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: silnik 2.0 TDI BMT

Duża limuzyna pokroju VW Passata powinna być napędzana mocnym silnikiem zapewniającym dobre osiągi. Te gwarantuje 2-litrowy, wysokoprężny silnik z serii TDI o mocy 177 KM, który chętnie reaguje na każde wciśnięcie gazu. Potężny moment obrotowy (380 Nm) pozwala na bezproblemowe wyprzedzanie, a dynamika auta spada dopiero po przekroczeniu 180 km/h. Nierówną walkę z potężnym silnikiem toczą jednak kontrola trakcji wespół z przednim napędem, czego rezultatem jest buksowanie przednich kół w trakcie dynamicznego ruszania autem. Do tak mocnego silnika warto zamówić napęd wszystkich kół 4motion. Na przyczepnej nawierzchni nie ma jednak problemu aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy. Średnie spalanie kształtuje się na poziomie 6,8 litrów paliwa na 100 km, w mieście w zależności od stylu jazdy kierowcy i natężenia ruchu wynik ten wzrasta do 7,5-9,5 l. Najniższe zanotowane spalanie na trasie wyniosło 5,5 l paliwa na 100 km.

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: skrzynia biegów DSG-6

Ze skrzynią dobrze współpracuje dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG o 6. przełożeniach. Biegi zmienia bardzo szybko (zwłaszcza w trybie S), choć czasem potrafi się nieco „zamyślić” przedłużając niepotrzebnie zmianę przełożenia (głównie w trakcie operowania manetkami przy kierownicy). Jak na silnik Diesla skrzynia biegów na 6-tym przełożeniu utrzymuje dość wysokie obroty - przy 140 km/h to już 2600 obr./min.

Zobacz też: Test KIA Optima Hybrid - oszczędna limuzyna

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: zawieszenie

Zawieszenie w prezentowanym egzemplarzu VW Passata było regulowane elektronicznie i dodatkowo obniżone wobec tradycyjnego o 10 mm. Wyraźnie wyczuwalna jest różnica pomiędzy poszczególnymi jego trybami. W ruchu miejskim najlepiej sprawdza się ustawienie Comfort, które pozwala na łagodne wybieranie nawet głębszych studzienek.  Dzięki temu jazda autentycznie zasługuje na miano komfortowej. Tryb Normal sprawdza się przy szybszej jeździe autostradą, natomiast Sport pozwala wyraźnie ograniczyć wychylanie nadwozia w szybko pokonywanych zakrętach. Szkoda tylko, ze w tym ostatnim trybie wspomaganie kierownicy pracuje nienaturalnie ciężko, niezależnie od prędkości pojazdu. W najnowszym Golfie GTI Volkswagen udowodnił, że potrafi perfekcyjnie skalibrować układ kierowniczy na potrzeby bardzo dynamicznej jazdy. W Passacie tego zabrakło. W codziennym użytkowaniu najlepsze informacje o drodze układ przekazuje kierowcy w trybie Normal i to ustawienie wydaje się być optymalne. Średnica zawracania wynosi 11,4 m.

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: układ hamulcowy

Układ hamulcowy, oparty z przodu na 312-milimetrowych wentylowanych, a z tyłu na litych, 282-milimetrowych tarczach, dobrze radzi sobie z wytracaniem prędkości tego prawie 1,5 tonowego sedana. Dopiero kilkukrotne hamowanie z bardzo dużych, autostradowych prędkości powoduje wyczuwalny spadek efektywności układu. W codziennej eksploatacji Passat budzi jednak poczucie wysokiego bezpieczeństwa. Szkoda, że producent zdecydował się na zainstalowanie elektrycznie sterowanego hamulca postojowego - rozwiązanie mało praktyczne i rodzące obawy o koszty serwisowania.

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: cena i wyposażenie

Mówiąc o opłacalności zakupu Passata trzeba zaznaczyć jedno - prezentowana wersja jest po prostu za droga. 175 tys. zł za auto średniej klasy to spora przesada. Owszem, samochód jest duży i bardzo dobrze wyposażony (m.in. ABS,ESP,elektroniczna szpera, 6 poduszek powietrznych, nawigacja, podgrzewane przednie fotele, dobry system audio, skórzana tapicerka), ale jego cena mocno ociera się o segment aut klasy premium. Za taką kwotę można nabyć już Audi A4, Volvo S60 czy BMW serii z mocnymi silnikami. Sensownym rozwiązaniem jest zatem uszczuplenie nieco wyposażenia auta tak, aby jego cena nie przekroczyła 150 tys. zł. Ewentualnie wybranie nieco słabszego, 140-konnego silnika 2.0 TDI. Wachlarz konfiguracji jest naprawdę szeroki.

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: werdykt

Siódma generacja Volkswagena Passata to konstrukcja dojrzała i dopracowana, choć nadgryziona nieco zębem czasu. Z jednej strony samochód wyposażony jest w mocny silnik Diesla i dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG, z drugiej jego wnętrze skrywa rozwiązania stosowane już nieco za długo przez koncern. Nadal jednak klienci Volkswagena mogą liczyć na przestronne wnętrze (szkoda, że przeciętnie wyciszone), duży bagażnik, świetną ergonomię kokpitu i bardzo dobre osiągi. Adaptacyjne zawieszenie przekonuje komfortem tłumienia nierówności, a stonowana sylwetka nadwozia gwarantuje, że Passat szybko się nie zestarzeje. Auto powinno trafić w bardziej konserwatywne gusta osób, którym zależy na eleganckim aucie potrafiącym się sprawnie przemieszczać na dużych dystansach.

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: dane techniczne

Samochód Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM DSG-6 sedan
Rodzaj silnika wysokoprężny z turbosprężarką VTG
Kod silnika BMT
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią 
Wtrysk paliwa common rail 1800 bar (wtryskiwacze elektromagnetyczne)
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1968 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 130/177 kW/KM przy 4200 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,28
Napęd  przedni
Skrzynia biegów zautomatyzowana dwusprzęgłowa DSG 6. biegowa (manetki przy kierownicy)
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 8,4 s
Prędkość maksymalna 223 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie)  6,2/4,6/5,2l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: wielowahaczowe (4 wahacze)
Tarcze hamulcowe przód tarcze wentylowane, 312 mm
Tarcze hamulcowe tył tarcze lite, 282 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 769/1 820/1 470 mm
Rozstaw osi 2712 mm
Masa własna 1559 kg
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 585/- l
Ładowność 636 kg
Liczba obrotów kierownicy 2,72 (przekładnia APA)
Średnica zawracania 11,4 m (opony 215 mm)
Pojemność baku 70 l
Cena egzemplarza testowego 175 250 zł

Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Volkswagen Passat VII 2014
Volkswagen Passat VII 2014
Volkswagen Passat VII 2014
Volkswagen Passat VII 2014 deska rozdzielcza
Volkswagen Passat VII 2014 fotel
Volkswagen Passat VII 2014 skrzynia biegów DSG
Volkswagen Passat VII 2014
Volkswagen Passat VII 2014
Volkswagen Passat VII 2014
Volkswagen Passat VII 2014 reflektor wlot powietrza
Volkswagen Passat VII 2014 tylna lampa
Volkswagen Passat VII 2014
Volkswagen Passat VII 2014 bagażnik
Volkswagen Passat VII 2014
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA